Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brněnská MHD v létě připomíná saunu, nejhorší vzduch tam bývá po obědě

Nové vozy brněnské MHD měly cestujícím zvýšit komfort. Jenže v nových brněnských tramvajích se nedá větrat. Moderní typy totiž mají často jen malá výklopná okénka. Dopravní podnik se proto snaží u nově nakupovaných vozů zajistit posuvná okna. Lépe tomu není ani v autobusech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SEND-i

viden

klimatizovanou salin...tramvaji jsem jel onehda ve vidni a to je panecku luxus!!!!V

0/0
4.8.2011 18:46

rlpcr

Neotevírejte okna!

Kdyby lidi pořád neotevírali okna, bylo by tam lépe. Ty vozy mají nucenou cirkulaci vzduchu, která dokáže o několik stupňů vůz ochladit. Jenže, když všichni inteligenti hned otevřou všechna okna, tak ten ochlazenej vzduch fouká maximálně tak tím oknem ven.

0/0
3.8.2011 23:27

PIsa.lek

Re: Neotevírejte okna!

>  Ty vozy mají nucenou cirkulaci vzduchu, která dokáže o několik stupňů vůz ochladit

Jenže pokud to není u těch otevíracích oken zřetelně napsáno, tak bych z toho opravdu nevinil samotné cestující - MHD totiž nepoužívají pouze jasnovidci.

0/0
4.8.2011 0:05

SEND-i

Re: Neotevírejte okna!

presneji bych to nevystihnul!R^R^R^R^

0/0
4.8.2011 18:44

pulper4

Re: Neotevírejte okna!

Hmmm ted jsem rano jel do hokny a vedle mne si prisedl spolucestujici z nehoz tahl chlast a cigara na mile daleko a jeste si tam nekdo foukl. Fakt lahudka! Byt tam to pidiokno tak se pobleju! Rv

0/0
4.8.2011 7:08

Fl.89

Re: Neotevírejte okna!

Jaka "cirkulace vzduchu"? KLIMATIZACE, to je jednoduche reseni a venku muze byt i +35stC!

0/0
4.8.2011 12:03

nocenka

Re: Neotevírejte okna!

No, už jsem jela několikrát tramvají nového typu se zavřenými okny. Je to tak leda za trest!

0/0
4.8.2011 13:38

Mildred

Nové tramvaje jsou OK

Musím říct, že když vidím přijíždět tramvaj "Porsche" tak mám hned o stupeň lepší náladu. Vím totiž, že pojedu prostornou a hlavně čistou tramvají (která jest čistá díky vnitřnímu kamerovému systému - díkybohu za něj). Naopak když vidím přijíždět starší typ, tak mám hned po náladě. Vím totiž, že pojedu ušmudlaným a posprejovaným vozem, který je vpravdě paradoií na projekt "Civitas Elan", alias "Čistá doprava", kterým se - za těchto okolností - nestydí chlubit DPMB a brněnská radnice. Zato já se stydím za Vás, dopraváci a zodpovědní lidé z magistrátu, za to, co se neštítíte nabídnout lidem ve 21. století (!!!) v univerzitním městě (!!!) pro cestování. Že Vás hanba nefackuje. Přitom je zřejmé, že pravidelné čištění oken, tak banální a jednoduché, je jedinou možností jak se postupně těch duševních výblitků vandalské lůzy zbavit. Ale to by musel mít někdo v DPMB trochu úcty k sobě i k ostatním......

0/0
3.8.2011 20:23

PIsa.lek

Re: Nové tramvaje jsou OK

Chtělo by to si nejprve zjistit fakta - veškeré výtvory sprejerů se snaží DP co nejrychleji odstranit (už proto, aby demotivoval sprejery, protože se pak svým "dílem" nemůžou dlouhou chlubit), co jde, tak se vyčistí přes noc ve vozovně. Jenže třeba podrápané sklo znamená stáhnout vůz z provozu (v noci se to nedělá), takže to nejde okamžitě. Už tak ta "sranda" stojí ročně 6 mil. Kč navíc.

