Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kůrovec už brzy vylétne ze dřeva. Kácení nemá smysl, naléhají aktivisté

Kácení v oblasti Modravy už třetí týden blokují aktivisté. Dřevorubcům z Národního parku Šumava tak utekl potřebný čas. Během několika dnů se totiž vyrojí kůrovec a napadne další stromy. Podle ekologů již na řadě míst ze dřeva vyletěl. Kácení tak bude zbytečné a ničemu nepomůže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vlkodláček

Jde skutečně aktivistům o ochranu lesních ekosystémů?

Ať se dívám, jak se dívám na ty záběry a videa z blokády asanační těžby Na Ztraceném v NP Šumava, vidím pouze stejnověkou smrkovou monokulturu, nikoliv přírodní les. Znám přírodní rašelinné smrčiny, ale ty mají zcela odlišnou strukturu porostu. V Jeseníkách, na Kralickém Sněžníku a dalších pohořích ČR probíhají asanační těžby ve skutečně unikátních pralesovitých smrčinách, kde rostou smrky až 300 let staré, ale to aktivistům nevadí. Jeseníky totiž nejsou mediálně přitažlivé. Záchrana posledních zbytků přirozených lesů pralesovitého charakteru (doubravy, luhy atd.) je rovněž absolutně nezajímá. Na Jižní Moravě Vám mohu ukázat krásné lesy, které aktivisté z blokády na Šumavě dokonce chtějí vykácet! Pro svůj projekt nesmyslné dálnice chtějí zasypat mokřady a vykácet desítky hektarů lužních lesů, teplomilných doubrav a borů. Česku díky těmto aktivistům hrozí tak závažný akt, jakým je vyškrtnutí památkové rezervace Lednicko-valtický areál ze seznamu světového kulturního dědictví UNESCO.

+3/0
5.8.2011 21:02

Orchis orfea

Re: Jde skutečně aktivistům o ochranu lesních ekosystémů?

CO je to za nesmysl,že chtějí ekologové vykácet lužní lesy?Ty tam kácí a ničí Lesnický závod Židlochovice.

A to s tou dálnicí je další nesmysl.Jste lhář.

+1/0
6.8.2011 9:16

hariprasad8

Re: Jde skutečně aktivistům o ochranu lesních ekosystémů?

Už jsem se s tím setkal. Někdo účelově lže...

0/0
6.8.2011 12:31

mira77888

jde jenom o kseft

o co muze jit u clena ods straskyho?

0/0
5.8.2011 14:07

mira77888

Re: jde jenom o kseft

ten to pokaci at je tam kurovec nebo ne.

0/0
5.8.2011 14:07

pučmidrát

Proč dělají takové divadlo?

Nekácí se nějaké původní kultury, ale les vysazený po velké lesní kalamitě v třicátých letech. Kdy padlo mnoho porostů v lesích knížete Schvarcenberga.

0/0
5.8.2011 12:09

Johny_S

Re: Proč dělají takové divadlo?

Oni chtějí, aby tam byl národní park, ne hospodářský les. Národní park se spravuje trochu jinak.

0/0
5.8.2011 12:11

expat47

Re: Proč dělají takové divadlo?

........oni chtějí, aby tam byl národní park......tak ať si ho tedy "oni" někde vysadí a budou ho mít.......jednoduché ne?

0/0
5.8.2011 14:23

hariprasad8

Re: Proč dělají takové divadlo?

No jo, ale on tam byl původně smrk, Schvancenberk tam zase vysadil smrk. Sice trochu jinou odrůdu, ale v podstatě to zas až takový rozdíl není, je jenom trochu míň odolný. Nechte to tam asi tak 200 let a je tam zase prales.

0/0
5.8.2011 14:49

iBlesk

Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Rv

0/0
5.8.2011 11:23

molok

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Dodržování zákonů je základ, jenže občanská neposlušnost je extrémní situace, která se děje vždy, když je zákon krátký. Demonstrace 17.11.1989 nebyla také svolána v souladu se zákonem ...

