- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dcera má od 1. třídy problémy s učením. V ped-psych poradně nám absolutně nepomohli, tak jsme nakonec zašli soukromě k psycholožce, kterou jsme navštěvovali několik let. IQ má nadprůměrné, ale ve škole se to projevuje jinak. Záleží na učiteli, jak ji s kterým předmětem zaujme. Když jede podle nějakého daného řádu, je to kalamita. Když dá dceři prostor a sám podá látku tak, že děti ani nedutají, vše je v poho. Jenže takových učitelů je málo. Vše je pak svalováno na hyperaktivitu dětí, za kterou se toho schová moc a učitel je king. Ve skutečnosti jde o neschopné učitele nebo o učitele, kteří jedou stylem "jen do výše svého platu". Chudáci děti. Nejvyšší čas, aby už někdo něco vymyslel.
Málokdo vydrží odpovídat na tisíce otázek každý den
Nechci to nějak shazovat, ale rozvinutí talentu a narození v ČR se prakticky vylučuje. Můžete rovnou zapomenout na vědecké profese, protože u nás se věda nedělá, případně není nijak zaplacena. Umění je prakticky to stejné. Žádný náš umělec se mimo region nijak výrazně neproslavil. Osobně bych z toho tedy nebyl nijak frustrovaný, že na mimořádné nadání nikdo nepřijde.
nemám pocit, že se věda v čr nedělá. naopak, myslím si, že věda v čr je na stejné úrovni, jako západní věda.
A čr umělec, který by se proslavil za hranicemi? co třeba david černý. myslíte, že ho za hranicemi neznají?
ne o talentu,ne o nadání.Mám takovou otázku.Dítě s IQ pod 100 a ditě s IQ nad 140.Které bude v životě sťasnější?Umíte si představit co dělá s dětským mozkem IQ 148?Má v hlavince kafemlýnek.Já jsem toho názoru,že obojí je špatně.Nejlepší je zlatý střed.Jenže co s tím.Je to život.No a poradit si musí vždycky rodič.!!Škola,psycholog,ti můžou jen a jen pomáhat.
Přesně moje řeš. V dnešní době už není nadprůměrné IQ tak důležité. Co se počítá je spíš EQ.
k čemu je jako to rozpoznání mimořádného nadání dobré?
K ničemu, správný ovčan má být blbý s omezeným duševním obzorem a se zájmy spočívajícím z televize, fotbalu, piva a sexu. Přemýšlivý ovčan není dobrý volič, protože může mít vlastní názor.
Vidím, že jste tu všichni experti, tak mi prosím poraďte co mám dělat.
Můj malej už skoro od roku a půl recituje všechny básničky a říkadla, které já ani neznám.
Za dva měsíce mu budou dva roky a každý večer si sám vezme velikou knížku s ilustracemi Josefa Lady a sám, jen podle obrázků všechno odrecituje, nebo recitujeme s ním. Podle článku máme asi velké štěstí, protože jsem z učitelské rodiny. Uvažovala jsem o speciální školce, ale to bych zase dítě vytrhla z prostředí, kde bydlíme a neměl by v okolí bydliště žádné kamarády, se kterými si má hrát. Navíc všude dětem valí do hlavy angličtinu a já si myslím, že by se dítě mělo nejdříve naučit dobře česky a hlavně rozvíjet českou slovní zásobu. Je zbytečné ho učit slovíčka, když ještě neumí číst ani psát. Obzvlášť u angličtiny, kde se všechno jinak čte a píše, by se musel na základce učit vše znovu. Tak můžete mi někdo poradit ? Děkuji...
Moje sestřenka to uměla taky. Teď je z ní zdravotní sestra na ARO.
U mě na nadání přišli i když jsem ve většině předmětů nestíhal. Někde se přece jen to mé IQ 145 projevilo. Občas se mě učitelé v matematice/fyzice/chemii ptali, jestli to mají správně, nebo jestli nevím, jak vyřešit úlohu se kterou si nevědí rady. Jó to byly zlatý časy a nepamatuju učitele, na kterého bych si mohl stěžovat.
Fascinuje mě jak všichni upínají své naděje ke škole, když máte ve třídě 30 dětí, jednoho nadaného žáka a víte o tom, tak na něj stejně nemáte čas. Protož se musíte zabývat 20 průměrnými a 8 podprůměrnými a jedním "inkluzním" dítětem. Navíc, ve spoustě rodin prostě talent a vzdělání také nepodpoří, neboť není pro rodiče prioritou a nic s tím neuděláte. TAKŽE POKUD SI MYSLÍTE ŽE MÁTE TALENT, MUSÍTE HO ROZVÍJET SAMI!!! Věčně vám za zadkem nikdo stát nebude....
jo, kde jsou ty doby, kdy bylo ve tride deti 40. Treba v nasi skole.
nadání není jenom o IQ. Člověk může být např. velmi nadaný hudebník nebo truhlář, a přitom bude mít jenom průměrné IQ. Problém nerozeznání talentu je spíš o tom, že děti nemají možnost vyzkoušet různé práce/umělěecké techniky/vědy, takže sami nevědí, na co mají talent. Příklad na vysvětlenou: když člověk nikdy nezkusí lyžování, nepozná, že je mimořádný lyžařský talent
v tom je velká pravda. a zrovna to podceňování řemesel a manuální zručnosti mě štve. já bych se sice rukama extra neuplatnila, už proto, že ženská řemesla nejsou extra placená, ale třeba kluci, co s odřenýma ušima prolezou k jakési netechnické maturitě, jsou ztracená pracovní síla s nejistou budoucností. a přitom by jako schopní elektrikáři nebo obkladači byli zaplacení i spokojení.