Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Karlova univerzita obstála, v žebříčku vysokých škol je na špici

Univerzita Karlova patří podle takzvaného šanghajského žebříčku mezi 1,5 procenta nejlepších světových univerzit. Ze 17 tisícovek vysokých škol celého světa skončila na 201. až 300. místě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

To viš že jo

Jinak řečeno:

"žádná z českých univerzit se neumístnila v žebříčku dvouset nejlepších univerzit světa"Rv

+2/0
17.8.2011 15:18

blanka

Prijde mi to

prumerne umisteni ve svetovem meritku...pred nami budou vsechny renomovane evropske uni, takze nic moc

+2/0
17.8.2011 8:17

silný kuřák

Hmmm. Dobrý.

Ale přece jen - třetí stovka. To jsou jiné obory, kde záříme. Například v krádežích v obchodech jsme první! v EU a ve výrobě pervitinu jsme dokonce první na světě....Výborně se také umisťujeme v některých druzích rakovin......

Když už žebříčky, tak všechny. To, že UK je docela dobrá škola nijak nevylepšuje celkovou úroveň vzdělávání, která zase podle dalších žebříčků u nás bohapustě klesá.....

+2/0
17.8.2011 7:45

captain cook

titulek zavadi, % nic neznamenaji

Svetovych zebricku je nekolik.Sanghajsky patri mezi 3 nejspolehlivejsi spolu s QS a THE (Times). V QS je 1.Cambridge pred Harvardem a Yale. UK je 267. Misto mezi 200 a 300 si UK drzi konstantne nekolik let.

http://www.university-list.net/rank/univ-100001.html

THE ma 2 zebricky. V hodnoceni nejlepsich je 1.Harvard pred CIT a MIT, Cambridge a Oxford jsou =6. UK neni v prvnich 200. Zebricek reputace (vyrok akademiku) ma 1.Harvard pred MIT a Cambridge. Oxford je 6.

% hodnoceni je zavadejici a dela jen z nouze ctnost. Cim delsi seznam, tim lepsi %. Kdyz se vezmou uplne vsechny terc. instituce na svete, UK bude jeste lepsi nez hornich 1.5%. V praxi jsou % jen hausnumera. Nejspravedlivejsi je postaveni na zebricku, ktere porovnava s ostatnimi universitami. Meritko uspechu je posun nahoru, ne % hausnumera.

+2/0
17.8.2011 7:02

captain cook

Svetovych zebricku je nekolik.Sanghajsky patri mezi 3 nejspolehlivejsi spolu s QS a THE (Times). V QS je 1.Cambridge pred Harvardem a Yale. UK je 267. Misto mezi 200 a 300 si UK drzi konstantne nekolik let.

http://www.university-list.net/rank/univ-100001.html

THE ma 2 zebricky. V hodnoceni nejlepsich je 1.Harvard pred CIT a MIT, Cambridge a Oxford jsou =6. UK neni v prvnich 200. Zebricek reputace (vyrok akademiku) ma 1.Harvard pred MIT a Cambridge. Oxford je 6.

% hodnoceni je zavadejici a dela jen z nouze ctnost. Cim delsi seznam, tim lepsi %. Kdyz se vezmou uplne vsechny terc. instituce na svete, UK bude jeste lepsi nez hornich 1.5%. V praxi jsou % jen hausnumera. Nejspravedlivejsi je postaveni na zebricku, ktere porovnava s ostatnimi universitami. Meritko uspechu je posun nahoru, ne % hausnumera.

0/0
17.8.2011 7:00

The Scorpion

.

Berkeley

0/0
17.8.2011 6:28

vailian

Americke univerzity maji sice

lepsi financni moznosti, je potreba si ale uvedomit, ze vsechny v clanku uvedene americke skoly jsou skoly soukrome. Ty v USA nedostavaji ze statniho nebo federalniho rozpoctu ani cent. Vsechno je placeno ze sponzorskych prispevku, skolneho, prodeje vyzkumu, soukromych grantu, tv prav a pod.

