Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muž nedal přednost motorkářce, její volání o pomoc ignoroval a ujel

Bezcitně a protizákonně se zachoval ve čtvrtek odpoledne řidič, který nedal v Hustopečích nad Bečvou na Hranicku přednost motorkářce jedoucí po hlavní silnici. I když se žena vybourala, řidič jen zkontroloval svůj vůz a navzdory jejímu volání o pomoc z místa ujel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MIR80

Trest

Sebrat ridicak a zabavit auto, protoze mu uz stejne bude k nicemu. Kazdej se muze dostat do situace jako je tato, ze nekoho prehledne. Ale do haje...starat se akorat o svoje auto a druheho tam bezostysne nechat treba chcipnout ? notabene moji vinou...

+1/0
17.8.2011 9:20

Shikula

Re: Trest

Presne. Udelas to jednou a mas nadosmrti utrum. Takovym lidem bych proste uz neveril, ze budou "plnohodnotnymi" ridici. Proste za ujeti dozivotni zakaz rizeni motoroveho vozidla. At si do prace jezdi na kole a sockou.;-€

+1/0
17.8.2011 13:00

nesnašimlobisty

Další Trpišovský

A naše legislativa spolu s institucí dají takovým pirátům půl roku aby mohli opět za tři měsíce jezdit a ohrožovat lidi;-D

+1/0
16.8.2011 15:33

Bonelord

Dobrej hyenismus

Nicméně za tohle mohou z velké části naše soudy, které za tyhle neskutečně nebezpečné věci dávají naprosto směšné symbolické tresty.

+7/0
16.8.2011 14:58

Von_Rosret

Ad debata dodrzovani rychlosti

Opravdu miluji lidi, kteri porusuji rychlosto pod heslem: muj rozum je vice nez pravidla silnicniho provozu. Bydlim na P10 vedle hostivarske prehrady. Kolem baraku nam vede silnice, hodne zatacek, mala prehlednost, omezena rychlost na 30km/h. Tak cca 1x mesicne se najde naky blazen, ktery to nasije do autobusove zastavky nebo se netrefi na most, protoze jel rychle. Proc? Protoze si take myslel, ze je jeho rozum vice nez platne zakony. To same kdyz jedu na silnici, tak predpokladam, ze auto ktere proti me vyjede v zatacce bude dodrzovat rychlost. Stejne tak pocitam s tim, ze se udrzi na sve casti silnice.

+5/0
16.8.2011 14:57

jaq

Re: Ad debata dodrzovani rychlosti

R^

0/0
16.8.2011 15:02

ivošek z gmailu

Re: Ad debata dodrzovani rychlosti

Kdyby tady u nás nebylo tak nehorázně přeznačkováno, tak by řidiči věděli, že zrovna tahle jedna z mála značek nějaký smysl má. Pokud řidič potkává desítky "zapomenutých" nesmyslných třicítek, časem se je naučí ignorovat a bohužel někteří díky tomu ignorují i ty smyslplné ...

+4/0
16.8.2011 15:43

NSANTA

Re: Ad debata dodrzovani rychlosti

jak "nauci ignorovat ?" 

Ta znacka tam proste je tak ji musis ! ano musis dodrzovat .....ne ignorovat ...

+3/0
16.8.2011 16:24

narath

Re: Ad debata dodrzovani rychlosti

Nejlepsi je 30tka na prehledne rovne silnici, kde nejsou zadne domy, tu jiste kazdy s radosti dodrzuje... Nebo kdyz se kopaci vykaslou po praci otocit provizorni znacky. Opravdu by to chtelo udelat nejakou vetsi revizi dopravnich znacek... odebrat ty zbytecne a poradne zviditelnit ty dulezite.

+1/0
16.8.2011 17:54

Ovcan Povolny Obecny

Re: Ad debata dodrzovani rychlosti

Jezdím dost po celé republice, ale tohle opravdu moc často nevídám....

+1/0
16.8.2011 18:26

Honza13

Re: Ad debata dodrzovani rychlosti

Já to vidím nejen v Praze několikrát denně. Pikantní je např třicítka kvůli lokální maličkosti bez ukončení, takže jedete 30 na nejbližší křižovatku, cca 5km, půl metru za vámi houkající kamion. Na trase Praha - Karlovy Vary.

