Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozbitá hlava, kolaps. Slováci zachraňují české turisty několikrát denně

Slovenští záchranáři mají plné ruce práce s českými turisty. Jen o víkendu vyjížděli minimálně k pěti zraněným Čechům. Pomáhali vyčerpané seniorce i dívce s poraněným kotníkem. U kolapsu muže zasahoval i vrtulník. Podle odborníka na cestovní ruch Tomia Okamury se není čemu divit - Češi nejsou nikterak opatrní a ukáznění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Henri

A čo na to svišť?

www.hodsvistom.sk

0/0
16.8.2011 11:39

macacek

tak idnes uz je jako slovenske deniky

tam kazdy den vychazi clanky o cesich... maji vzdy bojovny titulek... jsou nejvetsim hitem... a pod nima je vzdy bohata diskuse, jak jsou ti cesi hloupi a plno posmesku apod... joooo slovaci... to jsou hrdinove... uvedu priklad: v den utoku na metro v moskve, kdy to byla nejvetsi zprava dne vsude ve svete a byla toho plna televize, noviny.... tak na nejctenejsim clankem na nejsledovanejsim slovenskem portalu sme.sk, byla zprava prave o chovani ceskych turistu v tatrach... a bojovna diskuse... tak slovaci do zbrane... slovensko si prece rozvracet nenechate oc nejakych hloupych cechu

0/0
15.8.2011 9:23

kores

Re: tak idnes uz je jako slovenske deniky

Tak nevím, jaképak to čtete slovenské deníky a jak často, protože já mám zkušenost zcela jinou. Slovenský tisk i diskuse monitoruju pravidelně a Vámi popisované, jsem tam teda neobjevil. Odhadem 80% komentářu se vždy nese v duchu, že ti Češi jsou tak nějak kulturnější, vyspělejší apod., nis negativního, právě naopak. Jasně, najdou se i štvavé příspěvky. Procento pitomců je, myslím u obou národů stejné.

+2/0
15.8.2011 9:38

Durika

Re: tak idnes uz je jako slovenske deniky

Mne sa paci ako si niektori ludia dokazu vymyslat aj v tych najjednoduchsie overitelnych faktoch.

Scvalne si skus napr. na Pravde dat vyhladavat klucove slovo Tatry, ze kolko clankov je o Cechoch:

http://www.pravda.sk/hladaj.asp?cx=015300891421530928513%3Ataaozubwj8w&cof=FORID%3A11&ie=windows-1250&q=tatry&sa=H%BEada%9D#1315

Vývoj Tatry 613 sprevádzali nehody - Magazín - auto.pravda.sk, Na vývoj Tatry 813 dohliadala aj armáda - Magazín - auto.pravda.sk, Sedmičkový rad Tatry slúži armáde - Novinky - auto.pravda.sk, Občianske združenie TATRY - Pravda.sk, Vysoké Tatry sú síce plné, na túry však chodí menej ľudí - Hory ..., Hrozivý nočný scenár pre Tatry sa nenaplnil, opäť však padali ..., Vysoké Tatry: V Javorovej doline vzniklo nové pliesko - Hory ...

0/0
15.8.2011 9:39

macacek

Re: tak idnes uz je jako slovenske deniky

pravda je jine kafe... tam chodi mene lidi, ale za to s vetsim rozumem...  tam se to nese v jakemsi korektnim duchu... zatimco sme je vylozene stvavy platek a dost na to sazi... a opravdu je to tak, ze v den utoku v moskve byl nejctenejsi clanek o ceskych turistech...

0/0
15.8.2011 9:54

Durika

Re: tak idnes uz je jako slovenske deniky

Zaujimave. Som ochotny pripustit tvrdenie, ze SME je sice vyslovene stvavy platok  ale tento vyrok by som cakal praveze skor od priaznivca SNS.8-o

V zivote som necital ,,protislovenskejsie''  noviny ako SME (nech sa tym rozumie cokolvek).

0/0
15.8.2011 10:51

Durika

Re: tak idnes uz je jako slovenske deniky

A pre porovnanie http://hledej.idnes.cz/clanky.asp?f=p&slovo=tatry&search=Hledej.

0/0
15.8.2011 9:45

S ČSSD do boje proti demokracii

Zavřít hranici do Horných Uher a bude klid.

Nemá být eurozóna oplocená?

0/0
15.8.2011 8:49

per1

jojo okurky, to je tady uz dlouho

http://www.ujdeto.cz/lyrics/ivan-mladek/o-nebezpecenstvu-hor-akordy-a-text-cz/

0/0
15.8.2011 8:14

Gyoja

Aby to nebylo jen na Čechy

V sobotu jsem našel v Vysokých Tatrách mrtvolu Poláka a den před tím jsme na chatě pod Rysmi křísili Polku z bezvědomí. Nedělejte z toho vědu.

