Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smutný rekord a 17 mrtvých. Taková je bilance nehod posledních dnů

Poslední dny prázdnin patří tradičně k nejrizikovějším obdobím v roce. Letos si během těchto dnů nehody na českých silnicích vyžádaly sedmnáct životů. V sobotu přitom zemřelo osm lidí, což je nejvíc za letošní léto. Policie přitom na víkend naplánovala řadu kontrol, které měly bezpečnost provozu zvýšit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lekaj

dodrzovani vzdalenosti

Jel jsem o vikendu opet Pha-Bratislava v sobotu a v nedeli zpet. Nejvic mne stve ze mnozi lide si porad neuvedomujou na dalnici ze bezpecna vzdalenost pro zabrzdeni pri rychlosti 140-150km/h tj. cca 40m/ sekundu je tech 70-80 metru!! A klidne jedou za vama 10 metru nalepeni za zadkem. Pak neni divu ze se tvori kolony pri prijezdu do Prahy protoze se tam setkaji 3-4 idioti , kde proste ten prvni pribrzdil a dalsi 3 za nim nestihnou zareagovat. Dodnes nechapu ze si lidi neumi spocitat jednoduchou rovnici - 40 metru za sekundu a reakcni doba i kdyby jste byli supermani je +- 1 sekunda nez vubec zacnete brzdit......

0/0
29.8.2011 17:02

ivošek z gmailu

Re: dodrzovani vzdalenosti

Ono by plně stačilo, kdyby jim vešlo do krve to mnohem jednodušší pravidlo těch alespon 2 sekund (za sucha) odstupu - to se dá za jízdy zkontrolovat mnohem jednodušeji než odhady vzdálenosti v metrech ...

0/0
29.8.2011 17:12

malý červ

Re: dodrzovani vzdalenosti

a to vy si fakt myslíte, že si v krátkých vzdálenostech řidiči libují, myslíte si, že je to dokonce baví, a napadlo vás někdy, že vzdálenosti se zkracují hustotou provozu, že pri ideálních odstupech byste se na dálnici všichni nevešli, no zkuste o tom přemýšlet a až potom suďte.

0/0
30.8.2011 7:58

Draggo

tak nejak mi pripada,

ze kdyz maji policajti nejakou "bezpecnostni akci", pocty mrtvych lamou rekordy. :-P

+2/0
29.8.2011 15:17

ivošek z gmailu

Re: tak nejak mi pripada,

A když jsem prakticky totéž napsal v jiné diskuzi, byl jsem ten nejhorší ...

0/0
29.8.2011 15:30

Fair-Play

Re: tak nejak mi pripada,

Jsem stejného názoru.

0/0
29.8.2011 16:24

kilociP

Kolik smrtelnych nehod

se stalo na parkovisti nakupniho centra?8-o

0/0
29.8.2011 13:49

pingu1

..jo jo balkanisace na postupu...

;-(

0/0
29.8.2011 12:11

mladej.milionar

hm

Všechny tyto nenávistné příspěvky o řidičích Audi, BMW, atd. jenom pramení ze závisti ,,obyčejných" lidí, kteří si takový vůz nemůžou dovolit, ani kdyby se v té fabrice upracovali :-P A nedejbože když je rodina za vodou a na jejich životní úrovni se tak můžou podílet i jejich potomci, kteří tak ve svých 20-25 letech jezdí auty za více než milion - to už je oheň na střeše ;-O Kdybyste místo prskání víc makali, tak si možná jednou na nějaké ojeté také našetříte :-P

+1/0
29.8.2011 11:25

komentator-1

Re: hm

problém mladý milionáři není ve značkách aut, ale ve značně vyšší četnosti, s jakou jejich řidiči "prasí" za volantem. Až Vám jednou, nedej bože, takový mladý nadějný zabezpečený pašák v pětkovém bávu sestřelí dítě na přechodu u školy, protože už to prostě ze 130 kmph neubrzdil, třeba přehodnotíte své opovržení k ostatním lidem.

