Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnské „metro“ už je na stole úředníků kraje, peníze na ně nejsou

Už v roce 2030 by podle studie, která leží na stole krajských úředníků, Brňané mohli jezdit "metrem". Zatím ale není vůbec jasné, kdo by projekt za 22 miliard vlastně financoval. Stavba navíc úzce souvisí s odsunem nádraží, které stále čeká na územní rozhodnutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

wewerak

hm...

metro do Slavkova, hm...I Napolijón by se divil....

0/0
25.8.2011 11:35

Vosta Jindra

To není metro

ale S-Bahn, čili městská železnice, která se před vjezdem do centra spustí pod zem. To je něco, co Praha nenávratně prošvihla.

0/0
25.8.2011 11:01

tx999

Re: To není metro

No, nekde jsem kdysi neco zaslechl/cetl o zeleznicnim tunelu zhruba mezi Masarykovym nadrazim a Smichovem za x desitek miliard..

0/0
25.8.2011 13:42

vhelsing2

Re: To není metro

Vite jak..neni "tunel" jako "tunel" ... u nas se jich drzi vicero druhu ;-D;-D;-D

0/0
25.8.2011 14:15

burcak vypity

Metro v Norimberku

Brno je zhruba co do počtu obyvatel velké jako německý Norimberk, který má též metro. Myslím, že by se úředníci měli zajet podívat a učinit si sami obrázek, jak je to norimberské metro využívané a zdali je dlouhodobě rentabilní.

0/0
25.8.2011 9:51

Vosta Jindra

Re: Metro v Norimberku

Bavorsko je velmi bohaté, to se nedá srovnat s chronicky zchátralým a chudým  Brnem.

+1/0
25.8.2011 11:09

vhelsing2

Re: Metro v Norimberku

Ono se to chce hlavne podivat na cem Norimberk sedi a na cem Brno...

Pokus s "metrem" tu byl i za komancu....dva vrty na Pekande,kde diky tomu malem jeden barak zkoncil v hlubinach Brnenskeho podzemi...a ted zakonzervovane betonem jsou toho dukazem....

Jako udelat jen tam tu trasu...jak maji i treba ve Stuttgartu...kde cast trasy vlaku je v podzemi, proc ne...ale primo metro...jako je v Praze..to je u nas nemozne.

+1/0
25.8.2011 14:18

PIsa.lek

Re: Metro v Norimberku

> ...ale primo metro...jako je v Praze..to je u nas nemozne

A on snad někdo o "přímo metru, jako je v Praze" v této souvislosti hovoří (tedy kromě těch, kteří si přečetli pouze titulek článku a ani nechápou význam uvozovek)??

0/0
25.8.2011 17:16

Peťulák2

Re: Metro v Norimberku

Ano, hovoří. Ten základní příspěvek.

+1/0
25.8.2011 17:27

PIsa.lek

Re: Metro v Norimberku

A jeho autor si snad ten článek přečetl?? Přeci nechceš být tak ošklivý a tvrdit, že sice přečetl, ale nepochopil ... :-))).

0/0
25.8.2011 18:20

Seventh son of a seventh son

Detto - 1991 - Maxisingl "Perpetum debile"

Doporučuju píseň "Rychlošalina, hrozná konina"... :o)

0/0
25.8.2011 8:49

ronousek

Brněnské "metro"

Že by tu byl už 1. duben ;-D;-D. Ale jinak dobrý ;-D

0/0
25.8.2011 8:37

Host8

Brno je na tom zle

Zlepšit dopravní obslužnost je potřebné. Ale je i řada dalších věcí např. domy napojené přes 40 let na provizorní vodovodní přípojky. Hold provizorium vydrží nejdéle.

0/0
25.8.2011 8:07

Peťulák2

Re: Brno je na tom zle

holt

0/0
25.8.2011 17:28

atul

Otazníky

Za prvé: Proč je ten diametr tak dlouhý - stačí snad jen metro pro centrum Brna. I v Praze začínalo metro v centru a postupně se rozšiřovalo na předměstí.

Za druhé: Proč to má cvakat kraj, kterej tu má být především kvůli slabým regionům v okolí Brna a ne kvůli Brnu samotnému (viz Praha a Středočeský kraj). Metro by si mělo Brno platit samo. Stačí už, že za krajské peníze se financovaly brněnské tramvaje, zatímco ve zbytku kraje jezdí zastaralé vlakové soupravy jak v 80. letech. Co takhle modernizace tratí směrem na Třebíč, na Znojmo? To kraj nezajímá?

