Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brňané si vymohli vylepšení tramvají Porsche, Pražané si musí počkat

V pražských tramvajích Porsche jsou na několika místech sedačky naproti sobě a velmi blízko, což pro cestující představuje značné nepohodlí. Skoro stejné tramvaje jezdí i v Brně. Tady si cestující na špatné umístění sedaček stěžovali. Brněnský Dopravní podnik jim vyšel vstříc a sedačky nechal seřadit za sebe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

QDE

Na MHDB už jen bude blbý ceník

Na šalinách Porsche se mi to fakt nelíbilo, ale teď už je jen ptoblém co nám bude vadit zdražování jízdného, pokud tedy padnou slevy pro studenty a důchodce tě pic ...

0/0
14.8.2011 18:07

dannnny

onderka

no, tak to skonci,bude nas to stat opet miliony. Snad by bylo lepsi mit na radnici (Brno) lidi, kteri maji alespon maturitu a ne lidi jako onderka.... Jo, vubec jak to dopadlo s jeho diplomem z one podivne Englischovy VS????

0/0
9.8.2011 17:14

Dýzl

V Brně nejsou žádny tramvaje.

Máme tady jen šáliny !

+5/0
8.8.2011 23:50

Seventh son of a seventh son

Re: V Brně nejsou žádny tramvaje.

A taky jsme Brňáci!

0/0
9.8.2011 6:57

lu2222

tramvaj na dvě věci

Je tam jen pár sedaček, kde se dá pohodlně posadit a najít místo na stání, kde by člověk nepřekážel, je nemožné.

+1/0
8.8.2011 22:34

Martin Šubrt

...

Škoda, že pan Dvořák nedodal, že o tomto problému se v Praze vědělo už před dovezením prototypu 14T. A že by Škodovka pochopitelně udělala sedačky po směru jízdy 2+1. Ovšem to by do toho nesměli vstoupit politici typu Béma se Šteinerem, u nichž vzniklo přání, že nová tramvaj, která není celá nízkopodlažní, musí tudíž mít uvnitř pouze jeden politicky únosný schod. Takže schod je to jak kráva, ještě se k němu musí zvedat podlaha, ale po tom schodu je pořád podlaha dost nízko na to, aby se pod ní vešly podvozky. Tudíž podvozky jsou pod podélnými sedačkami. V Brně je tam teď ještě malý schůdeček a už se příčné sedačky jakž takž vešly. Přitom tam mohly být dva schody a sedačky úplně normálně. Ale holt objednávali politici a vyřvali si jeden schod. Taky si vyřvali, že musí být jen jedny dveře do vysokopodlažní části. Což jsou ty zadní jednokřídlé, tudíž přední musela Škodovka udělat k řidiči. Co si Praha objednala, to má. V Plzni si ťukali na čelo, co chceme.. Holt dodávka do Kocourkova...

+1/0
8.8.2011 15:46

petr.brno

Lepší, ale pořád nedobré řešení

Sedačky jsou řešeny lépe, ale pořád to není dobré. Velká část sedaček jsou nedělené "lavice" o šířce 1,5 osoby. Sedačky jsou proti sobě a pokud si na jedné straně sedne dospělá osoba, tak naproti už si nikdo nesedne - místa je tam opravdu extrémně málo. Chápu, že uspořádání prostoru má nějaké limity, ale určitě by to šlo vymyslet lépe...

Nicméně za snahu zlepšit kritizovanou věc má DPMB jednoznačně velké +

0/0
8.8.2011 15:22

PIsa.lek

Re: Lepší, ale pořád nedobré řešení

> Sedačky jsou proti sobě a pokud si na jedné straně sedne dospělá osoba, tak naproti už si nikdo nesedne

Kecy v kleci - není problém, aby se tam dva proti sobě vešli - jezdím tam časo, mám skoro 2 metry a nevidím nějaký extra problém - rozhodně se tam dají nohy natáhnout lépe, než v autě.

