Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vědecká centra dostanou supermanažery s platy i přes milion měsíčně

Ministerstvo školství hledá manažery pro nově vznikající vědeckovýzkumná centra. Právě připravuje pravidla pro jejich výběr. Už nyní je zřejmé, že půjde o dobře placené posty. Měsíčně si noví ředitelé přijdou na statisíce, někteří až na milion korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pyrka Jaroubek

Jesly to tu ctou z toho centra

tak ja se hlasm o to jedno misto. To s tym platem jeden milyjon.

0/0
22.8.2011 14:21

slatin

manažer bude ze 4% elity ?

jako obvykle ?

0/0
19.8.2011 16:11

Roger Wilco 2

.

Hlásím se dobrovolně. A klidně mě můžou po zkušebce vyhodit ;-)

0/0
19.8.2011 14:56

stuk

jak už jsem psal níže, je to vyhazování peněz

Kromě toho, že takový manažer je z principu nesmyslná funkce (vymyšlená uředníkem v Bruselu), tak spolkne spoustu peněz, které se sice také ve výdajích EU objeví v kolonce "podpora vědy" ale fakticky vědě nijak nepomůžou. akorát si Evrospká komise spokojeně oddychne jak moc podporuje vědu. Z platů těchto ředitelů by bylo možné klidně financovat další vědecké projekty

+1/0
19.8.2011 14:13

Roger Wilco 2

Re: jak už jsem psal níže, je to vyhazování peněz

R^

0/0
19.8.2011 14:57

Earl_Grey

Re: jak už jsem psal níže, je to vyhazování peněz

situace je mnohem horsi, projekty byly schvaleny diky odbornym vysledkum a praci spickovych tymu. ty uspely v mezinarodni konkurenci a vedouci techto tymu budou nyni za to ze uspeli za odmenu nahrazeni.

0/0
19.8.2011 17:01

Vědma Phoebe

Tak proto snižuje platy kuchařkám a uklízčkám!

Kantoři taky utřou hubu. Pan ministr potřebuje štědře uplatit svoje kámoše. Pan ministr je největší nestyda, jakého si lze v jeho funkci vůbec představit.

0/0
19.8.2011 11:50

AnlaShok999

45 tisic eur??

8-o8-o8-oRv

0/0
19.8.2011 11:44

Earl_Grey

to si snad dela srandu

takze ti cesti manazeri (vedouci vedeckych tymu), kteri dokazali uspet v mezinarodni konkurenci a po nekolika letech prace a mesicich priprav chystaji spusteni nejprestiznejsich center odvolame. na jejich mista dosadime manazery, kteri o projektu nic nevedi a hlavne se na jeho priprave vubec nepodileli. tomu rikam odmena za uspech.Dobese uz bylo opravdu DOST

0/0
19.8.2011 11:42

noboty666

Nadhera, opravdu naaaaadhera

tyhle komentare.

Jeden si mysli, ze manazeri jsou ve vede zytecni, druhy nechape rozdil mezi zakladnim a aplikovanym vyzkumem (natoz vyvojem), treti by nejradeji zrusil vyzkum jako celek (citim jistou inspiraci jistym VK z devadesatych let), ...

Zato se skoro vsichni shodnou na tom, ze cela ta akce bude tunel.

A vybec nejvetsi for - skoro vsichni tihle frfnalove jsou ochotni hodiny nadavat na to, ze se z CR stala montovna ;-D

+1/0
19.8.2011 10:23

Novotnak

Všechno špatně, manažer má být zaplacený procentem

ze zisku, z prodeje patentů. Případně lépe, prodejem výrobků na kterých jsou tyto patenty uplatněny. Když si pak vydělá Milion měsíčně, jenom dobře.

0/0
19.8.2011 9:03

eQuido

Re: Všechno špatně, manažer má být zaplacený procentem

Patenty? Prodej výrobků? Ze základního výzkumu? Víte vůbec co píšete?

