Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tramvaj přivřela cestující a táhla ji 15 metrů, řidič nic nevěděl

Jízda tramvají v Ostravě není tak bezpečná, jak by se mohlo zdát. Policie totiž hledá svědky hned dvou incidentů, při kterých dveře soupravy přivřely cestující. Jednou dokonce tramvaj táhla ženu patnáct metrů, řidič si ničeho nevšiml. Cestující nakonec vypadla a souprava jela dále.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TREPAC

Opatrnost vždy.

Kdo se hůře pohybuje, kdo prostě nemůže chodit jako zdravý člověk, tak ať vystupuje a nastupuje do tramvaje, autobusu a trolejbusu dveřmi u řidiče. Hlavně zadní dveře těchto dopravních prostředků bez kamerového systému jsou málo hlídatelné. Přeji všem bezpečnou dopravu.

0/0
11.8.2011 6:36

abraxas121

Vzhledem k tomu, že si neprodleně neoznačila jízdenku

(v přepravních předpisech není ani slovo u důvodech, proč tak nemusíte učinit), napařit pokutu za jízdu na černo. A další pokutu za jízdu v rozporu s přepravními předpisy. Neseděla, ani se řádně nedržela.

0/0
10.8.2011 18:11

stil

Kdo v Ostravě nejezdí, tak nepochopí

Řidiči tramvají spěchají na konečnou aby měli trochu delší přestávku a extrémně brzy zavírají dveře.Arogantně zavírají dveře v době kdy cestující ještě nestihli vystoupit natož nastoupit.A to se opravdu neflákají ani nevystupují na poslední chvíli.To samé platí pro cestující co nastupují.

0/0
10.8.2011 11:34

osk

Měl jsem dojem

že snad mají záchranou brzdu to je takový problém to zmáčknout? Nebo to bývá nefunkční aby to nemohli mačkat výrostci? Musím říct že do detailu tohle neznám.

0/0
10.8.2011 8:36

tipovac.leteckych.snimku

Měla štěsti, že se jí to stalo při vystupováni

bo v opačnym připadku by eště mohla dostať pokutu za jizdu načerno

0/0
10.8.2011 8:34

t-k

Neuvěřitelný

Není to tak dávno (21.4.) co přesně tímto způsobem zemřel na Tylové člověk. Nebyla to v Porubě náhodou taky 17ka? To vypadá na nějakýho magora řidiče.

0/0
9.8.2011 22:26

Von_Rosret

Re: Neuvěřitelný

nesviti nahodou pred zavrenim dveri nekolik sekund vystraha, aby se nevstupovalo do prostoru dveri? Ze jsem si uz nekolikrat vsiml, jak se pani v tramvaji zapomela a vylejzala na posledni chvili.

0/0
9.8.2011 23:31

t-k

Re: Neuvěřitelný

No a právě to kolik přesně je těch "několik" sekund ovlivňuje zásadním způsobem řidič (alespoň u těch starých tramvají, kde jak tady správně píšou řidič nevidí na zadní dveře). Až policie najde ty svědky, tak se možná dovíme, jak to doopravdy bylo. I když to už asi nebude mediálně zajímavé. Jak dopadlo vyšetřování smrťáku z dubna už taky nenapsali. Nejsem starej ani nemohoucí, ale tramvají v Ostravě občas jezdím, a věřím že totéž by se mi mohlo stát ne vlastní vinou. Tak doufám, že pokud tam je nějaký magor, tak ho brzo chytnou. Pro redakci: Zjistěte a napište, co to bylo za typ tramvaje, abychom věděli kde může k této situaci dojít a kde si máme dávat pozor. Že to na Tylově byla opravdu T3, jsem zjistil jenom z obrysů co tam po nehodě nastříkali sprejem.

0/0
10.8.2011 0:44

kaksikymmenta

Re: Neuvěřitelný

Oni taky cestující hlavně naskakují do dveří na poslední chvíli, což je taky pěkná ptákovina. Samozřejmě jde taky o typ tramvaje, jak říkáte. Ale hlavně by se měli zamyslet cestující, jestli jim to za to stojí. A není to jen Ostrava nebo jak já to vidím často v pražském metru. Cestující vidí zavírat se dveře, tak do nich vlezou a ještě je roztahují, aby mohli nastoupit i další spěchající. Jenže pak se všichni diví, že dveře nefungují správně. Možností je mnoho, třeba je to o řidiči nebo jen o soupravě tramvají, kde selhává technika.

0/0
10.8.2011 8:28

osk

Re: Neuvěřitelný

V metru se to dělá protože všichni vědí že ty dveře se znovu otevřou když je tam nějáká překážka, u T3 to muže dělat jenom blb jinak myslím že by se taky dveře nových tramavají měly otevřít znovu pokud je tam nějáká překážka ale nezkoušel bych to.

0/0
10.8.2011 8:33

kaksikymmenta

Re: Neuvěřitelný

Nemělo by se to dělat. Cestující pak bouchají na to tlačítko a diví se, že nefunguje. Navíc ve špičce, kdy metro jezdí každé 3 minuty, je to vyložená hovadina, protože tím zdržují ostatní soupravy na trati. Ale co se týká té Ostravy, chtělo by to víc detailů o voze.