0/0
25.8.2011 8:07

PIsa.lek

Re: Otazníky

|Na obě otázky je stejná odpověď - protože to NENÍ METRO, ale v podstatě systém příměstské rychlé železnice s podzemním vedením v nejzastavěnějším území (obdoba francouzských RER, které pod Paříží jezdí taky poíd zemí, i když k tomu mohou využít už dříve existující síť skutečného metra).

0/0
25.8.2011 8:28

pdoxa

Metro jako Brno

Když mají Národní divadlo, tak proč né Metro. Ještě námořní přístav a jsou světový. R^

0/0
25.8.2011 6:26

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Metro jako Brno

Myslíš, že národ si smí postavit jen jedno jediné Národní divadlo?

Národní divadlo v Praze bylo poprvé otevřeno 11. června 1881

Divadlo v Brně vzniklo podle vzoru Národního divadla v Praze a zahájilo svou činnost v roce 1884.

+4/0
25.8.2011 7:01

karelman

Mně se líbí myšlenka přístavu

v Modřicích. Tím by už pak žádné nádraží nebylo potřeba

0/0
25.8.2011 2:48

Feaquis

Krtek v Brně?

Já jsem spokojená s našim Šalingradem. Na co metro mame šaliny. R^;-D

0/0
25.8.2011 2:32

beachside

to už bude

metro i na vesnicích?

+1/0
24.8.2011 23:31

libedejroznec

Re: to už bude

jasně.. však když už je v té dědině s názvem Praha ;-D

0/0
25.8.2011 0:23

medved.m

No ono jde možná hlavně o to,

aby si Onderka mohl postavit za nějaké rozkradené dotace ještě delší, ještě tvrdší a ještě černější pyj na náměstí. 

Už se těším, až ho za ten jeho klacek jednou Brňáci pověsí :-)

0/0
25.8.2011 0:45

Kazeasch

Re: No ono jde možná hlavně o to,

Vzhledem k tomu, co všechno pro Brno Onderka udělal, a kolik jeho předchůdci prodrbali peněz úplně k ničemu, tak se mu dá tahle sranda odpustit. V porovnání s ostatníma je pořád v plusu.

0/0
26.8.2011 15:39

DoDo2006

My máme Metro - vy máte ....

;-D V Prostějově je Metro již několik desetiletí, a nikdo o tom nikde nepíše ;-D Kdo si myslí že kecám, ať si ho najde na webu ;-D

+2/0
24.8.2011 21:41

Skeptik Pavel

Pro všechny,

co z toho mají jen prču: http://en.wikipedia.org/wiki/Rennes_Metro

nebo třeba: http://www.urbanrail.net/eu/fr/rennes/rennes.htm

Takže ve francouzském Rennes, které je menší než Brno to jde. To pro věčné pochybovače. Je to už trapné a únavné to čecháčkovské švejkování a zlehčování kde čeho. To říkám navzdory české ušmudlaníé realitě, kde se rozkrádá a parazituje na lecčems.

+2/0
24.8.2011 22:00

Pavel Brno po smazání

Re: Pro všechny,

V socialistické Francii je dnes možné cokoli, já se ptám, kdy se tato investice zaplatí (to byl vtip), popř. kdo ji bude dotovat a jakou částkou na hlavu obyvatele - obyvatele ČR? Brna? JMK?  Fandím Jančurovi. ČD jsou katastrofa - ostatně je známo, že stát je hospodář, který nechá chcípnout i poslední kozu. Dokud ČD nebudou zprivatizovány, nemá cenu vůbec přemýšlet o nějakých investicích, na kterých se napakují stranické kasičky, čili mafie a spol. Kolik stála ta studie? Čípak je projektant příbuzný?

+2/0
24.8.2011 22:23

Skeptik Pavel

Re: Pro všechny,

jistě u nás se vždy raději urputně argumentuje, proč něco nejde místo přemýšlení jak to udělat aby to šlo. Ano česká realita a mentalita odsuzuje k nezdaru spoustu dobrých projektů  a myšlenek. Bylo by nám asi potřeba rýt držkou o zem abychom pochopili azačali konečně makat.