0/0
5.8.2011 11:43

Johny_S

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

To bych sem teď netahal. Ostatně, ta demonstrace byla v souladu se zákonem a dokonce úřady povolená - začala jako shromáždění na uctění Mezinárodního dne studentstva. Nepovolené bylo až to, že část demonstrantů se nerozešla a pokračovala až na Národní třídu.

0/0
5.8.2011 11:45

molok

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

to ano, já jen vysvětluju, proč jsou lidé občansky nepošlušní, ne aby porušovali zákony ...

0/0
5.8.2011 11:54

Johny_S

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Jsem přesvědčen, že určitá míra občanské neposlušnosti k demokracii patří. Je důkazem, že vůbec existuje občanská společnost a lidem nejsou věci veřejné lhostejné. To je pro demokracii důležité. Opakem je policejní stát, kde hlavní slovo mají státní silové složky a jakákoli občanská aktivita, která je v rozporu se státní doktrínou, je tvrdě trestána.

+2/0
5.8.2011 11:56

Franta04

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Kde je tedy hranice mezi občanskou neposlušností a svévolí několika fanaticků?

Podle Vás je to asi tak, že když se Vám něco nelíbí a prosaujete to tak, jako ta duhozelená ekoteroriscká tlupa na Šumavě, je to občanská neposlušnost, pokud ale vedení NPŠ postupuje v souladu se zákony a předpisy, tak je to svévole nezodpovědných. A co ti další normální slušní lidé, kteří s vašimi názory a jednáním nesouhlasí, proi těm taky musíte takto vystupovat, musíte je svým nezodpovědným jednáním trápit?

Nemáte to drobátko pomotané? Co jste to za lidi, že okolo sebe šíříte jenom nepohodu?

+1/0
5.8.2011 12:25

Johny_S

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Hranice je samozřejmě tenká a těžko ji rozlišit. Přesto apriorním odmítáním projevů občanské neposlušnosti spějeme k režimu, který už není demokratický. Zbytek je bohužel už jenom hraní na city (viz "trápení"), takže to dále nebudu komentovat.

0/0
5.8.2011 12:33

papullus

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Takže podporuješ i ty protesty proti Kalouskovo a Nečasovo experimentům ? Jsou pro demokracii přeci důležité.

0/0
5.8.2011 12:25

Johny_S

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Proč bych je měl podporovat? Toleruju je.

0/0
5.8.2011 12:33

papullus

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Tak toleruj i to, že mají lidé jiné názory než hnutí Duha a ty. A v současnosti je jich podstatně vív než Duháků a i než těch vědců,kteří nejsou jednak neomylní a jednak nejsou nezaujatí. Nezaujatí nejsou pro to, že na onom experimentu jsou k závislí tím, že jej provádějí.

+1/0
5.8.2011 12:38

Johny_S

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Jak víš, že je těch lidí víc než "duháků"? Ono proběhlo nějaké referendum? A chceš mi tedy naznačit, že o hospodaření v národním parku má rozhodovat referendum? Já bych to nechal na vědcích, ti se v tom, ač se to snažíš všemožně zpochybňovat, vyznají lépe.

0/0
5.8.2011 12:45

Franta04

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Je objektivní průzkum veřejného mínění: pro kácení je 66% respondentů, proti 25%, jedno to je 9%.

Včera to bylo ve zprávách.

To už snad jako objektivní argument uznáte.

No a nechat rozhodnutí na vědcích by byla ještě vetší chyba, než kdyby to měli rozhodovat politici. Je obecně známou skutečností, že dva vědci se shodnou zřídka, takže by šlo o trvalou nerozhodnost... tedy pokud byste tam nedosadil jenom ty vaše s pokřiveným neobjektivním názorem.

+1/0
5.8.2011 12:54

Johny_S

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Nu, pokud takový výzkum veřejného mínění existuje, pak jej beru na vědomí. Přesto ale říkám, že je to pouze informace o momentální náladě ve společnosti, nic víc to neznamená. Pokud by to znamenalo, tak se ptám: až příště vyjde, že 65% respondentů je pro trest smrti, okamžitě jej zavedeme? A pokud poté vyjde, že 55% lidí je pro propuštění Jiřího Kajínka, pustíme ho na svobodu. Co se týče oněch vědců: je pozoruhodné, že se v případě Šumavy vzácně shodnou: v jádrových zónách nekácet. To o mnohém svědčí. Naopak je alarmující, že národní park, který je primárně určen k ochraně přírody, postrádá vědeckou radu. Na základě čeho tedy rozhodnout, co si ochranu zaslouží a co nikoli? Já za rozhodující považuji stanovisko vědců. Co vy?