0/0
16.8.2011 21:33

macarát

Re: Ad debata dodrzovani rychlosti

Kde je v Praze pět kilometrů bez křižovat a kde tam byla třicítka? 8-o

0/0
17.8.2011 13:46

ivošek z gmailu

Re: Ad debata dodrzovani rychlosti

Já to vídám poměrně často (nejčastěji ty třicítky), ale zatím asi největší opruz byl před pár měsíci při cestě do Lužné u Rakovníka, kde na rovné široké přehledné silnici uprostřed polí byla přenosná padesátka (z obou stran) na minimálně pětikilometrovém úseku, samozřejmě zcela bez ukončení, kde mě napadl jediný smysl - jasná past na výběr pokut. Ta silnice byla trochu rozbitá, ale zcela stejně jako na úsecích bez omezení před tím i potom. Ani na poli neprobíhaly žádné práce. Vzhledem k tomu, že jsem tudy jel poprvé a měl jsem podezření na past, tak jsem zpočátku tou padesátkou i jel, přestože mě všechna auta předjížděla stovkou (a jeden Golf možná i stopadesátkou), ale když mi došla trpělivost a důvod pro to omezení pořád nepřicházel, zvýšil jsem rychlost zhruba na sedmdesát (opakuji - neznal jsem to tam). Po cestě zpět jsem tam už tu padesátku ignoroval úplně a jel jsem tam stovkou celý úsek a nestalo se vůbec nic. Ten důvod pro to omezení tam zcela evidentně nebyl vůbec žádný.

0/0
17.8.2011 8:40

Gunter von Bahnhof

byl to deb.

doufám, že ho zavřou. Normální bestie.

Nebo byl ožralý a nechtěl, aby mu na to přišli.

+4/0
16.8.2011 14:51

Axelroth

...hmmm...

...vinika najit, na verejnosti mu prostrelit bricho a nechat vykrvacet...dalsi si to uz rozmysli...

;-)

+3/0
16.8.2011 14:13

moebius

motorkáři

u nás se taky stala pěkná nehoda. Paní vyjížděla z místa mimo vozovku na hlavní silnici, odbočovala vlevo.Koukla do leva - přijíždějící auta byla dost daleko, koukla do prava - volno. Tak jela. V protisměru pak srazila motorkáře, který asi stopadesátikilometrovou rychlostí předjížděl ty přijíždějící auta, plnou čáru neviděl. Podle současných pravidel by motorkář dostal asi tisícovku pokuty za překročení rychlosti, paní z auta si ale půjde sednou, protože ho zabila.

+1/0
16.8.2011 14:13

Beastly_Dragon

Re: motorkáři

Tahle evidentne 150 nejela, ale i kdyby, nic to nemeni na faktu, ze mel prinejmensim zavolat zachranku. To mu narizuje zakon...

+1/0
16.8.2011 14:54

Gunter von Bahnhof

Re: motorkáři

tak to musel rozhodnout nějaký ignorant. Protože, když jede někdo 150, tak není fyzikálně možné reagovat na takovou rychlost .

Při 150km/h ujedete za 1 sekundu 41,5m, takže při rozhlídnutí se okolo 2 sekund to máte 83m vzdálenost a to je dost velká vzdálenost na to, aby člověk opatrně vyjížděl na silnici a dostatečně daleko viděl. Jenže, když to někdo ujede za 2 sekundy, tak jak má jiný účastník provozu reagovat?

0/0
16.8.2011 14:57

zrušený3x

Re: motorkáři

Hm, a tu rychlost si odhadl jak? Podle hluku výfuku? Ono to totiž zkresluje ty chytrej Rv

0/0
16.8.2011 15:09

Smile

Re: motorkáři

Za A) jaks odhadnul tu rychlost? Jel rychle, tak to muselo bejt 150? 8-o A za B) přesně takhle sem málem boural já. Jel jsem kolem nákupního střediska, paní se podívala na mě, pak napravo a než dokázala zařadit a vzpomenout si, co je brzda, spojka a co plyn, tak hledíc stále doprava, vjela tak 5 metrů přede mne. Jel jsem 40, protože tam jsou přechody a retardéry, ale stejně jsem to skoro neubrzdil. A paní? Ani si toho nevšimla!