+1/0
29.8.2011 14:34

mladej.milionar

Re: hm

Nejvíc prasí řidiči Oktávek. Rv

+1/0
29.8.2011 14:37

ivošek z gmailu

Re: hm

Víceméně souhlas, ale osobně mám mnohem víc problémů s řidiči Fábií - nikdo jiný než fábiář nebude nikdy tak vehementně bránit jeho předjetí ;-€ Málokdy vidím jiné auto než Fábie jet stabilních 70 obec, neobec ;-€ Málokdy otravuje jiné auto než Fábie na dálnici tím, že do kopce zpomaluje, takže při mých stabilních cca 140-ti ho předjedu a z kopce to rozhulí, aby on předjel mě - to vše v opakovaných cyklech - v takovém případě bud zastavím na pumpě na kafe anebo přidám nad 160, abych se toho otravného komára zbavil :-/ Nejčastější ignorantští strážci levého pruhu jsou opět Fábie ;-€ Atd., atd ...

0/0
29.8.2011 15:06

mladej.milionar

Re: hm

Tak ! Řešení ji snadné, auto s 200 a víc koňema, polechtat plyn a nechat fabiatika daleko za sebou. Předjíždění se může bránit jak chce, ale marně :-P

0/0
29.8.2011 16:38

macarát

Re: hm

Možná se tomu budeš divit, ale existuje dost lidí, kteří svou úspěšnost nepoměřují značkou auta.

+1/0
29.8.2011 18:22

205

Re: hm

Lidem BMW nebo Audi vůbec nezávidím, ale společně s Passaty a Oktávkami v nich jezdí nejvíc prasat. Spíš bych tvůj příspěvek obrátil - spousta z nich dávají najevo, že oni jsou něco víc. A je jedno, jestli má auto za dva miliony nebo 50 tisíc.

0/0
30.8.2011 0:21

ILAP

Příspěvek do diskuze

Když mě v Rakousku zastavili za rychlou jízdu (jen o 20 km/h více mimo obec), tak se mi podařilo pokutu usmlouvat na nejnižší možnou sazbu, přesto jsem u sebe neměl dost eur => auto mi zabavili a až jim zaplatím, tak mi ho vydají… tak jsem mašíroval do bankomatu… Tady v ČR by jsem si nechal vypsat složenku a vždy se najde „známý“, který to ztopí, nebo po domluvě s provinilcem protáhne projednání na déle jak rok => vyprší do ztracena…

Ohledně „osoby blízké“ => část „odpovědnosti“ za provoz vozidla by měl mít majitel v podobě pokuty – a je na jeho zvážení, zda ji uhradí a ochrání skutečného provinilce od ztráty bodů, popř.vězení, či ne.

Někdo to srovnával s vraždou – jenže na místě činu většinou zůstanou biologické, pachové či další stopy, které (ve většině) vedou na konkrétní osobu, s autem je to trochu specifické… stejně jako když se mi na baráku utrhne římsa a někoho na ulici zabije, ponesu zodpovědnost já jako majitel nemovitosti (paralela - provozovatel auta = částečný spoluviník)

+1/0
29.8.2011 11:24

vItava

Re: Příspěvek do diskuze

No asi nemáte v Rakousku tolik známých jako tady. Nic víc v tom není.

Srovnání s vraždou opravdu kulhá. Přehlížíte ten hlavní rozdíl. Na místě činu totiž zůstane mrtvola. Na místě činu u většiny přestupků nezůstane nic.

Srovnání s římsou kulhá také. Římsa spadne sama od sebe, takže to odpovídá špatně zabrzděnému autu které se samo prázdné rozjede. Pokud ale auto má řidiče tak není důvod aby za jeho - řidičovo - chování odpovídal někdo jiný - majitel, výrobce, kdokoli.

+1/0
29.8.2011 12:00

mrazik007

Re: Příspěvek do diskuze

Pujcil jsem auto cloveku, ktery ma ridicsky prukaz, tim padem zna zakon o pozemnich komunikacich a neni preci muj problem, ze s tim autem spacha prestupek. Proc mam byt postizen pokutou, kdyz jsem v te dobe byl na dovolene ? Pujde si sednout do vezeni majitel nemovitosti, ve ktere se stala vrazda ?

Uvedomuje si nekdo, ze v tom navrhu zakona byla veta, ze urednik nemusi nic dokazovat a rovnou naparit pokutu vlastnikovi vozidla ? Prispevek k vetsi bezpecnosti na silnicich nevidim nikde, jen prostredek k naplneni obecni nebo statni kasy.

