Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budova ze 17. století v centru Brna ustoupí novému bytovému domu

Jeden z posledních domů historické zástavby Brna už brzy rozeberou. Čílo popisné 12 na ulici Stará v městské části Brno-střed už léta chátrá a jeho majitel místo něj postaví bytovku. Opravami procházejí i další budovy v lokalitě okolo ulice Cejl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sieg1

Jo

Moc se mi ti vysmátí obyvatelé líbí.Taky bych se smál kdyby mi město opravilo barák.

Jinak děkuji státu za rozmnožení této zlodějské populace,ještě jednou díkRvRvRv

0/0
6.8.2011 10:31

wolflobo

Hezčí bude i okolí Bratislavské...

Cože, čtu dobře? Oni "je" chtějí vystěhovat? ;-D

0/0
4.8.2011 20:59

holes4

Re: Hezčí bude i okolí Bratislavské...

ne, oni JIM to spraví a zase JE tam vrátí....aby měli zase co rozmlátit

0/0
5.8.2011 7:32

Sieg1

Re: Hezčí bude i okolí Bratislavské...

Jasně,zítra budeš mít nový sousedy[>-][>-][>-]

0/0
6.8.2011 10:31

DickLarge

The Bronx

Brběnskej bronx je paradox. Jsou tam stometrový byty s vysokejma stropama, ale místo aby tam bydleli pracháči a platili 20.000 nájem, bydlej tam nepřizpůsobiví spoluobčané. Platí městu pár tisíc, kteréžto prachy jim město dává ze svého formou soc dávek.

+2/0
4.8.2011 17:24

ajk

Re: The Bronx

éééj po kom deš...rasííísto....

0/0
4.8.2011 18:20

kostej_

Re: The Bronx

To není špatná taktika, přijít do pracháčské čtvrti a řvát tam pod okny tak dlouho, doku se pracháči neodstěhují a nájmy neklesnou.

0/0
5.8.2011 1:39

holes4

Re: The Bronx

kdyby pár tisíc, oni neplatí nic :-/

0/0
5.8.2011 7:33

Mallinali

Inu

To je klasika, všechno z čeho nejsou prachy zbourat. Typické. Stejný jako na Václaváku, ale brňané evidentně za památky protestovat nejdou...bohužel.

0/0
4.8.2011 16:39

komunista a nácek jedno jest

Re: Inu

Nevím, jestli z vás mluví jenom neznalost?

Když bylo potřeba jít do ulic proti ultralevici, Brňáci šli a uspěli. Když se měly stavět v historickém středu města garáže místo sklepů, Brňáci uspěli s peticema, ty jsme podepisovali v kavárnách.

Akce se jmenovaly "BrnoBlokuje - nácci neprojdou" a "Nesouhlasím se vznikem podzemních garáží na Zelném trhu v Brně". Zkuste si to najít, jestli vám nejde pouze o pomluvy... Rv

+2/0
4.8.2011 18:33

Sieg1

Re: Inu

Renovace památky po romské invazi je utopie:-/:-/:-/

0/0
6.8.2011 10:33

Chytrakz hospody

Není to škoda

O barák na Václaváku, kterej má podstatně nižší historickou hodnotu, se hádame, zda ho sundat či ne, tady je to zcela bez diskuze, že. Ale na druhé fotce jsem viděl neviditelného, tak zase snaze o novosrtavnu nedivím.

0/0
4.8.2011 15:16

Mallinali

Re: Není to škoda

No, on ten barák na Václaváku má docela velkou architektonickou hodnotu, ostatně je prakticky jediný svého stylu na náměstí. To samé říkají památkáři i klub pro starou Prahu, ale samozřejmě ministerstvo, developer a spol. se to snaží bagatelizovat...je to hnus.

0/0
4.8.2011 16:42

dudel

s obálkou

jde asi všechno snáz,pamatuju se,jak nedávno známý rekontruoval taky v ochrané zoně podobný dům,o demolici nemohla být řeč,zustaly pouze obvodové zdi z prvni pulky XIX století a když chtěl dát střešní okno,to bych Vám přál slyšet ten pískot památkářů.......

+1/0
4.8.2011 14:54

Mallinali

Re: s obálkou

Klasika, no. Developeři a jejich finanční presenty... je fakt hnus, chce se mi zvracet. ;-O A co na to lidi z Brna? To je jim to fakt jedno?

0/0
4.8.2011 16:40

a red wheelbarrow

Neuvěřitelný.

Tohle je možný fakt asi jen v česku. V devadesátých letech jsme vyvezli nebo nechali vyvézt většinu historických artefaktů a starožitností, kostely a jiné objekty se rabovaly týdně, vyváželo se to např. do Itálie po kamionech. Teď to za neskutečné peníze dražíme na eBay;-€. Dobrovolně si likvidujeme vlastní historii, dědictví po předcích. V Británii člověk jen žasne, jak nádherné a staré obytné domy tam na každém rohu nachází, v každém zapadákově. Ti lidi by nedopustili, aby to někdo zboural - opečovávají je a snaží se udržet v co nejbližším stavu tomu původnímu. Spát v hotelu, který stojí od 16.-17. století, v místnostech, kde před ním spali lidi století zpátky, sedět u krbu, u kterého seděli lidi kdysi dávno a dívat se na původní trámy, které by mohly vyprávět - to je nesdělitelný a nezapomenutelý pocit. Holt my tady v česku jsme kulturně asi někde úplně jinde. Fuj a hamba českému národu.