0/0
17.8.2011 4:31

Stary Fafa

Re: Americke univerzity maji sice

O tom bych si dovolil pochybovat. Skoly ze systemu University of California jako treba Berkeley asi nejde oznacit za soukrome skoly, i kdyz naprostou vetsinu penez ziskavaji mimo bezny statni rozpocet. Ale na druhou stranu i u naprosto privatni skoly jako je Stanford existuji privatni/statni pozice. Pokud ma profesor na medicine na Stanfordu castecny uvazek ve VA Palo Alto a VA (ie federalni vlada) plati 5/8 jeho platu, tak je asi ponekud prehnane tvrdit, ze Stanford nedostava ani cent.

0/0
17.8.2011 5:15

bk89322

Re: Americke univerzity maji sice

Taky vetsina vedeckych grantu jde v Americe od statnich instituci (Armada, National Science Foundation, National Institute of Health, etc.) a bez grantu nelze na univerzitach existovat. Nemas granty - vyhodi te.

0/0
17.8.2011 12:15

A.Jan.

Kdo z Vas na na top 2% na svete?

Jak je napsano nize, jednoduchym pocetnim ukonem lze dojit k zaveru, ze Univerzita Karlova je mezi cca TOP 2% univerzit na svete, a to jeste ke vsemu musi zivit ruzne ty pravniky, plkali o homosexualismu, multikulture, zurnalistice (o kvalite teto nauky se presvedcujeme dnes a denne), humanistni "studia". Nekdo namitne, ze bylo studovana JEN 17 tisic univerzit. Jenze tohle cislo je naprosto reprezentativni a navic se lze opravnene domnivat, ze zahrnuty nebyly ty univerzity nebo college, ktere jsou na chvostu pravdepodobnostniho rozdeleni kvality. Jinymi slovy to znamena, ze zarazeni dalsich skol by rozdeleni na strane TOP prakticky vubec neovlivnilo. Ad MIT Caltech apod. - tohle jsou relativne mensi skoly v americkem meritku, a z toho my vyplyva, ze prazska ekonomka nebyla do hodnoceni zarazena pro svoji absolutni podprumernost. Mimochodem, UK ODMITLA Klausovi udelit profesuru, ale VSE rychle prispechala a dala mu ji. I to mnohe vypovida.

Kdo z Vas je mezi TOP 2% odborniku na svete?

+4/0
17.8.2011 0:52

tappat

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

souhlasím, já dole také píši, že i 1,7% je úspěch. Bohužel někdo to tak nevidí...

0/0
17.8.2011 0:56

vg38

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

a ještě větší úspěch je to v porovnání s vš z podobného prostředí - bývalý "východní blok"

0/0
17.8.2011 1:00

QWERTZCZ

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

Jenže to je dost nízký cíl.

0/0
17.8.2011 1:08

QWERTZCZ

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

Možná to je úspěch, ale mluvit v důsledku tohoto umístění o UK jako o špičce je značně přehnané. Ano, když vytáhnete 17000 světových univerzit, tak to procento působí opravdu dobře. Když řeknete nejlepší ve střední Evropě (Polsko, Slovensko, Maďarsko), tak to také působí dobře, ale v reálu to zas takový úspěch není. 200 lepších škol, každá s několika tisíci či desetitisíci studenty a to nemluvíme o tom, že možná je tu skutečně kvalitní přírodovědecká fakulta, ale máme celou řadu velmi podprůměrných oborů. Vy se tu vysmíváte VŠE, ale to je tragédie pro celou zemi, že jsou tyto obory v takovém stavu, ačkoli tu máme jejich absolventů jak naseto. Kdyby to bylo lepší, nevypadalo by to tu tak špatně.

+3/0
17.8.2011 1:03

tappat

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

Já se VŠE nevysmíval, já jen poznamenal, že když je vysoká škola založená celá jen na studiu jedné vědy, pak v této vědě musí být lepší, než univerzity, kde je odbornost "roztříštěná". A tak to je. Stejně tak by bylo v nepořádku, kdyby nejlepší matematika byla např. na pedagogické fakultě v Ústí nad Labem a nikoliv na MFF a FJFI.

