Diskuze

Syna porodila doma, pak volala záchranku. Nyní od ní dostala sto tisíc

Devětadvacetiletá brněnská matka se u soudu dočkala omluvy a stotisícového odškodného za to, že ji loni v únoru s miminkem odvezli jihomoravští záchranáři do nemocnice. Žena s převozem nesouhlasila, lékař si zavolal na pomoc policisty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

hasmen

25. 8. 2011 13:33
Joj,dyk more... to je nápad,co říkáš Fero?

;-D

2 0
možnosti

m.a.g.

25. 8. 2011 13:31
:)))

To jste mne zas pobavil, vy náš malý log-out Leboyere :) - pro ty, kdo se nudí a chtějí se pobavit, posílám link na jeden odstavec z knihy pana profesora Roztočila (kap. 10.2):

http://books.google.cz/books?id=KtJh3BIyHCYC&lpg=PA151&ots=hIxzZBFiJt&dq=leboyer%20rozto%C4%8Dil&pg=PA151#v=onepage&q&f=false

Znovu-a naposledy-opakuji: FTP je základní patofyziologický jev, ke kterému ve fetoplacentární jednotce dochází a je ovlivněn vnějšími faktory (např. polohou dítěte po porodu). Posouzení signifikantnosti jejího rizika ponechávám na těch, kteří jsou v tomto oboru specialisty (což já nejsem a vy také ne). Pokud se domníváte, že přední čeští porodníci, kteří tento obor u nás vyučují, publikují a přednáší nejen v ČR, ale i zahraničí, tyto studie neznají, jste opravdu bláhový. Ale vás nejvíce štve to, že výsledky toho, co zastáváte, není v klinické praxi používáno, a tedy uznáno jako nejvhodnější cesta. A co vám dává jistotu, že výsledky nejnovějších studií nebudou za pár let zatraceny?

3 0
možnosti

m.a.g.

25. 8. 2011 13:41
Re: :)))

Vždyť přesně toto je vývoj, ale vy jste si jist, co je správně již 20 let, neboť jste zřejmě nedoceněný visionář, že? Ještě poznámku k negativnímu reverzu- vaše důvěra ve správnost rozhodnutí soudu a naší legislativu je obdivuhodná, z mého pohledu až směšná. Zřejmě jste nikdy nebyl u právníka. Ne každý výrok soudu je opravdu objektivní. A reverz? Víte o tom, že nemocniční právníci nás lékaře zvlášť upozorňují třeba právě na tyto situace, kdy rodičkou hodinu po takovém porodu podepsaný reverz bude rozcupován i tím nejhloupějším právníkem?Já dokonce jeden takový soudní spor znám a opravdu, nestačila jsem se divit. Více s vámi asi diskutovat (silné slovo) nemá smysl. Zřejmě si stále neuvědomujete, že prostudování problematiky porodů tím, že pročtete několik selektovaných studií vám náhled a orientaci v této oblasti nezajistí.

3 0
možnosti

Antonín, topič

23. 8. 2011 20:45
Už jsem pochopil,

odkud se bere kolovratečná tupost určitých diskutujících. Stojí si na pupálu.

1 0
možnosti

Antonín, topič

23. 8. 2011 20:34
Pořád se řeší postup lékaře RZ,

proč se neřeší postup PČR? Ta snad jedná na základě zákonů, ne na přání lékaře. Takže pokud policisté nejednali dle zákona (protože tak nejednal ani lékař), měli by být potrestáni také. Jestliže na základě zákona jednali, pak jednal i lékař.

3 0
možnosti

Antonín, topič

23. 8. 2011 20:32
Log-out

Pokud tvrdíte, že stříhání po dotepání je v ČR novinka, tak jste neskutečně mimo. Nejste PA ani porodník, PA je moje matka, tak si dovolím tvrdit, že tomu rozumí lépe, než vy.

0 0
možnosti

pesimistka7

23. 8. 2011 20:58
Re: Log-out

Být vystudovaná PA s praxí přece ještě nic neznamená. Až teprve podle toho, kolik toho log-outovi "odkýve", bude uznána za přijatelnou, či ne. To jste si ještě nevšimnul?

Nezaznamenala jsem jediného odborníka v diskusích, se kterým by to neprobíhalo jako teď s m.a.g.. "Červeným hadrem" je zmínění praxe,  studie jsou "směroplatné", další červená je, když se dočte, že se studiemi musí umět pracovat a mít k tomu...modří už vědí...praxi v oboru, atd.

Před časem se opět oháněl světovými odborníky z WHO a prohlašoval, že ti mají pro něj větší váhu než nějací čeští odborníci, dnes, kupodivu, po tom, co mu napsala m.a.g. "přibrzdil", ale potřebu přesvědčit odborníka o své pravdě, jeho ego prostě potlačit nedokáže. Konigsmarková se Sovovou a jim podobným, by se ale určitě šiknul...:-P

4 0
možnosti

log-out

23. 8. 2011 21:21
Re: ...

K tomu se dá dodat, jen že autor asi nezná právní úpravu kompetencí doktora při péči o nezletilého, nebo ji interpretuje špatně. Navíc je doktor i neobjektivní (automaticky bezdůvodně pokládá rodiče za nedbalé), vymýšlí si (dítě nebylo podchlazené, podchladilo se až při cestě do porodnice) atd...

.

A závěr je už úplně mimo, protože to, co popisuje, je dnes realita: doktor musí mít pro každý zákrok souhlas pacienta (přinejmenším předpokládaný). Pan doktor tedy asi opravdu české zákony nezná,

.