+1/0
16.8.2011 15:29

jjenda

Re: motorkáři

Já jsem to jednou na kole neubrzdil. Jel jsem z kopečka a z podélného parkování mi do cesty vjelo auto, posádka právě vyrážela z koupaliště. Jenom náhoda to asi nebyla, protože když jsem do něj zezadu narazil, tak se všechny hlavy v autě otočily, ale zatímco jsem chytal kolemjdoucí důchodkyni, na kterou jsem spadl, tak se za koly auta zaprášilo a bylo pryč. Jen jeden ze zážitků z českých silnic mezi "silným a slabým"...

+2/0
16.8.2011 18:45

Sebastian333

to musel

být jednoduše debil - a to diagnostikovatelný! chytit, soudit, zabavit majetek, zavřít a nechat uklízet štěrk podél silnic, aby bylo na zimu čím sypat...8-o;-€

0/0
16.8.2011 14:07

kaksikymmenta

Tohle už je víc než zákon...

Především to byla zraněná žena, je to otázkou slušnosti a morálky pomoci zraněnému člověku, nota bene když jsem to zavinil já. Vážně bych toho lumpa chtěl vidět. Vysypal bych do něj celý zásobník... Škoda, že tady nemáme veřejné lynčování, to by si většina lidí hned leckterou prasárnu rozmyslela. Slečně přeju brzké uzdravení! :-)

+3/0
16.8.2011 13:54

Jsem v Ječný

Re: Tohle už je víc než zákon...

Proč hned lynčování? Stačila by kvalitně a rychle pracující justice :-/

+3/0
16.8.2011 14:01

kaksikymmenta

Re: Tohle už je víc než zákon...

Dobře, ale než se naše justice vzpamatuje, může ji na nějakou dobu zastoupit hlas lidu. :-)

0/0
16.8.2011 15:31

Housmuťátko

A je ta holka v pohodě?

Snad jo...přeji brzké uzdravení...

+3/0
16.8.2011 13:46

Smile

Re: Ono to volání o pomoc v podání 29-leté řidičky Hondy...

Pardon? Nepochopil jste některý z mých příspěvků? ;-D

0/0
16.8.2011 13:22

ivošek z gmailu

Re: Ono to volání o pomoc v podání 29-leté řidičky Hondy...

Koukám, že jim to mazání nějak moc korektně nejde - pro pochopení příspěvku od "Smile z 16.8.2011 13:22" si zapněte smazané příspěvky a uvidíte, že je to ze zcela jiného vlákna ... (jsem zvědav kam to ted zařadí mě ;-) )

0/0
16.8.2011 13:53

ivošek z gmailu

Pro odpůrce motorkářů

Omlouvat to čuně z auta, které nejenže to zavinilo, ale hlavně neposkytlo pomoc tím, že většina motorkářů nedodržuje předpisy? Myslíte to vážně? No a co, že nedodržují předpisy? To je snad nějaká chyba nedodržovat hloupé zákony? Je snad zákon víc jak rozum? Já také nedodržuji předpisy a přesto jezdím bezpečně, bez nehod, bez pokut i bez bodů (nejsem motorkář, jezdím jen autem). Ostatně ani v nejmenším nevěřím, že vy do puntíku dodržujete úplně všechny předpisy a zákony - to je totiž prakticky nemožné. Motorkář mne na silnici ještě nikdy neohrozil, ani neomezil a to jezdim docela hodně a už pár desítek let.

+5/0
16.8.2011 12:49

Jimi Brown Herrer

Re: Pro odpůrce motorkářů

Máte poslaneckou imunitu? ..Ale jméno už si trefit netroufnu..

+1/0
16.8.2011 12:53

ivošek z gmailu

Re: Pro odpůrce motorkářů

???8-o

0/0
16.8.2011 13:02

jaq

Re: Pro odpůrce motorkářů

Ano, nedodržovat zákony je chyba. Dříve nebo později se setkáte s někým, kdo to vidí stejně jako vy a vaše "rozumy" se srazí. Ať už obrazně nebo ne.

