Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policisté přejeli ležícího muže, inspekce trestný čin nezjistila

Inspekce Policie ČR odložila případ policistů, kteří si letos v únoru v Ostravě nevšimli člověka ležícího na silnici a služebním vozem ho přejeli. Muž vážným zraněním hlavy na místě podlehl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lvy

Už aby se z toho stal konečně precedens

Prostě na silnice se neleží a kdo to udělá, nechť sám nese následky. R^

0/0
11.8.2011 10:43

Levá holínka

A co tato verze?

Policisté přehlédli CHODCE u krajnice, sejmuli ho a pro obhajobu si vymysleli historku o ležícím muži. Ale kdo ví, jak to vlastně bylo... A možná dokonce tak, jak to policisté líčí.

0/0
10.8.2011 12:45

Smrť

Re: A co tato verze?

To by se na autě i na zraněních muže asi poznalo, kdyby chodce nabrali stojícího. Proč hned hledat konspirační teorie?

0/0
10.8.2011 14:12

psýtchoř

Re: A co tato verze?

tebe zřejmě někdo kopl pravou holínkou do hlavy co?

0/0
10.8.2011 15:54

2kedar

Re: A co tato verze?

Opravdu ho přejeli "vleže" bylo to za bývalou cementárkou.Je tam dlouhá, rovná cesta, kde se dá jet klidně stovkou.Netuším, kolik tam oni soudruzi "ochránci" tenkrát měli, ale jelikož je to komunikace, tak tam neměl nikdo na cestě chrápat.Navíc je to celkem problémová čtvrť.Samý.... ten, oný....(Nevím, jak to napsat, bez ztráty desítky) ;-D;-DRv Jooo "mladík" ;-D

0/0
10.8.2011 21:43

Lízal

Čekal někdo v případě policie jiný závěr?

1. Auto může jet jen takovou rychlostí, aby zastavilo na vzdálenost na kterou má řidič rozhled.

2. Co vlastně hlídka dělala při řízení, že si nevšimli těla na vozovce? Čeho si vlastně policie na obhlídce všimne...?!

+2/0
10.8.2011 11:58

Fair-Play

Re: Čekal někdo v případě policie jiný závěr?

Ještě napiš, že řidič mohl ležící tělo na vozovce předpokládat;-O Pomíjíš úplně to, že dotyčný přejetý neměl na silnici co polehávat! Pokud ležel za zatáčkou nebo horizontem, tak už se toho mnoho udělat nedá a nikdo nebude jezdit kvůli tomu v noci krokem!!

0/0
10.8.2011 12:19

prochorow

Re: Čekal někdo v případě policie jiný závěr?

Něco podobného se stalo i kamarádovi, shodou okolností také policajt. Zabil autem chlapa ležícího na silnici, bylo to v noci na podzim, byla mlha a mrholilo. Neměl šanci ho vidět, protože byl navíc oslněn protijedoucím autem. Přejetý měl v krvi cca 3 promile...

0/0
10.8.2011 13:06

ptakPB

Re: Čekal někdo v případě policie jiný závěr?

a co obvyklé policejní - můžete za to vy , protože jse se nevěnoval řízení, nepředvídal, nepřízpůsobil, nevěnoval se atd ticíce policejních keců, co normální civilní řidič musí a proč musí být potrestán, že to způsobil a neměl. U policajta to neplatí, ostatně ono se nelze ani divit, když téměř polovina policajtů jsou úplatní, bezcharakterní zloději, gauneři, mafiání a dokonce i pedofilové - viz články z poslední doby a to i na Idnes.

+1/0
10.8.2011 14:07

Dr.Download v.5

Re: Čekal někdo v případě policie jiný závěr?

Napadla vás třeba barva oblečení té oběti? Nedělejte ze sebe vola.

