Diskuze

Brněnské „metro“ už je na stole úředníků kraje, peníze na ně nejsou

Už v roce 2030 by podle studie, která leží na stole krajských úředníků, Brňané mohli jezdit "metrem". Zatím ale není vůbec jasné, kdo by projekt za 22 miliard vlastně financoval. Stavba navíc úzce souvisí s odsunem nádraží, které stále čeká na územní rozhodnutí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

wewerak

25. 8. 2011 11:35
hm...

metro do Slavkova, hm...I Napolijón by se divil....

0 0
možnosti
JV

Vosta Jindra

25. 8. 2011 11:01
To není metro

ale S-Bahn, čili městská železnice, která se před vjezdem do centra spustí pod zem. To je něco, co Praha nenávratně prošvihla.

0 0
možnosti
TM

tx999

25. 8. 2011 13:42
Re: To není metro

No, nekde jsem kdysi neco zaslechl/cetl o zeleznicnim tunelu zhruba mezi Masarykovym nadrazim a Smichovem za x desitek miliard..

0 0
možnosti
BV

burcak vypity

25. 8. 2011 9:51
Metro v Norimberku

Brno je zhruba co do počtu obyvatel velké jako německý Norimberk, který má též metro. Myslím, že by se úředníci měli zajet podívat a učinit si sami obrázek, jak je to norimberské metro využívané a zdali je dlouhodobě rentabilní.

0 0
možnosti
JV

Vosta Jindra

25. 8. 2011 11:09
Re: Metro v Norimberku

Bavorsko je velmi bohaté, to se nedá srovnat s chronicky zchátralým a chudým  Brnem.

1 0
možnosti
SSOASS

Seventh son of a seventh son

25. 8. 2011 8:49
Detto - 1991 - Maxisingl "Perpetum debile"

Doporučuju píseň "Rychlošalina, hrozná konina"... :o)

0 0
možnosti
JC

ronousek

25. 8. 2011 8:37
Brněnské "metro"

Že by tu byl už 1. duben ;-D;-D. Ale jinak dobrý ;-D

0 0
možnosti
H

Host8

25. 8. 2011 8:07
Brno je na tom zle

Zlepšit dopravní obslužnost je potřebné. Ale je i řada dalších věcí např. domy napojené přes 40 let na provizorní vodovodní přípojky. Hold provizorium vydrží nejdéle.

0 0
možnosti
P

Peťulák2

25. 8. 2011 17:28
Re: Brno je na tom zle

holt

0 0
možnosti
KC

atul

25. 8. 2011 8:07
Otazníky

Za prvé: Proč je ten diametr tak dlouhý - stačí snad jen metro pro centrum Brna. I v Praze začínalo metro v centru a postupně se rozšiřovalo na předměstí.

Za druhé: Proč to má cvakat kraj, kterej tu má být především kvůli slabým regionům v okolí Brna a ne kvůli Brnu samotnému (viz Praha a Středočeský kraj). Metro by si mělo Brno platit samo. Stačí už, že za krajské peníze se financovaly brněnské tramvaje, zatímco ve zbytku kraje jezdí zastaralé vlakové soupravy jak v 80. letech. Co takhle modernizace tratí směrem na Třebíč, na Znojmo? To kraj nezajímá?

0 0
možnosti
P

PIsa.lek

25. 8. 2011 8:28
Re: Otazníky

|Na obě otázky je stejná odpověď - protože to NENÍ METRO, ale v podstatě systém příměstské rychlé železnice s podzemním vedením v nejzastavěnějším území (obdoba francouzských RER, které pod Paříží jezdí taky poíd zemí, i když k tomu mohou využít už dříve existující síť skutečného metra).

0 0
možnosti
PP

pdoxa

25. 8. 2011 6:26
Metro jako Brno

Když mají Národní divadlo, tak proč né Metro. Ještě námořní přístav a jsou světový. R^

0 0
možnosti
MP

dneska.taky.lidi.věří.všemu

25. 8. 2011 7:01
Re: Metro jako Brno

Myslíš, že národ si smí postavit jen jedno jediné Národní divadlo?

Národní divadlo v Praze bylo poprvé otevřeno 11. června 1881

Divadlo v Brně vzniklo podle vzoru Národního divadla v Praze a zahájilo svou činnost v roce 1884.

4 0
možnosti
K

karelman

25. 8. 2011 2:48
Mně se líbí myšlenka přístavu

v Modřicích. Tím by už pak žádné nádraží nebylo potřeba

0 0
možnosti
LP

Feaquis

25. 8. 2011 2:32
Krtek v Brně?

Já jsem spokojená s našim Šalingradem. Na co metro mame šaliny. R^;-D

0 0
možnosti