Diskuze

Evektor poprvé ukázal, jak létá „nástupce“ legendárního Turboletu

Je ekonomický, víceúčelový a dokáže startovat i přistávat v extrémních podmínkách. To je nový letoun EV-55M Outback, který vyrobily kunovické firmy Evektor a Evektor-Aerotechnik. Poslední malé dopravní letadlo v Česku vzniklo naposledy před více než 40 lety.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z0DND

znám 001 dívku, nemá dukáty

30. 8. 2011 11:42
jihoamerické širé roviny

"Letoun chce firma nabídnout především do zemí Jižní Ameriky, Afriky a Asie s málo rovinatou dopravní infrastrukturou." - rovinatou, nebo rozvinutou?

0 0
možnosti
Z0DND

znám 001 dívku, nemá dukáty

30. 8. 2011 11:33
hezky jsme si připlatili

Fandím jim a budu rád, když budou mít úspěch. Ale měli bychom si uvědomit, že jsme jim každý pěkně připlatili i z vlastní kapsy - viz rozhovor s Petrem Štěrbou, šéfkonstruktérem Evektoru:

http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player-2.php?id=2393508&drm=

čas 1:07: "vývoj stál 1,2 až 1,5 miliardy Kč"

čas 22:19: "40% vývoje bylo hrazeno z dotací"

0 0
možnosti
MA0

Marik admin 0:9

30. 8. 2011 10:52
2000 kg kokainu :-)

hihi je to fešák a kolumbijské kartely si už prý 5 ks objednaly ;-D

0 0
možnosti
DL

D. Lister

30. 8. 2011 8:39
ides opet boduje

Pred napsanim clanku by bylo vhodne si overit fakta. Maly dopravni letoun u nas vznikl naposled v devadesatych letech, jmenoval se Raven 257 a to dokonce primo v Evektoru. Projekt porad zije pod nazvem Corvus 1F a jedna se o homologaci s prispenim cinskeho investora.

A od maiden flight k zakaznokovi je jeste zatracene dlouha cesta a stoji na ni vyzirka jmenem EASA, ktera chce jen za zahajeni homologace sest milionu. Na tom uz ztroskotalo nekolik nadejnych projektu.

1 0
možnosti
P

pučmidrát

30. 8. 2011 11:49
Re: ides opet boduje

no Ravena pamatuji, naposled jsem ho viděl s protivývrtkovým padáčkem na chvostu, kdy stál kvůli nějaké závadě při návratu ze zahraničí, na jednom západočeském letišti.Nevím, zda je možno toto jednomotorové letadlo považovat za plnohodnotný dopravák. Už jen kvůli tomu jednomu motoru, kdy legislativa některých států omezuje vtét konfiguraci komerční lety. Jinak s tou EASOU v Hamburku plný souhlas!!A to tam prý máme i svého zástupce! Viz Blaníky!!!

0 0
možnosti
N

nnyky

30. 8. 2011 7:35
Tedy pokud stál vývoj miliardy, tak by mne zajímalo,

kolik kusů musí prodat, aby se jim alespoň vrátily náklady :-/

0 0
možnosti
JALCQ

J adoré la Chat quatorze

30. 8. 2011 8:02
Re: Tedy pokud stál vývoj miliardy, tak by mne zajímalo,

V řádech několika málo desítek .

0 0
možnosti
\B

\/ladyka Božíhněv

30. 8. 2011 2:45
A co se stalo s L-610?

1 0
možnosti
P

procurator

30. 8. 2011 7:50
Re: A co se stalo s L-610?

Projekt nedotáhli do konce. V době, kdy se měl testovat, aby získal nějaké certifikáty (moc tomu nerozumím), tak přišla revoluce a následně šel celý podnik Letu Kunovice do háje...

0 0
možnosti
C

Cizurator

30. 8. 2011 0:11
Pěkný stroj.

Obávám se, že má ve světě příliš velkou konkurenci. Musel by být za hubičku, a pěkně spolehlivý, aby se prodal.

0 0
možnosti
JALCQ

J adoré la Chat quatorze

30. 8. 2011 8:05
Re: Pěkný stroj.

Nemá moc velkou konkurenci, to je právě to sqělé !

0 0
možnosti
D

džajár

29. 8. 2011 22:38
Mně to připadá

jako zmenšená L-610, jejíž vývoj na konci 80.let se nedotáhl do konce zejména kvůli motorům.:-(

0 0
možnosti
MV

T vůj_stín opět opět zpět

29. 8. 2011 22:47
Re: Mně to připadá

610ka se nedotáhla hlavně kvůli privatizaci továrny, škoda. Do vedení se dostali neschopní lidé.

0 0
možnosti
MV

T vůj_stín opět opět zpět

29. 8. 2011 22:27
Nebylo to poprvé.

nyní jen možná dorazili redaktoři iDnesu.

Jinak úplně poprvé to nevyšlo http://www.youtube.com/watch?v=U1K5nIpyNqc&hd=1) , ale napodruhý už paráda http://www.youtube.com/watch?v=5_HfssbV7Yk&feature=youtu.be .

Hlavně ať jim to lítá a zvládnou marketing. Bylo by příjemný ve světě vídat další české letadlo.

0 0
možnosti
SL

samlos

29. 8. 2011 21:42
CIMRMANI

Cituji: "Vývoj stál miliardy korun". Tak děkuji za přesnou informaci, on to není takový rozdíl, jestli dvě nebo tři, čtyři. Asi jako v Úspěchu českého inženýra v Indii od Cimrmana - Kolik máte té třtiny? Vím to přesně, je jí děsně.

1 0
možnosti