0/0
19.8.2011 9:49

stuk

Re: Všechno špatně, manažer má být zaplacený procentem

já se vědou živím a mohu Vám říci, že mi to taky přijde jako víc než nemorální suma. To co mi uniká je k čemu je tam  ten manažer potřeba? Věda není montovna aby někdo mohl od stolu říct, tak a a příští měsíc vymyslíme lék na rakovinu/novou nanohmotu apodobně. Podle mých zkušeností jsou to velmi zbyteční lidé, kteří dělají nejlépe, pokud chodí po promo akcích a jinak nic.

Je prostě nesmyslná představa, že vědce lze řídit podobně jako účetní, konstruktéry nebo zámečníky. A to proto, že danému problému nikdo jiný než ten daný tým řekněme 5 vědců nerozumí. Takže praxe bude vypadat tak, že manažer přijde a zeptá se: do kdy budete mít ten článek? A vědec řekne, "no když to dobře půjde tak asi za 2 měsíce" a manažer řekne: "dobře". A za to dostane 45k EUR měsíčně.

0/0
19.8.2011 14:09

Gunter von Bahnhof

dost podivné

raději bych ty peníze věnoval vědcům a vědě, ne nějakým manažerům. Jaký má být jejich přínos? Budou stát nad vědci a hulákat ať vynalézají rychleji???

0/0
19.8.2011 8:59

Roger Wilco 2

Re: dost podivné

R^

0/0
19.8.2011 14:59

lidka2

Lumpárna

Věda nepotřebuje příživníky manažery za miliony, věda potřebuje svobodu myšlení a alespoň minimální podmínky k životu a bádání vklidu přímo vědcům. Za tohle by měl být Dobeš zavřený.;-€

+2/0
19.8.2011 5:15

magnus84

Re: Lumpárna

To je jak kdyby jste řekl, že výrobní závod nepotřebuje manažery, že dělníci potřebují akorát dobré nástroje a pracovní prostředí. Jste mimo. Jakákoliv činnost potřebuje vedení, vizi aby někam směřovala a k něčemu byla.

+1/0
19.8.2011 7:05

stuk

Re: Lumpárna

nikoliv. Věda není továrna. obecně se od vedoucích očekává orientace v problému (aspoň teoreticky tomu tak kdysi bylo) což je principiálně nedosažitelné. Uvedu konkrétní příklad. Na našem ústavu je 8 profesorů a ani jeden není schopen kriticky oponovat práci toho druhého prostě proto, že každý se zabývá trochu něčím jiným. a to se jedná o jeden ústav, který se celý zabývá mechanikou těles. A ředitele máme proto, aby někdo chodil na porady a promoakce a ne aby nám říkal, co jsme udělali špatně a včem se máme zlepšit

0/0
19.8.2011 14:17

noorange

dovedu si predstavit tu stouchanci

prosil bych tlacenku s cibuli

0/0
18.8.2011 23:23

pravicovyruger

Jakmile platí stát, budou to jen a jen trafiky

CO takhle odměňovat podle výsledků?

Už vidím ty "Supermanažery" to budou fešáci formátu Hušák, Roman etc!R^

+1/0
18.8.2011 22:09

noorange

Re: Jakmile platí stát, budou to jen a jen trafiky

R^

0/0
18.8.2011 23:23

brekebrekeke

a to je na aplikovany vyzkum? anebo je to trafika?

uz nejaky projekt eu prinesl biomedicinsky a klinicky prinos? vse nove prislo z materskych pracovist. jine obory nesleduju. dotace je ĺimitovana casove pokud vim, co po skonceni s pseudovedeckymi centry? co to ma za smysl?

0/0
18.8.2011 22:08

tom-2718281828459

myslím že to nepomůže

Postaví budovy za miliardy, zaplatí si manažery za miliony. Otázkou je, zbudou peníze i na kvalitní vědce?  Vědce lze sice vézt podle ekonomických pouček, ale budou se zabývat pouze věcmi které přinesou v krátké době nějaké výsledky. A nakonec nebudou mít ani čas bádat. Už dnes jsou spíš spisovatelé než vědci a velký tlak ze zhora to jen zhorší.