+2/0
29.8.2011 12:02

macarát

Re: Příspěvek do diskuze

Tak příspěvek k větší bezpečnosti by bylo už to, že si příště rozmyslíš to auto tomu volovi půjčovat.

+1/0
29.8.2011 18:02

HrubesaMares

Re: Příspěvek do diskuze

"osoba blizka" upravuje pouze prestupky primo souvisejici s prijmy obecnich kas - parkovani a fotky z automatickych radaru provozovanych MP. S bezpecnosti provozu to nema nic spolecneho. Pokud byste to dal do souvislosti s mistni dani, byl byste podstatne bliz pravde.

+1/0
29.8.2011 12:46

ČeStNý PřEdSeDa

Policejní prevence

pořadí důležitosti policejni kontroly

1/ kontrola expirace lékarničky

2/ měření omezení rychlosti na 70km/h na rovném přehledném úseku mimo obec

3/ měření rychlosti na 90km/h na čtyřpruhové silnici v úseku mimo obec

+2/0
29.8.2011 11:12

KarelV

Ze soboty:

Jízda po široké rovné silnici (Břeclav-Hodonín) ... vpředu kamión, přestože se nijak neloudal (jel 90-100 km/h), tak se za ním brzo vytvořila kolona vozidel...

Samozřejmě netrvalo dlouho a řidič stříbrné Octávie zezadu se dal do bezhlavého předjíždění... Byl tak dva vozy za mnou, když se přiblížila křižovatka, na níž jsem hodlal odbočit - jen jsem s obavami zvažoval, zda DOLEVA (kam jsem chtěl) anebo raději doprava (s ohledem na toho piráta vzadu)...

Pro odbočení vlevo se před námi objevil odbočovací pruh (kdežto šňůra vozidel pokračovala v pruhu pro jízdu doprava a rovně)... a tak jsem se rozhodnul pro odbočení VLEVO... Jenže v tu samou chvíli, kdy jsem najel do odbočovacího pruhu, začal za mnou pirát PŘEDJÍŽDĚT !!!

Uff !!! - Dopadlo to dobře. Stihnul předjet 1 vozidlo, stihnul se vrátit, stihnul tu myšku ještě než do mne ZEZADU vlítnul - (protože já musel před odbočováním OPRAVDU a KUPODIVU poněkud přibrzdit ?!!!)

Kolikrát JEŠTĚ mohu mít štěstí ???

+1/0
29.8.2011 10:32

schima

Re: Ze soboty:

R^R^R^R^

O tom jsem psal níže, nebudu sice popisovat kdy jsem měl jaké štěstí, ale takový řidič jako ten ze stříbrné Octavie je pro okolí velkým nebezpečím

0/0
29.8.2011 10:37

mrazik007

Re: Ze soboty:

Souhlasim, ale podle nekterych je potreba zrusit osobu blizkou, jen mi zustava zahadou, jak by to pomohlo proti tomu ridici stribrne oktavky.

+3/0
29.8.2011 10:40

schima

Re: Ze soboty:

V momentě kdy by jeho počínání někdo natočil a předložil na PČR jako důkaz, tak pak majitel vozu nebude mít výmluvu

0/0
29.8.2011 12:33

mrazik007

Re: Ze soboty:

Prave takove prestupky by mela policie pokutovat, jezdit po cele republice s kamerou a zamerit se na takoveto zavazne prestupky. Ale to bychom chteli asi moc.

0/0
29.8.2011 10:38

crupier

Re: Ze soboty:

No to je hrůza, to jste fakt málem přišel o život:-). To trošku moc prožíváte človíčku, pokud jste z té kolony vybočili oba zároveň, tak jste taky v danou chvíli měli stejnou rychlost a ten "pirát" měl spoustu možností a narozdíl od vás to viděl přímo a ne jen v zrcátku, takže mohl v pohodě posoudit, jestli ještě někoho stihne předjet nebo se zařadí zas zpátky, případně, kdyby bylo nejhůř, mohl dobrzdit za váma v tom odbočovacím pruhu. Pravda předjíždět těsně před křižovatkou není úplně nejlepší nápad, nějaký to pravidlo taky porušil, ale pokud to byl zkušený řidič, který dobře svoje auto ovládá, tak měl situaci celou dobu pod kontrolou. Tak zas nevyšilujte.

