Diskuze

Na mimořádné nadání dítěte většinou nikdo nepřijde, experti řeší proč

Mít doma neobvykle nadaného potomka ještě nemusí znamenat výhru. Talent totiž vyžaduje zvláštní péči a tu v Česku devět z deseti výjimečných dětí nedostane. Jejich schopnosti jednoduše nikdo neodhalí. Zlepšit péči o tyto děti je jedním z cílů Světové konference o nadaných, která v pondělí začíná v Praze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

energa

8. 8. 2011 16:21
No snad se začne něco dít

Dcera má od 1. třídy problémy s učením. V ped-psych poradně nám absolutně nepomohli, tak jsme nakonec zašli soukromě k psycholožce, kterou jsme navštěvovali několik let. IQ má nadprůměrné, ale ve škole se to projevuje jinak. Záleží na učiteli, jak ji s kterým předmětem zaujme. Když jede podle nějakého daného řádu, je to kalamita. Když dá dceři prostor a sám podá látku tak, že děti ani nedutají, vše je v poho. Jenže takových učitelů je málo. Vše je pak svalováno na hyperaktivitu dětí, za kterou se toho schová moc a učitel je king. Ve skutečnosti jde o neschopné učitele nebo o učitele, kteří jedou stylem "jen do výše svého platu". Chudáci děti. Nejvyšší čas, aby už někdo něco vymyslel.

0 0
možnosti

Lumpíí po banánu 2

8. 8. 2011 13:06
hyperaktivita je často hrobem nadaných dětí

Málokdo vydrží odpovídat na tisíce otázek každý den ;-)

0 0
možnosti

Mr. Neutron

8. 8. 2011 11:17
TO JE DOBŘE, HLAVNĚ PRO DÍTĚ ...

0 0
možnosti

vransen

8. 8. 2011 10:52
Talent a ČR se vcelku vylučují

Nechci to nějak shazovat, ale rozvinutí talentu a narození v ČR se prakticky vylučuje. Můžete rovnou zapomenout na vědecké profese, protože u nás se věda nedělá, případně není nijak zaplacena. Umění je prakticky to stejné. Žádný náš umělec se mimo region nijak výrazně neproslavil. Osobně bych z toho tedy nebyl nijak frustrovaný, že na mimořádné nadání nikdo nepřijde.

0 0
možnosti

krysa007

8. 8. 2011 11:17
Re: Talent a ČR se vcelku vylučují

nemám pocit, že se věda v čr nedělá. naopak, myslím si, že věda v čr je na stejné úrovni, jako západní věda.

A čr umělec, který by se proslavil za hranicemi? co třeba david černý. myslíte, že ho za hranicemi neznají?

1 0
možnosti

dulka

8. 8. 2011 10:32
Mluví se tady o IQ,

ne o talentu,ne o nadání.Mám takovou otázku.Dítě s IQ pod 100 a ditě s IQ nad 140.Které bude v životě sťasnější?Umíte si představit co dělá s dětským mozkem IQ 148?Má v hlavince kafemlýnek.Já jsem toho názoru,že obojí je špatně.Nejlepší je zlatý střed.Jenže co s tím.Je to život.No a poradit si musí vždycky rodič.!!Škola,psycholog,ti můžou jen a jen pomáhat.

0 0
možnosti

vransen

8. 8. 2011 10:34
Re: Mluví se tady o IQ,

Přesně moje řeš. V dnešní době už není nadprůměrné IQ tak důležité. Co se počítá je spíš EQ.

0 0
možnosti

vransen

8. 8. 2011 10:01
Otázka je,

k čemu je jako to rozpoznání mimořádného nadání dobré?

0 0
možnosti

Bereniké

8. 8. 2011 10:02
Re: Otázka je,

K ničemu, správný ovčan má být blbý s omezeným duševním obzorem a se zájmy spočívajícím z televize, fotbalu, piva a sexu. Přemýšlivý ovčan není dobrý volič, protože může mít vlastní názor.