+1/0
4.8.2011 14:15

good_luck!

Re: Neuvěřitelný.

no, ono Brno sice možná z pohledu někoho je zapadákov, ovšem .... toto je místo v centru a ten dům už tam dávno neměl být.... navíc pokud je to ještě k tomu z bláta... Já jsem pro to rozebrat a seskládat znovu někde ve skansenu .., ovšem na tomto místě vystavět něco nového z poctivých cihel....

0/0
4.8.2011 16:30

a red wheelbarrow

Re: Neuvěřitelný.

Nejde o to, která vesnice či město je či není zapadákov. Jde o princip. Je to naše dědictví a takových domů, které "už tam dávno neměly být", jsou v Británii stovky - a jsou tam, stojí, když nejsou obyvatelné, tak z toho aspoň udělají muzeum atd. A můžu Vás ujistit , že Britové umějí udělat super podívanou z každého prdu - viz zříceniny hradů na severním pobřeží, nebo, co si budem vykládat, Shakespearovo muzeum ve Stratfordu...to je vyložená fraška. Ale jsou na to hrdí a navíc na to umí nalákat turisty a vydělat na tom.

0/0
4.8.2011 16:43

Antonín, topič

Re: Neuvěřitelný.

V Česku je takových kýčů taky požehnaně, nevím, na co si stěžujete. Pokud se vám barabizna líbí, tak ji zkuste vykoupit, v tom vám přece nic nebrání.

0/0
4.8.2011 23:15

alis

To by jeden brečel

Historie domu sahá až do 17. století. Některé jeho části jsou z hliněných cihel. Rádi bychom tento dům nahradili novým Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/budova-ze-17-stoleti-v-centru-brna-ustoupi-novemu-bytovemu-domu-pvu-/domaci.aspx?c=A110803_1628379_brno-zpravy_dmk

"Historie domu sahá až do 17. století. Některé jeho části jsou z hliněných cihel. Rádi bychom tento dům nahradili novým,"

A jinde se teroristopamátkáři klanějí dostavbě k historickému objektu z přelomu století a nějaká přání investorů jsou jim slušně řečeno u prr....!

+1/0
4.8.2011 13:58

balmor

číslo popisné?

Někdo by měl paní/slečně Barboře vysvětlit rozdíl mezi termíny: "číslo popisné" a "číslo orientační".

Budova číslo popisné 83, na parcele č.: 435 je označena číslem orientačním 12 na ulici Stará v Brně-Zábrdovicích.

Snad to měla paní/slečna Barbora alespoň rychle napsané a udělala si rychle čárku na redakční nástěnce...

0/0
4.8.2011 13:30

holes4

centrum

centrum Brna je úplně jinde :-P

0/0
4.8.2011 12:41

Mychal.B.

Re: centrum

To oficiální. Ale tam, kde to žije, to je skutečné centrum města ;-);-D

0/0
4.8.2011 13:48

holes4

Re: centrum

R^

0/0
5.8.2011 7:31

Janarybka

Re: centrum

Tak je to Brno - střed .....takže asi centrum8-o

0/0
4.8.2011 15:21

Sieg1

Re: centrum

R^R^R^R^R^R^

0/0
6.8.2011 10:35

Jacek

Dům z hliněných cihel

Koukám, že redaktor objevil Ameriku, když napsal, že některé části domu  jsou z hliněných cihel.

0/0
4.8.2011 9:38

DickLarge

Re: Dům z hliněných cihel

já tomu rozumím bez problémů, jde o vepřovici, cihlu z nepálené hlíny.

0/0
4.8.2011 17:27

Sieg1

Re: Dům z hliněných cihel

Jak se dá udělat z nepálené hlíny pálená?

0/0
6.8.2011 10:37

Lukas1000

Pane architekte

udelame JIM to tam pekny, ze jo ...

0/0
4.8.2011 9:22

mirek103

HEZKÉ

Tak ono by bylo samozřejmě hezké ten dům zrekonstruovat ale co s jeho využitím? Nevím zda by se v něm dalo bydlet, náklady na bydlení by asi byli větší. Oprava by stála docela solidní řachu a kolikrát výjde přijatelněji zbourat starou stavbu a postavit novou. Jenže tady je i historická stránka a některé budovy by měli být zachovány i pro další generace.

0/0
4.8.2011 9:17

insane maniac

Re: HEZKÉ

Tam místo toho švihnou nějakou betonovou králíkárnu....

0/0
4.8.2011 9:24

Mychal.B.

Re: HEZKÉ

Tak to od nich kup a zrekonstruuj za své, když ti jde o historickou stránku. A pak se tam můžeš nastěhovat. Budeš mít fajn sousedy ;-)

0/0
4.8.2011 9:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.