0/0
3.8.2011 21:03

Mildred

Re: Nové tramvaje jsou OK

Fakta lze vidět každý den přímo v terénu. Že se nedá průběžně odstraňovat podrápané sklo je mi úplně jasné. Ale mazanice udělané bílou barvou, které jsou v téměř každé starší tramvaji, se průběžně odstranit dají a není naprosto pravda, že by se to dělalo pravidelně. O tom že by se to dělalo snad každý den nemůže být vůbec řeč. Běžte se zítra podívat, jak vypadají např. tramvaje linky č. 4 jezdící nyní přes centrum města, ale i mnohé jiné vozy. Po celé měsíce a roky jezdí se stále stejnými stupidními nápisy a čmáranicemi a nikoho v DPMB ani nenapadne, aby s tím něco dělal. Ale jak říkám, je to celé především o sebeúctě a o tom, co si člověk nechá od této vypatlané lůzy líbit. Když nám posprejovali dům, tak jsem hned druhý den koupil barvu, vše přetřel a od té doby už máme dva roky klid. Nepochopím tu apatii a úděsný "sálámismus" některých lidí, kterým je všechno....víte kde.

0/0
3.8.2011 21:28

PIsa.lek

Re: Nové tramvaje jsou OK

> co si člověk nechá od této vypatlané lůzy líbit

Obávám se, že rozhořčouváním tady se toho asi moc nezmění. Co takhle místo toho napsat DP, odboru dopravy či primátorovi??

0/0
3.8.2011 22:28

Mildred

Re: Nové tramvaje jsou OK

Ano, určitě rozumný nápad, ale to vše jsem již před nějakou dobou udělal. Výsledek nula, jen obecné fráze o tom, jak s těmi vandaly urputně bojují. Přitom je zcela zjevné, že je to lež. Takže mi zatím nezbývá, než se zde rozčilovat. Každopádně díky za diskuzi :-)

0/0
3.8.2011 22:53

PIsa.lek

Re: Nové tramvaje jsou OK

> Přitom je zcela zjevné, že je to lež

V tomhle se rozhodně neshodneme.

0/0
4.8.2011 0:04

Nahlas se ti směju 2

Re: Nové tramvaje jsou OK

"Zato já se stydím za Vás, dopraváci a zodpovědní lidé z magistrátu, za to, co se neštítíte nabídnout lidem ve 21. století (!!!) v univerzitním městě (!!!) pro cestování." - to samé si říkám také, když vidím, jak se cestující v MHD paří v létě bez klimatizace...

0/0
4.8.2011 9:10

Antonín, topič

Re: Nové tramvaje jsou OK

Tsá, rozmazlenče.

0/0
4.8.2011 23:19

Antonín, topič

Re: Nové tramvaje jsou OK

Možná to pro vás bude překvapení, ale vozy nešmudlá ani nesprejuje dopravní podnik, dokonce ani magistrát, ale obyvatelé toho univerzitního města.

Prd platíte, tak si nestěžujte.

0/0
4.8.2011 23:20

Mildred

Re: Nové tramvaje jsou OK

Jistě, jenže Dopravní podnik se má o svěřený majetek (který, mimochodem platíme z našich daní - takže nedržkujte něco o placení) řádně starat. To, že to nedělá, je jen jeho velká a nebetyčná ostuda. Nebo si snad mají slušní lidé, kterých je 99,9% brát do tramvaje kbelík s vodou a saponátem, aby mohli jet v čistém voze ???? Prosím, přemýšlejte trochu než něco napíšete............

0/0
5.8.2011 8:53

monthy70

A jak dlouho tou šalinou jedete ?

20 minut ? neřeknu, kdybyste v ní trávli půlku dne, to už by klimatizace vyplatila. stejně jako je nutná v kabině řidiče

0/0
3.8.2011 20:20

Janullka

60milionů?!?

Tramvaj za 60milionů?? A kde prosím vas jezdí???, Snad ne u nás v Brně??!

+1/0
3.8.2011 19:13

dudlop

Re: 60milionů?!?

Šalina, jakou svět neviděl..;-D;-D

0/0
3.8.2011 19:35

PIsa.lek

Re: 60milionů?!?

Další, kdo si myslí, že tramvaj může stát maximálně 10x víc, než auto.

0/0
3.8.2011 19:52

wolflobo

Re: 60milionů?!?

Nikdo netvrdí, že má stát 10 x víc než auto, ale 60 mega je fakt nářez, když si to srovnáte s wanou, která stojí cca 20 mega, ty nový lodě na Pryglu 10 mega, "slavný" Pandury cca 130 mega.... By mě opravdu zajímalo, co je na tom tak drahýho?

