Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékaři řeší problém, nemají nástroje na extrémně tlusté Čechy

Extrémně obézních lidí žije v Česku několik tisíc a lékaři tak řeší, jak je vyšetřovat a léčit. Často pro ně nemají nástroje, neunesou je operační stoly a nevejdou se třeba ani do magnetické rezonance nebo do tomografu. Pak nezbývá, než je léčit jinými metodami, které však zdaleka nejsou tak přesné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pingu1

.. dlouhej bic

..a malej dvorek...:-P

0/0
12.8.2011 13:09

horduch

nad metrák

ku zvěrolékaři

+1/0
12.8.2011 10:01

brekebrekeke

Re: nad metrák

jo, zkus to rict jako mlady, vydivoceny, neatestovany, v cesku ;-) jsem tak utrousil, ze zajedeme avii do zoo, ze tam maji na tygry a buvoly ten velky roentgen...schytal jsem to verbalne i financne

0/0
12.8.2011 10:11

horduch

Re: nad metrák

podle váhy a vzhledu tam rozhodně určitá část populace patří

0/0
12.8.2011 11:11

brekebrekeke

Re: nad metrák

njn, ja vim, ale nesmi se to rikat :-/ takze nam rozbil ceto a ortopedi ho rezali na nejake konstrukci :-/ mne to fakt neprislo nehumanni, ale nesmi se to! aspon v cesku nesmelo

0/0
12.8.2011 12:19

baki

Re: nad metrák

To víc než metrák. Přítel má přes metrák a neni tlustej, nemá ani bříško. Prostě je to pořádný chlap ;-)

0/0
12.8.2011 12:07

brekebrekeke

Re: nad metrák

zalezi na dispozicich, na vysce. standardne je operacni stul do 140 kg, ct az do 200. jagr ma 2 metry a 112 kilo, a je obezni? ;-) tady se skutecne jedna, v clanku, o monstrosni obesitu, kterou maloktery laik vidi. ti lide jsou vetsinou imobilni

0/0
12.8.2011 12:22

ScoutX

Nadstandard

Je jasně zjistitelné kdo je obézní svou vinou a kdo ne. Pro ty druhé by mělo jít zcela jasně o nadstandard a měli by si připlácet, za speciální nástroje a přístroje. Ostatně stejně by se mělo naložit i s Alkoholiky, Drogově závislými a dalšími lidmi, jež si dlouhodobě poškozují zdraví a jejich ošetření si vyžádá speciální přístroje a nástroje.

+1/0
12.8.2011 9:49

brekebrekeke

Re: Nadstandard

ok, a kdo jim v cesku bude delat drahe geneticke vysetreni?

0/0
12.8.2011 11:07

komentator-1

je to zajímavé

proč se těm tlustým nepomůže? Alkoholici se léčí za státní peníze, gambleři se léčí za státní peníze, proč se podobně nepomáhá morbidně obézním? V jejich případě už jde rovněž o nemoc a léčba jejich sekundárních problémů je rozhodně dražší, než pomoc dietologa a psychiatra.

+1/0
12.8.2011 8:27

stana1

Re: je to zajímavé

naprosto souhlasím a začít okamžitě a u dětí v prvé řadě a mělo by se na to jít nějak jinak než jen domlouváním. Po dvouměsíčním nevidění mého prasynovce se z něho stala koule. Jeho nejoblíbenější jídlo je tatarka s rohlíkem a frity. Marně může jeho matka vysvětlovat, že by měl jíst více zeleniny a ovoce, na to nějak neslyší a po smrti  jeho dědečka jej už nikdo nebuzeruje do tvrdého drylu sportovních úspěchů a tak vede PC. Kila letí stále vzhůru.

0/0
12.8.2011 11:31

brekebrekeke

Re: je to zajímavé

kolik ze mu je? rodice by meli skutecne zacit jednat

0/0
12.8.2011 13:00

brekebrekeke

Re: je to zajímavé

ono se jim za statni penize, resp. ze zdravotniho pojisteni plati. otazka je, co si predstavujes pod slovem "pomoc"? mnohdy se o nich poradne nevi a k lekari se dostanou az ve vysokem stadiu

0/0
12.8.2011 12:58

Aesculap

Zobrazovací metody léčení?

Zase mi není jasná jedna věta. Možná mě tu bude někdo mít za méně chápavého, nebo za trola, ale zrovna ty medicínské věci jsou něco, v čem si myslím, že se orientuji. Na rozdíl od paní redaktorky, která se prý na zdravotnictví specializuje (a taky na psaní článků na vitalia.cz, což je ještě o něco důvěryhodnější a serióznější server, než křišťálový iDnes)...

"Problémy jsou u zobrazovacích metod léčení, kdy se pacienti nevejdou do tomografů nebo rentgenů."

