Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pod Ostravou bobtná velký problém. Ocelárenská struska v podloží

Dálnice D47 a vstupní objekt Faktulní nemocnice Ostrava mají stejný problém. Stavební firmy totiž použily do podloží nevhodnou strusku, která po čase začala bobtnat a zničila tak vstupní atriový objekt ve fakultní nemocnici i část dálnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

Šetření na nesprávném místě

Ještě že se už nestaví přehrady.

0/0
9.8.2011 10:26

ephemeroptera

Kde na světě...

... ještě používají do tak důležitých a funkčních staveb strusku a podobné odpady?

O Čem to je? Stavební firmy okrádají stát používáním náhražek kvalitních materiálů. Když se k tomu přidají ještě zaměstnanci okrádající firmu o ten zbytek kvalitních materiálů (protože jak se do lesa volá, tak se z něho ozývá), tak to vypadá takhle. Firma si to šizení napočítá tak, aby dálnice vydržela aspoň 20 let, ale pokoutné machinace zaměstnanců s materiálem tu životnost ještě sníží...

+2/0
9.8.2011 8:38

Mira ze Zlína

že to bude problém se vědělo

O tomhle problému se v truckerských časopisech diskutuje už dlouho, řidiči na stavbách vám běžně řeknou. že na stavby se používala dokonce ještě hořící struska a všichni šéfové o tom věděli. Jde hlavně o kvalitu poslení dobou stavěných silnic, vydělávají na tom prakticky všichni. Stavbaři místo 10-15 různých podkladních vrstev udělají maximálně 3 a když se silnice zničí, svede se to na přetížené kamiony a na "přetížených" kamionech se zas vydělává ještě mýtným, teď zas lobisté od průjezdných vah nakopili několik politiků co prosazují výstavbu vah ve světě ještě nepoužívaných v hodnotě pár miliard. Šidit cesty se vyplatí všem a politici vždy mají desátky, každý druhý politik vlastní stavební firmu - hned jakmile opustí politiku....

+2/0
8.8.2011 22:12

DISK

Re:

Jasně, truckeři jsou nejchytřejší a celý to je dobře promakané spiknutí :-) To, co píšete je v mnoha ohledech nesmysl, ale to byste musel vědět něco o tom, k čemu která vrstva v tělese slouží.

 Radši se nepleťte do toho, čemu nerozumíte.

0/0
9.8.2011 4:54

pteryx

přetížené kamiony

Částečně souhlasím, v současné době stavěné dálnice by měly být stavěné na současné zatížení a nějaký ten "přetížený" kamion by pro ně naprosto neměl být problém.

Ale je fakt, že přetížené kamiony likvidují obyčejné silnice, kde podklad opravdu nebyl stavěn na tak velké zatížení. Viděl jsem pár cest, které byly dobře opravené, ale v důsledku provozu trucků se začaly trhat.

0/0
9.8.2011 10:26

balalajka01

příroda nedělá starosti, když někdo použije jako stavební

materiál odpad z chemických procesů, tak se nemůže divit.

+2/0
8.8.2011 21:52

pteryx

ODS / Eurovia

Začíná to tak trochu vypadat, že vedení firmy "poroučí větru dešti", kašle na odbornou stránku věci,  a pak to takhle dopadá. Je třeba se zamyslet, jestli by se neměl pozavírat vrcholový management téhle firmy.

0/0
8.8.2011 21:01

abc

Jaká struska

Dyť ta tam vůbec není, tu prodávali pod rukou všude možně a pod D1čku se cpal bordel a suť z demolic, však ještě budou zírat co tam při opravě najdou.

0/0
8.8.2011 20:32

kocourek25

Že by i na Bazalech byla struska.....

a projevuje se to na Baníku. Pokud tak bude pokračovat tak ho brzo uvítáme v II. lize . Jediněho může zachránit vstup

do Po lské kopané. Ani tam by ale s takovou hrou neuspěl. Rv

0/0
8.8.2011 16:11

celim

No já jsem svého času viděl

dokument ze série "Hledání ztraceného času" , který se týkal výstavby mostu v Bechyni. No a vzpomínám si, jak tam stavaři dělali vzorky z každé várky betonu a testovali její kvalitu. Prostě snažili se zajistit kvalitní stavební materiál na celou stavbu, aby výsledkem byl most, který slouží dosud a ještě dlouho sloužit bude. Co pro dodržení kvality dělali na těch dálnicích?!!