0/0
3.8.2011 20:30

iDoktor

Jel jsem šalinou do hospody minulý týden

a smrad a nedýchatelno i v relativně chladném počasí. Kdepak, jinak než autem nebo taxíkem nejedu :-)

0/0
3.8.2011 18:58

dudlop

Crossway je v pohodě

horko je možná ve spodní části-nahoře jsou posuvná okénka. Lepší než vyklápěcí v Irisbusech-to je peklo..Naštěstí jezdí dost těch novějších, s velkými posuvkami. Hrůza je Porsche-vyklápěčky a ještě vysoko-navíc zadní část je jak akvárium=není stínRv. Také Vario a Anitra..těm se v horku vyhnout.

0/0
3.8.2011 18:58

monthy70

To je jasné, že po obědě

to každý jezdí s plným žaludkem. a když se k tomu přidá ještě hrách nebo čočka.....

0/0
3.8.2011 18:06

vhelsing2

Toho kr...

kterej tam dal ty maly vokna bych povesil za k... do pruvanu

0/0
3.8.2011 15:49

Libor76

Re: Toho kr...

ten kr... předpokládal, že tam bude klimatizace pro cestující a pak jsou malinká okénka v pořádku. Že ve 3. tisíciletí DPMB nakoupí "moderní" dopravní porstředky, ale na klimu už jim nezbude, není vina výrobce

0/0
3.8.2011 18:12

jurio

Cena

Tramvaj za 60 milionů...??? 8-o

0/0
3.8.2011 14:39

Lukas1000

Re: Cena

A co jste si myslel? Ze stoji jako nova Fabie?

0/0
3.8.2011 15:13

žepré

Re: Cena

Ehm, toho nehoráznýho nepoměru za šaliny (vlaky, autobusy...) oproti osobním automobilů jsem si všiml už dávno. Pro ilustraci počítej, zastánce systému, se mnou: 60 melounů děleno 193 cestujících (narváno). To vyjde jedno místo na 311 tisíc. To když si objednáš 100 mercedesů střední třídy - C, tak jsou ty poloprázdný auta (řidič + spolujezdec) za levnější peníz. Můžeš uvažovat, proč tomu tak je, kampak tečou ty love, co vybírá stát.

0/0
3.8.2011 15:36

Kazeasch

Re: Cena

Jestli to nebude tím, že v šalině je několik tun mědi, to zaprvé, a hlavně se staví ručně. Ne jak osobní auto který linka mlátí jedno za druhým.

0/0
3.8.2011 15:41

žepré

Re: Cena

Ok, linka to mlátí jeden za druhým. Kdo tak na ňu přispěl? Když se v Nošovicích plánoval a začal stavět Hyundai (pozemky s inženýrskéma síťama zadarmo, příspěvky na stavbu hal, příspěvky na zaměstnaný mužiky), tak jsem si to vypočetl, kolika penězma celkem chtěl stát + kraj podpořit "podnikání": vyšlo to na něco málo přes meloun na nos, v Nosovicích. Ale to tak je všude. Anebo: je kríza, nehébó se kšefty, tak honem vymyslíme pro ty chudáky autostavitele šrotovný atd., atd., atd... Ha, co mě teď tak napadá: Každé, kdo si kópí auto, dostane pěkné dárek z daní...

0/0
3.8.2011 15:49

PIsa.lek

Re: Cena

A co teprve letadlo, že - tam se podle tebe taky musel někdo napakovat???

Bože, proč lidi jako ty raději nejsou zticha, vypadali by rozhodně chytřeji, než když začnou "myslet".

0/0
3.8.2011 15:49

žepré

Re: Cena

No, s tím lítáním je to taky taková věc: kerozín se nedaní a výrobcům letadel se taky cpe zezhora zezdola. Ale marný tobě povídat: je vidět, když ti někdo šáhne na tvou svatou víru, že v tomto režimu je naprosto všechno v pořádku, zatemní se ti před očima - argumenty bys neviděl ani stometrový ze slunečních paprsků - a začneš urážet. Eh...