Co je hloupého na dodržování zákonné rychlosti?

0/0
16.8.2011 13:57

ivošek z gmailu

Re: Pro odpůrce motorkářů

A co je na tom chytrého? Na to ani mozek není třeba, na to stačí jen vypěstovat příslušný reflex. Já velmi poctivě a striktně dodržuji rychlost přiměřenou aktuálním podmínkám, která s nějakým úředníkem od stolu povolenou rychlostí nemá v drtivé většině případů vůbec nic společného. Mnohem důležitější je pro mne na silnici slušnost, ohleduplnost a kooperace s ostatními. Zcela jistě je v zákoně i několik rozumných pasáží, např. to, že se jezdí vpravo, pasáže o přednostech (vč. té přednosti zprava, kterou tak trestuhodně málo řidičů zná) a podobná zcela základní pravidla společného soužití, zbytek beru jako doporučení.

+3/0
16.8.2011 14:12

ivošek z gmailu

Re: Pro odpůrce motorkářů

Mimochodem a jsem plně přesvědčen, že ta přeregulace dopravy způsobila jen jedno - odnaučila řidiče samostatně přemýšlet a vnukla jim myšlenku, že je ochrání zákon ;-(

+1/0
16.8.2011 14:16

jaq

Re: Pro odpůrce motorkářů

Ano, takto uvažuje většina řidičů. Povznesení nad pravidla. A potom to takto vypadá. Vaše rychlost vám může připadat přiměřená, ale ten, kdo vám má dát přednost, to může vidět poněkud jinak. Nehledě např. na přechody pro chodce za zatáčkou, která se dá podle vás v poho prosvištět 70-80, ale už se nedá v poho před chodcem na přechodě zabrzdit, aniž byste ohrozil chodce nebo to nenapral do auta, které před přechodem stojí.

0/0
16.8.2011 14:36

ivošek z gmailu

Re: Pro odpůrce motorkářů

Ale právě proto, abych nikoho neohrozil jedu tou přiměřenou rychlostí a ne tou povolenou. Někdy je přiměřená rychlost vyšší než ta povolená, ale mnohdy je naopak (někdy i výrazně) nižší.

+1/0
16.8.2011 14:41

ivošek z gmailu

Re: Pro odpůrce motorkářů

Ostatně, pokud jste takový horlivý zastánce dodržování zákonů za každou cenu jak zde působíte, tak už chápu (a potvrzuje to moje slova výše), proč zcela ignorujete to pro mne nejdůležitější - slušnost, ohleduplnost a kooperace s ostatními ...

+2/0
16.8.2011 14:44

jaq

Re: Pro odpůrce motorkářů

To je demagogie. Já nic neignoruju, jen s tím nepolemizuju.

Polemizuju s tím, že pokud si každý bude překrucovat pravidla, jak se jemu zdá přiměřené, tak to nebude fungovat.

Jak chcete kooperovat, když pojedeme každý podle jiných pravidel?

Co se vám může v dobré víře zdát slušné a ohleduplné a "přiměřené" se může velice rychle zvrtnou ve velice nebezpečné. Ale na to asi člověk musí přijít sám.

+1/0
16.8.2011 14:58

ivošek z gmailu

Re: Pro odpůrce motorkářů

Evidentně to nechcete pochopit anebo jste už tak zpracovaný. Jezdím tímhle způsobem skoro čtvrt století a hlavně díky tomu nezpůsobuji žádné krizové situace natož nehody (a i nehodám zaviněných jinými se mi daří takto vyhýbat), raději někoho pustím i když podle zákona mám přednost, raději se za cyklistou chvíli potáhnu, než abych ho ohrozil těsným předjetím v zatáčce (ale nedělá mi problém přejet bílou čáru, tam kde je to bezpečné pro všechny zůčastněné) atd., atd. Znám řidiče, kteří koukají víc na tachometr než na aktuální situaci na silnici ze strachu, aby náhodou o malinko nepřekročili povolenou rychlost, kteří neuhnou či nepustí, protože jsou "v právu" a podle toho vypadá i jejich jízda a následně i nehodové konto ;-( Stokrát raději mám řidiče, který sice nedodržuje kdejakou blbost, ale u toho řízení neustále přemýšlí a kooperuje s ostatními.