+1/0
29.8.2011 11:13

komentator-1

Re: Ze soboty:

mrhat slovy o předjíždění v koloně, o předjíždění v odbočovacím pruhu a dalšími je asi marné. Tedy jenom: mýlíte se.

0/0
29.8.2011 14:37

jirka wesely

Re: Ze soboty:

no tuhle silnici dobře znám. pokud tam někdo náhodou jede podle předpisů (90 km/h) tak je za ním kolona. běžně se tam jezdí tak o 20-30 km/h víc.

0/0
29.8.2011 14:54

bk89322

Tak policie mela preventivni akci, jo?

O vikendu jsem najel po CR pres 500km a PaChy jsem nevidel ani jednou. Zato na svitavske silnici do Brna si dalo sraz mensi mnozstvi piratu, az na jednu vyjimku Polaci. Uz jsem zazil lecos, ale opakovane predjizdeni na neprehlednych mistech, kdy i auto v protismeru muselo prudce brzdit, predjizdeni uprostred vesnice rychlosti okolo 90 km/h atp.

0/0
29.8.2011 10:05

KarelV

Re: Tak policie mela preventivni akci, jo?

A proč tomu tak je? ... Právě PROTO, že na silnicích policajty nevidíš, jak je 500 km dlouhých... Rv

0/0
29.8.2011 10:14

ČeStNý PřEdSeDa

Re: Tak policie mela preventivni akci, jo?

Uzavírka v obci Štíty.

Ačkoliv jsem měl na semaforu zelenou, jelo proti mně pět osobních aut z PL .

Nechápu, asi v Polsku nemají semafory. ;-D

0/0
29.8.2011 11:15

HrubesaMares

Re: Tak policie mela preventivni akci, jo?

Polaci jsou nejhorsi ridici v Evrope, takze zadne prekvapeni. Horsi uz jsou jenom ti ze zemi mimo EU (Ukrajina, Turecko). Asi to nejak souvisi s nabozenstvim ;-)

0/0
29.8.2011 12:47

schima

Nehodovost

Je husté, 17 mrtvých za posledních pár dní, to je dost. Bohužel to jsou často zcela zbytečné nehody, jako například onen řidič BMW. Samozřejmě jsou nehody, jež se prostě stanou, i kdyby se PČR na hlavu postavila. Ale hodně nehod vzniká při nebezpečném předjíždění, které je hodně málo postihováno. Obecně vidím jako problém vzrůstající agresi mezi řidiči. Já byh nějak neomezoval a nezpřísňoval tresty, ale zaměřil bych se na postihování např. nebezpečného předjíždění, místo toho aby PČR postavila bradavici ke značce ačátek obce

+1/0
29.8.2011 9:53

KarelV

Re: Nehodovost

Naprostý SOUHLAS !!! ... ;-O R^ R^ R^

0/0
29.8.2011 10:15

ivošek z gmailu

Re: Nehodovost

To je moc práce za málo vybraných peněz, vůbec nejlepší je automatickej radar na zcela bezpečném místě bez zástavby v polích s účelově posunutou značkou začátek a konec obce ...

0/0
29.8.2011 10:50

nepetr

Je zvláštní

kolik lidí se vždy ozve když napíšu ZRUŠIT OSOBU BLÍZKOU.

Kolik řidičů na tohle spoléhá a nehodilo by se jim být bez téhle

možnosti. Pak je jasné proč umírá tolik lidí na silnicích. Jelikož je

plná vyčůránků a ubožáků kteří se nedokáži postavit čelem když už něco

udělaj špatně. Ach jo;-(

+1/0
29.8.2011 9:50

schima

Re: Je zvláštní

R^ Ano, zrušit

0/0
29.8.2011 9:54

ivošek z gmailu

Re: Je zvláštní

Nikdy jsem to nepotřeboval využít, ale je ústavní právo nevypovídat proti SOBĚ nebo osobě blízké (to "sobě" neustále ignorujete) a dokazovat musí ten, kdo obviní, to můžete rovnou zrušit presumpci neviny a objasněnost čehokoli náhle stoupne klidně i na 150%, co na tom, že to odnesou převážně nevinní, protože se s dokazováním nikdo nebude zatěžovat už vůbec, stačí vzít prvního člověka na ulici a máme hned viníka - když se kácí les, lítají třísky, že soudruzi ...