0/0
8.8.2011 15:51

Martin Šubrt

Re: Lepší, ale pořád nedobré řešení

Naproti si určitě někdo sedne, ale při větší zaplněnosti má problém tam k tomu sezení vůbec dojít přes dva sedící lidi vedle. Problém je, že mezi ty dva by si správně měl ještě někdo stoupnout, a to už téměř nejde. Dva lidé 195 cm se s maličkou rezervou téměř dotýkají koleny. Sledoval jsem 14T v Praze při stávce, kdy byla totálně přecpaná. U dveří hlava na hlavě, ale v těchto vysokých článcích jen sedící, mezi jejich nohama nestál nikdo... Bylo hezké, jak jedna slečna volala, hele, tam to tak plné není, protože ta tramvaj ze 3/5 působí jako prázdná, bo je vidět skrz - pak slečna pochopila, když se vrhla do toho davu u dveří...

0/0
8.8.2011 15:55

Martin Šubrt

Re: Lepší, ale pořád nedobré řešení

Ona základní konstrukce vozu už moc víc neumožňuje. Kvůli podvozku je tam teď ještě takový schůdeček, který by byl v uspořádání 2+1 také nutný a už teď v tom prostoru na stání není příliš bezpečný. Porto asi byla snaha jeho větší plochu zakrýt sedačkami. Celé to vychází z chybné koncepce. Když se mrknete na tramvaj Astra, je Porche vlastně totéž, jen tam prostě do vysokého článku nejsou dva schody, ale jeden. No a z toho vyplývá, že v Astře jsou normální sedačky a v Porsche se to bastlí maličko zoufale. Iniciátorem bastlení jsou pražstí politici a DP, kteří si prostě objednali jeden schod, bo to vypadá lépe, když je jeden a ne dva...

0/0
8.8.2011 15:51

kilociP

dobrej napad

Ja jsem jednou v tehle tramvaji pri prudkem zabrzdeni spadl (neni se tam kde drzet). Mel jsem z toho pochroumany krk.

0/0
8.8.2011 13:29

Nesmazatelny 2.0

Hmm

No vskutku v Brně oplýváme tímto zázrakem, ovšem ty sedačky jsou široký tak na 1,5 člověka a opět jste blízko kolenama s protisedícím člověk. Takže je to dobrý řešení a) pro milence, co se k sobě tisknou, b) pro matku s dítětem a nákupem, že si to může položit vedle sebe c) pro opravdu nadměrné pasažéry. Všichni ostatní mají radši T3.

0/0
8.8.2011 12:37

hrcprcsalala2

Re: Hmm

No jasně, všichni starší lidé, matky s kočárky a pohybově omezení lidé T3 zbožňují... ;-D Drobná nápověda: nejsi pupek světa.

0/0
8.8.2011 12:40

Nesmazatelny 2.0

Re: Hmm

Zato ty jsi podle nicku minimálně profesor na Oxfordu.

0/0
8.8.2011 12:42

hrcprcsalala2

Re: Hmm

A zase jsi se netrefil. To musí být ale frustrující... ;-D

0/0
8.8.2011 12:52

Martin Šubrt

Re: Hmm

No, v Praze jsme měli tyto 1,5 sedačky po dodání mezi dveřmi v nízké části této tramvaje. A protože si na ně lidé stěžovali, byly odstraněny a instalována klasická jednosedačka. Stížkosti byly hlavně ve smyslu, proč si ke mně někdo sedá :-))) Lidé se tam při narvaném voze buď cítili divně, že zabírají sami moc místa, nebo nepříjemně, když si k nim někdo přisedl. Proto celkem překvápko, že si totéž udělali v Brně...byť tam to není teď u toho davu u dveří a mohlo by to fungovat o fousek lépe. Ale i tak to asi úplně populární nebude...

+1/0
8.8.2011 15:59

KOLDAK

Celá vec svědčí hlavně o absolutní nekompetentnosti

"špičkových" a královsky placených manažerů DP. Už fakt, že ty paskvily převlečené za tramvaj  za několikanásobek skutečné ceny do vozového parku pořídili, by v normální firmě bylo na vyhazov.

0/0
8.8.2011 12:36

denek

Re: Celá vec svědčí hlavně o absolutní nekompetentnosti

Problém vidím jinde. Ti, co navrhují uspořádání sedaček v tramvajích, evidentně tramvajemi nejezdí, jinak by nemohli takové zhovadilosti navrhovat.

0/0
8.8.2011 13:04

PIsa.lek

Re: Celá vec svědčí hlavně o absolutní nekompetentnosti

> za několikanásobek skutečné ceny

A skutečná cena za tento typ tramvaje je podle "experta" kolik??