+1/0
5.8.2011 13:01

Franta04

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

To si děláte legraci nebo jste opravdu tak ujetý?

Většina do sebe zahleděných dogmatiků používá přesně takové argumenty, jako jste právě teď použil Vy. Jak můžete srovnávat nesrovnatelné? Trest smrti, propuštění Kájínka, to je na této diskusi pěkná blbost, proč jste třeba nenavrhl anketní otázku: Jste pro to, aby ekologičtí aktivisté ze Šumavy všechny náklady za nasazení Policie, která kvůli nim musela na Šumavě zasahovat, zaplatili? To byste se asi divil taky, jak by anketa dopadla.

Vy jste se zeptal, jak to s tím veřejným míněním je (patrně jste se domníval, že ten průzkum buď dopadl ve prospěch Vámi prosazovaného řešení nebo neproběhl vůbec) a já jsem Vám odpověděl, tak se nerozčilujte, že to nedopadlo podle Vás. Zachoval jste se jako zhrzený milenec, který přišel na to, že jeho milenka má někoho jiného. Jste vůbec schopen alespoň vyslechnout názor odlišný od Vašeho?

Vy sem na tu diskusi nechodíte proto, abyste si názory vyměňoval, ale abyste ty své za každou cenu vykřičel.

+2/0
5.8.2011 14:11

Johny_S

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Mimochodem, vrátím se k naší diskuzi o tom, zda je Ptačí potok bezzásahovou zónou či nikoli. Domnívám se totiž, ačkoli si jste ve své verbální agresivitě velmi jistý, že ve skutečnosti nepravdy a nenávist šíříte vy, nikoli já. Pletete si totiž první zónu a bezzásahovou zónu. U Ptačího potoka se jedná o to, že se sice nenachází v první zóně národního parku, ale mezi dvěma prvními zónami, a předchozí vedení národního parku usilovalo vyhlášením bezzásahového území o postupné propojení obou prvních zón. Proto se nyní aktivisté tak urputně snaží: vykácením toho lesa už pochopitelně první zóny scelit nepůjde.

0/0
5.8.2011 13:09

papullus

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

Mimochodem, někde dole jsem ti položil konkrétní otázku. V 18 a 19 století byla Šumava opakovaně téměř holá. Nejprve plundrování kvůli palivu a podruhé díky orkánu horšímu než Kyril. V 18 století ještě neexistovaly školky, kde by se do foroty pěstovaly semenáčky. Takže bylo třeba osázet čímkoliv, ber kde ber. Schwarzenbergové dovezli semena kde co bylo k mání. V 19 století sice už byly k dispozici stromky ze školek, ale zase ne hned teď a na paprice v potřebném množství.  Jako správný vědec bys měl uznat, že není možné jenom zkonstatovat že to osázeli, ale také čím a kde to vzali. Takže moje skepse nad tím, že se jedná o původní šumavský smrk je zcela opodstatněná, metodická a vědecká. Vyvrať mi tuto tezi. Dolož, že v 18 století bylo po ruce dostatek sazenic původního místního šumavského smrku a odkud se vzal, když se nikdo systematicky pěstováním semenáčků nezabýval. To totiž je lesnický způsob hospodaření a ten tehdy  v dnešní podobě teprve vznikal.

0/0
5.8.2011 18:01

suvi

Re: Pořád kecy, kecy, kecy, pojďme začít u dodržování zákonů!

V jiném průzkumu zase důvěřuje vědcům 88%, Hnutí Duha 62% a Stráskému 43 procent. A to ho dělali ještě než Stráský umístil bez výjimky na Šumavě chemii. Takže řídit se podle průzkumů by se asi v takových věcech nemělo.

0/0
5.8.2011 20:29

iBlesk

Takže díky protestům aktivistů se to nestihlo pokácet

a oni se teď odvolávají na to, že je již pozdě???