+1/0
24.8.2011 22:43

BoaBo

Ó ano,

co Brnu nejvíc chybí, sou Potěmkinovy vesnice.

0/0
24.8.2011 20:49

Sprintujici.stonozka

Re: Ó ano,

takže Potěmkinovo metro?

0/0
24.8.2011 21:21

Sieg1

Borci

Víte že z každé zakázky nebo jen projektu mají naše šedé myšky na radnici desátek?

A nejenom na radnici,třeba jen universita a její rektoři.Vždyt se furt jen předělává .

0/0
24.8.2011 20:31

Pavel Brno po smazání

Re: Borci

Desátek je desetina. Platí se třetina z tržby, tedy cca 3/4 zisku.

0/0
24.8.2011 20:33

Sieg1

Re: Borci

Takys odvedl obálečku nebo jsi postavil domeček úředníčkovi?

0/0
24.8.2011 20:35

Pavel Brno po smazání

Re: Borci

Já naštěstí nemusím, ale mám kamarády - subdodavatele výherců "veřejných" zakázek.

0/0
24.8.2011 20:38

Peťulák2

Re: Borci

A čemu se divíte? Kdybyste tam seděli a šlo to, tak proč byste si to nevzali? Navíc každej je něčí kamarád...

0/0
25.8.2011 17:32

kunta_kinte

A to Vam Brnane

ze srdce preju.

Skoda, ze ten termin asi dodrzen nebude. :-P

0/0
24.8.2011 20:30

Sieg1

Re: A to Vam Brnane

S... na krtka nemůžu se kochat pěknyma holkama z okýnka

0/0
24.8.2011 20:32

kunta_kinte

Re: A to Vam Brnane

Tady v Praglu jich metrem cestuje dost. Mno a kdyz vyjede metro z tunelu, tak vitr sukenky rozevlaje... :-) ( nekdy bohuzel... )

0/0
24.8.2011 20:34

Sieg1

Re: A to Vam Brnane

Taky jsem si všiml a málem jsem se osypal;-D

0/0
24.8.2011 20:36

;-)

už jsme mohli mít nové nádraží

nebýt aktivistů a jejich zdržování, už jsme mohli mít nové nádraží. A místo nevzhledných ploch kolem Dornychu novou čtvrt. Kdyby se to bývalo stihlo ještě před krizí, bylo by to ještě snažší.

+3/0
24.8.2011 20:28

Pavel Brno po smazání

Re: už jsme mohli mít nové nádraží

Národ sobě.   Kolik jste měl našetřeno na příspěvek?

+1/0
24.8.2011 20:31

PIsa.lek

Re: už jsme mohli mít nové nádraží

>nebýt aktivistů a jejich zdržování, už jsme mohli mít nové nádraží

Není pravda, doporučuji si namísto bláblolení přečíst harmonogram stavby, tak jak byl predikován dejme tomu v roce 2002, kdy vláda řekla, ať si brno postaví nádraží, kde chce, nebo z roku 2004, kdy konečně město občanům sdělilo, co se vlastně chystá.

0/0
24.8.2011 20:34

Pavel Brno po smazání

Re: už jsme mohli mít nové nádraží

A dnes máme rok 2011 a žádná předpovídaná katastrofa v železničním uzlu se nekoná. Budiž řečeno, že na tomto tunelu měla v Brně víc zájem klika ODS, než ČSSD.  Dnes jsou ovšem největší kámoši, takže k nádraží přibude polometro.

0/0
24.8.2011 20:45

PIsa.lek

Re: už jsme mohli mít nové nádraží

No tak katastrofa už v podstatě nastala, protože některé vlaky v odpolední špičce už hlavák objíždějí, protože nejsou volné hrrany. Existuje ovšem více řešení, než pouze výstavba nového nádraží mimo centrum, které i z čistě železničního hlediska více problémů přidá, než vyřeší.

+3/0
24.8.2011 21:07

J.Bill

Re: už jsme mohli mít nové nádraží

To je blbost, stačí se vtakové době jít podívat na hlavák :) na 5 kolejích je 9 vlaků (to aby nám jak je přeplněno). A další 4 koleje jsou volné. Navíc né všechny vlaky musí jezdit přes nádraží (linka Kuřim-Židenice-Slatina nůbec není špatný tip).