0/0
15.8.2011 7:28

Gyoja

Re: Aby to nebylo jen na Čechy

jo, a ve stejnou dobu kolega chytil Poláka, který se málem zřítil z převisu.

0/0
15.8.2011 7:30

lbc59

Re: Aby to nebylo jen na Čechy

nerozumíš slovenskému myšlení.Mrtvola poláka je pro ně míň zajímavá,než zlomená noha české turistky. To je dané historií,

+1/0
15.8.2011 7:45

AugustusTiberius

Re: Aby to nebylo jen na Čechy

;-DRv

0/0
15.8.2011 12:09

halagajda

Re: Aby to nebylo jen na Čechy

V tom clanku pisi ze jsme treti po Polacich a Slovacich;-)

0/0
15.8.2011 9:12

gafl

...

o tom, kolik Slováků bez pojištění máme v Čechách, o tom napište...!!

0/0
15.8.2011 7:27

Ormir

Re: ...

Jo a že tady studuje polovina Slováků zadarmo. Na všem šetříme a kolik nás stojí takový student, který ihned po promoci zmizí !!

0/0
15.8.2011 8:17

lbc59

je to stejné

počet českých turistů na Slovensku kteří si zlomí nohu,zraní, či nedej bože zabijí při turistice asi tak odpovídá počtu slováků.kteří v ČR jsou chyceni při trestné činnosti, navzájem se zraní,pobijí či zardousí na ubytovnách,zraní na stavbách ./to nemluvím o sexualních deliktech/

Je rozdíl v tom,že na Slovensku to Horská služba dostane bohatě zaplaceno od pojišťovny,kdežto tady všechny náklady spojené s trestnou činnosti slováků jdou čistě na náš vrub.

Jinak je zajímavé,jak slováci dokázali vytvořit legendu o tom,jak se češi na Slovensku nemožně chovají,dokázali ji vnutit i nám a i 20-letá blonďatá redaktorka ,která píše tento článek je zcela pod jejím vlivem.Ale o tom,jak se chovají někteří slováci tady v ČR ani slovo,Slováci jsou prostě mistři v různých legendách,jak z historie tak ze současnosti

0/0
15.8.2011 7:23

AugustusTiberius

Re: je to stejné

;-) o tom jak se nekteri cesi chovaji  v Tatrach je vseobecne znamo...sam jsem se o tom nejednou presvedcil...stydel jsem se ze jsem cech:-/

+2/0
15.8.2011 12:12

GhostDogXXL

Nemáte...

...někdo link na článek, který vycházel přímo z dat slovenské horské služby? Objevil se tak před rokem a jasně dokazoval, že pověst Čechů jako turistů, které zachraňují nejčastěji je nesmysl.

0/0
15.8.2011 6:28

Rafaelou

Čeští turisté v Tatrách....

Nejsme o nic méně ukáznění než turisté s jiných zemí.Snad je na tam nejvíc a na rozdíl od třeba Rusů či Němců nepopíjíme v barech,ale lezeme po kopcích.Pak se prostě sem tam stane nějaká ta nepříjemnost.Jistě by jich mohlo být méně to určitě.Svádět to však na neukázněnost je hloupost.V tom pan Okamura pravdu nemá.

0/0
15.8.2011 6:14

AsistentprofParkinsona

Re: Čeští turisté v Tatrách....

No von takovej pád z vysoké barové stoličky se může rovnat pádu z Lomničáku;-D

0/0
15.8.2011 9:17

a bude a je

Jéžiši

Ať napíši také článek o tom jak naše pohotovost tahá slovenské opilce z putyk a náleven. Také jsou na pokraji sil a ještě k tomu za ošetření na protialkoholce zapomenou platit.

0/0
15.8.2011 5:09

ombre12

zavři svoje oči anno, povolilo se ti lano...

K comu je tento manipulujuci clanok dobry? :)

Aj tak mam cechov zo vsetkych naradsej :))))V

0/0
15.8.2011 4:33

kajak v zakoně

dost trapný článek...

každý kdo si dá jen trochu práce, aby si našel statistiky úrazů v horách zjistí.., že je to všechno trochu jinak... za autora je mi stydno..:-/

0/0
15.8.2011 1:43

Durika

Re: dost trapný článek...

