Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při čelním střetu aut zemřeli dva lidé, osm dalších je zraněných

Smrtí dvou lidí a zraněními dalších osmi skončila nehoda u obce Mláka v jižních Čechách. Na silnici I/34 se čelně střetla dvě osobní auta. Řidička jednoho vozu zahynula na místě, těžce zraněný muž zemřel při převozu do nemocnice. Policie musela silnici zcela uzavřít, aby mohla odklidit následky havárie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pitlik

Chápu že policie nemusí být všude

Od pátku do neděle jsem najel sice "jen" 250km, ale nazahlídnul jsem ani stín uniformy. Určitě mi sice nechyběli kluci v modrém, ale je pravda že lidi dají nohu z plynu jakmile uvidí zaparkovaný policejní auto.

0/0
28.8.2011 19:01

TREPAC

Re: Chápu že policie nemusí být všude

A by mohlo býti ještě hůř, pokud budou snižovat stavy policistů u nás. Než snižovat stavy policie, bylo by lépe po důkladném uvážení, snižovat stavy administrativy, čili úředníků, část jejich práce by měla zastávat moderní výpočetní technika, internet.

0/0
29.8.2011 8:24

OrignalTrotl

Už jsem zvyklý na ledacos

, ale nevím proč, ale poslední dobou jsem nějak nervozní z určitých řidiček. Už jsem několikrát zažil jak za mnou ženská po celou dobu klábosila s kolegyní aníž by se dívala na cestu před sebe nebo si krátila hovor telefonovaním.  A to ani nehovořím o tom jak bezhlavě předjíždějí bez ohledu na to, že mají auta v protisměru.

0/0
28.8.2011 10:48

mattonka

když občas někdo spěchá, tak pak má najednou času dost...

někdy i definitivně. Špatné je, když s sebou pak vezme i někoho, kdo byl v nesprávný čas na nesprávném místě... :-/

+1/0
28.8.2011 10:03

othoma

nejhorší víkend roku

bohužel pátek 6 mrtvých a v sobotu dokonce 8, snad aspoň neděle bude klidnější...

+1/0
28.8.2011 8:30

TREPAC

Vážení řidiči, jezděte opatrněji, myslete a žijte.

Vážení řidiči, jezděte opatrněji, nepřekonávejte své schopnosti, které nemusejí být v některých případech velmi valné, myslete na to, že buď Vy, nebo protijedoucí řidiči vždy nejezdí ve vozech, které jsou v dobrém technickém stavu, pak stačí buď nějaká nepozornost /zákaz jiné činnosti při jízdě/, a může býti neštěstí, které si může vzít i několik lidí za svou oběť. Raději vyjeďte dříve, nebo přijeďte později, ale celí a s celým vozidlem. Starší, ojeté vozidla, které nemají karoserii napadenou korozí, ale mají najeto více jak 160 tisíc km, mají pevnost plechů karoserie kolem 50 - 60% pevnosti nové karoserie. Kdo má více prostředků, ten přece v takovém vozidle už nebude jezdit...Pokud vozidla, která měla kolizi, měla součet jejich rychlostí např.140 km/h, pak při nárazu, byli osoby v obou vozidlech zatíženy přetížením 39,6 g. A to je už velmi, velmi zlé. Pokud je to vůbec možné, tak je lépe před nastálou čelní kolizí raději vyjet mimo cestu...

0/0
28.8.2011 8:28

Crocodylus anthropophagus

Re: Vážení řidiči, jezděte opatrněji, myslete a žijte.

Tohle moudro o 50-60% pevnosti jsem už slyšel několikrát. Těch 160 tisíc najede plno aut za dva roky. Jestli se za tu dobu opotřebuje ocel a dural nakolik, že přijdou o polovinu své pevnosti, divím se že Eiffelovku ještě nesfoukl vítr... :-P

+4/0
28.8.2011 8:54

TREPAC

Re: Vážení řidiči, jezděte opatrněji, myslete a žijte.

Při provozu automobilu jsou plechy karoserie namáhány různými silami, při rozjíždění, při brzdění, při zatáčení a podobně, při zatížení pouze jednou osobou a pod. Toto bylo zkoušeno již vícekrát na crashtestech ojetých vozidel. A to jestě za předpokladu, že není koroze. Při korozi je to ještě méně...Pro znalce mechaniky: karoserie je při jízdě namáhána III.stupněm namáhání a to střdavým namáhaním. Věřte tomu. Co se týče Eiffelovy věže V Paříži, tam jsou nosné profily této konstrukce podstatně bytelnějších profilů...