0/0
17.8.2011 1:08

QWERTZCZ

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

Já to nemyslel, konkrétně na tenhle Váš příspěvek, ale na vy v množném čísle, protože tu tyto hlasy zaznívaly. Ale k tomu Vašemu příspěvku - ono záleží na velikosti té školy, nemusí to být pravidlo, ale v tomto případě máte asi pravdu. Já jsem k tomu chtěl jen říct, že dnes je obrovské upřednostňování technických oborů (ne mezi uchazeči o studium, ale u lidí, kteří to takto komentují) jako toho vlastně jediného, co skutečně potřebujeme. Ale my potřebujeme i kvalitní ekonomy (i třeba absolventy práv, pak by vypadaly lépe naše soudy), jenže co má dělat člověk, který má opravdu hluboký zájem o to, se tomuto oboru věnovat, má potenciál být v něm dobrý a úspěšný, když mu prakticky žádná naše univerzita nenabídne odpovídající úroveň? Má samozřejmě možnost jít studovat do zahraničí na kvalitnější školy, kde neberou tento obor jako něco podřadného. Jenže většina z těchto lidí se už nevrací a to je pro nás velká škoda.

0/0
17.8.2011 1:15

tappat

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

s těmi právy a ekonomkou naprosto souhlasím. Jejich absolventi jsou třeba a jsou třeba kvalitní, žádní hňupové s magistrem za nic. Ale řekl bych, že zrovna práva nemají problém s kvalitou uchazečů - vždyť třeba do Brna, kde je zřejmě nejlepší právnická fakulta, se hlásí okolo 20000 uchazečů a vybráno je okolo 700-800. Z těch školu dodělá asi polovina. To je slušné síto. U ekonomek je to podobné. Problém opravdu mají technické obory, protože ty jsou na tom tak zoufale, že musí často brát bez příjimaček. A to je opravdu tragédie.

0/0
17.8.2011 1:18

QWERTZCZ

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

Na práva je opravdu těžké se dostat, na druhou stranu ZSV nabiflujete a pokud máte trochu logické uvažování, OSP dáte taky (teď beru Prahu, nemám zkušenost s Brnem). Jde spíše o pilnou přípravu, talentu moc nepotřebujete. A co já vím od svých kamarádů, kteří práva studují, tak ti sami říkají, že není lehké se tam dostat, ale dodělat už to musí každý, že tu školu dodělá jen polovina bych se divil. A u ekonomek... Na takové mezinárodní vztahy bere VŠE 60% uchazečů, to je výrazně víc než lepší pražské gymnázium. A hlavně, dnes se na VŠ hlásí opravdu každý, každý to aspoň zkusí, tak tomu to odpovídá. Technické obory možná přijmou kde koho, ale v prvním ročníku to lítá velmi rychle. Já si vždy vzpomenu na jeden v rozhovor v novinách s Andrejem Babišem, který vystudoval VŠE dálkově a ptali se ho, jestli to nebylo těžké studovat na dálku, při plné práci a on na to odpověděl: "Nebylo, VŠE není nic těžkého, to musí vystudovat každý."

0/0
17.8.2011 1:27

QWERTZCZ

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

Ale obtížnost přijímaček právům neupírám, speciálně na UK. Jde spíš o to, kolik znalostí tam pak ty studenti získají. Co je pro práva likvidační jsou veškeré ty VŠ aplikovaného práva apod., kde berou 95% uchazečů a dostanou normální akreditaci. Advokát z vás nebude, magistr práv ale klidně.

0/0
17.8.2011 1:29

holu

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

Tak trochu se ohradím proti tvým tvrzením. Mám dvouletou paralelní zkušenost se studiem VŠE (Fakulta financí a účetnictví) + Právnickou fakultou UK + FSV UK (teritoriální studia). Pochopitelně nelze ani o jednom studiu hovořit jako o full-time zatížení, což už vyplývá z paralelních studií, nicméně jsem se studiu věnoval prakticky denně přes semestr, o zkouškovém a letních prázdninách nemluvě. Nepaušalizoval bych VŠE jako celek - krom toho Babiš studoval ekonomku v Bratislavě, ne pražskou - možná je to tím, že financi bývají považovány za nejnáročnější studium na VŠE, ale já jsem se nenudil, přičichnul jsem jak ke klasické matematice, aplikované ve formě finanční matiky, pojistné, ekonometrie, na magistru dojde na matematické modely, časové řady, oceňování rizik atd. Na fakultu se bere do 30-ti procent uchazečů. Druhá věc je obtížnost jiných fakult VŠE, a to se nebojím tvrdit, že obtížnost některých z nich je velmi nízká. Výše zmiňované mezinárodní vztahy nejsou ani nejtěžším gymplem