0/0
16.8.2011 15:15

jaq

Re: Pro odpůrce motorkářů

No tak takhle napsáno to ovšem vyznívá poněkud jinak, nemyslíte? S tímto nemůžu nesouhlasit. Malinkého překročení rychlosti z bezpečnostních důvodů se samozřejmě ve specifických situacích dopouštím taky.

Ale to je snad něco jiného něž prvoplánové si upravování předpisů podle svého rozumu.

0/0
16.8.2011 15:23

ivošek z gmailu

Re: Pro odpůrce motorkářů

Ale to je pořád zcela totéž! Na téměř prázdné dálnici také klidně a bez výčitek jedu přes 160, ale pokud dojedu někoho, kdo předjíždí kamiony mnohem pomaliji, v klidu a bez nervů počkám až mi uvolní pruh. Stejně jako po též dálnici pojedu klidně i 80 nebo méně, protože je třeba průtrž mračen ... vždy je to podle aktuální situace. Já předpisy neignoruji, ale beru je jako doporučující - pořád je to o té slušnosti, ohleduplnosti a kooperaci s ostatními ... nikdo z nás se nechce vybourat, jen si bohužel mnozí naivně myslí, že je před tou nehodou ochrání zákon ;-( Ne - před nehodou je může ochránit jen a pouze rozum!

0/0
16.8.2011 15:38

ivošek z gmailu

Re: Pro odpůrce motorkářů

PS: Odjíždím porušovat zákon ;-), další případné reakce až večer (když si teda vzpomenu)

0/0
16.8.2011 15:48

Hercules al Bunda

Re: Pro odpůrce motorkářů

Pokud jezdíte, jak píšete, bez bodů nemáte na pozemní komunikaci jako řidič co pohledávat. ;-)

0/0
16.8.2011 16:43

ivošek z gmailu

Re: Pro odpůrce motorkářů

Podle výpisu bodového konta mám nulu a je to v pořádku, protože body se PŘIČÍTAJÍ a teprve po dosažení 12ti bodů se odevzdává řidičák !!!

+1/0
16.8.2011 18:36

Pšouk

Že ji přehlédne

stane se,ale že jí nepomůže,za to by měl jít sedět.Egoista,flegmatik a především zbabělec.

+9/0
16.8.2011 12:46

medved_cz

Re: Že ji přehlédne

Možná že dobře tak. V Číně by motorkářku dorazili.

0/0
16.8.2011 13:46

KarelV

Re: Že ji přehlédne

My jsme však kulturní lidé a NECHCEME u nás zavádět čínská zvěrstva...  že?! :-/

0/0
17.8.2011 10:07

kilociP

Doufam

ze ho chytnou.

0/0
16.8.2011 12:36

nicolas.tesla

hovado nemusi byt synonymem zvirete

V Hustopecich to znam a taky chapu, ze kazdy udela na ceste chybu.

ALE! chladnokrevne si zkontrolovat svoje auto a nepomoct a ujet, tak to fakt udela jen hovado!

I kdyz jak to znam s nasi policii, tak vlastne bez svedka a bez SPZ se to nikdy nedokaze.

Tohle rikaji vzdy!

+2/0
16.8.2011 12:35

marthyinka

Hlavně, že máte jasno..

Hlavně, že máte jasno (ne všichni!!) v tom, jak si o takovýhle konec koledujou všichni mototrkáři, ale, že jeden člověk nepomohl druhému, který o pomoc prosil, to už vás netrápí, což? Copak tohle je v pořádku?8-o

Opravdu se děsím toho, že bych někdy potřebovala pomoc já (v autě, na kole, pěšky), protože podle reakcí vás diskutujících bych se dočkala tak maximálně výčitky, že vám zacláním v cestě. ;-(

Upřímně, za tyhle reakce byste se měli stydět (opět mluvím o části přispěvatelů, však oni vědí!)!!Rv

+4/0
16.8.2011 12:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.