+3/0
18.8.2011 20:34

OskarPokorny

Re: myslím že to nepomůže

No přece nechcete aby se ve vědeckém centu dělala věda ne? - Důležité je, aby nějaký spolustraník dostal dobrou trafiku za miliony (pokud možno s nesmyslnou konkurenční doložkou jako Fejk). Je jasný, že mladí doktoři a doktorandi tam budou mít totální almužnu a ty nejlepší (a možná i ti průměrní) zdrhnou do zahraničí. Hlavně, že nějaký členík se stranickou knihou správné barvy bude mít vatu.

0/0
18.8.2011 21:51

dino_na_idnes

Re: myslím že to nepomůže

Tak vědci dostanou třicítku a budou rádi, bude to víc, než by dostali kdekoliv jinde.

0/0
18.8.2011 23:51

hafusak2

Proboha na co?

Vědu mají dělat vědci a ne úředníci, byť patřičně politicky uvědomělí. Ještě by to chtělo vzkřísit Lysenka, aby pohlédl jasným okem a sdělil, co je skutečně potřebné a objevné, případně co se má zavrhnout jako imperialistická pavěda /to tenkrát byla na prvním místě kybernetika/.Rv

+1/0
18.8.2011 19:53

mázaušima

Re: Proboha na co?

R^!

0/0
18.8.2011 20:58

noboty666

Re: Proboha na co?

Hlavne "veda se ma delat s prazdnym zaludkem". Kdyz to rikal pan prasident, tak to preci musi byt pravda, ne?

0/0
19.8.2011 0:05

MG42

no to

si snad delaj srandu ne?? pres milion mesicne? takovahle zlodejna snad nemuze nikomu projit; ani v CR

+1/0
18.8.2011 19:40

vg38

Re: no to

další omezenec...

1. platí to EU

2. co se tam vyzkoumá, bude pro dobro ČR, my z toho budem mět peníze a hlavni naši vědci tam budou pracovat a budou se tam vzdělávat

0/0
18.8.2011 19:44

OskarPokorny

Re: no to

1) peníze z rozpočtu v EU padají jako mana z nebe - číst neumíte Vy je tam napsáno pouze "většina peněz" což je dost vágní termín 2) žádný špičkový manažer žádné vědecké centum ještě nevyrobyl - to stojí na špičkových vědcích, kteří zase stojí na kvalitním vzdělávacím systému, který dodává kád. Jestli si myslíte, že vědu pozvednete tím, že zaplatíte pár "dravých manažerů" (rozumněj psychopatů - na zkutečnost, že mezi těmito lidmi je až nezdravé vysoké procento psychopatů jsou výzkumy) tak jste stejný jako komunisti, který i měli pětiletý plán na výzkum.

+2/0
18.8.2011 20:01

wrah

Re: no to

Ano, říkat tomu pětiletý plán byla blbina. Nicméně jistá koncepce, co se má zkoumat prioritně a co si případně má dotyčný nechat jako koníček, ta není na škodu. Nicméně musím trochu nesouhlasit, právě těch několik dravých šéfů, co prosadí jména samotných institutů ve světovém měřítku (a následně tak zajistí granty na výzkum) se docela hodí. A ani sami být vědci nemusí. Podívejte se na zoo Praha, co s ní udělal pan Fejk. Ze stndartní zoo se stala turistická atrakce s velikou návštěvností. A to není ani biolog, ani zoolog, dokonce ani studovaný manažer, ale původně pedagog. I když, plat v rámci nad nějakých 10000 euro považuji za dost přehnaný ale možná se vyplatí, záleží na schopnosti dotyčného jedince.