0/0
28.8.2011 12:44

OrignalTrotl

Re: Vážení řidiči, jezděte opatrněji, myslete a žijte.

Víte co raději se podívejte na crash-testy nových aut renomovaných značek a uvidíte, že v mnohých případech výsledek nikterak nesouvisí se stářím auta.

0/0
28.8.2011 10:52

Dorotka M.

Odklon dopravy

Hlavně je nezbytné podrobně popsat, přes které dědiny byla odkloněna doprava až do 20.hodiny. Teď už to sice neplatí, ale je to zajímavé a podstatné!

0/0
28.8.2011 8:10

sámvelkýmao

no

tohoto se bojím nejvíc. že zničehož nic někdo vjede do mýho směru pár metrů přede mnou. fatální a neřešitelná situace..................

0/0
28.8.2011 7:14

Damik

Re: no

proč se toho bát? právě naopak. bát by se člověk měl věcí se kterými něco udělat může, potom si na to dát větší pozor.

0/0
28.8.2011 8:40

MadHawk

Re: no

tak se jezdí u nás "normálne". V pátek úplně stejné - před zatáčkou předjíždí nákladák a na levé straně svodidla. Kdyby něco vyjelo do protivky, tak kvůli svodidlům nemůže nikdo uhnout. Ten do protivky si může vybrat bud osobák nebo nákladák... Behem 40minutové cesty do Brna jsem napočítal 4 přestupky ... Řidiči, jste dobytci.

0/0
28.8.2011 8:55

přezdívka není potřeba

Re: no

protivka, tak říkáš svojí ženě?

0/0
28.8.2011 10:30

BrainWashingtonDreistein

Málka obec jako Mláka?

Mláka : drobná dočasná vodní plocha, kaluž, bažina. Silnice široká na 4 kamióny vedle sebe. Trefit někoho čelně je dost obtížné, jasná sebevavražda! Asi vlivem frustrace z tý R4. :-/

0/0
28.8.2011 3:05

Dorotka M.

Re: Málka obec jako Mláka?

8-o

0/0
28.8.2011 8:11

Damik

Re: Málka obec jako Mláka?

náhodou R4 už začíná mít svou cenu jako muzejní kousek.

0/0
28.8.2011 8:38

sámvelkýmao

Re: Málka obec jako Mláka?

tak této konkrétní r4 se to již týkat nebude...................

0/0
28.8.2011 12:38

Airbus1

Kolik jich jelo?

5 + 5   ???

0/0
28.8.2011 0:43

macarát

Docela by mne zajímalo

co řidičku k tomuto zkratu vedlo.

0/0
27.8.2011 22:45

2Mac7

Re: Docela by mne zajímalo

klidně to mohla být technická závada

0/0
27.8.2011 23:27

katastrofální krupobití

Skutečně Renault 4?

To krásné staré malé autíčko? Potom ovšem minimálně jedno to auto bylo poněkud přecpané, alespoň podle počtu mrtvých a zraněných.

0/0
27.8.2011 22:11

Chytry.Levicak

ted si nevybavím,jak renault 4 vypadá

znám jenom malý renault 5 a těmi hranatými předními světly.no to musela být stará kára

0/0
27.8.2011 21:58

Generál Augusto

Re: ted si nevybavím,jak renault 4 vypadá

Vidím, že tvůj nick lže, alébrž moc chytrý nejsi.;-D

0/0
28.8.2011 7:53

medick

renault 4 = sebevrah...

co rict...

0/0
27.8.2011 21:50

kulisek3

zase jedna zbytecna nehoda

v 17:40 jsme tam projizdeli a uz jsme byli odkloneni, ale v miste odklonu je krasne siroka silnice, a byl tam pekne husty provoz v obou smerech.. kazde predjizdeni, zde v teto hustote provozu bylo potencialne nebezpecne. Obecne zeny jezdi opatrneji, ale zde to byla spis sebevrazda..