Zobrazovací metody jsou metody diagnostické, nikoli léčebné. Existují určité zákroky, které se dělají za současného využití zobrazovacích metod, ale to zobrazení je už z logiky věci jen diagnostikou. Samotné zobrazení nic nevyléčí...

Mám takový pocit, že je to stejná paní redaktorka, od které jsem kdysi v jednom článku narazil na formulaci "mozkové žilní tepny"...

Abych jen nekritizoval - článek je jinak zajímavý a je dobře, že se o tomto problému více lidí dozví. Jen škoda, že zdejším autorům často takovéhle detaily "unikají" a výsle

+1/0
11.8.2011 23:35

brekebrekeke

Re: Zobrazovací metody léčení?

R^;-)

0/0
11.8.2011 23:44

nnyky

Když má někdo prachy na to, aby se přežíral,

tak nechť si také připlácí na léčbu. Rozlišit člověka "obézního" a člověka "tlustýho jak prase" snad nebude tak obtížné ;-)

0/0
11.8.2011 22:39

Hairy_ass

Tlouštíci

Divím se, že to ty lidi nechávají dojít tak daleko... To nemají doma zrcadlo? 8-o

0/0
11.8.2011 19:58

Sprintujici.stonozka

Re: Tlouštíci

ale mají, jenomže pár kilo sem, pár kilo tam, stále pohoda, najednou je těch kil 50 a drží se jak blecha psa, málokdo má odvahu vyhledat odbornou pomoc a je-li partner to samé v růžovém ........ o víkendu jsme byli v Losinách a takových buřtíků v lázeňské péči, kteří mají pohybové problémy, se jen tak nevidí, když by si to měli platit ze svého, jak rychle by šla kila dolů

+2/0
11.8.2011 20:01

brekebrekeke

Re: Tlouštíci

morbidni obesita, jak je ti jiste znamo ;-) , je komplex symptomu, vc genetickych a psychickych poruch. malokdo se dopracuje k monstrosni obesite stresujicicm zpusobem zivota. zustava "jen" obesni. clanek pise o tech, kteri jsou zpravidla imobilni a zcela vyrazeni z normalniho zivota

0/0
11.8.2011 21:23

ScoutX

Re: Tlouštíci

Těch případů genetických poruch je opravdu minimum. Většinou se jedná o psychický problém a přežírání bez pohybu. Občas i inteligenční, kdy si nedokáže člověk uvědomit, že když se bude přežírat, tak se prostě stane obézním. Ostatně podívejte se na jediný pořad "Jste to co jíte". To co tam ti nejtlustší spořádají bych měl tak na měsíc a ne na týden jako oni. A to jím docela hodně.

0/0
12.8.2011 9:55

brekebrekeke

Re: Tlouštíci

aaa ;-) ja te mam v oblibe, ale nemas pravdu ;-) vzapeti vysvetlim, vedecky ;-) :-P

0/0
12.8.2011 9:59

brekebrekeke

Re: Tlouštíci

uz jsem zde, tak trochu vedy - morbidni obesita, nekdy take monstrosni obesita je komplex symptomu. velkou roli hraje geneticka informace, resp. nektere faze u haplotypu a tzv. snp. monstr obesita je urcena deleci jednoho chromozomu. jedna se o poruchu metabolismu genu sh2, ktery ovlivnuje funkci slinivky ji produkovanych hormonu. tecka ;-) staci

0/0
12.8.2011 11:06

baki

Re: Tlouštíci

Jen vás chci upozornit, že člověk, který jiným kazí a komplikuje jejich jednoduchý pohled na svět, bývá často neoblíbený ;-)

0/0
12.8.2011 12:13

brekebrekeke

Re: Tlouštíci

heh! co jsem jim zkazil? ;-)

0/0
12.8.2011 12:23

bertmax

Re: Tlouštíci

víte co zabralo na manžela (135kg/190cm)?Když jsem mu uzavřela životní pojistku;-D;-D

0/0
11.8.2011 22:48

brekebrekeke

Re: Tlouštíci

;-D;-D;-D

0/0
11.8.2011 23:44

bertmax

Re: Tlouštíci

no fakt,už má krásných 108kg;-D;-D

0/0
11.8.2011 23:47

brekebrekeke

Re: Tlouštíci

dobrej ;-) R^ jeste par kilo a super ;-) nicmene na 190 vysku je 135 kilo jeste "jen" tloustka, neni to primo ta morbidni obesita, chces li "monstrosni obesita". ale s tou pojistkou to nema chybu ;-D;-D

0/0
11.8.2011 23:52

bertmax

Re: Tlouštíci

dva roky jsem ho přemlouvala,prosila,vyhrožoval a nic,pak stačí jeden papír a jak to jde;-Dtaky dostal za odměnu seskok padákem;-D;-D;-D

0/0
11.8.2011 23:59

bertmax

Re: Tlouštíci

;-D;-Da to vypadá fakt hodně blbě;-D;-Dale on ho chtěl,to nemá s pojistkou nic společného;-D;-D;-D

0/0
12.8.2011 0:01

brekebrekeke

Re: Tlouštíci

;-D ;-D ;-D wow! ;-D ty jsi dobra baba ;-D tebe mit tak doma, jezisii ;-D R^

0/0
12.8.2011 0:16

libynn

Re: Tlouštíci

a byla pojistka už vyplacena, nebo se padák otevřel?:-)

0/0
12.8.2011 0:05

brekebrekeke

Re: Tlouštíci

evidentne otevrel, ale super recese, super ;-) R^

0/0
12.8.2011 0:16

sampis

Re: Tlouštíci

Třeba nemají čas do něj koukat.

