Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Václavák nenecháme zadrátovat, řekla Praha 1 „ne“ návratu tramvají

Tramvaje se do horní části pražského Václavského náměstí už definitivně nevrátí. Rozhodla o tom radnice Prahy 1. Podle jejího názoru by bylo náměstí zadrátováno trolejemi a ocelovými lany, navíc by zpozdily a prodražily projekt přestavby náměstí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

good_man

podle mne

Praha 1 nema koncepci. Tramvaje ne. Auta ano? Nakladaky ano? Pesi zona ne?

Treba v jinem statu je pristup do centra jenom pro taxi, MHD. Zasobovani 22-5 jenom do uzavrenych prostor (garaze), zasobovani na ulici 7-8. Pri poruseni pravidel pokuty v rozmezi nekolik set EUR. Funguje to a vy si v klidu posedite v centru na terase kavarny bez toho aby jste se museli divat na to, jak nekdo metr od vas parkuje, nebo vyklada kamion s cinskym zbozim...

Dle mne auta na vaclavaku nemaji co delat. Taxi ano, odvoz, dovoz, zadne stani, proste prijedu, vylozim/nalozim, odjedu. Zasobovani ano, idealne brzy rano 5-7. Tramvaje, autobusy, elektrobusy, prdybusy a podobne ne. Turista se dostane na vaclavak metrem, nebo tramvaji do prilehlych ulic. A parkovani mistnich - pokud ma nekdo trvale bydliste na vaclavaku a investoval treba do garaze na vaclavaku, tak at ma pristup do sve garaze, ale ne parkovat na vaclavaku. Muze v bocni ulici.

0/0
29.8.2011 10:57

hrabě Artstetten

Re: Lomecký by měl okamžitě odstoupit

Vyjadřuji

1) SVŮJ

2) OBJEKTIVNÍ A NA FAKTECH ZALOŽENÝ

názor.

;-D

Smím, soudruhu tykáčku?

0/0
25.8.2011 14:34

jupikjupik

správně

dejte tam autobusy !

0/0
25.8.2011 14:03

sinn

Tramvaje jsou príma

Daleko příznivější by byli tramvaje R^  , než to co se děje na Václaváku nyní - afričané nabízející jakékoli drogy, prostitutky, romští kapsáři, opilí angličtí chuligáni, při zdi domů se z mekdonaldů a fasastfodů plížící studentská obsluha která nemá šanci projít bezpečněji jinudy, podivní taxikáři s podivnými RZ, bezdomovci válející se po lavičkách. Městská policie botičkující škodovkáře, nevidějíc obří ofrorady parkující kde se jim zlíbí. Václavské náměstí- výklad republiky je místo ze kterého dnes normální občan zvrací a kam raději ani nepáchne. Rv!!

0/0
25.8.2011 12:04

-hp-

Re: Tramvaje jsou príma

Jasne!! Tramvaje vyzenou z Vaclavaku fetaky i dealery, kapsare i prostitutky, nahanece do nocnich podniku a mozna i prodavace vurtu!! ;-D

Tak ted jeste tu O Karkulce!! ;-D

0/0
25.8.2011 16:59

sinn

Re: Tramvaje jsou príma

Zcela evidentně jsem nebyl pochopen! Naznačuji že radnice by se měla zabývat úplně jiným problémem než jsou tramvaje. Neb tramvaje v porovnání s tím co se tam dnes a denně děje jsou z hlediska občana naprosto nepodstatný problém. Chce to taky číst trochu mezi řádky. Rv A o karkulce někdy jindy. :-/

0/0
27.8.2011 11:03

Fist

výsměch papalášů

Co tak zkusit referendum a zeptat se pražanů, co si přejí? Nebo českým papalášům smrdí demokracie? Nestačí, že ODS ukradla část podchodu pod Jindřišskou ulicí, aby nepřekážel nakupujícím nového obchoďáku !!!!

0/0
25.8.2011 12:03

Martin Šubrt

Re: výsměch papalášů

Pokud se zeptáte jasně tramvaje na VN ano či ne, je 80% Pražanů proti a 20% pro. Pokud si dáte práci s určitým vysvětlováním, dostanete se na 60% proti a 40% pro. Pokud tomu u každé osoby věnujete den a máte příslušná čísla a podklady,dostanete se na 60% pro a 40% proti. Ovšem demokracie jsou ta první čísla, takže to je vlastně správné rozhodnutí.