Mimochodem, diametr jsou další dvě koleje k současnému nádraží. Nechci soudit, ale podle toho, jak současná radnice s funkcí změnila názory (původně byli proti, teď jsou jasně pro) tak v tom budou velký prachy ;)

0/0
25.8.2011 6:57

PIsa.lek

Re: už jsme mohli mít nové nádraží

Ona byla pro i na radnici vládnoucí ODS, a to až do roku 2004 (kdy víceméně nenámapdně dosluhující hlavní architekt Jozífek oznámil, že diametr je zbytečný), pak se začal nenápadně (když pomineme neutuchající snahy nebožtíka ing. Dukáta) objevovat v možných variantách propojení centra s odsunutým nádražím (zejména, když detailní studie prokázaly, že obsluha pouze tramvajovými linkami je nesmysl). Studie proveditelnosti se pochopitelně připravovala dešlí dobu.

0/0
25.8.2011 8:53

Barbucha_the_bearspook

Re: už jsme mohli mít nové nádraží

Tak jak si mám vysvětlit, že do Židenic lokomotiva dotlačí prázdný vlak, který potom jede někam na Šlapanice? Jak se na něj přestoupí třeba z hlavního nebo ze Zvonařky? To je ta výhoda malého nádražíčka v centru?

+1/0
24.8.2011 21:23

PIsa.lek

Re: už jsme mohli mít nové nádraží

To není principiálně problém toho, že je nádraží v centru, ale faktu,že se už téměř sto let bere jen jako provizorium s minimálními investicemi i do kolejiště a zabezpečovacího zařízení. Proto jsou technologické doby pro vjezd a pobyt jednotlivých vlaků tak dlouhé a je problém s kapacitou, ne proto, že by to nádraží samo o sobě bylo malé.

+3/0
24.8.2011 21:37

Barbucha_the_bearspook

Re: už jsme mohli mít nové nádraží

Já tomu rozumím a záměrně ze sebe dělám troubu, aby mi nějaký odpůrce výstavby nového nádraží vysvětlil, jak to bude fungovat nadále? Nepředpokládám, že i po instalaci nového ZZ bude možné zkrátit intervaly vlaků, protože by do nich museli cestující vyskakovat a naskakovat za jízdy. Výhybky stavěné na 30 km/h a dvakrát stočené staniční perony  z toho terminál rychlovlaků neudělají. Nakonec se bude jezdit přes na Polsko přes Bratislavu a Brno objedou na Berlín přes Rakousko a Bavorsko a ten zakličkovaný "rychlostní" koridor z Brna na Českou Třebovou si můžeme narvat do špic. Když jsem jel naposled na Kolín, tak jsem nepozoroval rozdíl v rychlosti mezi původní tratí a tzv. koridorem. Až od Třebové se to trochu rozjelo, ale o dost pomaleji, než mi jede auto.

0/0
24.8.2011 22:33

PIsa.lek

Re: už jsme mohli mít nové nádraží

Kdybys tomu opravdu rozuměl, jak tvrdíš, tak bys věděl, že v Brně není problém doba nástupu a výstupu, ale doba mezi tím, než jeden vlak opustí konkrétní hranu a druhý (ať už jedoucí stejným směrem, nebo opačným) k ní přijede. To je právě otázka nedostatečného SZZ, která má příliš velké mezilehlé úseky a dokonce neumožňuje vjezd z některých traťových kolejí na některé dopravní (pouze cestou posunu). Takže zkrácení mezidobí a možnost vjezdu odkudkoliv kamkoliv by tu kapacitu nezanedbatelně zvýšilo.

A dávat do souvislosti rychlovlaky a relativně malý úsek se současnou třicítkou může jen někdo, kdo toho hlupáka dělá ze sebe skutečně velmi přesvědčivě - pokud bude rychlovlak v Brně zastavovat, tak těch pár stovek metrů s třícítkou nicc nezmění (mmch. jel jsi někdy třeba TGV z Paříže, či Dirretissimou z 5íma?? - tam se ten vlak počátku taky plazí velmi pomalu), a pokud budou některé jen projíždět, tak bde stejně nutno postavit nějakou spojku mezi centrum.

0/0
24.8.2011 23:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.