0/0
10.8.2011 13:01

ptakPB

Re: Čekal někdo v případě policie jiný závěr?

kdyby hlídka byli dva gayové - dnes je to populární, tak by to člověk i pochopil, drželi se ruce  a upřímně si hleděli do očí

+1/0
10.8.2011 14:09

IARK - Králíček ušáček

Jednoduche uvazovani

Koukam ze dost lidi tedy si mysli, ze policisti by meli byt za mrizemi - duvod? No prece proto, ze to jsou policisti. :-/

0/0
10.8.2011 11:18

ptakPB

Re: Jednoduche uvazovani

ano dnes je to téměř jisté, že policajt se řadí k nové sortě kriminálníků (viz články z poslední doby v novinách)

0/0
10.8.2011 14:10

Theuniversal1

Vina a trest

Znám soudce, který se prezentuje dvěma výroky, kdy za to řidič nemůže :

1, ležící člověk v nepřehledné zatáčce

2. chodec, který vběhne řidiči zprava přímo před auto

v ostatních případech je řidič vždy! vinen:-/docela mazec ...

naštěstí existuje odvolací soud, který dává občas za pravdu i slušným lidemR^

0/0
10.8.2011 10:35

superpiryn

Na silnici

nemá ležící člověk co pohledávat  !!!

+2/0
10.8.2011 10:13

Fair-Play

Re: Na silnici

A proto se tam nedá přepokládat.

0/0
10.8.2011 10:18

110661

Re: Na silnici

Pravda pravdouci. Ale kdybych ho prejela ja, budou to hodnotit stejne nebo mi reknou, ze jsem ho mela videt8-o?

0/0
10.8.2011 11:55

semelik

jenom tak pro zasmání - zkuste přejet ožralu na silnici

Jak asi myslíte, že to s váma dopadne?

0/0
10.8.2011 22:06

Vindis

A co chodec?

Zvláštní, že nikdo se nezamyslí nad tím, proč ten člověk ležel na silnici. Většina jednoduše řekne, že je to byl opilec. Ale co kdyby to byl normální člověk, který náhodně prodělal infarkt nebo akutní příhodu, která ho skolila na zem? Už jen fakt, že policie nesdělila žádné informace, svědčí o tom, že nemuselo nutně jít o opilce. Jinak by to náznakem sdělila a všichni by měli jistotu, že policisté se ničeho neprovinili.

Zda tomu šlo zabránit nebo ne, o tom diskutovat nebudu. Neznám podrobnosti. Každopádně souhlasím, že na všechny se musí měřit stejným metrem. Vždyť policista bez majáčku je obyčejný řidič jako každý jiný.

+1/0
10.8.2011 10:06

Fair-Play

Re: A co chodec?

Tak počkej, pokud by tam ležel opilec, tak za nehodu nemohou a pokud by tam ležel někdo po mozkové příhodě......na tom samém místě v tu samou dobu...tak za to mohou? Nemyslíš, že to je poněkud divné uvažování? Ale možná jsem tě špatně pochopil.

0/0
10.8.2011 10:11

Vindis

Re: A co chodec?

Opilec si za svou opilost může sám, takže neměl na silnici co dělat. Člověk s příhodou ale nemůže ovlivnit svůj stav. To ho máme také odsoudit, že neměl na silnici co pohledávat? To jen reaguji na ti, kteří rázně píšou, že člověk nemá na silnici co pohledávat.

Jinak z pohledu případu by se na to pak pohlíželo jinak. Na míře zavinění to samozřejmě nemá vliv. Jen by se na to reagovalo jinak. Stejně tak reakce zde v diskuzi. Kdyby se napsalo, že to byl opilec, tak všichni budou psát, že tam neměl co dělat a policajt je nevinný. Kdyby se napsalo, že to byl člověk s mozkovou příhodou, tak všichni odsoudí policajta, že toho člověka neviděl a měl být bezpodmínečně odsouzen. Bez uvedení stavu člověka se více aplikuje efekt opilce. Jen uvádím názor, jak to chodí zde v diskuzi.

0/0
10.8.2011 10:39

Theuniversal1

Re: A co chodec?

R^;-)

0/0
10.8.2011 10:47

prima.p

Re: A co chodec?

Pokud tam bude ležet člověk po infarktu tak má bohužel smůlu.To bychom musely opravdu jezdit na 1 rychlostní stupeň.Tomuhle se asi nedá nijak předejít.!!Prostě trestat řidiče,zvláště v noci, za to, že těsně za zatáčkou je ležící člověk je nesmysl.I když je tu řešení!Přikázat v noci maximální rychlost všude na 20 km za hodinu.:-)

0/0
10.8.2011 10:28

Fair-Play

Re: A co chodec?