Preco? Autor sa snazi o objektivitu: "čeští turisté jsou na třetí příčce žebříčku nejčastějších výjezdů". Hned po Slovakoch a Poliakoch. ;-)  Len zabudol, ze okrem Slovakov, Poliakov a Cechov tvoria vyznamnejsie skupiny na horach uz len sviste a kamziky.

0/0
15.8.2011 6:33

jxd

Re: dost trapný článek...

;-DR^

0/0
15.8.2011 10:35

kali gandaki

Ludia robia

kraviny, podcenuju laviny

0/0
15.8.2011 1:27

Posel z Liptákova III.

Češi jsou ostudou tohoto národa!

:-P

0/0
14.8.2011 23:47

bezdůvodně_smazaný_popáté

Re: Češi jsou ostudou tohoto národa!

A tento národ je ostudou Čechů;-D

0/0
15.8.2011 0:32

Posel z Liptákova III.

Re: Češi jsou ostudou tohoto národa!

moje řeč !!

0/0
15.8.2011 0:36

Rafaelou

Re: Češi jsou ostudou tohoto národa!

Ještě,že vy to vytrhnete.Rv

0/0
15.8.2011 6:15

asiplavam

Za seba vravim,

ze ceski turisti su mi na horach mili..Oni na chodnikoch zdravia. Slovaci to nerobia, alebo menej. Takze som si zvykol na horach protiiducemu povedat AHOJ, mam tak mer stopercentnu istotu, ze mi ten druhy bude rozumiet. Slovaka neurazi, Cech to poklada za normalku:-) Co som sa rozpraval s chalanom, ktory pracoval na chate v Malej fatre, problemy robili najviac Poliaci.

0/0
14.8.2011 23:45

eskimo

Re: Za seba vravim,

jo stejnej problem s polakama ;-O oni sou fakt zvěř .Jinak nic ve zlým ale slováci nezdraví ani ve světě ať v horách nebo ve městě jsou víc uzavření ale rád na slovensko jezdím

0/0
15.8.2011 1:15

asiplavam

Re: Za seba vravim,

Mne to pride, ze ide len o zvyk. Ak pozdravim prvy, odzdravi aj Slovak a s usmevom, jednoducho nemaju ten mily zvyk tak v krvi..Naproti tomu su a horach tichi, ani o nich nevies, ziadne fotaky cakany vystroje sekery a tak..

0/0
15.8.2011 1:51

Durika

Re: Za seba vravim,

Ide len o nevinne jazykove nedorozumenie. Mnohi zo zahranicnych turistov sa k nam prisli uzdravit.

0/0
15.8.2011 6:38

Mehmedko

Tatry

Pred pár dňami som sa práve vrátil z Tatier, nebol som tam niekoľko rokov. Čechov tam bolo vždy dosť, ale tento rok som cestou stretával skoro len Čechov :) Veľmi ma to potešilo, musím povedať, že Češi sú veľmi príjemní a priateľskí ľudia. I za susedov v penzióne, kde sme bývali, sme mali Čechov a každý večer sme sa stretli v kuchynke a bolo to veľmi príjemné, málokedy sa stretnem s tak inteligentnými a rozumnými ľuďmi.

Ale často som videl určitú ľahkovážnosť. Neviem, čím to je, ale je celkom očividné, že Češi viac než iní nedbajú na bezpečnosť. Chodia s malými deťmi po nebezpečných trasách, majú nevhodnú obuv, k večeru sa vydávajú na celodenné túry, a podobne. Možno by ste mali viac dbať na všeobecné pokyny a rady, majú svoj zmysel a nie sú samoúčelné.

Ale znovu opakujem, že početná prítomnosť Čechov v Tatrách ma veľmi teší a obzvlášť tento rok som tam spoznal mnoho zaujímavých a hodnotných ľudí, a tento zážitok vo mne zostane ešte dlho.

0/0
14.8.2011 23:39

bezdůvodně_smazaný_popáté

Re: Tatry

Ono je to tím, že v Čechách nemáme velehory, jen takové kopce, co se dají projít poslepu v papučích, tak myslíme, že v Tatrách taky o nic nejde.;-)

0/0
15.8.2011 0:36

dino_na_idnes

Re: Tatry

Přesně, v tom bych hledal primární příčinu, u nás když člověk pobíhá za humny, tak klidně může ťapat ve vietnamkách, nemáme trénink...

0/0
15.8.2011 3:23

Henri

Re: Tatry

No konečne to niekto z diskutujúcich Čechov napísal - je to len o disciplinovanosti. Určitá skupina jedincov si myslí, že keď vyjdú po schodoch na 1.600m Snežku v botaskách popoludní, tak tých ďalších 1.000m vyššie a s deckami už nemôže byť problém. Hádam si nenechajú od domácich chatárov poradiť. Inak sú ľudia rovnakí - či je to Poliak, Maďar alebo Čech. Sú len dobrí a k prostrediu tolerantní turisti a tí ostatní.