0/0
25.8.2011 12:48

-hp-

Re: výsměch papalášů

Ano! Referendum o zakazu koureni by rozhodlo jasne a hned (nikoli az v roce 2014), kdyz kuraku je podle ruznych pruzkumu pouze 21% az 25% ! referendum o zbabelych vrazich Masinech by asi take znamenalo, ze by zadne ceske vyznamenani nedostal. A v neposledni rade, proc jeste nevolime prezidenta my, obcane?

Spravne! Politici se referenda boji.... Holt nezijeme ve Svycarsku!

Souhlas, klidne referendum, necht se obcane prahy vyjadri. A pridejme i referendum o blobu, docela dost Prazanu ma rozum a blob by umistilo na Pankrac, na Chodov nebo do Butovic, ale ne na Letnou.

+1/0
25.8.2011 17:05

Fist

Re: výsměch papalášů

Ze Švýcarska bychom při opisování demokracie mohli udělat mnohem víc, začalo by to tím, že poslanci nemají plat a končilo by to referendy na cokoliv, dokonce i na zrušení nebo zavedení autobusové linky.

+1/0
25.8.2011 17:42

-hp-

Re: výsměch papalášů

Zavidim Vam ten optimismus!! :-)

0/0
25.8.2011 20:18

kossacek

Souhlas, ale je ještě třeba zaměřit se na auta..

Auta by na Václaváku vůbec jezdit neměla. Kazí to celý dojem a celý plac ani pořádně nevypadá jako náměstí, ale spíš jako široká ulice. O magistrále agresivně oddělující Museum od náměstí ani nemluvím. Je to jedna z největších architektonických zrůdností komunismu. Dokud se dálnice vedoucí skrz náměstí nezakope pod zem, o moc lepší místo to nebude..Rv

+2/0
25.8.2011 9:38

-hp-

Re: Souhlas, ale je ještě třeba zaměřit se na auta..

Ona to, tecnicky vzato, ulice je - podle cislovani (licha cisla po jedne a suda po druhe strane; namesti je cislovano licha-suda dokola).

Jiste, ze by bylo skvele omezit dopravu osobnich vozidel, ale mnozstvi hotelu a nemoznost prevest parkovani ci vjezdy do pripadnych podzemnich garazi (budovy po rekonstrukci). Tak aspon vyhnat taxikare a omezit vjezd na rezidenty a zasobovani.

V nekterych zemich je zasobovani obchodu na pesich zonach povoleno pouze v nocnich hodinach nebo s prilehlych ulic.

A magistralu by vyresil vychodni okruh, ktery (bohuzel) opet nekdo zablokoval a nasledne prelozeni do tunelu, ktery by se mel resit, az budou finance na vyusteni az u Nuselskeho mostu. Vyvedeni za Muzeum s pravouhlou zatackou do Mezibranske je naprosto zbytecne plytvani.

+1/0
25.8.2011 10:06

Don Corleone

Památkáři

"...Proti zadrátování se navíc vyjádřili i památkáři..." 8-o Památkářům vadí přiblížit se podobou náměstí nedávné minulosti??? Chápal bych, kdyby se bránili vzniku třeba lyžařského svahu i s vlekem, ale tramvajím...? To jsou věci...

+1/0
25.8.2011 8:44

danny47

Otevřený bulvár....

Ano, to má pan starosta pravdu, jen ten význam slova bulvár chápema asi každý jinak....

(A mimochodem, proč by troleje musely být zavěšeny až na domech ? 8-o ?   (Slyšel pan starosta někdy o stožárech... )

0/0
25.8.2011 8:30

p555

Re: Otevřený bulvár....

tak tedy... jeste lepsi reseni... nastrkat tam vsude stozary...

0/0
25.8.2011 9:31

Martin Šubrt

Re: Otevřený bulvár....

Vzhledem k tomu, že tam přibudou prostory pro pěší, logicky tam budou lampy, co ty prostory osvětlují...

0/0
25.8.2011 9:42

-hp-

Re: Otevřený bulvár....

Podle novych predpisu uz na ukotveni nosnych lan pro troleje NELZE vyuzivat budovy, ale samostatne sloupy. Dokazuji to nove ci zrekonstruovane trate.

