Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Motorkáři ohrožují u Šternberka zběsilou jízdou sebe i ostatní

Rychlost až přes 160 kilometrů v hodině, riskantní předjíždění přes plnou čáru a jízda v protisměru za běžného provozu. Tak leckdy vypadají víkendové srazy motorkářů na silnici, která slouží jako známá trať závodu Ecce Homo ve Šternberku. A někteří se dokonce nebezpečnou jízdou chlubí na internetu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pospisit

Předjíždění

Zákony sice platí pro všechny, to je pravda. Jenže ty značky upravující předjíždění jsou navrženy pro auta, které mají zrychlení 0-100 okolo 10s. Naproti tomu má drtivá většina motorek zvládne 0-100 pod tři sekundy a velká část má 0-200 pod 10s. Je to stejná situace, jako když v autě předjíždíte traktor jedoucí pětadvacítkou a taky se to na zákazech často dělá.  Kdo v životě moderní motorku neřídil, nedokáže si to představit. Že by někdo nestihl s motorkou předjet se stává velmi zřídka a přitom u aut je to typická příčina katastrofálních nehod.

Z tohoto článku úplně stříká senzacechtivost a generování problémů. Na Eccák se totiž momentálně jezdí mnohem méně než dva tři roky nazpátek, jelikož je tam silnice typu tankodrom.

0/0
8.9.2011 22:38

RadekS

Co takhle pevný radar s úsekovým měřením?

0/0
2.9.2011 13:36

AgreSSator

Dnešním soudruhům

zřejmě vadí motorkáři. A přeci do moderní Evropské unie nepojedeme na motorce. Já nic zběsilého ani riskujícího neviděl. Že jeli trochu rychleji a přejížděli plné čáry mi je jedno. Pokud si nahlédli do zatáček a věděli do čeho jedou,  ať si jezdí, nehledě na to, že motorka reaguje jinak než auto. To jen zase novináři hledají senzace.

+1/0
30.8.2011 18:45

Mitchell

Proč jsou rychlostní limity?

Zastáncům "bezpečného" překračování limitů o vysoké hodnoty - uvědomte si, že jde také o reakční doby a následnou brzdnou dráhu, o následky potenciálních střetů a taky o to, že další účastník silničnío provozu nepředpokládá, že se nějaký cvok řítí městem více než dvojnásobkem povolené rychlosti. To se pak těžko odhaduje, jestli se před ním dá stihnout odbočit nebo přejít silnice.

Není to tak dávno, co jsme nakládali jednoho takového mistra světa, který jel na konci města ještě na padesátce nějakých 150 km/h a nabořil to z boku do odbočující dodávky. Naštěstí sebou nevzal nikoho dalšího.

+1/0
30.8.2011 16:32

MarineGorbs

Bulvár

Hm, mohl bych prosím vidět tu "zběsilou jízdu"?

Co že to provedli? Aha, přejeli na zemi namalovanou čáru. V místech, kde do pravotočivé zatáčky viděli a měli rezervu. A to je špatné. Proč? Protože to řekl úředník. Až tentýž úředník řekne, že přejíždění čáry je v pořádku, budou tito motorkáři najednou bezproblémoví. Ač se na jejich chování nic nezmění.

Omezili někoho? Ohrozili někoho?

Submisivním frustrátům (copyright by Honza ZZR), křičícím "písek, zakázat, zastřelit!" bych doporučil letní výlet do Dolomit. Tam nikoho předjíždění "přes plnou" v horách či ve městech nevzrušuje, pokud se při tom dotyčný nechová jako hovado. Ano, ani policii. A všichni jsou v pohodě.

Ovečka, která rezignovala na svůj rozum a bude stát o půlnoci na červenou na přechodě, ač vpravo ani vlevo nic nejede (protože jít na červenou je špatné), to je ideální matroš pro současný stát.

+1/0
30.8.2011 14:00

georgetown1

Videa?

V těch videích jsem neviděl vůbec nic nebezpečného, hrozného, odstrašujícího - přejeli plnou čáru! Dokonce byl i slušný výhled dopředu! Wow, zabijte je, asociální hajzly! Místo, aby koukali na telenovely a reklamy v TV, tak si jezdí jen tak po krajině! 3x FUJ ;-O

+1/0
30.8.2011 11:52

Smrť

Re: Videa?

