Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nezaměstnaní „civilkáři“ pomohou trhu práce, říká spoluautorka zákona

Statisíce dlouhodobě nezaměstnaných by od příštího roku měly nahradit práci někdejších civilkářů, jinak nedostanou podporu. Podle spoluautorky návrhu novely zákona o zaměstnanosti, poslankyně Lenky Kohoutové, kvůli tomu lidé o práci nepřijdou. Dostatek míst najdou v nemocnicích či školách - na úkor nelegálně zaměstnaných cizinců, doufá Kohoutová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blablador

Nějaký divný

buď místo a práce existuje a potom nevidím důvod, proč by na toto místo nemohl nastoupit někdo do řádného poměru. Nebo je práce a nejsou peníze a potom tam stát frkne nějakého nevolníka z ÚP. Pravděpodobně za almužnu, bez nároku na dovolenou a nemocenskou. A pokud nebude nevolničit, může stát na poště a hlásit se. A je mi velice líto nezaměstnaných, co mají jiné trvalé bydliště, než skutečně pobývají.

0/0
19.8.2011 18:11

Éter1

Přijde mi to správné

Docela se podivuju nad reakcema některých lidí tady.

Skoro v každé jiné diskuzi je to o tom, jak musíme platit a jde to na ty "nemakačenka" , a když se potom objeví návrh, který by tohle mohl napravit, je hned kritizován. Na takového metaře, uklízečku, nebo někoho na jiných méně placených a náročných postech přece není problém někoho zaškolit za pár dní.

Tuhle variantu vítám, jen ať je práce pro všechny, a kdo nechce, ať nedostává dávky.

Mimoto mít odpracované jen 4 hodiny denně, nebo pracovat týden a mít týden volna, není nic namáhavého, když se potom přisypou z dávek nějaké ty koruny.

0/0
17.8.2011 15:49

HCR 29

Nemají co na práci, tak vymýšlejí a vymýšlejí.

Aby měli nějaké úřednické výsledky, za které by mohli inkasovat těžké peníze...Bude to opět o kamarádíčkování."Ty Franto já nechci do špitálu, radši bych k tobě na úřad, dělat poslíčka. zařiď to.Do špitálu ať jde někdo jinej"Už to vidim...CHytráhorákyně vyzkoušejte to nejdřív na sobě a pak buzerujte lidi...Rv

+3/0
17.8.2011 9:43

opportunity

Re: Nemají co na práci, tak vymýšlejí a vymýšlejí.

Člověk, který má takové kontakty, nebude nezaměstnaný.

0/0
17.8.2011 10:42

Kicker

Takhle se nikdo na úřad práce nepřihlásí

A pokud tam budou romové tak těm jako vždy nikdo nic pořádně nutit nebude, jinak by to byl rasismus. Nebo se pak dočkáme toho, že nám ve školách a nemocnicích ze šaten mizí oděvy atd. Největším fórem jsou některá obchodní centra, kde romové dělají sekuriťáky. Je pak záhadou, proč v jistých hodinách se zvyšují krádeže a sekuriťáci nechodí po chodbách. xD

0/0
17.8.2011 9:34

j.ninja

Re: Takhle se nikdo na úřad práce nepřihlásí

Váš názor beru, až na ten ÚP. Na ÚP se prostě přihlásit musíte, pokud nemáte prachy jako rentiér. Jinak prostě zůstanete bez prostředků a přijde exekutor a sebere, co vám zbylo, protože budete dlužit za soc. a zdr. pojištění.

0/0
17.8.2011 9:45

Kicker

Re: Takhle se nikdo na úřad práce nepřihlásí

To ano, ale ten co většinou pracoval a má v hlavě aspoň něco si šetří, takže chvíli na pracák nemusí. Ovšem ti lidé co tam po tomhle polezou pořád budou asi většinou ti co chtějí jen peníze za nic.

0/0
17.8.2011 10:07

opportunity

Re: Takhle se nikdo na úřad práce nepřihlásí

Velké % lidí žije od výplaty k výplatě. Neznamená to, že by byli enschopní, ale že takové jsou platy. Lépe placených míst je taky omezené množství.

0/0
17.8.2011 10:43

sámvelkýmao

Re: Takhle se nikdo na úřad práce nepřihlásí

a taky velké % lidí, co žijí od vejplaty k vejplatě, kůří, chlastá, zbytečně mobiluje a jezdí autem sem a tam, kupuje předrahý noviny a časopisy, stravuje se ve fástfůdech,v marketech nakupuje zbytečnosti, a tak podobně.............

0/0
17.8.2011 11:27

p555

neni ta pani...

...trochu mimo?

nepravidelne dochazeni, nezaskoleni lide, kteri se budou co chvili menit a stridat...? Kdo si to zamestna, vzdyt to je opruz pro kazdeho zamestnavatele...