+2/0
8.8.2011 15:40

Tomas Gembler

Re: No já jsem svého času viděl

každýho zajímá jen jak se napakovat..:-/ dnes je to hrůza a děs. kde je všechna ta morálka co měli naši dědové... to je samej rádoby odborník

+1/0
8.8.2011 20:42

DISK

Re:

To se samozřejmě dnes nedělá a nikoho by to nenapadlo :-)

Problém není v systému a předpisech, ale v lidech - a zde bych viděl hlavní vinu v těch, kteří mají na starosti kontrolu díla na straně objednatele - tedy TDI.

+1/0
9.8.2011 5:15

garii v7.0

Re: No já jsem svého času viděl

Dělali to i Rakušáci na mikulovské státovce... Podívej se, jak to vypadá... Ne až do Brna, jen kousek za Mikulov...

0/0
9.8.2011 8:20

zihon

Příroda dělá investorům i stavebníkům obrovské starosti

No jo, příroda. Není někde ňáký vypínač, že by jsme tu přírodu konečně vypli?

0/0
8.8.2011 14:14

bílá-modrá-červená

Co k tomu dodat,

snad jen, že  bych k té žalobě přidal i žalobu za obecné ohrožení, podvod, úplatky apod. Rv

0/0
8.8.2011 12:51

Tutek v.1.1

Ale já jsem slyšel na KD

že byl použit "studený odval" ať už je to cokoliv. A posléze se ukázalo, že nebyl až tak studený jak měl být :-)

0/0
8.8.2011 10:48

DISK

Re:

tak tak, šamotky rády nasákají a bobtnají ...

0/0
8.8.2011 10:50

korzár

Příroda?

Příroda je mocná čarodějka - tak to mě dostalo. Eurovia použila sendvičovou konstrukci násypů totiž také na R6 Karlovy Vary - Cheb (s elektrárenským popílkem) a to se stejným výsledkem, tj. že následně bobtná. To, že tyto materiály bobtnají ví každý, kdo dával pozor při studiu na FSv ČVUT Praha KD. Jestliže je tento materiál ukládán tak, jak to předváděli na R6 - rozhrnován buldozerem mezi nevhodné zeminy, pak nelze dosáhnout homogenity, což vede k různým přetvořením vlivem vlhkosti. Fakt, že tato technologie "byla schválena investorem" nic nemění na tom, jak se výsledný produkt bude chovat. Jenže u nás je rozhodující cena a nikoliv kvalita, tudíž výsledky jsou takové, jak to vidíme na našich silnicích. 8-o[>-]

+2/0
8.8.2011 10:47

DISK

Re:

Ano, také bych az tím viděl lobby obchodníků s těmito materiály a vstřícnost dozorů investora k takto "vhodným" materiálům. Jedna věc je technická skutečnost, druhá zodpovědnost investora - o té se poslední dobou nějak prapodivně mlčí. Takže kdo to dozoroval, schválil, převzal ? .....já vím, zase nikdo.

0/0
8.8.2011 10:49

Tutek v.1.1

Re:

tak to se pleteš kamaráde, TDI dostanou do ruky certifikát a je vymalováno, dokonce investor povoluje stavět přes odpor TDI, protože "kolaudovat se musí" ;-€

0/0
8.8.2011 10:52

DISK

Re:

Jistě, to je právě ten problém. materiály je povinen zhotovitel nechat schválit a investorovi nebrání nic v tom, aby si na jeho náklad vyžádal další zkoušky.

 O tom, jak to funguje mezi obchodníky a investory prakticky mě ale nepoučujte ;-)

0/0
8.8.2011 10:55

Tutek v.1.1

Re:

to bych si nedovolil, ale TDI v tom nejedou :-) to zase vím já :-)

0/0
8.8.2011 10:56

DISK

Re:

...dosti pochybuji, ale to je spekulace. Skutečnost je taková, že odborníci jsou pomalu jen prodejnými majiteli razítek a kvalita jde k šípku. Rozbít klubko ekonomických zájmů je v tomto případě holá sebevražda.