Jejich důvěryhodnost je kde????

0/0
5.8.2011 11:17

molok

Re: Takže díky protestům aktivistů se to nestihlo pokácet

chápu vaše mínění, když si člověk přečte natolik zavádějící článek. Třeba jenom věta "Správa parku ví, že zasahuje za pět minut dvanáct" je naprosté vnucování, toho, že jde o záchranu lesa absolutně v rozporu s názory drtivé většiny odborníků. :-)

0/0
5.8.2011 11:22

CDROM

Re: Takže díky protestům aktivistů se to nestihlo pokácet

v té části lidského těla kterou si vytřeli předběžným patřením soudu .....

0/0
5.8.2011 11:22

on5.

Re: Takže díky protestům aktivistů se to nestihlo pokácet

vsak kacet muzou - tam kde to neohrozuje samotnou podstatu NP.

Treba v ochrannzch pasmech.

0/0
5.8.2011 11:25

_m-

Re: Takže díky protestům aktivistů se to nestihlo pokácet

Já myslela tam kde to neohrožuje kůrovce ;-)

0/0
5.8.2011 12:04

on5.

Re: Takže díky protestům aktivistů se to nestihlo pokácet

i ten kurovec je soucasti prirody

0/0
5.8.2011 12:11

molok

Prakticky všichni odporníci

i státní instituce se v minulosti shodly, že řešením není zda kácet nebo ne ale kde kácet a i na tom panovala široká shoda. Že nový ředitel parku vyházel odbornou radu a začal kácet v bezzásahových zónách za potlesku Klause, těžebních společností a spol., je jenom ukázka, že u nás může arogance moci cokoliv ... zisky s těžby budou a kdyby náhodou se zrovna toto kácení na základě varování odborníků naopak obrátilo ještě více proti celé Šumavě, řekne se, že to způsobili ekoteroristé svými blokacemi ;-) minimálně zde na Idnes to bude plně stačit ...

+2/0
5.8.2011 11:02

Johny_S

Re: Prakticky všichni odporníci

Ač pravičák (člen ODS), na tohle mám podobný názor.

+1/0
5.8.2011 11:04

modrozlodějskej fógl

Re: Prakticky všichni odporníci

Tak to se máš čím chlubit:-/Rv

0/0
5.8.2011 12:03

Johny_S

Re: Prakticky všichni odporníci

Nestydím se za to. ;-)

0/0
5.8.2011 12:12

CDROM

Celý problí¨ém má 2 roviny

1) Kácet nebo nekácet, popř. kde a za jakých podmínek? Na to je několik názorů různých více i méně erudovaných odborníků a "odborníků". Na obou straných jsou jak lidé s dobrými úmysly, kterým jse o věc tak prospěcháři i fanatici.

2. Dodržovat zákony a soudní rozhodnutí? Na to je myslím jasná odpověď.

Klidně budužít v zemi, kde se bude proti kůrovci v jednotlivých zonách NP postupovat podle jakéhokoli odborného názoru obecně si nemyslím, že je jeden podstatně horší než druhý, oba asi mají tu svou část pravdy. Opravdu ale nechci žít v zemi, kde je předněžné rozhodnutí soudu ... no řekněme toaletní papír, přestupkový zákon pohádka pro naivní děti a příkaz Policie pro srandu králíkum

0/0
5.8.2011 11:01

Johny_S

Re: Celý problí¨ém má 2 roviny

Je třeba ovšem říci, kde to začalo - podle všeho totiž i správa NP porušuje zákony. Což je zvláštní, orgán státní správy porušující zákony. Jsme zvláštní země.