0/0
10.8.2011 8:53

osk

Re: Neuvěřitelný

Já bych to viděl na T3 nebo nějákou její přestavbu ostatní tramvaje mívají jenom jeden vůz a tam by snad byli cestující schopni informovat řiciče.

0/0
10.8.2011 8:30

Chytry.Levicak

předpokládám...

že ani cestující si ničeho nevšimli.možná tam nastoupila na poslední chvíli...

0/0
9.8.2011 21:20

gonyr

Re: předpokládám...

Ty si to nečetl, vid?

0/0
9.8.2011 22:49

osk

Re: předpokládám...

MOžná si všimli ale to je houby platné v druhém voze

0/0
10.8.2011 8:34

osk

Re: předpokládám...

Ačkoliv ted mě napadá že to má záchranou brzdu

0/0
10.8.2011 8:34

Pongo

Hmm

Případ vlečení - jasná chyba řidiče. Může se stát, že dveře někoho přivřou, ale signalizace ukazuje zavřeno. Řidič se ale musí podívat do zrcátka a přesvědčit jestli někoho ve dveřích nemá. Je to částečná chyba cestující, protože když se těžce pohybuje, má lízt prvníma dveřma, aby ho řidič viděl. Druhý připad přivření je spornej. Cestující často naskakujou na poslední chvíli a pak se divěj, když je dveře skřípnou.

Nový tramvaje maj ochranu proti přivření. Když dveře narazej na překážku, samy se otevřou a když jsou dveře otevřený, tramvaj se nemůže rozject.

0/0
9.8.2011 18:50

dodo125

Re: Hmm

Případ vlečení je sporný. Jednalo se o dvou vozovou soupravu a cestující vystupoval z druhého vozu. Zřejmě se jednalo o model T3, kde řidič díky tvaru karoserie nemá v případě posledních dveří, posledního vozu možnost optické kontroly prostoru dveří, ani pohledem do zpětného zrcátka.... Musí se spoléhat na techniku a uvědomnělost cestujících....

0/0
9.8.2011 22:19

Rudla01

Vždy platilo:

"Po zaznění zvukového znamení urychleně opusťte prostor dveří!"

Co na tom ty lidi nechápou?

+4/0
9.8.2011 17:12

opportunity

Re: Vždy platilo:

Já třeba nechápu, proč zvukové znamení vřeštíl, když lidi teprve začnou vystupovat, natož aby někdo ěml šanci nastoupit.

0/0
9.8.2011 17:58

horác

Re: Vždy platilo:

řidič se má taky přesvědčit zda může zavřít dveře, od  toho má zpětná zrcátka

0/0
9.8.2011 18:09

Von_Rosret

Re: Vždy platilo:

prez vagon a pul? To ma vystoupit a jit to  zkontrolovat osobne?

0/0
9.8.2011 23:33

bembinka

To ty dveře nemají nějaké zařízení,

které by v těchto případech zabránilo zavření dveří a rozjezdu šaliny? A řidiči na palubovce nesvítí kontrolka, že dveře nesou dovřeny8-o?

0/0
9.8.2011 16:50

stenley67

Re: To ty dveře nemají nějaké zařízení,

Myslím si,že u nových tramvají čidlo proti rozjezdu je,ale u starých?Ovšem vše se dá odblokovat!!:-(

0/0
9.8.2011 17:06

marwal

Re: To ty dveře nemají nějaké zařízení,

a já myslel, že jakmile zazní signál a rozsvítí se světlo, mají cestující urychleně opustit prostor dveří, nikoliv urychleně běžet ke dveřím a vyskakovat. Možná by stačilo pouze odbourat lidskou hloupost... :-)

0/0
9.8.2011 17:19

veverkalidka

Re: To ty dveře nemají nějaké zařízení,

Já bych to viděla na tu lidskou blbost těch řidičů. ono někteří lidé fakt nemohou "urychleně" opustit dveře. Ten řidič je povinen si zkontrolovat, zda někoho ve dveřích nemá a ne si myslet, že když se on rozhodne odjet, tak mají všichni, co by rádi vystoupili, smůlu!Rv

0/0
9.8.2011 17:21

Falconeyex

Re: To ty dveře nemají nějaké zařízení,

souhlas, místní diskutující chytráci si zřejmě neumí představit, že má někdo omezenou motoriku těla, je starý případně je ve dveřích nával. prostě banda vypatlanců

0/0
9.8.2011 17:34

politicky nekorektní trolejbus

Re: To ty dveře nemají nějaké zařízení,

na zadní dveře řidič NEVIDÍ a to ani pomocí zpětného zrcátka.

U nových tramvají, nebo u rekonstrukcí se proto instalují nade dveře kamery, které snímají celý bok soupravy a blízké okolí.

V Brně se stal případ, kdy šalinář přivřel mezi dveře vodídko od čivavy, kterou její inteligentní panička nechala do tramvaje hopkat po svých. Šalinář totiž nevidí bok tramvaje do výšky cca 30cm od temene koleje, tudíž ten čokl by pro něj neviditelný

0/0
9.8.2011 22:29

Norgren

Re: To ty dveře nemají nějaké zařízení,

něco takového mají dveřní systémy od firmy Norgren, jestli se dobře pamatuju, ale ti to dělají pro vlaky, bohužel ne pro tramvaje...

+1/0
9.8.2011 17:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.