0/0
8.8.2011 11:00

Tutek v.1.1

Re:

na jedné nejmenované stavbě TDI odmítl dovolit pokračovat v práci, neboť nebylo uděláno sdostatek zatěžkávacích zkoušek a ŘSD to povolilo, neboť termíny.........

0/0
8.8.2011 11:02

Tutek v.1.1

Re:

na ten sdudený odval byly tuším 2 certifikáty a hlavně na jeho použití tlačilo město, ŘSD nemělo zájem používat něco co není "vyzkoušeno" ale jaké lobby za tím bylo nevím, tak daleko nevidím.

0/0
8.8.2011 10:58

DISK

Re:

..mno, když to pustili, je to jedno, a bylo jich tam za TDi tolik, že není možné, že nevěděli - akorát zase kolektivní vina, to se tady za komoušů všichni pěkně naučili

0/0
8.8.2011 11:12

Tutek v.1.1

Re:

tady je složení na stavbě D4708.1 kde se to zvlnilo :-)

http://www.arcadisgt.cz/_public/upload/datastorage/092011/86fc5/olsanka-11-kresta-herle-rizika.pdf

0/0
8.8.2011 11:16

pteryx

Re:

Citace z toho Vašeho dokumentu:

Vedle nejasných označení dodávaných materiálů se na stavbách setkáváme i s dodávkami ocelářské strusky, ke které je dokladován certifikát kameniva z vysokopecní strusky. K těmto případům dochází tehdy, kdy dodavatelem struskového kameniva není jeho producent, ale obchodní firma, která struskové kamenivo nakupuje a posléze prodává stavením firmám.

Proto lze doporučit všem zhotovitelům stavebních prací odebírat struskové kamenivo přímo od jeho výrobce, který je obeznámen s technologií výroby, a nespoléhat na překupníky nabízející překvapivě nízkou cenu.

+2/0
8.8.2011 20:56

twok

Kdyby...

Kdyby odpovědní pracovníci stavebních firem měli nižší platy aby museli konzumovat supermarketové párečky  z Akce, případně bližší kontakty s nízkopříjmovými skupinami obyvatel, věděli by, že tak jako levná soja z párku bobtná ve střevech, i levná ocelárenská struska může bobtnat v podloží.  Hlavně když jsou zisky.  A tak  je na místě otázka, kdo to všechno zaplatí?

+1/0
8.8.2011 9:20

papazian

Re: Kdyby...

Máte výborný postřeh, děkuji za něj!

0/0
8.8.2011 10:44

DISK

Re:

a co zodpovědní pracovníci investora?

 Víte,myslím si, že by stát měl přiznat, že zkrátka nemá nejen peníze, ale i mravný aparát. Pak by stavěly firmy pro sebe a za své a jistě by si podobný šlendrián nenechaly líbit, páč by okrádaly sebe. Vypsat licence a zrušit 3/4 ŘSD ČR !

0/0
8.8.2011 10:52

Tutek v.1.1

Re:

HIS je namalovanej, všechno se "domlouvá" nahoře. ;-€

0/0
8.8.2011 10:55

DISK

Re:

Nahoře je tam, co je ještě všimné, nebo nahoře je tam, kde je na koho co svést ? :-)

0/0
8.8.2011 10:56

Tutek v.1.1

Re:

tak dneska HIS prakticky o ničem nerozhoduje :-) nahoře je tam kdo rozhoduje o zakázkách a v tomto státě se na nikoho nic nesvádí za všechno může "vyšší moc"  ;-€

0/0
8.8.2011 11:00

rafol

Hlavni problem

je, ze investor chtel usetrit, tak si dal do technickych podminek pouziti strusky (odpadu) misto kvalitniho kameniva.

Setrit se musi za kazdou cenu.Rv

0/0
8.8.2011 7:54

Tutek v.1.1

Re: Hlavni problem

tuto podmínku si stanovilo město a dotlačilo k ní investora :-(.

proto se na kusu dálnice jezdí po polystyrenu :-)

0/0
8.8.2011 10:44

bazalbub

najednou nebo od začátku?