Až budou jen tak po krajině jezdit víceméně podle předpisů, nikdo normální ani nepípne. Dokud jen tak po krajině znamená 100 km/h v obci, 180 km/h mimo obec, 250 km/h po dálnici, zatáčky projíždět protisměrem a nebezpečně předjíždět, pak ať si to motorkáři (i stejně se chovající plechovkáři) strčí do špic a nebrečí, že na ně skoro každý nadává. Čest všem rozumně jezdícím motorkářům, škoda jen, že jich člověk v provozu potká zoufale málo:-/.

+2/0
30.8.2011 14:07

Housmuťátko

Ze sedla se vám směju...

už od rána, článek jsem si přečetl včera a 11 stran diskuze prýštící nenávisti a závisti které na mě vyskočili po příjezdu do kanceláře mě nadále utvrzuje v tom, že mne opravdu lidi v autě chtějí zabít. A to už jsem si po skoro po odjeté sezoně myslel, že je to lepší (v Praze určitě)...takže znova pod mojí helmou pro vás mám maximálně shovívavý úsměv....plechovky.

0/0
30.8.2011 10:07

pingu1

Re: Ze sedla se vám směju...

..trocha pisku do vinglu , a smeju se ja...;-D

+1/0
30.8.2011 10:27

Smrť

Re: Ze sedla se vám směju...

Pokud jezdíš slušně, má s Tebou problém jedině zamindrákovaný ubožák. Pokud jezdíš jako to h....o z videa, pak si nezasloužíš nic lepšího, než napálit to do náklaďáku/traktoru/tanku/stromu/sloupu/zdi. Takové chování patří na závodní okruhy, ne do běžného provozu - a to platí pro motorkáře i plechovkáře.

+1/0
30.8.2011 10:27

hasmen - náhradní nick

Re: Ze sedla se vám směju...

:-)

0/0
30.8.2011 10:55

Mac4872786

Re: Ze sedla se vám směju...

Slušně určitě nejezdíš, na to bych vzal jed a jestli si můžu vybrat tak brzo zemři.

+1/0
30.8.2011 12:46

MichalRSV

Re: Ze sedla se vám směju...

ty ses kus kretena..

0/0
1.9.2011 22:16

Mitchell

Re: Ze sedla se vám směju...

Až tou helmou mlaskneš do nárazníku auta v protisměru za dvojitou plnou lajnou, protože si jako ten tupan, který to udělal mně neuvědomíš, že sice kola máš ve svém pruhu, ale po naklopení motorky máš hlavu metr v protisměru, tak tě ten smích přejde. Mimochodem, ten zmíněný tupan to přežil, protože jsem stihl uhnout a mohl děkovat pánubohu, že mám na autě dobrý podvozek a mohl jsem to udělat bez rizika pro sebe.

+1/0
30.8.2011 16:36

pingu1

..policajti jsou asi bez invence...

.. a ty asocialove se asi koupi motocyklu financne vycerpali , jinak by si sli zajezdit nekam na okruh ,do Brna, do Mostu... :-P

0/0
30.8.2011 10:06

saldo

Jako představují nepřizpůsobiví spoluobčané

smetí mezi spořádanými lidmi, podobnou roli hrají na silnicích motorkáři. Tedy aspoň jejich velké procento. Jezdí riskantně a nebezpečně. Svůj podíl na situaci mají ovšem i výrobci. Proč se vyrábějí a běžně prodávají stroje stále vyšších kubatur a výkonů, když na silnici je předepsaná devadesátka a na dálnicích 130? K čemu jsou pak monstra s výkony značně převyšujícími možnosti běžných automobilů? Tam je to ovšem podobné. Proč si kupovat auta s výkonem nad 130 ks, když se tohoto potenciálu vlastně beztrestně nedá využít? Jistě, je to vřelý vztah k technice, ale i pěkná snobárna. A na silnicích nebezpečí pro ostatní.

+2/0
30.8.2011 9:45

freeLook

Re: Jako představují nepřizpůsobiví spoluobčané

proto doufam ze prijde doba kdy kazdy prostredek bude mit povine automaticky "GPS" omezovac, ci bude rizen pocitacem. Srdcari zavodnici nicmene budou namitat, ze to neni takova zabava...