0/0
25.8.2011 10:08

Martin Šubrt

Re: Otevřený bulvár....

Na Václaváku ukotvení na budovy také nikdy nikoho ani náznakem nenapadlo. Jak říkám, pro rozšíření pěších pásů potřebuji dvě řady nového pouličního osvětlení, které tam jinak než na sloupy nedám. A pokud to udělám šikovně, stačí mi malé výložníky z těch sloupů, např. ve stejném tvaru jako ramena se světly.

0/0
25.8.2011 12:53

Vítěz nad vysmátou ptačíchřipkou

Elektromobily - dobrý nápad

Od muzea ke Koruně - 100,-Kč; od Koruny k muzeu 150,-Kč (je to do kopce).

0/0
25.8.2011 8:27

-hp-

Re: Elektromobily - dobrý nápad

Elektromidibusy. Bud v ramci MHD (vcetne ceniku), nebo s oznacenim "vozickari" - podobne jako jezdi c.1 z Cerneho mostu a c. 2 ze Zahradniho Mesta. Trasa by klidne mohla z Vaclavaku vest na Staromestske namesti. Dobijeci stanice by mohla byt v Opletalove na urovni hlavniho nadrazi nebo primo pred Fantovou kavarnou (nebo naproti na parkovisti. Napr.: Hlavni nadrazi-Muzeum-Mustek-Vodickova-Maj-Narodni divadlo-Karluv most-Marianske namesti-nam.Fr.Kafky-Kaprova a zpet na hl.n. nebo dale Parizska-Staromak-Dlouha-nam.Republiky-Masarykovo nadr.-hl.n. (je to jen jeden z mnoha moznych navrhu, zde by pohybove omezeni spoluobcane meli na trase i obe sidla magistratu).

+1/0
25.8.2011 10:23

vedoucí oddělení cenzury ÚV ČSSD

Václavák vypadá nejlépe na té fotce z r.1901

I s tramvajemi, troleje jen nad kolejemi na zdobených sloupech a žádná hnusná lana přes celé náměstí.

+5/0
25.8.2011 8:22

-hp-

Re: Václavák vypadá nejlépe na té fotce z r.1901

Dodejte priklad ze soucasnosti, kde to tak je vyresene. Vynechte barrandovskou trat.

0/0
25.8.2011 10:25

-hp-

Re: Václavák vypadá nejlépe na té fotce z r.1901

Myslim ukazky z CR, nikoli z ciziny. Diky!

0/0
25.8.2011 10:27

zloděj s oranžovou šálou

Re: Václavák vypadá nejlépe na té fotce z r.1901

Na to rychle zapomeň. To bylo možné před sto lety, potom většinu století tu vládla levice (Hitler 1939-45, komouši 1948-1989, čSSd 1998-2006) a na základě takového marasmu nepostavíš ani jeden takový sloup.

0/0
25.8.2011 12:01

Atomas

Pěkné video

Díky za odkazy. A mimo jiné jsem si při prohlížení opět uvědomil, jaký je Kotas designér - matlas, zaseknutý v devadesátých letech minulého století...

0/0
25.8.2011 8:17

TigerM

bez dratu

http://www.youtube.com/watch?v=4AEmORLbSRo

http://www.youtube.com/watch?v=1JVtvQe30wk

Tady jsou odkazy na zajimave tram, ktere nepotrebuji trolej v historickem centru, kazda jinou technologii...

PS: Ja si lae tram v tom tracovani - "Tecku" v centru - dovedu predstavit i s troleji, ale s vedenim u chodniku misto silnicniho a parkovaciho pruhu, na Male strane mi take nevadi, naopak nejake sloupy verejneho osvetleni v historickem stylu by mohli byt pekne... rozhodne mi na Vaclavskem nam. momentalne neprijde nic hezkyho, zajima me podoba rekonstrukce...

0/0
24.8.2011 23:27

-hp-

Ano, zadne chmelnice na Vaclavaku!

Konecne rozumne slovo!! Presne toto tvrdim celou dobu, stacilo se podivat na fotografie ze 70.-80.let  - a hruza, jak to bylo zadratovane. Tehdy bylo mozne kotvit lana v budovach, nyni by se muselo postavit nove slouporadi.