+3/0
29.8.2011 10:08

nepetr

Re: Je zvláštní

Nebavím se o čemkoliv, ale o dopravních přestupcích. Až vám nebo někomu z rodiny zabije otce, ženu nebo dítě frajírek ketrý se několiktrát vymluvil na osobu blízkou místo toho aby by dávno bez papírů můžene si o tom znovu popovídat aby jste měl na věc realnější náhled. Ano?

0/0
29.8.2011 10:12

ivošek z gmailu

Re: Je zvláštní

Ale vždyt je úplně jedno čeho se to týká! Pořád je to o dokazování. Proč by to právo nevypovídat u dopravních přestupků být nemělo a u vraždy ano?

0/0
29.8.2011 10:16

nepetr

Re: Je zvláštní

U vraždy platí něco jako osoba blízká, není to pak něco jako napomáháni nebpo dokonmce spoluúčast8-o?

0/0
29.8.2011 10:19

Michal Hanák lže

Re: Je zvláštní

Proč se tak blbě divíte? Vy patrně něco papouškujete, ale abyste si přelouskal zákon, to ani omylem. Měli by vás zavřít, až zčernáte.

+1/0
29.8.2011 10:26

nepetr

Re: Je zvláštní

Já se nedivím jen bych chtěl poznat d.bila který za něco takového bude riskovat kriminál aby vraha v rodině bránilRv

0/0
29.8.2011 10:31

ivošek z gmailu

Re: Je zvláštní

Jakej kriminál zase? Člověče, přečtěte si to ... jak může hrozit kriminál za to, že něco neřeknete? A přestante konečně ignorovat to "PROTI SOBĚ" prosím - je to dohromady a patří to k sobě ...

0/0
29.8.2011 10:35

xBaHnO

Re: Je zvláštní

Jakej kriminal??? Prehrajeme si modelovou situaci: Bracha prisel ve 4 rano v kosili od krve...

Nasledene se me policajti u vyslechu ptaji V kolik prisel bratr domu:

Odpoved: "Nevim" nebo "Od osmi vecer se mnou sedel u televize" je nelegalni a muze byt stihana.

Odpoved: "Na otazku odmitam odpovedet" je naprosto legalni - nemusite proti nemu vypovidat. Pokud se rozhodnete vypovidat, musite vypovidat pravdive, ale vypovidat nemusite.

+1/0
29.8.2011 13:06

ivošek z gmailu

Re: Je zvláštní

Samozřejmě máte právo nevypovídat proti sobě nebo osobě blízké u čehokoli. To není lhaní, to je jen mlčení. Prostě máte právo neříci nic, co by vám nebo osobě blízké mohlo ublížit či přitížit. Při úrovni vašeho obecného právního vědomí začínám chápat, proč jste takový horlivý zastánce zrušení toho článku z LZPS ... Vy totiž pořád nechápete, že to je jen o tom, že pokud vás z něčeho obviní, musí vám to také dokázat. Napomáhání by bylo, kdybyste lhal, ale pokud budete mlčet, není to žádná lež. Už tomu začínáte rozumět?

+1/0
29.8.2011 10:32

mrazik007

Re: Je zvláštní

Neboj, az si ho zavola urednik a rovnou mu da slozenku, protoze nemusi nic dokazovat, tak se bude divit a na namesti pak kricet.

+1/0
29.8.2011 10:36

nepetr

Re: Je zvláštní

Pokud víte a mlčíte, lžete.

0/0
29.8.2011 10:37

vItava

Re: Je zvláštní

Ne, že by na tom záleželo a nebo že by to ve vašem případě mělo smysl vysvětlovat, ale obviněný z trestného činu má dokonce ze zákona právo bránit se obvinění libovolnými prostředky včetně lhaní.

+1/0
29.8.2011 10:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.