0/0
18.8.2011 20:16

qqx

Re: no to

Obecně máte pravdu. Jenomže v případě dotací na vědu, výzkum a vývoj nezáleží na výsledku (ten opravdu poskytovatele dotace vůbec nezajímá), ale pouze na tom, aby byly všechny náklady řádně zaúčtovány, zdokumentovány, vyhlášena výběrová řízení apod. Smysluplnost nákladů je nepodstatná.

0/0
18.8.2011 23:10

vg38

Re: no to

ale umím číst

nepadají, cpe to tam hlavně Německo a Francie, které de facto toto zaplatí

asi jak v Brně dostali peníze na špičkové vědce - 30 milionů od EU + 15 milionů z vlastních zdrojů ( a to vůbec nezmiňuju, že na stavbu ELI jsme dostali přes 5 mld)

nestojí to na vzdělávacím systému - v současné době, je tak velká fluktuace špičkových vědců, že pomalu vyjde levnějc přeplatit zahraniční experty než se snažit vychovávat naše vlastní

kde jsem napsal, že to stojí jen na manažerech pane stáž v USA? vědci musí vidět, že tam kde jdou jsou kvalitní lidi, kteří dokáží zajistit peníze pro jejich výzkum, pokud tam nikdo takový nebude, tak nikdo nepřijde

0/0
18.8.2011 20:19

OskarPokorny

Re: no to

Máte pravdu jen na půl - ANO ve světě je obrovská fluktuace vědců v lab v USA kde jsem byl bylo složení Rus, 2x Ind, Pakistánec, Číňan. Problém je v tom že ČR není (a dlouho nebude) země která bude schopna kupovat mozky (protože je pořád hodně zemí co nás prostě přeplatí a např Ukrajinec 1. jakosti půjde radši dál na západ než k nám. - ČR jinou možnost, než vychovat si vlastní (a modlit se aby neutekly) nemá. Ano také máte pravdu, že to stojí na schopnosti zajistit peníze, ale to je systémová věc, kdyby byl jiný systém rozdělování peněz tak by tito manažersko-úřednický personál třeba vůbec nebyl třeba. - Třeba kdyby se peníze dávali čistě jen za množství patentů, nebo za publikace v recenzovaných časopisech, tak žádný dravý manažer není třeba - tím neříkám, že je ten systém špatný, ale to, že nutnost prezence těchto manažerů je do jisté míry uměle vyvolaná.

0/0
18.8.2011 20:28

vg38

Re: no to

klidně mě tykejte, přijde mě to divné, když mě někdo vyká

každý, kdo bude vynikat okamžitě zmizí díky naprosté nepodpoře vědy v ČR (aj od veřejnosti)

stačí se podívat na diskuze k nějakým objevům - "chleba levnější nebude", "to si zas někdo mastí kapsu za peníze daňových poplatníků", "je to jen tunel", "dejte to radši obyčejným lidem" a kdo by chtěl v takovém prostředí dělat nějakou vědeckou práci?

a pokud jde o úroveň školství, tak ta se dá zvýšit celkem jednoduše - zavřít část škol (už středních, hlavně gymnázií) => kvalitní školy budou mět dostatek kvalitního "materiálu", takže budou moct učit na vyšší úrovni, protože nebudou muset hladět na ty "pomalejší"

to samé s vysokýma školama - prostě pozavírat některé obory pro flákače, které jsou na každé škole (nechat to třeba jen na dvou pro opravdové zájemce a ne pro ty, co chcou titul bez práce); to je největší problém našeho školství - moc škol, navíc by se dost ušetřilo a to vůbec nemluvím o změně financování podle kvality

