Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přídavné vozíky za kolo možná budou smět na silnice nižších tříd

Novela zákona o pozemních komunikacích počítá s tím, že by cyklisté s přídavnými dětskými vozíky mohli využívat silnice třetí a čtvrté třídy. Návrh předložil Sněmovně poslanec TOP 09 Václav Cempírek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cz3dtc

Vláda na baterky

Ty baterky ale jsou poněkud vybité. Chce to změnu a to radikální. Toto je hnus který nic neřeší a jen ucpává díry v přehradě. Toto si dovolí ?! Jasná diskriminace lidí co nechtějí stroje které potřebují spalovací motor !

+1/0
24.8.2011 12:29

macarát

Tak to smí i dnes

Ale kdyby TOP chtěla zakázat vjezd vozíků na silnice druhé a první třídy, to by mne hodně naštvala. Asi tak stejně, jako by řidiče motorových vozidel naštvalo, kdyby tam zakázali vjezd automobilům.

0/0
23.8.2011 22:04

luban12

V návrhu by ještě mělo být,

že na těch silnicích 3. a 4. třídy měla být omezená rychlost a všichni cyklisté by se na takové silnice měli přesunout ze silnic vyšších tříd.Už to vidím,jak budou policajti trestat ty kteří se budou projíždět s dětským vozíkem po silnicích 1. a 2. třídy;-D

0/0
23.8.2011 20:30

pjb1

Zdravím.

Ještě pro zájemce odkaz: http://www.dveplusdve.cz/Dve_plus_dve_JUDr_Beran.pdf

0/0
23.8.2011 18:17

Dr.Onufrakova

Čo to melie o bočnom víre kamióna?

Vír vzniká a) medzi návesom a prívesom (medzi ťahačom a návesom je eliminovaný malou vzdialenosťou a často spoilerom), ktorý vás vcucáva do medzery; a b) kvôli bočnému vetru, ktorý kamión zatieni, jedno z ktorej strany, a núti vás reagovať zmenou smeru riadenia na opačnú stranu. Všetko sa to deje vo výške nad ložnou plochou, kam práve prívesný vozík nesiaha. K vôli svojej výške je naopak postihnutý cyklista (s prípadnou detskou sedačkou). O to viac, že má navyše vysoko ťažisko. Kolesá kamióna svojou omnoho menšou bočnou plochou (vo výške prívesného vozíka) bočný vietor netienia a vír nespôsobujú.

0/0
23.8.2011 18:00

pjb1

Re: Čo to melie o bočnom víre kamióna?

Kdo chce psa bít atd.....

0/0
23.8.2011 18:06

luban12

Re: Čo to melie o bočnom víre kamióna?

Kéž by tato vypočtená teorie fungovala i v praxi. Možná  to takto funguje v jiné zemi,kde kamiony jezdí max. 25km/hod.,ale v Česku rozhodně ne. Vím velmi dobře,co to udělá když míjím kamion v protisměru na motorce.Je jedno jak to proudění vzduchu nazveme,jestli vír,nebo průvan.To,že je to hodně nebezpečné je jasné a takový vozík za kolem to sfoukne jako nic.

+1/0
23.8.2011 20:20

Dr.Onufrakova

Máš pravdu, cyklista by sa s kamiónom nemal nikde stretnúť

Ale tu ide o to, že argumentovať, že tento prípad sa prívesným vozíkom zhorší, nie je fér.

0/0
23.8.2011 20:39

Antonín, topič

Zbytečné.

S fízlama se o právu nebavit, ti tomu nerozumí. Žádat správní řízení, ouřada to pak musí o něco opřít a protože nemá o co, tak má smolu.

+1/0
23.8.2011 17:53

Pinkkk

A co na to ČD?

České dráhy půjčují kola, přívěsné vozíky... . Tedy postupují, řekl bych protiprávně, protože půjčují něco, s čím na silnici nesmím. Co se stane, když mi nějaký magor smete ze silnice a zabije mi dítě ve vozíku, který mi půjčili ČD?

0/0
23.8.2011 17:21

KMJ

Re: A co na to ČD?

Magor je v první řadě ten kdo s takovým vozíkem vyjede na silnici .