0/0
27.8.2011 21:34

falonso

Taková škoda....

vždyť těch vozů Renault 4 je už jen jako šafránu a nějaká soudružka ho takhle zničí... ;-(

0/0
27.8.2011 21:18

saldy3

Co

je to Renault 4?

0/0
27.8.2011 21:10

Crocodylus anthropophagus

Re: Co

Renault 4 byl malým osobním automobilem, který vyráběla francouzská automobilka Renault. Navazoval na typ 4CV. Jeho nástupcem byl Renault 5. Vyráběl se v letech 1961 až 1992. Bylo vyrobeno více než 8 milionů kusů. Nebo sis snad myslel, že je to něco co se maže na chleba? ;-D

0/0
27.8.2011 21:14

Strileni tucnaku povoleno v2

Uf...

+1/0
27.8.2011 20:01

danny47

Renault 4

S R-4kou předjíždět kolonu ? ? 8-o  To je snad jasnej pokus o sebevraždu .....

0/0
27.8.2011 19:28

Chemický Ali

Re: Renault 4

motorka je idealni.

0/0
27.8.2011 19:34

Potrefená husa

Re: Renault 4

hned jsem si vybavil tu slavnou scénu z Vrchního :-P

0/0
27.8.2011 19:39

vaclav13

Re: Renault 4

Tak nějak, dáma vypla mozek a dala se do toho. Ještě štěstí, že ta Kia je poněkud robustnější kousek. Jenže přesně kvůli podobným husám a eventuelně jejich mužským obdobám přibývá na silnicích tanků označovaných SUV. S normálním autem aby se pak člověk bál jezdit.

+3/0
27.8.2011 19:41

COMe BAcK

Re: Renault 4

mám "TO i TO", ale dávám Ti za pravdu v tom, že když  na mě doma zbyde "normálnlí auto", necítím se moc bezpečně ...! :-/

0/0
27.8.2011 20:06

billa98

Re: Renault 4

a ten mrtvej chlap? Snad nebyl z te Kii? :-/

0/0
27.8.2011 21:54

COMe BAcK

Re: Renault 4

"vedle" píší, že to byl spolujezdec z renaultu ...:-/

0/0
27.8.2011 23:20

oldiess

Re: Renault 4

ale zase se snad cítíte dobře, že žena či potomstvo jede v bezpečnějším, nebo snad ne;-D

0/0
28.8.2011 6:54

COMe BAcK

Re: Renault 4

tak to bezpochyby ...! R^

0/0
28.8.2011 8:23

oldiess

Re: Renault 4

:-)

0/0
28.8.2011 10:06

rafton

Re: Renault 4

No zrovna ta KIA moc nepomohla.

SUV neni obecně bezpečnější auto,  a ve většině případů je více nebezpečnější pro posádku, než odpovídající limuzíny.

0/0
27.8.2011 22:50

danieel

Re: Renault 4

muzete to trocha rozvest v cem maji ty SUV minus a limuziny plus?

0/0
27.8.2011 23:23

Damik

Re: Renault 4

např. v tom, že průměrná limuzína má až o 50%kratší brzdnou dráhu tzn. v SUV narážíte ve vyšší rychlosti(pokud teda stíháte brzdit)  pak jde o polohu kol, v SUV, které si hraje na terénní musí být předek o něco kratší aby nebyl velký převis a tudíž je pak kratší deformační zóna.

0/0
28.8.2011 8:37

2Mac7

Re: Renault 4

SUV je pro svoji posádku v případě střetu s obyč osobním autem většinou bezpečnější už proto, že sedí výš a auto mívá větší hmotnost

0/0
27.8.2011 23:27

praptak

Re: Renault 4

Ono to dnes není tak jednoznačné, záleží, jak má to SUV udělané deformační zóny, pevnou karoserii, co se stane s motorem aj.

0/0
28.8.2011 0:48

Damik

Re: Renault 4

větší hmotnost = delší brzdná dráha= při některých druhách nehod daleko horší následky než když jedete se smartem.

0/0
28.8.2011 8:44

tomino777

Re: Renault 4

hlavni je se nenabourat, a pasivni bezpecnost je lepsi u klasicky aut, lepsi manevrovani, brzdna draha, takze je to tezko rict co je lepsi, kazdopadne muzete jet v cem chcete kdyz potkate takoveho/ou kaskadera/ku to nemusi stacit ani tank

0/0
28.8.2011 8:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.