0/0
3.8.2011 15:56

PIsa.lek

Re: Cena

To není urážka a nemá to nic společného s nějakou vírou (mmch. kde jsi sebral, že někde tvrdím, že je v tomto režimu všechno v pořádku - další tvoje fantasmagorie??), ale konstatování faktu o "rozumu" někoho, kdo primitivně srovnáná výrobní náklady na sedlo u auta a tramvaje a dělá z toho "objevné" závěry - tušíš vůbec, jak se liší konstrukce a nároky na ní (včetně bezepčnostních norem) u běžného auta a u kolejového vozidla?

A když srovnávat, tak co třeba počet "kilometrocestujících" za dobu životnosti, hlupáčku?? Běžná životnost kolejových vozidel (Vč. tramvají) se počítá v desítkách let, víme?? No, určitě nevíme, tedy ty nevíš, jinak bys fakt tak neblábolil, ty "urážko".

0/0
3.8.2011 16:50

Quasi

Re: Cena

nech ho, slysel jsem ze pre je to jelito co musi do vseho vrtat.

0/0
3.8.2011 18:14

PIsa.lek

Re: Cena

Mmch. tramvaje aspo. vyráběné na západ od nás jsou obvykle ještě podstatěn dražší, takže režimem to asi fakt nebude, "mudrlante".

0/0
3.8.2011 16:55

tor11

Re: Cena

tak si vem kolik toho takova salina najezdi a jakou ma zivotnost..   ten tvuj mercedes bude po 300 nebo 6 letech provozu vrak..   salina jde na GO po 15 - 20 letech, tam a konstrukce vydrzi klidne 40 roku..  to stejne autobusy, dopravni prodnik v brne prodaval do ruska autobusy co mely 2 miliony kilometru a jeli kamsi za ural po vlastni ose..  kterej osobak to vydrzi..   prepocti si cenu na pocet ujetych kilometru a prepravenych osob..

0/0
3.8.2011 16:45

;-)

v tramvajích nikdy nebylo hůř

Přoč? protože před sto lety existovaly speciální otevřené vozy na léto a teplota tak byla stejná jako venku, a navíc cestující ochlatovalo proudění vzduchu. Časem se vozy uzavíraly a okénka zmenšovala. Dnešní malá okénka vychází z bezpečnostních norem, jejichž tvůrce tak nějak nenapadlo, že exituje ještě v EU země, kde neznají klimatizaci. Podotýkám, že Škoda běžně montuje klimatizace i do tramvají na chudší východné expotní trhy. Jen tuzemské dopravní podniky se tomu stále brání a klimatizují pouze kabinu řidiče. Dotváří to jen celkový obrázek ubohé úrovně hromadné městské dopravy v ČR, kde se zaměstnanci dopravce neumí chovat slušně k zákazníkům, dopravci jsou závislí na štědrých dotacích měst a nemají zájem zavést účinější metody výběru jízdného.

0/0
3.8.2011 14:18

Toranoko

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

Jojo, v Praze tvrdili, ze posuvna okenka jsou proti bezpecnostnim predpisum.

Klimatizaci teda fakt nemusim, myslim, ze na organismu napacha daleko vic skody to neustale stridani teplot - a v drtive vetsine autobusu na delsich spojich to dopadne tak, ze vam akorat drsne fouka na loket ci koleno :-/

Uplne by stacilo to, co bylo driv - otevrena okenka + stropni vetrani v busech....

0/0
3.8.2011 14:32

Kazeasch

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

Ono je to taky o tom, že dopravní podniky mají rok od roku vyšší rozpočty na opravu vozů kde se musel nějakej hňup podepsat fixem, sprejem nebo doškrábal sklo. Třeba dopravní podnik v Brně vloni zaplatil jen na takových opravách čásku která by stačila na klimatizovanou šalinu.

0/0
3.8.2011 15:35

;-)

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

Tak na tohle bych to nesváděl. Klimatizace stojí cca 1% ceny nové tramvaje. I tuto cenu osobně považuji za dost nadsazenou, nicméně opravdu nejde o částky, které by hrály v rozpočtech dopravních podniků významnější roli. Nemluvě o tradičním nešvaru vypisování zakázek na nové dopravní prostředky na míru spřáteleným dodavatelům na regionálně rozděleném trhu.

0/0
3.8.2011 15:51

Kazeasch

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

A že mají všichni kámoše ve Škodovce. A jak nehraje roli? Když prodrbali celou jednu šalinu na opravách po vandalech, a jak ty píšeš cena klimatizace je jedno proceno celýho stroje, tak v tom případě mohli zklimatizovat snad i zastávky kdyby nemuseli pořád něco opravovat.

