- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To si fakt myslíte, že na normální škole by při nevhodném chování žáka měl učitel začít listovat ve smlouvách, co v takovém případě smí a nesmí dělat? Když se o přestávce popere skupinka žáků, tak jen zjištění toho co kdo má ve smlouvě zabere další hodinu. Tohle si možná lze představit na speciální škole s 5-6 žáky ve třídě, ale ne na normální škole s třídami o 20-40 žácích ... tam prostě žák MUSÍ dodržovat pravidla a když to neudělá, tak musí jít jinam.
myslím ve světě. Nebo je to geniální český vynález ???
ne to je z Tajného odkazu Komenského pro soudruhy kapitalisty
budeme muset vrátit do škol totalitu. A základní kvylifikační předpoklad pro oblast výchovy k slušnosti a poslušnosti bude pedagogovo členství členství v KSČM.
Jmenuje se Školní řád. Zapsáním dítěte do školy rodiče vyjadřují svůj souhlas s ním. Nezletilé dítě smlouvy uzavírat nemůže, respektive smlouvy jím uzavřené jsou neplatné.
No tady hlavně jde nejspíš o to, aby rodiče, co si myslí, že jejich malej hajzl je andílek (a že jich není málo), neměli šanci lítat rozzuřeně do školy, nadávat kantorovi (případně řediteli) a vyhrožovat soudy, "sitosvámivyřízením" a tak podobně.
pedagogické školy. Povětšinou se jedná o neúspěšné studenty z gymnázií, kteří po maturitě většinou neví kam dál a nebo velice rychle (1 - 2 semetr VŠ) zjistí že na techniku nemají a tak hledají náhradní řešení. Tak jako tak jsou tyto školy brány jako zadarmo získaný titul a státem garantovaná prstiž. Já říkám pokud této skupině lidí ještě odsouhlasíme státem garantované vysoké příjmy bez jejich většího přičinění půjde školství ůplně do háje. V první řadě bych navrhoval redukci škol. Je málo dětí bude i míň škol a to jak základek tak gymnázií potažmo středních škol a konče škol Vysokých. S tím ruku v ruce redukovat učitele. Tak aby lemplové v pedagogickém zboru prostě neměli práci. Jejich uštřené peníze potom můžeme použít na platy těch zbylích. Co se týká systému je jasné že se děti musí naučit nějaké základy počítání atd. Ale právě u počtů bych zůstal vživotě jsem netušil jaký problém jsou pro některé děti množiny a můžu říct že zrovna tuhle látku bych v 1. třídě zvesela přeskočil.
naučit odečítat a přičítat se dá daleko lépe i bez nich a to nemluvím o násobení a dělení. netvrdim že dotyčný sipe násobilku jak když bičem mrská, ale prostě když se mu dá čas tak si ji v duchu sečte. ostatně já ji taky neuměl z pamněti jen jsem dokázal rychle sčítat. Jenže zákaldní problém paní učitelka se zeptá a žáček nemám čas si to spočítat. Přesně ukazuje jak učitelé fungují. co trochu zpomalit a pokud nejsem vysloveně ve výběrové třídě tak se nesanžim bít první v tom co jsem probral ale naopak důsledný v tom jak jsem to probral.
A teď by mě zajímalo co bude s neschopnými učiteli. Nebo tam je vše v pořádku?
Spíš by se měli začít řešit neschopní rodiče, kteří se svým dětem nevěnují a myslí si, že škola to za ně vyřeší.
V situaci kde je mnohem víc míst ve školách, než celkově studentů - nepovede se kázeň zavést žádným způsobem.
Základ je totiž hrozba vyloučení ze školy, která teď hrozbou není, protože:
a) škola nikoho nevyhodí, protože je placená podle počtu studentů
b) vyhozeného studenta velmi ochotně přijme jakákoliv jiná škola
Zde si vždy připomenu film Škola základ života, kdy vyloučení studenta z gymnázia je tragédie pro celou rodinu.
stačí se podívat jak se učitelé chovají k dětem v jižní Koreji nebo v Japonsku, tam to rozhodně není jako to máme my. Tam se u děcek sjednává respekt a pořádně. Učitel je respekovaná a nedotknutelná osoba. Jak děcko začne dělat potíže, okamžitě si sjedná respekt tělesnými tresty. A ty tresty byly také zajímavé. Tahání za uši, nucení držet ruce nahoře dokud kantor neřekl jinak jako trest.
Smlouvy s rodinami jsou k ničemu, když rodiče své děti rozmazlují, to by měl pochopit už každý a český kantor nemůže proti raubíři vůbec zasahovat. No prostě vrchol trapnosti. Děcka nemají respekt z rodičů, tak jej nemají ani ke školskému systému a doplácí na to jak dospělí, kteří se s nima dostanou do křížku, tak ti hodní spolužáci. Šikana v tomto prostředí bují.
Takže vzkazuji našemu školskému systému, přiučte se u východních přátel, jak má ve škole vypadat disciplýna a případné tresty.
Ano, v Japonsku je to pěkné, ale také to není všechno. V Japonsku je problém, že například na VŠ se chodí studenti na hodiny vyspat a je jim jedno co jim učitel říká, hlavně mu neodporují, jelikož učitel má přece pravdu a i kdyby řekl, že Hitler byl žid a komunista, tak mu nikdo odporovat nebude. Takže je pravda, že tam kázeň je, ale nějaký individualismus nebo samostatné myšlení jsou tam úplně utlumeny.
...skola nenahradi!!! Nedavno jsem zaslechl maminku jednoho zacka, jak si stezuje druhe mamince pred skolou, ze to jejich dite je prilis agresivni, ze nosi poznamky, ze neposloucha ani ji, ani manzela... a nakonec dodala perlu: "...no, a k tomu vsemu s manzelem uz 10 let podnikame a uz takhle nemame na nic cas, a ted jeste kluk nam dela tyhle starosti....". To mamina zjistila brzy, ze kdyz se da prednost businessu pred vychovou ditete, jak to dopadne...!
tak to není jen věc podnikatelů, ale většinou co mám zkušenosti já ty extrémně zlobivé děti pocházejí z dělnických rodin. Děti z podnikatelských rodin jen odmlouvají učiteli a nenechají si od něj nic líbit (teď trochu generalizuji)
Je tam něco o výchově?
pedagog má nejen učit, ale též (především) vychovávat