0/0
17.8.2011 2:29

holu

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

jejich úroveň - pokud se dalo o nějaké hovořit - velmi klesla a na obor, na který se bylo nejtěžší dostat, se dnes přijme přes 60 procent uchazečů. Je to dáno jak populačním úbytkem, tak obrovským poklesem zájmu o fakultu. O obtížnosti dalších fakult se rovněž hovořit moc nedá. Za zmínku stojí matematické modely v ekonomii, statistika a ekonometrie, a další obory na Fakultě statistiky, poměrně obtížná je i Národohospodářská fakulta. Smutné na tom je, že VŠE krom ekonomie na IES UK - je nejkvalitnější ekonomkou v ČR - ať už díky nepřeberným možnostem, vyučujícím či kontaktům. Teď si přeber, jak to asi vypadá na jiných "ekonomkách" v ČR.. Co se práv týče, dá se říct, že s dostatečnou pílí dostuduješ vždy. Nicméně pouhé memorování ti je v právnické praxi naprosto k ničemu, pokud chceš být kvalitní advokát atd., analyticky myslet potřebuješ. O obtížnosti FSV (krom IES) nemá asi moc smysl hovořit.. :) nicméně se mi kombinace škol zdála užitečnější než jít na MFF či medinu...

0/0
17.8.2011 2:38

holu

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

a omlouvám se za překlepy, přece jen je už pozdě... ;)

0/0
17.8.2011 2:41

Earl_Grey

Re: Kdo z Vas na na top 2% na svete?

zalezi s cim se kdo srovnava a jak to vidi, ja jako neuspech vidim to, ze v prvnich 500  je jedina ceska a to jeste az ve treti stovce. sice jsme priblizne na urovni  napr. irska, recka a portugalska, ale jine staty se kterymi bychom se mohli teoreticky rovnat, jako napr. rakousko, belgie, holandsko, dansko, finsko, norsko, svedsko jsou uplne  nekde jinde.

+1/0
17.8.2011 1:05

tappat

Užívejme si tuto situaci.

Při současném postavení přírodních věd na středních školách (matematikou se děti straší, fyziku se pro jistotu ani nesnaží pochopit a biologie a chemie jsou sprostá slova) je otázkou času, kdy vyklidíme pozice. Současní maturanti jsou v matematice EXTRÉMNĚ slabí, o přírodní vědy nejeví zájem. Proč? Protože je to dřina. Studovat matematiku v sobě obsahuje spoustu práce, náročné přednášky, povinná cvičení, domácí úkoly, mnoho těžkých zkoušek a nabitý rozvrh. Co obnáší studium např. gender studies? Plkací přednášky, diskusní cvičení, sem tam nějakou literaturu a pohodové zkoušky. Bez práce je titul Mgr. za 5 let na světě. Co si asi maturant vybere?

+4/0
17.8.2011 0:24

vg38

Re: Užívejme si tuto situaci.

já volím (příští rok maturita) fyziku a doufám, že mě nevyhodí:-)

0/0
17.8.2011 0:32

tappat

Re: Užívejme si tuto situaci.

Fyzika je dobrá volba, je to podobné matematice - pokud ji člověk opravdu chápe, je maturita bez problémů.

0/0
17.8.2011 0:34

vg38

Re: Užívejme si tuto situaci.

maturity se nebojím (teda té státní - letos 98,4% úspěšnost)

spíš až následné vš, protože jsem docela zmatkář a dokážu seslonit aj to, co umím

0/0
17.8.2011 0:36

stonozka

Re: Užívejme si tuto situaci.

Zbytečně se neboj. Zmatkáři jsou a byli i mezi velkými vědci!

0/0
17.8.2011 0:38

vg38

Re: Užívejme si tuto situaci.

budu se snažit

dík za povzbuzení

je hezké vidět, že jsou i lidi, kteří přejí ostatním

0/0
17.8.2011 0:42

tappat

Re: Užívejme si tuto situaci.

Na VŠ člověk vyspěje, ani neví jak, to zmatkování tě zřejmě pustí ještě v prváku:-). Takže hlavně se nebát a studovat pořádně.