+1/0
17.8.2011 9:25

Kicker

Re: neni ta pani...

To je docela trefná připomínka. Bude sranda zaškolovat někoho nového co měsíc. :D

0/0
17.8.2011 10:09

bitkar

Re: neni ta pani...

taky tvrdim ze pani zije mimo realitu. V nejaky svym svete, kde si ona zije dobre a z vrchu kouka na ty nezamestnany a z doslechu vi, ze to jsou samy nemakacenka, ktery delat nechteji..... pritom tak to neni.

+2/0
17.8.2011 10:43

burcak vypity

Česání chmele a nezaměstnanost

V Česku platíme půl milionovou armádu nezaměstnaných a chmel v Česku češou cizinci, proč soudruzi?

0/0
17.8.2011 9:21

1000 dukátu je moc !

Re: Česání chmele a nezaměstnanost

Protože za utržené peníze poté cizinec doma žije měsíc, kdežto Čech týden soudruhu? To je stejné jako když naši jezdí na brigády do Německa, tam je to almužna u nás balík.:-P

+3/0
17.8.2011 9:36

burcak vypity

Re: Česání chmele a nezaměstnanost

Otázka nebyla proč zde pracuje cizinec, ale  proč živíme armádu nezaměstnaných, když by mohli česat chmel soudruhu?

0/0
17.8.2011 9:41

1000 dukátu je moc !

Re: Česání chmele a nezaměstnanost

To se musíte zeptat majitelů chmelnic, proč nepřijímají nezaměstnané a berou cizince.

Cizinec tu totiž dělá buď načerno a nebo na živnost,tudíž za něj zaměstnavatel neplatí odvody. Cizinci bydlí hromadně na ubytovnách, tudíž mají minimální náklady na ubytování a jak jsem psal výše jsou ochotni dělat za almužnu. Za Čechy by musel platit odvody, papírování, zdravotní prohlídky atd.  a proto je nepřijímají

 Takže problém není v nezaměstnaných, ale v zaměstnavatelích (i když je při výši odvodů chápu) .

+3/0
17.8.2011 9:57

burcak vypity

Re: Česání chmele a nezaměstnanost

Omyl, zrovna včera na ČT majitel chmelnice prohlásil, že Češi o tuto práci nemají zájem. Problém je v tom, že české sociální dávky jsou tučné a nemotivují lidi k pracovní činnosti.

0/0
17.8.2011 10:10

Kicker

Re: Česání chmele a nezaměstnanost

Souhlasím, problém je v systému. Lidé jsou rozumní a normálně by asi raději vzali čecha než někoho cizího, pokud tedy ten cizí nemá větší kvalifikaci. Ale ti lidé co stanovují pravidla jsou většinou na hlavu.

0/0
17.8.2011 10:16

1000 dukátu je moc !

Re: Česání chmele a nezaměstnanost

A on majitel chmelnice veřejně přizná odkud "fouká vítr"?;-D;-D;-DRv

+3/0
17.8.2011 10:19

j.ninja

Re: Česání chmele a nezaměstnanost

Nevím, jak to přesně je. Ale poznatek můj je tento: mladý student, třeba něčí syn, se chtěl na chmelu zůčastnit. Bylo mu řečeno, že na smlouvu neberou. Na co tedy berou, nevím, ale domnívám se, že načerno. Cizincům to asi nevadfí, tak proto.

+3/0
17.8.2011 9:40

sámvelkýmao

Re: Česání chmele a nezaměstnanost

no něčí syn to asi bude. když je to student, dcera to být nemůže..................

0/0
17.8.2011 11:34

timothyleary

Nevím jaký zkušenosti

měla ta paní z civilkářema,ale já takový,že mezi nima byla většina lidí co nechtěli sloužit v armádě kvůli přesvědčení.A

většinou svoji práci odváděli na slušné úrovni.Představa nikdy nepracujícího individua jak pomáhá v nemocnici mým bližním mě děsí,babičku okrade,manželku a dceru znásilní.

+3/0
17.8.2011 8:59

Sprintujici.stonozka

Re: Nevím jaký zkušenosti

Ty je máš v nemocnici všechny tři?

0/0
17.8.2011 9:08

sámvelkýmao

Re: Nevím jaký zkušenosti

nejdřív je týrá a pak se diví, že jsou ve špitále...................

0/0
17.8.2011 9:11

Sprintujici.stonozka

Re: Nevím jaký zkušenosti

jen jestli je nepředávkoval ...:-)

0/0
17.8.2011 9:16

ten.radi

Paní poslankyně je mimo mísu

na černo se zaměstnávají především lidé v hospodách, na stavbách, při práci v lese a pod....... a tan se nic nezmění.

