- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Letoun chce firma nabídnout především do zemí Jižní Ameriky, Afriky a Asie s málo rovinatou dopravní infrastrukturou." - rovinatou, nebo rozvinutou?
Fandím jim a budu rád, když budou mít úspěch. Ale měli bychom si uvědomit, že jsme jim každý pěkně připlatili i z vlastní kapsy - viz rozhovor s Petrem Štěrbou, šéfkonstruktérem Evektoru:
http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player-2.php?id=2393508&drm=
čas 1:07: "vývoj stál 1,2 až 1,5 miliardy Kč"
čas 22:19: "40% vývoje bylo hrazeno z dotací"
hihi je to fešák a kolumbijské kartely si už prý 5 ks objednaly
Pred napsanim clanku by bylo vhodne si overit fakta. Maly dopravni letoun u nas vznikl naposled v devadesatych letech, jmenoval se Raven 257 a to dokonce primo v Evektoru. Projekt porad zije pod nazvem Corvus 1F a jedna se o homologaci s prispenim cinskeho investora.
A od maiden flight k zakaznokovi je jeste zatracene dlouha cesta a stoji na ni vyzirka jmenem EASA, ktera chce jen za zahajeni homologace sest milionu. Na tom uz ztroskotalo nekolik nadejnych projektu.
no Ravena pamatuji, naposled jsem ho viděl s protivývrtkovým padáčkem na chvostu, kdy stál kvůli nějaké závadě při návratu ze zahraničí, na jednom západočeském letišti.Nevím, zda je možno toto jednomotorové letadlo považovat za plnohodnotný dopravák. Už jen kvůli tomu jednomu motoru, kdy legislativa některých států omezuje vtét konfiguraci komerční lety. Jinak s tou EASOU v Hamburku plný souhlas!!A to tam prý máme i svého zástupce! Viz Blaníky!!!
kolik kusů musí prodat, aby se jim alespoň vrátily náklady
V řádech několika málo desítek .
Projekt nedotáhli do konce. V době, kdy se měl testovat, aby získal nějaké certifikáty (moc tomu nerozumím), tak přišla revoluce a následně šel celý podnik Letu Kunovice do háje...
Obávám se, že má ve světě příliš velkou konkurenci. Musel by být za hubičku, a pěkně spolehlivý, aby se prodal.
Nemá moc velkou konkurenci, to je právě to sqělé
jako zmenšená L-610, jejíž vývoj na konci 80.let se nedotáhl do konce zejména kvůli motorům.
610ka se nedotáhla hlavně kvůli privatizaci továrny, škoda. Do vedení se dostali neschopní lidé.
nyní jen možná dorazili redaktoři iDnesu.
Jinak úplně poprvé to nevyšlo http://www.youtube.com/watch?v=U1K5nIpyNqc&hd=1) , ale napodruhý už paráda http://www.youtube.com/watch?v=5_HfssbV7Yk&feature=youtu.be .
Hlavně ať jim to lítá a zvládnou marketing. Bylo by příjemný ve světě vídat další české letadlo.
Cituji: "Vývoj stál miliardy korun". Tak děkuji za přesnou informaci, on to není takový rozdíl, jestli dvě nebo tři, čtyři. Asi jako v Úspěchu českého inženýra v Indii od Cimrmana - Kolik máte té třtiny? Vím to přesně, je jí děsně.