Většina znalých lidí ví jaké finanční podmínky měli vlastní dodavatelé a odkud ten návoz vozili. Stabilizovaná vysokopecní struska je kvalitní materiál, ale ocelárenské se stavaři vyhýbají na 100honů.

+2/0
7.8.2011 19:04

Morrison

úroveň článku

Už podruhé se tu objevuje článek o problémech s bobtnající struskou a já se ptám redakce: Byl by pro vás takový problém udělat pro článek nějaké fotografie přímo z místa? Docela rád bych to viděl, ale do Ostravy se mi kvůli tomu jet nechce.

0/0
7.8.2011 17:41

WelBloud007

novinářská práce

stejně tak jako práce stavbavedoucího, stavebního dozoru, finanční inspekce a dalších dozorčích orgánů se dá dělat:

a) v terému se znalosmi co se děje

b) od stolu z tepla kanceláře

+2/0
7.8.2011 18:13

feese

Re: novinářská práce

Přesně tak, článek se píše dvěma způsoby - méně pracným a více pracným.

Více pracný - vezmu krátkou zprávu z ČTK a za hodinku ji nafouknu na dvě normostrany.

Méně pracný - počkám, až jiný server krátkou zprávu z ČTK nafoukne na dvě normostrany a za čtvrt hodinky ji přepíšu svými slovy.

+1/0
7.8.2011 18:28

WelBloud007

Re: novinářská práce

ještě jsem zapomněl

c) úplně na ... jako ...

0/0
7.8.2011 18:46

rafol

Re: úroveň článku

Bud rad, ze to nevidis ;-)

0/0
8.8.2011 7:56

Tutek v.1.1

Re: úroveň článku

třeby před mostní uzávěrou před sjezdem na Marianské hory (směr Polsko)

0/0
8.8.2011 10:46

myskamiki

blablabla

o te strusce se vi minimalne 20 let viz. silnice Ova - FM, jak si jiste vzpomenete - tankodrom hadra. Tam to bylo od zacatku a cela cesta se musela vybagrovat a dat nove podlozi, protoze se u te strusky nedalo zjistit, kde se bude rozpinat.

+1/0
7.8.2011 17:11

skpfm

Re: blablabla

a pokud se nemýlím taky stavělo ODS - nyní EUROVIA

0/0
8.8.2011 7:24

DISK

Re:

Nepíšete pravdu, podívejte se níže do diskuse. Jednalo se o expediment kombinace hlušiny a cmentové stabilizace, tak nemaťte.

 A když chcete být přesný, za komunistů se firma jmenovala Dopravní stavby Olomouc n. p. ;-)

0/0
8.8.2011 10:47

Oerteplur

Doposud jsem měl za to, že je to hlušina

z vytěžených dolů a ne ocelárenská struska. Že by jí pouze Mittal vyprodukoval tolik ? ;-D

0/0
7.8.2011 17:00

opportunity

Re: Doposud jsem měl za to, že je to hlušina

Hlušina je na haldách. Myslím, že může zahořet.

0/0
7.8.2011 17:14

rafol

Re: Doposud jsem měl za to, že je to hlušina

Hlusina je obycejna hlina (jsou to nejake slepence a po kratke dobe na vetru a desti se rozdrobi na bahno, kterym v Karbonu puvodne hlusina byla.). Pamatuji si to jako dite, kdy nam to navazeli jako podklad na silnice. Do zakladu vetsich staveb bych to mel obavu dat.

0/0
8.8.2011 8:01

seklst

Dělají z nás bl-ce !

Řekl bych, že je to trochu (hodně) jinak.Bydlím v Ostravě a dobře si pamatuji stavbu silnice dálničního typu z Ostravy do Frýdku- Místku.Řádově před dvaceti lety se nově otevřená silnice zvlnila stejně jako teď dálnice .Experti tehdy zjistili závadu, vadná podložní struska.

Nyní po tolika letech znalci objevují ameriku.Ale ale, oni ti stavaři nejsou pitomí.Všechno věděli a doufali,že stejně jako u FN to vydrží do vypršení záruky.Teď jsou už asi nepostižitelní a jen se chechtají.Ať je cholera....(jak se říká u nás)!!

0/0
7.8.2011 16:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.