0/0
15.8.2011 14:43

Mad89

Re: Tatry

neosm expert na hory ale tatry su dost vysoke a vravi sa ze su na svoju vysku dost nebezpecne a narocne ? !

0/0
15.8.2011 18:49

biggles

hola slováci - nic si z toho nedělejte

češi dělají vůbec největší problémy čechům - pokud to chcete porovnávat, tak v tatrách se chovají ještě velmi zdrženlivě a krotce... ;-)

0/0
14.8.2011 23:38

L.-A.

Češi jsou skvělí turisté...

Češi jsou skvělí turisté, to mi plyne z údajů v tomto článku v porovnání s tímto článkem: http://www.cas.sk/clanok/160440/vysoke-tatry-nelakaju-cudzincov-navstevnost-zachranuju-slovaci.html. Byl by opravdu zázrak kdybychom byly v počtu zásahů horské služby na nižším jak třetím místě, když čtvrtí v pořadí jsou rusky hovořící hosté, ale těch tam není ani polovina jako Čechů. Alespoň podle údajů z roku 2010.

0/0
14.8.2011 23:22

eskimo

Re: Češi jsou skvělí turisté...

neopakuj , tenhle link je tu už po čtvrté ;-)

0/0
15.8.2011 1:17

Hroznej_puberťák

Hm

Češi jsou méně opatrní a ukáznění než turisté ze západu ;-D jo, když si vzpomenu, co ti turisté "ze západu" předvádějí třeba na ferratách...

0/0
14.8.2011 23:22

ivan.ivan

ivan.ivan

Na to záchranári sú, aby zachranovali...

0/0
14.8.2011 23:06

turkiii

Článek o ničem

Slováci, Poláci a na třetím místě češi. ČEmu se divit, je to na Slovensku a blízko Polska. Na sjezdovkách v zimě v Krkonoších to bude asi jinak. Rusi, Ukrajinci, Holanďané, Němci, Poláci, dlouho nic no a pak češi a slováci. čemu se divit, německé a ruské hranice co by kamenem dohodil;-D;-D;-O

0/0
14.8.2011 22:52

mars777

no čo

.... turista dá prachy poisťovni, poisťovňa zaplatí zásah záchranárov, záchranár má prácu .... no a  keď je ten turista zahraničný, tak z ekonomického hľadiska je to export práce R^

.. už len držím palce, aby to tí turisti prežili a rýchlo sa uzdravili, nikomu neprajem, aby zahynul v horách, aj keď je nedisciplovaný

0/0
14.8.2011 22:29

Old Nord

Paráda, niektorých ludí možno natiahnuť každý deň :-)

Natiahnuť malo byť nasr... Pritom tí "niektorí" sa skutočne nasie.ajú permenentne a ...... zbytočne. Záchranné akcie českých turistov sú holý fakt, majú svoju príčinu, svoj priebeh, aj svoju dokumentáciu. Rovnako ako akcie pre slovenských, polských, .... iných ...*kých turistov ktorým sa občas niečo v horách prihodí. Pravdou je aj to, že českí turisti sú velmi aktívni, v slovenských horách sa pomerne dobre vyznajú a zlezú kde jaký kopec. No a v tom množstve sa občas nájde niekto, kto sa zahrá na chytráka, či chce stihnúť čo je už nad jeho sily, má smolu alebo jednoducho podcení vysokohorský level :-) Veď to je všade tak!

A ešte čosi. Nešťastie nechodí po horách ale po ľuďoch. 

Tak na zdravie R^

0/0
14.8.2011 22:28

bezdůvodně_smazaný_popáté

Jasně,

český Pepík v bačkorách i na Gerlach vyleze, no ne?;-)

0/0
14.8.2011 22:24

Pavel Brno po smazání

Tak to mě potěšilo.

Cca 1/3  posluchačů lékařské fakulty v Brně pochází ze Slovenska a studují zde zcela zdarma. Z nich cca 1/5 plánuje po vystudování návrat na Slovensko (ostatní na západ). Češi se ale škodolibě a záměrně zraňují i v Alpách či Kordilerách. Takže investice do vzdělání našich bratrů se snad vrátí na zachráněných životech. PS: údajně jsou čeští turisté na Slovensku nejoblíbenější (u medvědů) .

0/0
14.8.2011 22:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.