Ve školách a v nemocnicích moc lidí na černo nedělá ........ pokud nechceme zaměstnávat Ukrajince, tak jim nedávejme pracovní povolení, dělejme kontroly po stavbách, hospodách. Slováci jsou taky v EU, tam moc nástrojů nemáme.

Pokud cítí paní poslankyně, že je třeba více lidí např. ve školách, tak ať se tam zřídí normální pracovní místa ...... neumím si představit, jak tam pracuje nezaměstnaný s nedokončenou základní školou .......

0/0
17.8.2011 8:51

Oerteplur

Spoluautorka vůbec neví, jak to v ČR funguje

a je tzv. úplně mimo mísu. Cizinci - především Slováci a Ukrajinci jsou v ČR zaměstnávání v rámci schwarzsystému na vlastní ŽL za českou minimální mzdu. Přesto, že přes týden bydlí v ČR vykazují každodenní cesty domů a dostávají tak nemalé cestovní náhrady a diety. Navíc jako hlavní místo výkonu živnosti uvádějí kvůli daním zahraničí. Zaměstnavatelé a agentury tak vlastně legálně okrádají stát o miliardy Kč ročně. Naproti tomu si mají Češi vadělávat na svoji podporu v nezaměstnanosti, za což by jim podle zákona měla příslušet alespoň minimální mzda ! Takže podle uvedeného to  vypadá, že česká politická scéna je buď pravděpodobně prorostlá mafií z východu nebo se vůbec neorientuje v realitě  Rv

+3/0
17.8.2011 8:33

753BC

Re: Spoluautorka vůbec neví, jak to v ČR funguje

teď jste z toho autorčinného guláše udělal bramborguláš...

..kdopak by jim ty "nemalé ...diety" asi tak hradil, když pracují za "min. mzdu"?

Ono to je trochu jinak, ale o tom článek není..

0/0
17.8.2011 8:59

Oerteplur

Re: Spoluautorka vůbec neví, jak to v ČR funguje

a o čem tedy je když ne o korupci v personalistice a mafiánských praktikách ?

0/0
17.8.2011 9:03

Sprintujici.stonozka

Re: Spoluautorka vůbec neví, jak to v ČR funguje

ještě jsem neviděla, že by někdo ukáčkám platil cesťák ;-D;-D;-D

0/0
17.8.2011 9:17

jajabar

Re: Spoluautorka vůbec neví, jak to v ČR funguje

R^;-DR^

0/0
17.8.2011 9:57

Live_in_the_death

Ještě se mi libí jedna věc

kdy člověk, který se snažil zaopatřit svoji rodinu a tak z peněz má nakoupené vybavení domácnosti a ostatní věci, musí tyto věci dle úřadů rozprodat, protože je movitý, kdežto ten, co všechno prochlastal anebo projezdil po světě, tak se nemusí rozprodávat nic, protože žádné nemá a utratil stejně vydělané peníze jinak. Tomu se opravdu říká spravedlnost.

+4/0
17.8.2011 8:25

silný kuřák

Nedivím se,

že je tu tolik příspěvků s názorem, že práce je dost, a kdo chce pracovat, tak si práci vždycky najde. Je to tím, že úroveň vzdělávání v ČR rapidně klesá. Jestliže je asi půl milionu nezaměstnaných a asi 150 tis. nabízených míst, tak logicky 350 tis. lidí práci najít nemůže, i kdyby se rozkrájeli. A to neřeším, že polovina z nabízených "pozic" jsou podomní vnucovači krámů, které nikdo nechce. A tak je třeba odchytit nějakého lačného důchodce na nádobí anebo mladého prosťáčka na mobil.

Tenhle nápad z dílny naší osvícené vlády je nerealizovatelný, protože ztroskotává na elementárních předpisech mzdových, ohledně pojištění, nemocenské, pracovních úrazů atd. Polovina prac. pomůcek se ztratí, "pracovník" jeden den v práci bude a druhý den ne, to je na palici......

+4/0
17.8.2011 8:19

sámvelkýmao

Re: Nedivím se,

nejsou kvalifikovaní pracovníci makající rukama. nástrojaři, seřizovači, odborní mechanici na cokoli, ajťáci. síly jsou buď nekvalifikované,anebo s vš ale je to to samý. neumí lautr nic.....................

+1/0
17.8.2011 8:25

silný kuřák

Re: Nedivím se,

Teď jste mi to vysvětlil...... Zrovna na Vás ten můj příspěvek padne jak ušitý.....

0/0
17.8.2011 8:28

sámvelkýmao

Re: Nedivím se,

ještě, že tu máme vás. vy víte všechno nejlíp. proč jste se jen nestal politikem? anebo alespoň poradcem politika? hned by bylo v česku líp................