+2/0
30.8.2011 9:50

Suché z nosu

Bez vyjímky

Předpokládám, že všichni tady souhlasíte s pokutama za 51km/hod za cedulí obce.

0/0
30.8.2011 9:29

kmotrs

Re: Bez vyjímky

no jistě. a když jsem byl v Kurdistánu( východ turecka) tak u každé vesnice bylo jedno kulometné hnizdo.  Tohle by se mělo zavést u nás a je klid. :-)

+1/0
30.8.2011 9:33

freeLook

Re: Bez vyjímky

treba v Dansku bezne jedou 50 uz davno pred ceduli a nikdo se neciti meneceny.

+1/0
30.8.2011 9:42

Smrť

Re: Bez vyjímky

On je "trošku" rozdíl, jestli někdo jede obcí 55 km/h nebo 155 km/h. Když pominu hledisko bezpečnosti, je pro obyvatele ohromně "příjemné" poslouchat vřískot motorů ve vysokých otáčkách.

+1/0
30.8.2011 10:33

tomy21

je horší motorka nebo auto v protisměru???

než jsem začal jezdit na motorce, nechápal jsem jak můžou některý motorkáři takhle předjíždět. jenže teď jsem poznal, že při každým předjíždění mám ještě dost velkou výkonovou rezervu na to, abych se rychlejc zařadil. takže je to rozhodně "bezpečnejší", než když frajer ve vyklepaný audině nebo BMW s tmavýma sklama machrovsky předjíždí, stihne to jen tak tak, plyn na podlaze, žádná rezerva, a zařadí se těsně před vámi. nemyslíte? na motorce se mi nikdy nestalo, abych se po předjíždění zařadil tesně před autem v protisměru (taky nejsem magor, chci dojet.. :-) ), kdežto u aut to vidím při každý vyjíždce...

0/0
30.8.2011 9:29

Smrť

Re: je horší motorka nebo auto v protisměru???

Ona je taky otázka, proč má kdo potřebu předjíždět, když vozidlo před ním jede nejvyšší povolenou rychlostí, případně zpomaluje před zatáčkou, před vjezdem do obce a podobně:-/. Nějaký mindrák? "Nemůžu jet 90 km/h za rezavou Felicií, když řídím černé Audi, stříbrnou Oktávku, bílé BMW atd. ... je to v tom, nebo skoro všichni vážně tolik spěchají s těma rodícíma manželkama/krvácejícíma dětma do nemocnice?

+1/0
30.8.2011 10:39

georgetown1

Re: je horší motorka nebo auto v protisměru???

Ty jsi nikdy nejel rychleji než nějaký tupý úředníkem nařízený limit? Prostě chci jet rychleji než ten přede mnou, tak předjedu... není v tom žádný mindrák, prostě se nechci nechat omezovat někým jiným, ale jet si dle svého s výhledem před sebe!

0/0
30.8.2011 11:50

Smrť

Re: je horší motorka nebo auto v protisměru???

Pokud dotyčný přede mnou jede normálním tempem, pak odpověď zní NE, tu potřebu nemám. Nezávodím, neužívám si jízdu, snažím se jen ve zdraví přepravit z místa na místo. Samozřejmě však nemám zájem courat se za někým, kdo se na devadesátce vleče bez důvodu padesátkou.

+1/0
30.8.2011 14:11

kmotrs

silnice

Problém je hlavně v tom, že tato silnice je jediná v kraji kde se dá pořádně jezdit.  V rakousku tohle nevidíte, tam jsou všechny silnice pěknéa tím pádem bězpěčné. a nikdo nemá potřebu jezdit 100 km daleko aby se trochu povozil.

Dokud bude tahle silnice jediná s pořádným asfaltem tak tam budou jezdit všichi z dalekého okolí :-)

0/0
30.8.2011 9:26

mrazik007

nechapu

To co je na videu je pohodova jizda lidi na motorce, zadnou zbesilou jizdu nebo nebezpecne predjizdeni nevidim. A ovecky jen vesele kyvaji hlavou na to, co jim pan novinar pod vidinou senzace napise. Az vas zmeri na zacatku vesnice obecni policie, protoze jste jeli 55, tak si vzpomente, jak jste kyvali tou hlavou po jeste vetsich represich.