0/0
17.8.2011 0:39

vg38

Re: Užívejme si tuto situaci.

to by byla paráda, kdyby mě to zmatkování pustilo

vím, že fyzika bez pořádná studia nepujde

dík za povzbuzení

je hezké vidět, že jsou i lidi, kteří přejí ostatním

0/0
17.8.2011 0:45

tomasz.

Re: Užívejme si tuto situaci.

Já si vybral matematiku a za měsíc nastupuju na kybernetiku na ČVUT :-)

0/0
17.8.2011 0:38

tappat

Re: Užívejme si tuto situaci.

pěkně R^ na jakou fakultu? Já kdysi docházel na jaderku, ale byla nad moje síly...

0/0
17.8.2011 0:40

tomasz.

Re: Užívejme si tuto situaci.

Na FEL. O jaderce jsem slyšel, že je pěkně těžká. Taky si jako jedna z mála fakult drží svoji úroveň oproti ostatním, které své nároky snižují, aby si udrželi studenty (podle vyprávění učitelů na SŠ).

0/0
17.8.2011 0:46

Stary Fafa

Re: Užívejme si tuto situaci.

To je ten problem skol, kde vykony absolventu jsou celkem snadno a bezprostredne meritelne. Snizit standard operatoru jaderne elektrarny by se poznalo velmi rychle. Snizene vzdelani filozofu nebo pegagogu mozna natropi vetsi skody, ale projevi se to az za dlouhou dobu. ;-)

0/0
17.8.2011 0:50

tappat

Re: Užívejme si tuto situaci.

Střední školy dělají naprosto to samé, takže nemají co říkat ;-). Je to dnes divná doba. Vzdělanost se nezvyšuje kvalitnější výukou a vyššími nároky, ale vyšším počtem absolventů, kteří umějí méně... Čest výjimkám.

0/0
17.8.2011 0:58

tomasz.

Re: Užívejme si tuto situaci.

Nám sám ředitel říkal, že rok co rok musí snižovat nároky na studenty, protože výsledky jsou čím dál tím horší. A i tak, z 33 lidí v prvním ročníku nás maturovalo 13 nebo 14 (tři se k maturitě nedostali, zbytek postupně odcházel). :-)

0/0
17.8.2011 1:05

tappat

Re: Užívejme si tuto situaci.

Je to tak, ředitel vám říká pravdu...

0/0
17.8.2011 1:06

vg38

Re: Užívejme si tuto situaci.

to snižování nároků je jen důsledkem velkého množství škol

u nás (nejlepší negympl v kraji) momentálně probíhá 6. (!) kolo přijímací řízení a jsou i obory, kde je ještě 21 volných míst (kapacita je 60)

0/0
17.8.2011 1:19

vg38

Re: Užívejme si tuto situaci.

bráno podle výsledků maturit

a abych to rozvinul:

díky velkému množství škol, kdy je víc míst než zájemců, musí školy snižovat úroveň, aby i ti, kteří by o pár let dřív vyletěli po prvním ročníku, dostudovali, protože školy prostě peníze potřebujou

z toho důvodu, se i průměrní dostanou na gympl a někdo, kdo sotva udělal základku se potom klidně dostane na dobrou průmyslovku

0/0
17.8.2011 1:23

tomasz.

Re: Užívejme si tuto situaci.

Přesně. Redukce by mohla pomoct. Kolik SŠ (ale i VŠ) má ještě přijímací zkoušky? Rok od roku je jich míň.

0/0
17.8.2011 1:28

Kru.El

Re: Užívejme si tuto situaci.

Pro matematika bude zase noční můra šprtat 500 stran nějáké literatury, záleží na úhlu pohledu :) Ale že střední školy neumí moc učit přírodní vědy je pravda. Je to takové biflovací.

0/0
17.8.2011 0:44

tappat

Re: Užívejme si tuto situaci.