0/0
23.8.2011 17:32

Antonín, topič

Re: A co na to ČD?

To je váš názor, ovšem je to podstatně bezpečnější, než bicykl samotný.

+1/0
23.8.2011 17:53

osmera

konecne

No konecne, je snad kazdemu jasne ze pevna trubkova konstrukce je rozhodne bezpecnejsi nez plastova detska sedacka na nosici, ktera je podle platnych predpisu v poradku.

nerikam ze to dite ochrani pred vsim, ale od toho je tu rodic aby zhodnotil situaci. Kdyz nekdo rika ze by se meli tyhle voziky zakazat, tak by se pak teda meli zakazat jakekoli sedacky pro deti na kolo, deti by meli zakazano jezdit na kole nejmene do 15 let a na slapaci auticko na pisku by meli skladat take ridicak.

+1/0
23.8.2011 17:10

Dyna

.........

zapřáhnout skořápku s dítětem za kolo na dnešní silnice je nezodpovědný hazard.

0/0
23.8.2011 17:09

daffy.d

kamion

"...takže ho může ze silnice smést i tlak vzduchu od projíždějícího kamionu." - a kde by se asi ten kamion na cyklostezce vzal? R^

0/0
23.8.2011 17:02

Antonín, topič

Re: kamion

Kromě toho, nastal-li by takový případ, je na vině řidič kamionu pro nesprávné předjíždění, během kterého nesmí ohrozit předjížděného.

0/0
23.8.2011 17:54

Crocodylus anthropophagus

Re: kamion

Promiň ale tenhle argument považuji za jeden z nejdementnějších na světě. I kdyby to nakrásně byla pravda, tak k čemu ti to coby mrtvole nebo otci s mrtvým dítětem bude? Budeš se každé ráno budit s dobrým pocitem že tvoje dítě někdo zabil protizákonně?

0/0
23.8.2011 18:38

macarát

Re: kamion

Jinými slovy, agresorům se má ustupovat, případně je ještě zákonem zvýhodnit?

0/0
23.8.2011 22:07

r.o.p.a.k

Re: kamion

Kdybych s vozikem nejezdil, asi bych tomu veril. Ale z osobni zkusenost vim, ze vozik ma teziste velice nizko. Je podstne stabilnejsi nez kolo samotne. Pokud by proud vduchu od kamionu mel prevratit vozik, tak je jiste, ze prevrati i samotneho cyklistu,at uz s vozikem, bez nej nebo s cyklosedackou. Nebezpeci ztraty rovnovahy v pripade cyklosedacky je mnohem horsi. teziste se posouva nahoru a dozadu. Kdo jel treba jen s bagly (a ty se kvuli tezisti davaji dolu) vi jak je kolo nestabilni.

0/0
23.8.2011 18:49

Hihlik

Osvědčení

Jestli tomu dobře rozumím, tak, každý s sebou bude vozit osvědčení o homologaci vozíku a ještě bude řešit, jestli jede na kole po silnici druhé nebo třetí třídy. A ve druhém kole vylepšování předpisů se zavede na vozíky pravidelná technická kontrola a bude se na ně vylepovat samolepka a emise a policie bude muset zřídit celostátní útvar pro kontrolu dětských vozíků. 

Už teď platí hromady neustále se měnících předpisů a pokud bude každou, s odpuštěním, pitomost regulovat zákonná úprava, tak to vede jen k tomu, že na to lidé kašlou a při styku se státní mocí přešlapují na místě dívají se k zemi a v ruce muchlají čepici, protože vědí, že i když si nejsou vědomi porušení předpisů, tak určitě nějaké předpisy porušili a pokud státní moc chce vždy na ně něco najde. O výdajích státu na podbné záležitosti nemluvě (už teď platíme na MD úředníka přes dětské vozíky;-( )

0/0
23.8.2011 17:00

pivak

At to muze kamkoliv

Ja osobne bych s ditetem uvnitr takoveho voziku na silnici nevyjel.

+1/0
23.8.2011 16:52

r.o.p.a.k

Re: At to muze kamkoliv

Dyt to po tobe nikdo nechce. Ja s vozikem jezdim casto. A o dceru strach nemam. Narozdil od toho kdyz ji vezmu do cyklosedacky. Tam se bojim.