0/0
30.8.2011 9:15

___Radi

Re: nechapu

jo jo 55 je vlastně stejně pohodové jako 160 ;-D

0/0
30.8.2011 9:26

fleeczech

Re: nechapu

jj, takova pohoda, ze kdyby ty dva motorkari na zacatku videa jeli stejnym stylem, tak by bylo zase par zbytecnych mrtvych. Nejlepsi by bylo to tam jednou za cas o vikendu uzavrit, a at si tam vsichni jezdej, jak chtej. Ale v beznym provozu to je proste vo hubu. A nechapu, co to ma spolecnyho s merenim na konci vesnice? Jezdim 15 let a ne vzdy uplne dle predpisu a jednou jedinkrat jsem dostal pokutu za rychlost, a to proto ze jsem merici fabii prehlidnul.

+1/0
30.8.2011 10:08

sámvelkýmao

no

na každou motorku omezovač rychlosti a je to................

0/0
30.8.2011 9:12

mrazik007

Re: no

Nezapomen i na svoje auto, budes pak taky v pohode ?

0/0
30.8.2011 9:20

sámvelkýmao

Re: no

jako bych ho tam měl. jezdím jako člověk, ne jak takový to žvížátko se zatočeným ocáskem............

+2/0
30.8.2011 9:22

___Radi

nedělní zážitek ze Sezemic

cca 300 m za značkou obce mě předjeli 3 tito vždy slušně jezdící motorkáři, na rychlostní tabuli se ukázala rychlos 118 a 112 km/hod v obci cca 600 m od kruháku a to jeli kolem hřiště plného lidí Rv

pár dní starý zážitek. pro změnu 3 motorkáři, asi nějaké jejich kouzelné číslo, projížděli kruhák, ten jeden, nechtělo se mu asi čekat na auta raději vyjel vjezdem na kruhák, řidiči docela vyhoukaní. Od kruháku ke světelné křižovatce si ze silnice kde po obou stranách parkují auta, je alej, školka a nemocnice udělali závodní dráhu 8-o Opravdu je to normální chování?

0/0
30.8.2011 9:10

Suché z nosu

Re: nedělní zážitek ze Sezemic

Je to jen věrný obraz společnosti.

0/0
30.8.2011 9:18

fleeczech

Re: nedělní zážitek ze Sezemic

Blbost, předpisy jsou přece na nic, když každej sám pozná, jak se kde má jet, když vše v pohodě zvládne a vždycky se všude vejde, nikoho nikdy neomzuje, natož neohrožuje. A když se motorkář zabije, vždy za to může zlý auto/strom/díra/pangejt/cokoliv.

No samozřejmě máte pravdu, jakákoliv motorka nebo auto, výrazně překračující rychlost ostatních účastníků provozu, a navíc ještě nepředvídatelně předjíždějící a manévrující (opravdu mám právo očekávat, že na plné čáře proti mně nebude nikdo předjíždět), je ohrožením okolí, ať si všichni ti super řidiči, kteří to "maj vždy v ruce", říkaj co chtěj. Oni to možná zvládnou, ale mladá maminka nebo starý děda může kvůli tomu zařvat, jen proto, že "nejsou tak dobří", a strhnou auto do stromu. Tedy, ať si závodníci v autech i moto jezdí po okruzích, nebo si pronajmou někde kus silnice, nebo ať jim to i jednou za čas zajistí stát, když můžou dělat prague marathon, proč ne volné jízdy pro moto. Ale ať neohrožují mně a mou rodinu svým adrenalinem!!!

+1/0
30.8.2011 10:45

Smrť

Re: nedělní zážitek ze Sezemic

Bezpečnost je samozřejmě hlavním důvodem pro snížení rychlosti v obci, ale on je tady ještě jeden, na který spousta řidičů a takyřidičů zapomíná: hluk. Každý, kdo bydlí nedaleko silnice, potvrdí: je velký rozdíl, jestli jede motorka nebo auto povolenou rychlostí, nebo jestli jede podle "rozumu", protože když je silnice přehledná, tak proč nešlápnout na plyn, že...:-/

+1/0
30.8.2011 11:36

sámvelkýmao

no

věc není o tom, kolik nehod způsobili, ale o tom,že porušují předpisy a to úmyslně. a až vám vy jejich obhájci někoho sejmou a zmrzačí, či zrakví, jinou zpívat budete. ale v česku je to normální, porušovat předpisy a to beztrestně. v rakousku, či německu by si hoši ani neškrtli................