Kdyz se v 80.letech s velkou slavou nahradily tramvaje zeleni a pesi zonou, proc zacal v 90.letech nekdo zase prosazovat navrat? A podobne sileny napad je i tramvaj do Malesic, taky by se znicila zelen, zvysila hlucnost, nehlede na "chmelnici".

Doufam, ze radnice Prahy 1 ustoji veskere tlaky a nazor si udrzi. Metro podelne, tramvaj napric ... a nabizi se leda nejaka linka elektrominibusu (viz podobna linka, ktera jezdi z Malostranskeho namesti do nemocnice pod Petrinem).

R^ R^

+2/0
24.8.2011 20:48

Vuvuzel

Re: Ano, zadne chmelnice na Vaclavaku!

jj, mně ty busy taky připadají rozumný: zastávky kolik si kdo vzpomene a do vozovny, resp. do garáží se nemusí ani natahovat koleje ;-) jo a v létě pro fajnšmekry kabriolety :-)

0/0
24.8.2011 20:51

-hp-

Re: Ano, zadne chmelnice na Vaclavaku!

Psal jsem o ELEKTROminiBUSECH !

Jedna dobijeci stanice (jako maji v nemocnici pod Petrinem), okruh zvladnou ekologicky a Vaclavak zustane zeleny (mohl by byt zelenejsi, nejake jehlicnany v centalnim pruhu by se hodily).

+1/0
24.8.2011 21:05

-hp-

Takhle ne!

http://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=praha-zpravy&c=A110824_140750_praha-zpravy_ab&foto=KOT2a9d0b_avaclavak_1.jpg = foto Mustku!

Tohle si pamatuju, domyslete si sed a vrstvy prachu, a uz bych to zazit nechtel.

+1/0
24.8.2011 21:11

Martin Šubrt

Re: Takhle ne!

Jistě, to tam s těmi tramvajemi v každém směru jezdilo cca 20 000 aut denně. Ten prach byl určitě z tramvají. Mimochodem, vzhledem k přetíženosti metra dole a tragické obsluze okolí Uhelného trhu hromadnou dopravou (pro vyřizování po centru je stále nejlepší auto, protože s metrem je to po jedné stanici na prášky a pěšky při častějším pohybu neúnosné) je ta poptávka po hromadné dopravě ve vztazích nám. Republiky - Újezd, Tylovo divadlo - Tylovo nám, nebo třeba Rozhlas - Uhelný trh cca ve výši 30 000 lidí denně. A až 60 000 lidí denně podle průzkumu koná v centru cesty pěšky, nebo blbě metrem, protože nemá jinou možnost a své cesty považují za nevhodné. Po zavedení mýtného a regulaci provozu aut o 30% poptávka po hromadné dopravě ještě vyletí. A tomu nepomůže ani nové vlakové spojení pod zemí. A tahle čísla je snaha upokojit minibusy s přepravní kapacitou cca 400 lidí den a jen z Muzea na Můstek. Ale o tohle spojení jde nejméne...

+1/0
24.8.2011 22:11

Vuvuzel

Re: Ano, zadne chmelnice na Vaclavaku!

já jsem to taky tak myslel ! :-) ale já bych šel do elektroMIDIbusů: víš kolik lidu se do nich chtělo nacpat ? ;-)

+1/0
24.8.2011 21:12

jarinjarin

Václavák

No pane  starosto... Pokud uvažujete takto, pak bych Vás na oplátku měl ujistit, že v tom případě Václavák již otevřeným bulvárem je! Je však otevřen především bandám všeho druhu, od pasáků a prostitutek až po drogové dealery a závisláky i hospodské naháneče. Václavák opentlený buřtstánky (v nichž se zpravidla česky nedorozumíte), obchody s pochybnými cetkami všeho druhu a mezi tím pár rádoby luxusních obchodů. To je realita toho náměstí, které dnes a denně vnímám.

+4/0
24.8.2011 20:22

Vuvuzel

Re: Václavák

každej ho vnímá jinak: já ho třeba beru jako centrum našeho města, kde si můžu prohlížet zajímavou architekturu i třeba megaknihkupectví, ale taky místo kam jsem chodil do muzea, do kin, do Semaforu a dneska o moc hezčí než byl tenkrát - asi tam každý pozorujeme někoho jiného, ale tam přes den vidím desetitisíce turistů ;-):-)

+1/0
24.8.2011 20:40

sluni-sluni

Re: Václavák

ano, ti turisté jsou tam taky...