0/0
23.8.2011 19:06

sámvelkýmao

no

osobně si myslím, že je to pojízdná rakev pro děti. ale kdo si chce svý děti uničtožiť, jen do toho. zákon to nezakazuje. stejně, jako skočit pod vlak, či z mostu. to také není zakázáno............

+1/0
23.8.2011 16:42

Toranoko

Re: no

Osobne si myslim, ze deti v tom jsou chranene daleko vice nez v bezne cyklosedacce.

+2/0
23.8.2011 16:56

AAA2

Re: no

a autor blabol s odfouknutim kamionem, by zrejme potreboval hospitalizaci v Bohnicich.

+1/0
23.8.2011 17:02

sámvelkýmao

Re: no

to je jedno a nemlich to samý. tahat na kole batolata je čiré bláznovství. ale jak říkám, proti gustu.....až dojde k nehodě - a je jedno z čí viny - tak za 15 let bude moci dítko vřele poděkovat za celoživotní zmrzačení tomu, kdo ho na takovém zařízení transportoval................

0/0
24.8.2011 7:18

macarát

Re: no

K zmrzačení můžeš přijít i coby chodec nebo pasažér motorového vozidla. To není specialita vozíků.

0/0
24.8.2011 7:58

987654321

novela novely po novele

Tak od 1.8.2011 platí poslední novelizace zákona č. 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích, a už se chystá novela. Je vidět, že se nahoře nezahálí.................;-D;-D;-D

0/0
23.8.2011 16:36

sámvelkýmao

Re: novela novely po novele

novala novelizovaný novely. dyk není zákon, kterej by vyšel a platil alespoň rok. okamžitě je novelizován s x vyjímkami,...........děs..................

0/0
23.8.2011 16:44

pjb1

Zdravím.

Nechci rýpat, ale mohl by někdo citovat nějaký paragraf nějakého zákona, který tato vozítka zapovídá? Prozatím byl citován pouze NÁZOR ministerstva dopravy, což má stejnou váhu jako názor můj. Podle něj tato vozítka na silnici mohou, neb to nic nezakazuje.

0/0
23.8.2011 16:35

lopenik III - duveryhodny ctenar

Re: Zdravím.

zklamu vas... vas nazor ma pro mne vetsi vahu nez nazor ministerstva, protoze uredniky znam a tem zasadne neverim... ;-D

0/0
23.8.2011 16:50

pjb1

Re: Zdravím.

Pěkně děkuji, ale raději bych z povolaných úst slyšel nebo četl číslo toho paragrafu. V těch zákonech, na které odkazují nic není. Tak nevím. Ale policajti prý stejně neprudí, takže taková zlatá česká cesta. Děláme, jako že nic.

0/0
23.8.2011 16:55

daffy.d

Re: Zdravím.

Prý že:

""Zákon neumožňuje přepravu osob v přívěsném vozíku za kolo na pozemních komunikacích. To platí i pro schválené cyklostezky," vysvětlila mluvčí policejního prezidia Veronika Hodačová."

Ale pokud je vozík za kolo určený pro přepravu osob (zřejmě je potřeba i nějaká homologace, nevím), tak v tom osobně podle § 48 odst. 5 silničního zákona problém nevidím http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/59/preprava-osob/

0/0
23.8.2011 17:09

pjb1

Re: Zdravím.

Pokud vozíky stejně jako kola splňují technické parametry, k provozu schvalovány nejsou. Pokud nesplňují, jsou z provozu až následně vyřazeny, samozřejmě i z prodeje.

0/0
23.8.2011 17:26

Zákon o dodávkách teplé vody

Paradoxy

Zatímco budu muset v autě brzo nosit asi certifikovanou helmu a ještě ji někdo rozdělí na zimní a letní, zatímco brzo budu s cigaretou na ulici asi jako Kadáfí v ulicích Tripolisu zatímco kolem mě budou procházet náctiletí s marjánkou ... tak na silnice pustí takovej vergl.

+1/0
23.8.2011 16:31

Praotec

Alespon

nalozeneho psa v nem.;-D

0/0
23.8.2011 16:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.