0/0
8.8.2011 14:18

Martin Šubrt

Re: Celá vec svědčí hlavně o absolutní nekompetentnosti

Uspořádání sedaček často vyplyne z úchylných požadavků na konstrukci, které v Praze zejména inspirovali politici. Ale i mně by zajímalo, kterej tydýt tam ten požadavek na jeden schod uvnitř a přední dveře pro řidiče nakonec prosadil...To muselo být velký zvíře, když mu to všichni, smějíc se zoufale za zády, odkývali...

0/0
8.8.2011 16:01

krop

...

MHD je jednim z duvodu pro MHD nepouzivam. Nicmene je dobre, ze se tyhle nedostatky resi aspon castecne. Co me udivuje vic je, ze to takova tramvaj dotahne nejen do konce projektu, ale i do vyroby! Kalkulace je jasna. Vyrobime jim hezkou tramvaj, ktera se bude zdat perfektni, ale po delsi zkusenosti se ukazou problemy, ktere bude treba upravit a za to je pekne zinkasujeme...

+1/0
8.8.2011 12:17

bebíčko

Re: ...

MHD je jednim z duvodu pro MHD nepouzivam.

Stává se Vám to často?

0/0
8.8.2011 12:22

lakub

Re: ...

ja tomu rozumim. vadi mu management DP. neni to u vas vekovym rozdilem???

0/0
8.8.2011 14:25

PIsa.lek

Re: ...

>vadi mu management DP

A to se píše tak, jak to napsal on??

0/0
8.8.2011 15:52

Martin Šubrt

Re: ...

To máte tak, tramvaj město kupuje jako politický projekt, chce se ukázat. Chce to rychle, chce aby to vypadalo hezky a dalo se to před volbami pěkně prodat. Jako že to nemá bariéry a tolik schodů a tak dál. A občas se tyhle požadavky prostě nesejdou s logikou a ještě se spěchá a musí se hned, a byť všichni vědí, že je to vůz na pytel, největším zvířatům je tohle fuk, prostě chtějí vidět něco nového na kolech, vyfotit se v tom do novin a to je důležitý...

0/0
8.8.2011 16:05

brblovka

Re: ...

Až bude MHD dodržovat jízdní řád, aby při přestupu spoje navazovaly, vozy budou mít čistý interiér, tak začnu uvažovat o používání MHD. Zatím, když jsem nucena Tramvaj použít, mám "kliku" na vůz, kde sednout na sedačku je dost riskantní  - potahy jsou prořezané, ušpiněné - no hnus! Za ty prachy, co chtějí za šalinkarty, by to ve vozech MHD mělo vypadat líp, o dodržování jízdního řádu ani nemluvím.

0/0
8.8.2011 17:27

hrcprcsalala2

Re: ...

A cenu za nehloupější příspěvek dne vyhrává...... ;-D;-D;-D

0/0
8.8.2011 19:01

brblovka

Re: ...

Ano jsi to ty! Napsala jsem pravdu,tak mě laskavě netvrď , že ji nemám.

0/0
9.8.2011 7:19

hrcprcsalala2

Re: ...

Psal jsem něco o tom, jestli máš nebo nemáš pravdu? Nepsal. Psal jsem o tom, že tvůj příspěvek vyhrává cenu za nehloupější příspěvek dne. Nauč se laskavě číst.

0/0
9.8.2011 10:06

brblovka

Re: ...

Sám jsi hlupák a svádíš to na druhé! Stav interiéru vozů MHD je dost hrozný,o větratelnosti nebo klimatizaci ani nemluvím. Proto považuji služby MHD za předražené! A včil mudruj, joudo!

0/0
9.8.2011 10:12

hrcprcsalala2

Re: ...

Kdepak co svádím na druhé? 8-o Zase problém se čtením? ;-D Zkoušelas někdy udržet myšlenku? Asi ne, viď? Zkus to, lidi ti hned začnou lépe rozumět a budeš méně k smíchu. R^

0/0
15.8.2011 11:07

brblovka

Re: ...