0/0
25.8.2011 8:05

jarinjarin

Re: Václavák

Souhlasím, já jsem zde však nejen vyrostl, ale také zde dodnes žiju... Pak je můj úhel pohledu takový, jaký je... Vizuální dojem je samozřejmě lepší než kdy býval, ale to je pouze obal, podívejte se někdy pod něj. A navíc, nenalhávejme si, že Václavák je nějakým výrazným architektonickým klenotem. Je zde samozřejmě řada objektů, které jsou opravdu nejen historické, krásné a v relativně dobré "kondici", ale současně je zde i řada objektů, které za nic nestojí. Nesuďte, prosím, jen podle fasád vyšpulených do náměstí. Mnohdy jsou to opravdu jen ty fasády...

0/0
25.8.2011 16:13

Pavelap

Může mi někdo vysvětlit,

co komu tady v diskusi vadí na tramvajích, když slouží lidem? Dnes je různých technických a dopravních řešení tolik, že všechny argumenty, které padají, jsou naprosto liché...

0/0
24.8.2011 16:30

vioš

Re: Může mi někdo vysvětlit,

Tak to všem vysvětli odborníku.

+1/0
24.8.2011 16:35

Pavelap

Re: Může mi někdo vysvětlit,

Ehm, vioši, nějak není na co reagovat... ;-)

0/0
24.8.2011 16:46

- antimultikulturista -

Re: Může mi někdo vysvětlit,

prestavovat a hyzdit vencl kvuli tomu, ze je par jedincu linejch sejit z muzea na mustek? 8-o njn, spravnej prazak se pozna podle toho, ze nedokaze ujit vic nez sto metru pesky a musi jet sockou ;-D;-D;-D

0/0
24.8.2011 17:11

Aqua

Re: Může mi někdo vysvětlit,

mluv za sebe ;-)

0/0
24.8.2011 19:53

Vuvuzel

Re: Může mi někdo vysvětlit,

ono od Národního muzea na Můstek to je cca 800m - ale svým způsobem je všechno relativní: 100 nebo 800, že jo ? víš kolik žije lidí, kteří nemají to štěstí a kvůli zdravotnímu stavu 800 metrů už nedojdou a přitom by si rádi prohlídli Václavák v celý jeho atraktivnosti ? asi ne, protože jseš buď ještě mlád nebo naštěstí zdráv (ale obojí ti přeju, ne že ne) - mně by tam tramvaj taky neseděla, ale proč by se tam nemohli točit ty busy ? nemyslím trolejbusy (co tam už kdysi jezdili, ale ty elektro, který mají označení eko (asi od slova ekonomické) ... ;-)

+1/0
24.8.2011 20:35

Leinad

Re: Může mi někdo vysvětlit,

Když sedím v tramvaji, buse nebo metru, tak si náměstí moc neprohlédnu.

Minibus se zastávkami každých 50-100 metrů by šel, ale proč ho už nyní nejezdí nějaký soukromník, že by z důvodu potenciální nevytíženosti? :-)

+1/0
24.8.2011 20:58

-hp-

Re: Může mi někdo vysvětlit,

Socialni citeni je v poradku. Ale podle teto "logiky" bychom meli dopravne (podle vas tramvaji) propojit Palachovo namesti - Staromestske namesti - Prasna Brana - Namesti Republiky, protoze spousta obcanu nema sanci se pesky dostat z okolnich stanic pesky na Staromak.

Ale mnohem efektivnejsi, levnejsi, ekologictejsi a ESTETICTEJSI by bylo vyresit to nikoli tramvajemi, ale elektromidibusy (Malostranske namesti - nemocnice pod Petrinem). Jedna nabijeci stanice a zadne sloupy, draty, koleje (ktere by se kazde 4 roky rekonstruovaly = menily se kolejnice i jejich podklad)....