Navíc straší nějakými vteřinami, což je opět blbina, protože souhlas může být předpokládaný a je obrovský rozdíl dělat něco proti vůli pacienta při plném vědomí v okamžiku, kdy je času dostatek (tento případ) a to, když doktor někoho zachraňuje a jde o vteřiny: tento výrok tedy naprosto nemá relevanci k provádění "akutních" zákroků.

0 0
možnosti

log-out

22. 8. 2011 19:09
Nepřestřižení pupečníku

Pro ty, co se podivují nad nepřestřižením pupečníku, popř. z toho vyvozují možná nebezpečí, tak bych doporučil příručku WHO (světové zdravotnické organizace):

http://www.iham.cz/prirucka-who/prirucka_who_5.php

 - citace:

"Pozdější podvázání šňůry (nebo vůbec žádné) je postupem fyziologickým, a časné podvázání je zásahem, který má být opodstatněn. "Transfúze" krve z placenty na dítě je při pozdním podvázání fyziologická, a negativní účinky této transfúze nejsou pravděpodobné, zejména u normálních případů. Po abnormálním průběhu těhotenství nebo porodu, například v případě alergizace Rh faktoru nebo při předčasném porodu, může pozdější podvázání šňůry způsobit komplikace, u normálního porodu by však pro zásah do přirozeného procesu měl existovat opodstatněný důvod."

0 0
možnosti

Antonín, topič

22. 8. 2011 19:15
---

Nevím, co jste sněd, nebo vypil, ale

a) žádné nepřestřižení pupečníku nenastalo, naopak, na toto si sčítaní a autoerudovaní rodiče záchranku zavolali

b) v odkazu si dále povšmněte pasáže o podchlazení, ke kterému skutečně došlo

0 0
možnosti

m.a.g.

22. 8. 2011 15:24
To log-out

Vážený pane, už mne unavuje komentovat vaše jednotlivé příspěvky, vezmu to

tedy souhrnem: zřejmě jste nabyl dojmu, že po rychlonastudování základních

informací na internetu se z vás stal erudovaný odborník v medicínské

problematice. Bohužel, každým vaším příspěvkem mne jen utvrzujete v tom, jak

málo se v tomto problému orienujete a jak je váš úsudek omezený.Obávám se, že taková komunikace začíná pozbývat smysluplnosti. Dovolte mi jen několik poznámek:   1) váš zájem o studie je obdivuhodný, bohužel jste se ale s tímto materiálem nenaučil pracovat. Opravdu myslíte, že na každý patofyziologický jev musí být provedena studie, aby byl uznán v klinické praxi?Domníváte se, že klinická medicína se dělá jen na základě výsledků studií?To bych vážený pane nemohla léčit. Ona teorie a praxe je trochu rozdílná a i studie mají svá významná omezení, ve kterých se ale naučíte číst jen pokud se dané problematice budete věnovat více, než několik večerů (btw kromě klinického úvazku mám i vědecký

2 0
možnosti

m.a.g.

22. 8. 2011 15:33
Re: To log-out

a vím o čem mluvím, několik studií mám již za sebou)

2) jste pouhý teoretik amatér a zkrátka nemáte na to, abyste tuto situaci dovedl vyhodnotit z klinického medicinského hlediska - např. váš argument s bílou asfyxií-jak dlouho dle vás může trvat, než se anemizace u dítěte projeví? bude stačit ta hodina, kdy bylo dítě fyzikálně vyšetřeno?myslíte, že se nemůže projevit později a pozvolna?musí rovnou formou šoku? nezáleží tak trochu na podmínkách, ve kterých vzniká?ale vy jste si vyčetl na internetu jak to má být, tak proč připouštět jinou variantu, že?

3)pokud považujete snahu o vyloučení možných komplikací u novorozence za omezování svobody (matky x dítěte??), pak zřejmě nejste svéprávný a vaše priority jsou zvrácené(svoboda laické vůle je stavěna nad doporučení odborníka, zdraví je podružné-budu se jím zajímat jen pokud mne nebude péče o ně obtěžovat,...)

4)stále hovoříte o tom, že v době XY nebyla patrna zjevná patologie a tedy nebyl nárok na odvoz-kdy už konečně pochopíte, že nešlo

1 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

22. 8. 2011 14:36
ona dáma byla asi pěkná IQočna....

....nicméně, lékař to asi "přeplašil" s tím odvozem, pokud se tedy opravdu prokázalo, že nic nehrozilo.

Těmhle domácím porodním loteriím moc nefandím, ale "moudré péči systému", který člověku "silou naordinuje jeho dobro" mě asi vadí víc....co vám?;-)

0 0
možnosti

mischplysch

22. 8. 2011 14:41
Re: ona dáma byla asi pěkná IQočna....

Mně jo :-)

Ale je nás naprostá menšina :-) Většina je pro konání dobra, byť násilím a ne v souladu se zákonem, alespoň tak to zatím vypadá.

1 0
možnosti

Bouše

22. 8. 2011 13:18
Ta ženská nebude dobrý člověk ...

Ať už to bylo jak chtělo, jedna věc je jistá, že tomu lékaři šlo především o blaho jejího čerstvě narozeného syna. Jinak ji mohl nechal podepsat "reverz" a prásknout do bot. Možná, že jeho postup nebyl podle regulí, ale rozhodně to nebylo na žalobu. :-/ Rv

1 0
možnosti

log-out

22. 8. 2011 13:27
Re: Ta ženská nebude dobrý člověk ...

Pokud někdo poruší zákon, byť třeba z dobrých pohnutek, tak to na žalobu je. Když to dovedu do absurdna, tak teroristé také omezují něčí svobodu, protože se snaží o něco dobrého. To je nemáme žalovat?

Pokud se to tomu doktorovi nelíbilo, měl postupovat standardně, tzn. přes sociálku, a ne vynucovat něco, na co neměl právo.

0 0
možnosti