0/0
18.8.2011 20:39

OskarPokorny

Re: no to

Ano - ze školami máte pravdu a já učím externě na jedné veřejné VŠ a kvalita příchozích ze SŠ je rok od roku strašnější - už i studenti z gymnázií přestávají mít základní studijní návyky. Prestiž vědců podle mého názoru je v ČR jedna z nejvyšších na světě (a to potvrzují i výzkumy, kde vědci dopadli snad 4-5 nejprestižnější povolání) třeba v USA je povolání vědec značně neprestižní (ale relativně lépe placené než v ČR) - v prestiži tam vede finančnictví, které je naopak v ČR na kanci žebříčku. Já osobně musím přiznam, že třeba když občas narazím na někoho neznámého třeba v hospodě a řeknu že jsem vědec, tak sklidím obdiv (v USA to tak nebylo) - (internetová fóra neberte vážně protože je dokázáno, že se tam lidé chovají úplně jinak než ve skutečnosti (navíc na idnes se podle mého pozorování vyskytuje hodně vysoké procento zastánců různých extremistických směrů (náboženských , ale i politických) protože je to jediné místo kde můžou být se svými stupidními názory anonymní.

0/0
18.8.2011 20:55

vg38

Re: no to

ty školy jsou hlavně přebytkem volných míst

teď pujdu do čtvrtého ročníku na průmyslovce - když jsem se tam hlásil, tak bylo na každý z pěti oborů minimálně 100 přihlášených, na některé až 130

letos je vypsané 6. kolo přijímacího řízení a na jednom oboru (strojírenství) je ještě 21 volných míst

žeby to nakonec s vědcama nebylo u nás tak špatné?

ještě horší než idnes jsou novinky (taky je to (rudé) právo); obecně platí, že je vždycky víc slyšet řvoucí menšina než spokojená většina; ale i tak tyto výkřiky dokážou dost znechutit odvedenou práci

0/0
18.8.2011 21:25

bk89322

Re: no to

Tech 85 litru je celkem malo, ale ten meloun je vcetne bonusu nebo zaklad?

Ten se mi zda prehnanej, meloun mesicne je v prepoctu (600 tis. USD rocne) zhruba zakladni plat sefa Honeywell Aerospace a to je velikostne trochu jina liga nez ceska vedecka centra ... Firma taky zamestnava mimo jine minimalne par stovek, neli tisice spickovych vedcu ve vyvoji.

Resp. pokud se v CR nenastavuje latka podle Husaka ze Sazky ...

+1/0
18.8.2011 21:07

Wabo

Re: no to

Ad 1. EU to platí do r. 2014, při velkém štěstí do r. 2015. Poté, pokud by EU ještě něco Česku dala na dalších 5 let, je možné 5 let trochu podvádět a z nějakých jakoby nových projektů financovat ty staré. Ale pak už to všechno jede jen z českého rozpočtu.

0/0
18.8.2011 22:43

hasmen

Re: no to

Další omezenec... Kdo asi tak platí EU?

0/0
19.8.2011 6:10

vseznalek_z_hradu

Další tunel

Rv

+1/0
18.8.2011 19:35

Tangua

Re: Další tunel

Tohle napadne asi každého.

+1/0
18.8.2011 20:05

JCage.

Re: Další tunel

kazdeho hnupa.

0/0
19.8.2011 13:02

kilociP

tomu se rika

sporeni...

+1/0
18.8.2011 19:24

xchickox007

a tohle všechno bude vybírat to ucho

Bátora....... To bude trafik pro kamarády z akce DOST

+1/0
18.8.2011 19:23

OskarPokorny

Re: a tohle všechno bude vybírat to ucho

NO třeba nějaký jeho kámoš kreacionista a popírač evoluce (takových je DOST plná) by mohl vést nějaký výzkumák evoluční biologie;-D;-D;-D

+1/0
18.8.2011 19:26

richu.ch

coze?

A to nekoho za ty prachy vubec najdou?

0/0
18.8.2011 19:21

bajo.ano

a co za ty lowe ti "supermanažeři" přinesou ?

8-o8-o Rv!!

0/0
18.8.2011 19:15

vseznalek_z_hradu

Re: a co za ty lowe ti

Nahrabou si, jinak nic Rv

+1/0
18.8.2011 19:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.