0 0
možnosti

RACHEL15

8. 8. 2011 9:59
PORAĎTE !!!

Vidím, že jste tu všichni experti, tak mi prosím poraďte co mám dělat.

Můj malej už skoro od roku a půl recituje všechny básničky a říkadla, které já ani neznám.

Za dva měsíce mu budou dva roky a každý večer si sám vezme velikou knížku s ilustracemi Josefa Lady a sám, jen podle obrázků všechno odrecituje, nebo recitujeme s ním. Podle článku máme asi velké štěstí, protože jsem z učitelské rodiny. Uvažovala jsem o speciální školce, ale to bych zase dítě vytrhla z prostředí, kde bydlíme a neměl by v okolí bydliště žádné kamarády, se kterými si má hrát. Navíc všude dětem valí do hlavy angličtinu a já si myslím, že by se dítě mělo nejdříve naučit dobře česky a hlavně rozvíjet českou slovní zásobu. Je zbytečné ho učit slovíčka, když ještě neumí číst ani psát. Obzvlášť u angličtiny, kde se všechno jinak čte a píše, by se musel na základce učit vše znovu. Tak můžete mi někdo poradit ? Děkuji...

0 0
možnosti

garii v7.0

8. 8. 2011 10:00
Re: PORAĎTE !!!

Moje sestřenka to uměla taky. Teď je z ní zdravotní sestra na ARO. :-)

0 0
možnosti

padodo

8. 8. 2011 9:51
U mě na nadání přišli

U mě na nadání přišli i když jsem ve většině předmětů nestíhal. Někde se přece jen to mé IQ 145 projevilo. Občas se mě učitelé v matematice/fyzice/chemii ptali, jestli to mají správně, nebo jestli nevím, jak vyřešit úlohu se kterou si nevědí rady. Jó to byly zlatý časy a nepamatuju učitele, na kterého bych si mohl stěžovat.

0 0
možnosti

mimi28

8. 8. 2011 9:36
Talent ve škole

Fascinuje mě jak všichni upínají své naděje ke škole,  když máte ve třídě 30 dětí, jednoho nadaného žáka a víte o tom, tak na něj stejně nemáte čas. Protož se musíte zabývat 20 průměrnými a 8 podprůměrnými  a jedním "inkluzním" dítětem. Navíc, ve spoustě rodin prostě talent a vzdělání také nepodpoří, neboť není pro rodiče prioritou a nic s tím neuděláte. TAKŽE POKUD SI MYSLÍTE ŽE MÁTE TALENT, MUSÍTE HO ROZVÍJET SAMI!!! Věčně vám za zadkem nikdo stát nebude....

3 0
možnosti

josefbad

8. 8. 2011 9:40
Re: Talent ve škole

jo, kde jsou ty doby, kdy bylo ve tride deti 40. Treba v nasi skole.

0 0
možnosti

boudicca

8. 8. 2011 9:28
nadání

nadání není jenom o IQ. Člověk může být např. velmi nadaný hudebník nebo truhlář, a přitom bude mít jenom průměrné IQ. Problém nerozeznání talentu je spíš o tom, že děti nemají možnost vyzkoušet různé práce/umělěecké techniky/vědy, takže sami nevědí, na co mají talent. Příklad na vysvětlenou: když člověk nikdy nezkusí lyžování, nepozná, že je mimořádný lyžařský talent

0 0
možnosti

hermína

8. 8. 2011 9:33
Re: nadání

v tom je velká pravda. a zrovna to podceňování řemesel a manuální zručnosti mě štve. já bych se sice rukama extra neuplatnila, už proto, že ženská řemesla nejsou extra placená, ale třeba kluci, co s odřenýma ušima prolezou k jakési netechnické maturitě, jsou ztracená pracovní síla s nejistou budoucností. a přitom by jako schopní elektrikáři nebo obkladači byli zaplacení i spokojení.

0 0
možnosti