Přečetla jsem si znovu celé vláknoa musím trvat na tom, co je psáno v původním příspěvku, a to, že MHD JE JEDNÍM Z DŮVODŮ,PROČ MHD NEPOUŽÍVÁM. Jen jsm si dovolila mírně rozvést několik důvodů PROČ  MHD nepoužívám.ˇNemyslím si, že postavení sedačk v šalině je největším problémem.... V létě chybí klimatizace a v zimě  cestující mrznou ("jednička-lednička")

0/0
16.8.2011 16:02

libedejroznec

a vyřešili

..i to, že jsou sedačky nalepené těsně u sebe a u okna a normální člověk (né asiat) se tam nevejde a musí se různě kroutit aby tam mohl sedět ? ..není nad to si 40 minut  snažit vykloubit rameno, zadek mít jednou půlkou na druhém sedadle a k tomu ještě v 30ti stupňovém vedru..

0/0
8.8.2011 12:11

milan79

Re: a vyřešili

No já asiat nejsem a takovýto problém jsem nikdy neměl... i když přiznávám, že znám pár lidí co by se na jednu sedačku nevešli... ;-)

0/0
8.8.2011 12:15

libedejroznec

Re: a vyřešili

182cm, 93Kg ..   žádnej tlouštík..

0/0
8.8.2011 12:24

holydance

jo, holt, co nenese...

pro to se nevyplatí nic udělat....

0/0
8.8.2011 12:10

Adalbert Kolínský

Jsem Pražan.

A s tramvají "Porsche", vlastně i fungováním celého dopravního podniku jsem spokojen.

Fakt jim nejde nic vytknout.

+1/0
8.8.2011 11:42

rezerva

Re: Jsem Pražan.

Hlavně pak ta cena, co? Roční jízdné za padesát nebo sto korun... No kdo by to nebral!.

0/0
8.8.2011 11:46

Adalbert Kolínský

Re: Jsem Pražan.

Roční za Kč 4.750,- mi přijde tak akorát.

0/0
8.8.2011 11:55

rezerva

Re: Jsem Pražan.

tak to potom asi nebudete taková socka jako já

0/0
8.8.2011 11:57

Adalbert Kolínský

Re: Jsem Pražan.

Kolik myslíš, že by mělo stát roční jízdné?

0/0
8.8.2011 12:03

rezerva

Re: Jsem Pražan.

Míň. Ono ne každý, kdo nespada do kategorie osob, které mají slevy nebo jezdí zdarma, vydělává onen zmíněný průměrný plat. Někdo třeba nedělá vůbec...

+2/0
8.8.2011 12:11

Stir78

Re: Jsem Pražan.

Mne 13 Kc na den za moznost neomezene jezdit po meste prijde OK. Vadi mi jine veci. Zejmena pak smradlavi a spinavi spolucestujici.

+1/0
8.8.2011 12:17

rezerva

Re: Jsem Pražan.

Asi nemá cenu tady naříkat nad tím, že jsem líný si vyrobit opencard, takže kupuju neobčanské třicetidenní za 670... :-(

0/0
8.8.2011 12:28

Stir78

Re: Jsem Pražan.

Ani tech necelych 23 na den mi nepripada prilis. Kolik by tedy jizdne melo stat?

0/0
8.8.2011 13:34

Lízal

Re: Jsem Pražan.

Bezdomovci jsou též spokojeni. Sedáky jsou látkové, tudíž teplé a neklouzavé. Dobře se k nim přilepí pokálené kalhoty a lze v klidu usnout. Ve voze netáhne, protože větrání je minimální. Vozy nedrncají, jsou tiché. Jedna radost pro ty, kteří ve vozech tráví zadarmo celé noci !!

0/0
8.8.2011 11:48

Kozel_

Re: Jsem Pražan.

Ano, potahy dobře sají, ani není nic vidět. Pozná až ten, kdo si na sedadlo sedne a odejde s mokrými kalhotami. Rozhodně nejde o vodu z deštíku za oknem, do tramvaje neprší a deštová voda nelepí a nepáchne.

0/0
8.8.2011 12:09

holydance

Re: Jsem Pražan.

jo, je to prima mašina....za ty prachy ten komfort!

0/0
8.8.2011 12:11

KOLDAK

Re: Jsem Pražan.

Počkej, nejde o sporťák, kterým jezdíš ty, ale o tramvaj.

0/0
8.8.2011 12:37

Martin Šubrt

Re: Jsem Pražan.

Pražská tramvaj Porsche je přece známá tím, že se do ní vejdou taky jen dva...řidič a spolujezdec...o moc víc prostoru tam taky není :-)

0/0
8.8.2011 16:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.