0/0
3.8.2011 16:20

mufin01

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

Ono nejde o pořízení samotné klimošky, ale o její provozování. To rozhodně poleze hodně do pěněz.

0/0
3.8.2011 16:21

PIsa.lek

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

A hlavně je to při současné konstrukci interiéru naprosto zbytečné, protože při otevírání velkých dveří co minutu to žádná klíma nijak zásadně neovlivní (leda by měla extrémní chladicí výkon, což by ale byl zase problém s energetickou náročností i se samotnou velikostí). A dělat menší dveře či více přepážek uvnitř vozidla jde taky dost těžko při běžném obsahzení a váměně cestujících na frekventovaných uzlech. Taková konstrukce je možná tam, kde MHD nevyužívá tolik lidí, jako u nás.

0/0
3.8.2011 16:54

Barbucha_the_bearspook

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

To by mělo fungovat na bázi přichlazování přívodního vzduchu. Aby do šaliny nehonili nuceným větráním teplý vzduch. Pomůže cokoliv, nemusí to zrovna držet zvolenou teplotu. Honit dovnitř horký vzduch ze střechy je chujovina.

Z toho prostého důvodu jezdím po Brně autem nebo vlakem, v dosahu 20 minut jdu radši pěšky, pokud mám čas.

0/0
3.8.2011 18:42

dundal bumbal

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

To je pekna blbost, ktera se u nas neustale omila. V jihokorejskem Soulu se prepravi mnohonasobne vice lidi, na velke vetsine zastavek autobusu v centru dochazi k temer kompletni vymene pasazeru nacpaneho autobusu, a stejne maji vsechny klimatizaci a svete div se, dokonce je v nich i chladno. Dokonce takove, ze se musi clovek priodit. A to podotykam, ze 35 stupnu a 95% vlhkost vzduchu nejsou v lete zadnou vyjimkou.

0/0
3.8.2011 19:46

PIsa.lek

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

No a tušíš taky, kolik stojí jak samotná klíma, tak její provoz?? Já přeci netvrdím, že to teoreticky není možné uchladit, ale jak je to efektivní. Což se samozřejmě týká i samotného rozhodnutí, zda klímu vůbec pořizovat, či ne, tedy jak často bude skutečně nezbytně potřeba  - v tomto ohledu asi nebude srovnávání Brna a Sloulu zrovna ideální, že??

0/0
3.8.2011 19:59

dundal bumbal

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

Ja nereaguji na to, kolik stoji porizeni a provoz. Jen jsem si dovolil reagovat na vety: "při otevírání velkých dveří co minutu to žádná klíma nijak

zásadně neovlivní," "Taková

konstrukce je možná tam, kde MHD nevyužívá tolik lidí, jako u nás." Protoze nejsi prvni, kdo neco takoveho pise (u nas je moc zastavek, porad se oteviraji dvere, naseda a vyseda moc lidi, atd.), tak jsem prihodil svuj postreh ze Soulu, kde se prepravuje mnohem vic lidi, zastavek je spousta, nasedaji a vysedaji skoro vsichni naraz a teploty venku jsou extremnejsi. A presto je vse v pohode uchlazeno na teplotu, ze prumerny evropan se jeste musi oblect.

O tom, ze to neco stoji, vubec nepochybuji, ale urcite to nebude zase tak dramaticke (nekdo tu pise 1% z porizovaci ceny) a zrovna v tom Soulu to provozuji v autobusech na zemni plyn, takze salina napojena na sit by to mohla utahnout taky. A pokud by porizovat klimatizaci u nas nemelo smysl, tak by se snad neobjevila ani v kabine ridice (protoze i tam neco stoji).

0/0
3.8.2011 20:42

PIsa.lek

Re: v tramvajích nikdy nebylo hůř

Jen škoda, že jsi při tak rozsáhlé citaci mého předchozího příspěvku "zapomněl" na to, co bylo v té závorce - netvrdil jsem, že to nejde vůbec, ale že BUĎ tomu musí být zuzpůsoben interiér, aby ztráty na zastávkách byly co nejmenší, NEBO musí mít tak klíma mnohem větší výkon, než by odpovídalo pouhé kubatuře prostoru.

0/0
3.8.2011 21:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.