Přesně, trestat řidiče za to, že přejede někoho kdo si ustele na silnici  (a je úplně jedno proč) je zvrhlost! Stejně tak bych netrestal řidiče který srazí neosvětleného cyklistu nebo mimo obec chodce, který nemá alespoň reflexní pásek na rukávu.

0/0
10.8.2011 10:34

Theuniversal1

Re: A co chodec?

Bohužel ten zákon je občas nepoužitelný - řidič musí...bla bla bla zastavit na vzdálenost jakou má rozhled...což v praxi v noci na dálnici znamená na tlumený světla jet tak kolem 60km/h nebo dokázat změnit fyzikální zákonyRv

0/0
10.8.2011 10:37

MKN

Bohužel

po civilní osobě se v takovém případě pěkně povozí - jak to, že jste nejel na dohled - potkávacích světel? abyste mohl bezpečně zastavit ? a skončí to většinou obviněním pro porušení důležité povinnosti.

0/0
10.8.2011 9:56

Fair-Play

Re: Bohužel

Do pravé zatáčky jezdit rychlostí chůze nebo rovnou zastavit a jít si to napřed prohlédnout;-D

0/0
10.8.2011 10:02

prima.p

Re: Bohužel

Přesně tak.už bylo pár případů a vždy to odnesl řidič.Najednou je to v pořádku?;-ORv

0/0
10.8.2011 10:09

Von_Rosret

Re: Bohužel

poslete odkaz na clanek, kdy to ve stejne situaci odnesl ridic. Pokud narazite na toho zraleho kamionaka, tak ten nedostal trest za prejeti cloveka, ale za jizdu pod vlivem.

0/0
10.8.2011 10:15

Theuniversal1

Re: Bohužel

Můžete mi najít jeden z nich? Rozhodující slovo má sice soudce, ale daleko větší váhu má vždy stanovisko soudního znalceR^

0/0
10.8.2011 10:38

tatar.

Re: Bohužel

taky jsem již o podobném případu kdysi četl. dle policie byl tenkrát řidič viníkem, má prý předvídat a přizpůsobit.

0/0
10.8.2011 11:02

Theuniversal1

Re: Bohužel

To, že jej policie označila jako viníka ještě přece nic neznamená;-)Až pokud tak rozhodne soudce a i to nic neznamená...odvolání atd. :-)

0/0
10.8.2011 11:15

IARK - Králíček ušáček

Re: Bohužel

Prosim taky o najiti jedineho takoveho pripadu, dekuji

0/0
10.8.2011 11:19

polpot1

Policisté....

jáby to vůbec neřešil tuto banalitu spát se má doma a né na silnici;-D;-D

0/0
10.8.2011 9:56

jan.banos

nspekce trestný čin nezjistila

super, beru to jako precedens R^

0/0
10.8.2011 9:36

svobodnik Halik

inspekce

Tady se fňuká zbytečně.Každý si myslí,že inspekce to záměrně zametla pod koberec.To je však velký omyl.Protože inspekce jde při takových to událostech policajtům dost "po krku".Jakýkoli policejní útvar má z inspekcí strach.

+2/0
10.8.2011 9:18

vodní želva

Re: inspekce

A navíc celé řízení vede státní zástupce.

0/0
10.8.2011 9:35

jan.banos

Re: inspekce

pravda to zřejmě bude.

známý ( bývalý policajt) mě říkal, kolik je s tím oplétaček, pokud má policejní auto nehodu.

Ale stejně dle zákona nejeli takovou rychlostí, při které by mohli bezpečně zastavit na vzdálenost, na kterou mají rozhled. ležící nebyl nějaká přebíhající srna přes cestu.

0/0
10.8.2011 9:39

Theuniversal1

Re: inspekce

Ty jsi tam byl, že víš přesně kolik jeli?8-oPovídej, přeháněj...R^

0/0
10.8.2011 10:26

jan.banos

Re: inspekce

nejeli rychlostí, při které by bezpečně zastavili na vzdálenost, na kterou měli rozhled. nepotřebuji ani přibližně vědět rychlost, jakou jeli.