Tohle je typické klišé, které je mimochodem naprosto nesmyslné. Toho "učení nazpaměť" je totiž v matematice tolik, že by se z toho humanitním borcům protočily panenky. Definice, věty, umělé kroky v důkazech, to vše se musí učit člověk nejdřív nazpaměť. Cesta k tomu, že je to člověku jasné, je dlouhá a bez učení nazpaměť to prostě nejde. A ještě dodám, že matematik se musí učit OPRAVDU nazpaměť. Ne rámcově si 500 stran přečíst, vytáhnout to nejdůležitější, přeformulovat si to a být za krále. Matematik nesmí vynechat jediné slovo. Dám příklad:

letos jsme u zkoušky (opravoval jsem testy) na VŠ odebírali body např. za následující naprosto zásadní chyby:

"...existuje takové číslo c ..." namísto "...existuje právě jedno takové číslo c ..."

"...pak platí následující podmínky" namísto "...pak následující podmínky jsou ekvivalentní"

"...pak pro dané zobrazení" namísto "...pak pro dané bijektivní zobrazení..."

+3/0
17.8.2011 0:51

Earl_Grey

Re: Užívejme si tuto situaci.

v matematice se to bez velkeho uceni nazpamet da, ale je to velmi narocne a casove je mozna snazsi se to naucit zpameti, na druhou stranu to pak k nicemu jinemu nez ke slozeni zkousky neni. ja to delal tak, ze jsem se snazil pochopit proc jsou ve vete vsechny podminky a vsechna pridavna jmena (napr. to bijektivni) a kde se to vyuziva v dukazu. ale fakt je, ze jsem vzdycky vsechno spocital, ale zkousky z teorie byly skoro vzdy o chlup, ale aspon me to takhle bavilo, jen se to ucit zpameti mne prislo odporne, byt jsem to samozrejme musel parkrat udelat.

+1/0
17.8.2011 1:00

tappat

Re: Užívejme si tuto situaci.

to jsme se špatně pochopili. Učit se matematiku nazpaměť bez snahy o pochopení je pro studium konečná. S tím člověk vydrží nejdále do druhého semestru. Pak už nemá šanci. Já to myslel tak, že prvotní postup musí být naučení se nazpaměť, aby pak mohl člověk přemýšlet přesně tak, jak jste popsal (o podmínkách, přídavných jménech atd.).

0/0
17.8.2011 1:05

Kru.El

Re: Užívejme si tuto situaci.

O to nejde. Používá se jiná paměť. Například malou násobilku se lze naučit dvěma způsoby. Jako básničku (= biflovat) anebo si ji propočítat přes různé operace dokud to všechno nezapadne. I ty důkazy se jen těžce učí z paměti, je lepší to chápat.

0/0
17.8.2011 1:10

tappat

Re: Užívejme si tuto situaci.

Nemůžete přece porovnávat násobilku s vysokoškolskou matematikou. Co jsem chtěl svým příspěvkem říci je to, že představa, že při studiu matematiky se není třeba učit nazpaměť, je naprosto zcestná. Musíte, ať chcete, nebo nechcete. Aspoň v počátcích, než plně pochopíte obor. Třeba takové metrické prostory jsou pro druháka opravdu hodně těžké a pamatuji si, že jsem je pochopil teprve tehdy, když jsem se učil na státnice. A byli tací, kteří je nepochopili ani tehdy a museli se je prostě naučit. Představa humanitních studentů, že matematik si zpočítá pár příkladů a jde připravený na zkoušku, je úsměvná. Matematika je jen o učení (90%) a talentu (10%).

0/0
17.8.2011 1:13

Kru.El

Re: Užívejme si tuto situaci.

Matematik se samozřejmě učí nazpaměť. Jde o to, že používá nebo by měl používat primárně logickou paměť. Naopak právník musí více používat paměť mechanickou a neustále opakovat, protože právo nemá tolik logickou strukturu. Noční můra matematika je učit se něco mechanicky, dělá to jen když "musí". Právník je zvyklý.

0/0
17.8.2011 1:26

tappat

Re: Užívejme si tuto situaci.

a nemluvil jsem o důkazech, ale o umělých krocích. Těm se říká umělé právě proto, že na ně skoro nejde přijít aniž by je předtím člověk nastudoval (rozhodně to není v silách běžného studenta).

0/0
17.8.2011 1:15

KOČÍ -> jenom přesmyčka ÍČKO

Re: Užívejme si tuto situaci.

Blbost.. ;-)

0/0
17.8.2011 9:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.