0/0
11.8.2011 20:57

uplnej_debil

Dneska je to tady

samej článek o neviditelných 8-o

0/0
11.8.2011 18:42

newstagger

TO NAŠTVE, POTŘEBUJEŠ CT A DOKTOR ŘEKNE

jóó vás můžo poslat tak akorát do eurotunelu:-/

0/0
11.8.2011 18:33

brekebrekeke

Re: TO NAŠTVE, POTŘEBUJEŠ CT A DOKTOR ŘEKNE

;-D;-D;-D

0/0
11.8.2011 18:37

kebab

Re: TO NAŠTVE, POTŘEBUJEŠ CT A DOKTOR ŘEKNE

Nebo řekne: Jen po částech ;-)

0/0
11.8.2011 19:03

brekebrekeke

Re: TO NAŠTVE, POTŘEBUJEŠ CT A DOKTOR ŘEKNE

;-D aspon po trech, pze kolem 130 kilo se to ct-cko bud ani nerozjede nebo za par vterin zastavi ;-D

0/0
11.8.2011 19:20

kotatkoxxl

Re: TO NAŠTVE, POTŘEBUJEŠ CT A DOKTOR ŘEKNE

CT má nosnost 200 kg :-P

0/0
11.8.2011 21:58

brekebrekeke

Re: TO NAŠTVE, POTŘEBUJEŠ CT A DOKTOR ŘEKNE

ja jsem nenapsal nosnost, ale ze se zastavilo ;-) diky za poucovani, nech si to pro mediky, pokud nejake mas

0/0
11.8.2011 23:46

halaker

at si spori na nemocnici pro tupce

... kdyz to nekdo necha zajit tak daleko, tak at se postara sam o sebe. Nebo at jde do lese na podzim, poslouzi jako strava lesni zveri a na jare ho rozhazime po poli ...

0/0
11.8.2011 18:07

brekebrekeke

Re: at si spori na nemocnici pro tupce

nekdo za to nemuze, geny neosalis

0/0
11.8.2011 18:38

hnusil pátý

Re: at si spori na nemocnici pro tupce

Skutecnost, ze je nekdo tlusty, neni primo genama, ale tim, ze se nekdo prezira a nehybe se.

0/0
11.8.2011 20:12

sampis

Re: at si spori na nemocnici pro tupce

Tyhle názory miluju. Znám hromadu opravdu tlustých lidí. Společný jmenovatel je stres, nedostatek spánku, práce více jak dvanáct hodin denně a nepravidelná strava. Ano to znamená, že pohybu mají opravdu málo.

0/0
11.8.2011 20:57

brekebrekeke

Re: at si spori na nemocnici pro tupce

doporucoval bych neplest se do mediciny, kdyz ji nerozumim !! jasny !! :-/ ty, o kterych pises, jsou jenom obezni. clanek je o morbidni obesite, to jest o lidech, ktere jsi v zivote nepotkal

0/0
11.8.2011 21:21

horduch

jestli pak si ten nadstandart

ti bachroči zaplatí

0/0
11.8.2011 17:27

brekebrekeke

Re: jestli pak si ten nadstandart

mno, z ceho? celkem mladi ulehnou v ustavu na zpevnene loze a jsou imobilni :-/ nikdo rozumny se nehrne do chirurgicke lecby. to co pisou, je pravda. rentgen se zastavi za 3 vteriny, neni na cem je operovat (operacni luzko je do 140 kg), jdou spatne uspat a vubec se nehoji. je to problem minimalne 10 let, nikdo to neresil. Rv

0/0
11.8.2011 17:33

wrah

BMI

Víte, on je sice BMI poměrně užitečný nástroj, ale jaksi nezohledňuje nestandartní jedince. Znám chlápka, 190 cm, 130 kg, tedy teoreticky hodně těžká nadváha. Ale není to tlusťoch, prostě jen ohromný, rozložitý chlap s rukama jako lopaty. Ale těch 200 kg, to už je opravdu trošku moc.

0/0
11.8.2011 16:56

Bob-an

Re: BMI

Tak jasne.... je to jenom orientacni a funguje jen na "normalni" jedince....

0/0
11.8.2011 17:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.