Bezpečný odstup vozidel se neřeší také metry, ale časovým úsekem 2 sekundy.

0/0
10.8.2011 13:08

MaverikOne

Re: inspekce

souhlas kolikrát to je až hnus..

0/0
10.8.2011 9:40

mam-rad-pivo

Na silnici se sice nemá ležet

ale to řidiče nezprošťuje povinnosti věnovat se plně řízení a jet tak, aby dokázal zastavit na takovou vzdálenost, na jakou má rozhled a pokud mu ten člověk nespad přímo před auto, tak ho měl jedonznačně vidět a včas zastavit.

0/0
10.8.2011 9:16

Pleshoun

Re: Na silnici se sice nemá ležet

Dle této teorie by se musela všechna vozidla pohybovat rychlostmi blížícími se k nule. Jde o krásně napsanou větu k jednoznačnému určení viníka. Řidič jede ta, aby jel bezpečně v rámci aktuálních podmínek s jistou rezervou na nepředvídatelné okolnosti. Takovou okolností ale není tělo ležící v nepřehledném úseku mimo přímý dopad světla z reflektorů (v ostřejší zatáčce prostě svítíte jinam než jedete a dle vaší teorie je třeba počkat na ráno).

+4/0
10.8.2011 9:29

jarno3

Re: Na silnici se sice nemá ležet

Tohle zkuste vysvětlovat policajtovi u dopravní nehody. Potíž je v tom, že Šizák je napsán natolik obecně, že si ho může policajt vykládat jak chce a taky to tak dělá. Když se "rozhodne", tak přes to nejede vlak a nikdo vám vinu neodpáře. Navíc  fízl nemusí své rozhodnutí nikomu a nijak zdůvodnit!

0/0
10.8.2011 9:39

Theuniversal1

Re: Na silnici se sice nemá ležet

To co píšeš je hromada výkalů, slušně řečeno. trošku se o svá práva zajímej. Jestliže četník na místě o dopravní nehodě rozhodne o tvé vině, vždycky!!! máš nárok se odvolat ke správnímu řízení, které nyní vede magistrát města. Pokud nesouhlasíš ani s jejich výrokem můžeš se odvolat na kraj a i po jejich zamítavém stanovisku se můžeš odvolávat dál. Zákon je postavený kolikrát na palici, že těch výkladů k jedné věci může být spousta. howgh p.s. příště před nadáváním trošku uvažuj a čti, budeš v hospodě za hvězdu;-)

0/0
10.8.2011 10:30

polpot1

Re: Na silnici se sice nemá ležet

po silnici se jezdí a né na ni leží,podle tvého názoru by jsme,tak dojeli do pr...a né do cíle své cesty!!!!

0/0
10.8.2011 9:58

Fair-Play

Re: Na silnici se sice nemá ležet

Je vidět, že máš opravdu rád pivo a tudíž neřídíš. Tohle může napsat jen neřidič, tupá citace zákona. Jsou věci, které se předpokládat dají, např. odstavené auto (má alespoň odrazky když né trojúhelník) atd. ale nedá se předpokládat osoba ležící na sinici!!To by se jezdilo rychlostí chůze pokud by měl toto každý předpokládat!

0/0
10.8.2011 10:00

mam-rad-pivo

Re: Na silnici se sice nemá ležet

Jasně mudrlante, vůbec neřídím. To jste přesně vy - no jo, kdo moh vědět že za tou zatáčkou neco bude, no jó, von měnil to kolo za horizontem. Čumim ku*va kam jedu, ne? Když se neco stane na dálnici, tak do toho vlítne dalších deset beranů. Prostě jedu a hotovo.

0/0
10.8.2011 10:05

Fair-Play

Re: Na silnici se sice nemá ležet

Jak říkám, je vidět, že jsi neřidič;-D nebo jezdíš jen trasu domov - Lídl.

0/0
10.8.2011 10:09

Dr.Download v.5

Re: Na silnici se sice nemá ležet

Co barva oblečení lynchi? Napadlo vás to?

0/0
10.8.2011 13:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.