+1/0
24.8.2011 21:45

Martin Šubrt

Re: Může mi někdo vysvětlit,

Protože minibus neslouží k tomu, aby pomohl metru, uspokojil cca 20 000 cest denně mezi Muzeem C a okolím Můstku a pokryl to, co chybí nejvíce. Spojení z Újezda třeba do Dlouhé ulice. Z Uhelného trhu k Rozhlasu, z nám Republiky na Tylák, z Václaváku na Letnou, z Václaváku na Spořilov, do Korunní, části Vinohradské, na Žižkov, pro východo západní přestup na něco u Hlaváku. Tam všude se oproti roku 1980 přes existenci metra spojení zhoršila. Tramvaje na VN nejsou jen pro to místo, jejich neexistence komplikuje spoustu věcí, ročně stojí spoustu peněz a tvrdě podvazuje rozvoj centra, jeho život a propojení směrem na Prahu 2. Když vydržíte, zkuste si pečlivě přečíst všechny kapitoly www.tramvajak.cz

+1/0
24.8.2011 22:16

-hp-

Re: Může mi někdo vysvětlit,

Mein Gott! Co to tu melete za silenosti? Znicit centrum mesta zadratovanim kvuli Letne a Sporilovu? 20000 lidi netouzi jezdit po Vaclavaku elektrobusem, vetsina se rada projde. Tento zpusob, nejefektivnejsi z moznych reseni, je zde pro vekem ci zdravotnimi problemy mene pohyblivym spoluobcanum.

Na tramvajaka.cz jsme se mrknul a ZDESIL jsem se plany, ktere nekdo tvoril nad ramec i tak silenych planu, ktere pocitali s navratem tramvaji "jen" do horni poloviny, nikoli na Mustek. Ale holt nekdo citil tezke prachy za projekt, jakoz i predchozi slozeni radnice asi citilo nejake kapriky za realizaci.

Soucasni zastupitele maji dost rozumu, aby takovym blaznivym napadum zamezila. Snad se tam v dohledne dobe nevrati modro-oranzovy Jursky park....

0/0
24.8.2011 22:35

-hp-

Re: Může mi někdo vysvětlit,

Z rozcileni napachany chyby, opravuji:

Mein Gott! Co to tu melete za silenosti? Znicit centrum mesta zadratovanim kvuli Letne a Sporilovu? 20000 lidi netouzi jezdit po Vaclavaku elektrobusem, vetsina se rada projde. Tento zpusob, nejefektivnejsi z moznych reseni, je zde pro vekem ci zdravotnimi problemy mene pohyblive spoluobcany.

Na tramvajak.cz jsme se mrknul a ZDESIL jsem se plany, ktere nekdo tvoril nad ramec i tak sileneho napadu, ktery pocital s navratem tramvaji "jen" do horni poloviny, nikoli na Mustek. Ale holt nekdo citil tezke prachy za projekt, jakoz i predchozi slozeni radnice asi citilo nejake kapriky za realizaci.

Soucasni zastupitele maji dost rozumu, aby takovym blaznivym napadum zamezili. Snad se tam v dohledne dobe nevrati modro-oranzovy Jursky park....

+1/0
24.8.2011 22:47

Martin Šubrt

Re: Může mi někdo vysvětlit,

To je zajímavé, že právě v programu TOP byly tramvaje na Václavák. V programu ČSSD a ODS nikoliv a tento názor "překvapivě" zvítězil i na Praze 1 kde nevládnou. To je záhada. V té práci nikdo netvořil plány jak utrácet peníze, je tam podrobný rozbor naopak, kolik by to ušetřilo a kolik nás to ročně stojí. Právě že tento projekt byl jeden z nejlevnějších v centru, třeba tunel za Muzeem magistrály je až 8x dražší a ten jsou právě snahy tlačit. Když jste mrknul, zkuste si to přečíst celé a já si s vámi klidně stoupnu na ten Václavák a můžeme to probrat argument po argumentu. Tam nejsou jen obrázky, je tam rozebráno cokoliv vás o Václaváku napadne. A máte pravdu, i já si náměstí dokážu představit bez tramvají, ale štve mě, že je tlačen koncept, který tam posiluje ta negativa, co jsou tam teď. To mi vadí víc, já tam tramvaje opravdu nepotřebuju.

0/0
24.8.2011 22:55

Juro83

sudruhovia si to asi nevediapredstavit

ale ono sa to da aj bez dratov oddomu k domu. staci sapozriet dozadu:

http://imhd.zoznam.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=3397&idg=418&gi=20&gn=20&gs=e&gsd=

http://imhd.zoznam.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=21713&idg=418&gi=160&gn=20&gs=e&gsd=

0/0
24.8.2011 16:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.