0/0
17.8.2011 8:33

1000 dukátu je moc !

Re: Nedivím se,

No to je kravina, u nás máme v kanceláři telefonní čísla na 2 desítky kvalifikovaných nástrojařů a obsluh CNC, kteří čekají zda se něco uvolní. Až otevřete oči, zvednete zadek ze židle a objedete si pár firem, tak zjistíte, že je problém se zakázkami a tudíž je málo práce. Lidi šetří kde můžou a ruší i domluvené kšefty i za cenu smluvního penále.Rv

0/0
17.8.2011 9:43

Ivcera

Kam na ty koniny chodí.

0/0
17.8.2011 8:10

sámvelkýmao

no

koudý má samozřejmě pravdu. určitá část lidí prostě pracovat nechce...............

0/0
17.8.2011 8:05

Live_in_the_death

Re: no

to ano a ta skupina bude vždy, ať bude jakýkoliv systém

0/0
17.8.2011 8:10

sámvelkýmao

Re: no

nemluvím o nepřizpůsobivých. ti jsou mimo hru. ti neměli dávno dostávat nic. ale o těch, kteří štědrý sociální systém doslova dojí a zneužívají. protože jsem já, jeho veličenstvo nesehnal práci za 30 litrů měsíčně, ale jen za 20, není 3 minuty od domova, ale musel bych hodinu denně dojíždět, musel bych pracovat i v sobotu, tak takovou práci dělat nebudu. a šup na pracák. to by tak hrálo................

0/0
17.8.2011 8:22

j.ninja

Re: no

Tak to jste přehnal, práci za 20 by bral každý nezaměstnaný, pokud by na ni měl předpoklady. Já bych bral i za 12. A co se táká vzdálenost, tak do 40 km, abych neprojezdil víc, než vydělám. Vy jste asi nikdy na pracáku nebyl, já jsem ostatně taky poprvé a říkám si naštěstí už teď, za rok by mě to psychicky asi porazilo, pokud ten bl.bý zákon projde.

+1/0
17.8.2011 8:29

sámvelkýmao

Re: no

ne,to jsem nepřehnal, mám to v příbuzenstvu. takže vím přesně o čem píšu. a takových jsou tisíce. jednou jsem byl na jejich slezině a po hodině jsem musel odejít, aby se nestalo neštěstí. když to shrnu, ani jeden z nich by za 20 nevstal z postele. jojo, tak jsme to dopracovali.............

0/0
17.8.2011 8:39

Live_in_the_death

Re: no

já říkám, že ti co nechtějí dělat jsou v každém systému a obávám se, že tito lidé které popisujete těžko budou živořit na pracáku, protože když nechtějí dělat práci za 20.000 tak asi těžko budou chtít žít s 8.000 měsíčně. Taky jsou určité typy nezaměstnaností, kdy se jejich podíl mění

0/0
17.8.2011 8:29

j.ninja

Re: no

jasně, tak potrestáme všechny. Tak jako u nemocenské, - aby to flákači nezneužívali, tak při běžné chřipce nedostane potivý nemocný nic, tak ji raději přechodí. Jsou to vo.lové, ti politici. To jsem trochu přehnal, promiňte mi to, pánové od krav.

+3/0
17.8.2011 8:18

sámvelkýmao

Re: no

i u vepřů jsem chvíli pracoval, jezdil s traktorem a vyvážel mrvu. no a co, necítím se nijak ponížen, frustrován, ukřivděn.........

0/0
17.8.2011 8:27

j.ninja

Re: no

o tom přece nepíšu, taky bych bral vyvážení mrvy, pokud by to bylo do 40km a měl bych na to fyzicky, žádné práce pro mne není ponížení, jen chci zůstat bydlet doma a nezlikvidovat si zdraví, nejsem jejmladší.  Není mi jasná jedna věc, když je té nekvalifikované práce tolik, proč ji radnice nebo technické služby nenabídnou za třeba min mzdu těm nezaměstnaným, já osobně bych to určitě aspoň dočasně, bral, myslím, že nejsem sám.

+1/0
17.8.2011 8:46

sámvelkýmao

Re: no

tedy nevím kde bydlíte, ani co umíte, co byste uměl dělat. všade hledaj řidiče, ostrahu toho, či onoho, pracovníky do výroby, ještěrkáře, prodavače do supermarketu apod............

0/0
17.8.2011 9:10

greifer3

Re: no

To myslíš toho co ho po 30letech vyhodili z práce, tak proto ho potrestáme tím,že ho po dvou měsících na pracáku ponížíme.

+1/0
17.8.2011 8:19

sámvelkýmao

Re: no

vám připadá práce ponižující? to tedy máte poněkud pokřivený pohled na svět............

0/0
17.8.2011 8:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.