0/0
5.8.2011 11:03

CDROM

Re: Celý problí¨ém má 2 roviny

Na to lze říct jen jedno: MOŽNÁ. O tom bude muset rozhodnout soud. Pokud vím tak se na soud obrátili aktivisté s návrhem na předběžné patření - zakázat kácet, ale soud zatím nerozhodl. Takže uvidíme. V každém případě pokud máte pravdu a soud rozhodně proti NP tak budu první kdo bude požadovat potrestání těch kdo porušili zákon stejně jako dnes požaduji potrestání těch kdo nerespektují předběžné opatření a nerespektují výzvy PČR

0/0
5.8.2011 11:11

Johny_S

Re: Celý problí¨ém má 2 roviny

Já se jim ani nedivím. Stačí šmik-šmik a cenný les je pryč, i kdyby pak soud rozhodl, že to bylo protiprávně. Škoda už se stane. Takový postup je u nás ostatně běžný. I v Chrudimi, odkud pocházím, jistý podnikatel zakoupil stavební parcelu v centru, umožnil tam vykopávky, a když tam archeologové našli pozůstatky cenného gotického sklepení a obrátili se na památkáře, ten podnikatel tam rychle poslal buldozery, aby tam nic nezbylo a památkáři mu nezakázali stavět podzemní garáže. Oni se pak sice vyjádřili, že to udělal protiprávně, ale už bylo jaksi pozdě, už nebylo co chránit. S tím lesem je to podobné.

+2/0
5.8.2011 11:14

CDROM

Re: Celý problí¨ém má 2 roviny

Já je i Vás sice chápu ale s jejich postupem prostě nesouhlasím. Pokud by soud vydal předběžné opatření nekácet, tak to bybbylo něco jiného. Navíc se obávám, že tito lidé podobně jako "protitemelínští" a obecně zatvrzele protiatomoví dělají ekologii a lidem, kteří to myslí dobře a pro dobrou věc něco dělají velmi špatné jméno. A to je asi největší škoda, kterou způsobují.

0/0
5.8.2011 11:21

on5.

Re: Celý problí¨ém má 2 roviny

zajimave - s kacenim nesouhlasim, JE podporuju.

V obou pripadech je to na zaklade me znamych informaci a rozhoduju se pokud mozno bez emoci.

0/0
5.8.2011 11:24

Johny_S

Re: Celý problí¨ém má 2 roviny

R^

0/0
5.8.2011 11:24

Johny_S

Re: Celý problí¨ém má 2 roviny

To se ještě uvidí. Třeba soud rozhodne, že Stráský opravdu zákon porušuje. Pak to vlastně budou oni, kdo hájí zákon.

0/0
5.8.2011 11:24

trumpetka77

michale...

michale... teda michale... ;-D to by me zajimalo, co v tom lese huli... nebo piji uplne obycejny houbovy caj? ;-D

+1/0
5.8.2011 10:47

Franta04

Re: michale...

Myslíte holá kebule, pardón, lysohlávka?

A na kouření majoránka, co to plácám, marjánka? Nebo třeba Marjánka (z ní se taky někdy motá hlava, nesměla by to být ale ta tlustoprdka s rukama v líbivé zalomené trubce, která tak hezky pózovala ;-D)??

+1/0
5.8.2011 11:01

georgetown1

Média a objektivní zpravodajství

Pohled z druhé strany - doporučuji přečíst:

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-domova/reportaz-z-okupovane-sumavy-pozor-na-ekoteroristy/

+1/0
5.8.2011 10:42

Johny_S

Re: Média a objektivní zpravodajství

Vysázeli to naši předkové. ;-D;-D;-D Není to náhodou v místech, kde bylo až do roku 1945 německé osídlení?

0/0
5.8.2011 10:45

papullus

Re: Média a objektivní zpravodajství

myslíš to německé osídlení co nahradilo slovanské co nahradilo keltské ? A co stěhování národů a Osrogóti a Visigóti co táhli přes Evropu do Španělska a Itálie ? A co Hunové a Avaři a jejich nájezdy po celé Evropě ? Co 30 letá válka která ve střední Evropě smíchala rasy definitivně ?

+1/0
5.8.2011 11:06

Johny_S

Re: Média a objektivní zpravodajství

Zase blábolíš. Reaguji na stesk jednoho pána v článku, že to tam prý sázeli jeho předkové a teď to tam ti aktivisté ničí. To je ovšem zvláštní, protože tamní obce byly téměř čistě německé a byly v roce 1945 vysídleny. Vsadím se tedy, že jeho předkové tam přišli po roce 1945 a tyto lesy, o něž se jedná, tam určitě nesázeli. Jde tedy pouze o hraní na city bez reálného základu.

0/0
5.8.2011 11:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.