+1/0
30.8.2011 9:00

Suché z nosu

Re: no

V česku je normální beztrestně porušovat předpisy úplně ve všem. Dokud se budou uznávat stupidní rčení typu "kdo nekrade, okrádá rodinu" a slušnost nebude společenská norma, nebude se ani slušně jezdit. Je naprostý nesmysl dělat z lidí více či méně špatné jen podle použitého druhu dopravního prostředku. Čehož se neštítí především nezávislá média, jako pevný pilíř úpadku.

0/0
30.8.2011 9:07

sámvelkýmao

Re: no

je to o morálce obecně, ale prasecké ježdění je výsadou řidičů východních států, k nimž samozřejmě patříme. ze západních jezdí takhle snad jen francouzi, to je lítá zvěř na silnicích. po německu, rakousku a itálii jsem najel přes půl mega kilometrů, ale to co se děje na silnicích u nás jsem zkrátka nikde neviděl. nepotkal jsem kamion, kerej by tam jel víc, jak 90, neviděl jsem motorkáře předjíždějící zleva zprava, odstavným pruhem, když jedu v rakousku po dálnici 130, nikdo krom policie mě nepředjíždí, atd. tady, když jedu 130 po dálnici, tak je pomalejší jen avie a cyklista,kerej po ní jede taky..........

+4/0
30.8.2011 9:20

mrazik007

Re: no

Spravne, i kdyby to zachranilo jeden lidsky zivot. Ja bych ty auta a motorky uplne zakazal.

0/0
30.8.2011 9:14

kmotrs

Re: no

no jistě, ale kdo pak bude platit ty nové kloubní náhrady, to se naše zdravotnictví zhroutí. Já bych zakázal přesuny dále než 4 km  za den, a je vyřešeno

0/0
30.8.2011 9:28

Gilth

Nejdriv strilet...

...pak se ptat... Ze by jel s tehotnou manzelkou do porodnice je takzka nemozne takze chyba je prakticky vyloucena...

+2/0
30.8.2011 8:42

PetrVTR

To je pane novinarina

Okurkova sezona. Sokovani novinari nasli na netu nekolik let stare video..

0/0
30.8.2011 8:39

Suché z nosu

Re: To je pane novinarina

Časem bude alespoň jeden článek ke každému videu, co se mihne na YouTube. Dá se tomu nadpis, který obsahuje některá ze slov "agresivní, šokující, zběsilý" a je vyděláno. Minul jsem se povoláním.

0/0
30.8.2011 8:47

freeLook

Nejhoršími motorkáři jsou majitelé nejsilnějších motorek

http://povinne-ruceni.webnode.cz/news/nejhorsimi-motorkari-jsou-majitele-nejsilnejsich-motorek/

0/0
30.8.2011 8:38

Suché z nosu

Re: Nejhoršími motorkáři jsou majitelé nejsilnějších motorek

http://www.denik.cz/ze_sveta/nejhorsimi-ridici-jsou-pry-pravnici-a-soudci.html

0/0
30.8.2011 8:49

freeLook

Re: Nejhoršími motorkáři jsou majitelé nejsilnějších motorek

diky za zajimave doplneni, nicmene americkou statistiku bych do toho moc netahal.

0/0
30.8.2011 8:52

Suché z nosu

Re: Nejhoršími motorkáři jsou majitelé nejsilnějších motorek

Já bych do toho vůbec žádnou motorasistickou statistiku netahal. Ono se nějak zapomíná, že za volantem i řídítky sedí furt jedni a ti samí LIDÉ!!!!

0/0
30.8.2011 8:54

freeLook

Re: Nejhoršími motorkáři jsou majitelé nejsilnějších motorek

souhlasim.

0/0
30.8.2011 8:57

Suché z nosu

Re: Nejhoršími motorkáři jsou majitelé nejsilnějších motorek

Tak proč tak vehementně vystupujete jen proti "motorkářům"?

0/0
30.8.2011 9:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.