- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jel jsem o vikendu opet Pha-Bratislava v sobotu a v nedeli zpet. Nejvic mne stve ze mnozi lide si porad neuvedomujou na dalnici ze bezpecna vzdalenost pro zabrzdeni pri rychlosti 140-150km/h tj. cca 40m/ sekundu je tech 70-80 metru!! A klidne jedou za vama 10 metru nalepeni za zadkem. Pak neni divu ze se tvori kolony pri prijezdu do Prahy protoze se tam setkaji 3-4 idioti , kde proste ten prvni pribrzdil a dalsi 3 za nim nestihnou zareagovat. Dodnes nechapu ze si lidi neumi spocitat jednoduchou rovnici - 40 metru za sekundu a reakcni doba i kdyby jste byli supermani je +- 1 sekunda nez vubec zacnete brzdit......
Ono by plně stačilo, kdyby jim vešlo do krve to mnohem jednodušší pravidlo těch alespon 2 sekund (za sucha) odstupu - to se dá za jízdy zkontrolovat mnohem jednodušeji než odhady vzdálenosti v metrech ...
ze kdyz maji policajti nejakou "bezpecnostni akci", pocty mrtvych lamou rekordy.
A když jsem prakticky totéž napsal v jiné diskuzi, byl jsem ten nejhorší ...
se stalo na parkovisti nakupniho centra?
Všechny tyto nenávistné příspěvky o řidičích Audi, BMW, atd. jenom pramení ze závisti ,,obyčejných" lidí, kteří si takový vůz nemůžou dovolit, ani kdyby se v té fabrice upracovali A nedejbože když je rodina za vodou a na jejich životní úrovni se tak můžou podílet i jejich potomci, kteří tak ve svých 20-25 letech jezdí auty za více než milion - to už je oheň na střeše Kdybyste místo prskání víc makali, tak si možná jednou na nějaké ojeté také našetříte
problém mladý milionáři není ve značkách aut, ale ve značně vyšší četnosti, s jakou jejich řidiči "prasí" za volantem. Až Vám jednou, nedej bože, takový mladý nadějný zabezpečený pašák v pětkovém bávu sestřelí dítě na přechodu u školy, protože už to prostě ze 130 kmph neubrzdil, třeba přehodnotíte své opovržení k ostatním lidem.
Když mě v Rakousku zastavili za rychlou jízdu (jen o 20 km/h více mimo obec), tak se mi podařilo pokutu usmlouvat na nejnižší možnou sazbu, přesto jsem u sebe neměl dost eur => auto mi zabavili a až jim zaplatím, tak mi ho vydají… tak jsem mašíroval do bankomatu… Tady v ČR by jsem si nechal vypsat složenku a vždy se najde „známý“, který to ztopí, nebo po domluvě s provinilcem protáhne projednání na déle jak rok => vyprší do ztracena…
Ohledně „osoby blízké“ => část „odpovědnosti“ za provoz vozidla by měl mít majitel v podobě pokuty – a je na jeho zvážení, zda ji uhradí a ochrání skutečného provinilce od ztráty bodů, popř.vězení, či ne.
Někdo to srovnával s vraždou – jenže na místě činu většinou zůstanou biologické, pachové či další stopy, které (ve většině) vedou na konkrétní osobu, s autem je to trochu specifické… stejně jako když se mi na baráku utrhne římsa a někoho na ulici zabije, ponesu zodpovědnost já jako majitel nemovitosti (paralela - provozovatel auta = částečný spoluviník)
No asi nemáte v Rakousku tolik známých jako tady. Nic víc v tom není.
Srovnání s vraždou opravdu kulhá. Přehlížíte ten hlavní rozdíl. Na místě činu totiž zůstane mrtvola. Na místě činu u většiny přestupků nezůstane nic.
Srovnání s římsou kulhá také. Římsa spadne sama od sebe, takže to odpovídá špatně zabrzděnému autu které se samo prázdné rozjede. Pokud ale auto má řidiče tak není důvod aby za jeho - řidičovo - chování odpovídal někdo jiný - majitel, výrobce, kdokoli.
pořadí důležitosti policejni kontroly
1/ kontrola expirace lékarničky
2/ měření omezení rychlosti na 70km/h na rovném přehledném úseku mimo obec
3/ měření rychlosti na 90km/h na čtyřpruhové silnici v úseku mimo obec
Jízda po široké rovné silnici (Břeclav-Hodonín) ... vpředu kamión, přestože se nijak neloudal (jel 90-100 km/h), tak se za ním brzo vytvořila kolona vozidel...
Samozřejmě netrvalo dlouho a řidič stříbrné Octávie zezadu se dal do bezhlavého předjíždění... Byl tak dva vozy za mnou, když se přiblížila křižovatka, na níž jsem hodlal odbočit - jen jsem s obavami zvažoval, zda DOLEVA (kam jsem chtěl) anebo raději doprava (s ohledem na toho piráta vzadu)...
Pro odbočení vlevo se před námi objevil odbočovací pruh (kdežto šňůra vozidel pokračovala v pruhu pro jízdu doprava a rovně)... a tak jsem se rozhodnul pro odbočení VLEVO... Jenže v tu samou chvíli, kdy jsem najel do odbočovacího pruhu, začal za mnou pirát PŘEDJÍŽDĚT !!!
Uff !!! - Dopadlo to dobře. Stihnul předjet 1 vozidlo, stihnul se vrátit, stihnul tu myšku ještě než do mne ZEZADU vlítnul - (protože já musel před odbočováním OPRAVDU a KUPODIVU poněkud přibrzdit ?!!!)
Kolikrát JEŠTĚ mohu mít štěstí ???
O tom jsem psal níže, nebudu sice popisovat kdy jsem měl jaké štěstí, ale takový řidič jako ten ze stříbrné Octavie je pro okolí velkým nebezpečím
O vikendu jsem najel po CR pres 500km a PaChy jsem nevidel ani jednou. Zato na svitavske silnici do Brna si dalo sraz mensi mnozstvi piratu, az na jednu vyjimku Polaci. Uz jsem zazil lecos, ale opakovane predjizdeni na neprehlednych mistech, kdy i auto v protismeru muselo prudce brzdit, predjizdeni uprostred vesnice rychlosti okolo 90 km/h atp.
A proč tomu tak je? ... Právě PROTO, že na silnicích policajty nevidíš, jak je 500 km dlouhých...
Je husté, 17 mrtvých za posledních pár dní, to je dost. Bohužel to jsou často zcela zbytečné nehody, jako například onen řidič BMW. Samozřejmě jsou nehody, jež se prostě stanou, i kdyby se PČR na hlavu postavila. Ale hodně nehod vzniká při nebezpečném předjíždění, které je hodně málo postihováno. Obecně vidím jako problém vzrůstající agresi mezi řidiči. Já byh nějak neomezoval a nezpřísňoval tresty, ale zaměřil bych se na postihování např. nebezpečného předjíždění, místo toho aby PČR postavila bradavici ke značce ačátek obce