Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Jak skončila 200 let stará Petrova bouda

Pondělním požárem skončila 200letá historie Petrovy boudy, která ležela nedaleko Špindlerova Mlýna v Krkonoších. Na místě někdejší krásně zdobené chaty jsou nyní doutnající ruiny a rozvaliny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

majkl1

Petrovky je mi líto,

Krkonoše jsou zase o něco chudší. Ať už se tam postaví cokoliv, do rázu krkonošských bud to bude mít daleko. Co mne ale fascinuje, to je programová lenost řady diskutujících. Pokud dle jejich názoru někam nevede silnice a nejsou parkoviště, nemá takové místo šanci. Paradoxem je, že právě Petrovka má přístup velmi snadný, na Špindlerovku vede silnice. Horské boudy totiž sloužily hlavně turistům a pak rekreantům, kteří si chtěli užít hor a jejich přírody. Pokud se chce někdo rekreovat na Václaváku, prosím, je to jeho volba. Já jsem naopak rád, že objekty bez snadné dostupnosti dosud existují.

0/0
4.8.2011 15:12

hrcprcsalala2

Re: Petrovky je mi líto,

Programová lenost řady diskutujících? A u vás je slepota taky programová? 8-oRv Ano, pokud někam nevede silnice a není parkoviště, nemá bouda pro 250 osob žádnou šanci, zvlášť když je to na hřebemni v 1. zóně národního parku mimo civilizaci. To je realita roku 2011, kterou může člověk buď respektovat nebo se ji snažit změnit, ale rozhodně by před ní neměl zbaběle zavírat oči. Další s prominutím blábol je, že "Petrovka má přístup velmi snadný, na Špindlerovku vede silnice" - znáte vůbec cestu ze Špinlerovky na Petrovku? Znáte podmínky, za jakých se člověk dostane na Špinlerovku? Pokud ano, tak je závěr o snadnosti přístupu na Petrovku naprosto absurdní. Je úplně jedno, čemu horské boudy SLOUŽILY, protože v současnosti už je takových lidí velice málo. A velká část z nich ještě jezdí do ciziny.

0/0
4.8.2011 15:27

majkl1

Re: Petrovky je mi líto,

Pak mi tedy prozraďte, jak tyto boudy mohly existovat 200 let i více. A to Petrovka není zdaleka největší. Existovat bez dorací a být rentabilní. Krkonoše jsem mnohokrát prochodil od Harrachova po Sněžku, takže je znám. A o asfalt jste narozdíl ode dneška nenarazil. Jediná silnice vedla na Hančovo návrší a pak na Špindlerovku. A je jenom dobře, že je na nich provoz omezen. To jen vám se zřejmě zdá absurdní použít pro přemístění své osoby dolní končetiny.

0/0
4.8.2011 15:42

hrcprcsalala2

Re: Petrovky je mi líto,

To je velice prosté - protože lidi měli dřív jiné (menší) nároky. To je fakt, byť možmá smutný. Nevím, co do toho furt taháte mne nebo ostatní diskutující. Já pro přemístění své osoby dolní končetiny běžně používám. Ale to nemá nic společného s počtem lidí, kteří jsou ochotni se takto přemisťovat po horách a ještě k tomu využívat ubytování mimo civilizaci na horské boudě. Počet těchto osob prostě a jednoduše dramaticky klesá. Když už lidé pojedou do hor a k tomu tuzemských, daleko radši si zajedou autem do penziónu, který jim poskytne nejrůznější služby a z něhož budou dělat pěší výlety. Tuto možnost dřív neměli vůbec, případně daleko omezenější. To je prostě zcela přirozený vývoj.

0/0
4.8.2011 15:53

hrcprcsalala2

Re: Petrovky je mi líto,

Stejně tak se po staletí převáželo zboží i lidé ve vozech, tažených koňmi po prašných nebo blátivých cestách. A lidé, kteří poskytovali tuto přepravu, existovali bez dotací a byli rentabilní. Ale protože je teď možné a dostupné převážet zboží i lidi auty po silnicích nebo železnicích, tak prostě přepravu koňmi a vozy nikdo neposkytuje, protože by se neuživil.

0/0
4.8.2011 15:57

Ubaram

Re: Petrovky je mi líto,

Petrova bouda sloužila za komunistů na rekreace ROH, tam se na nějakou ziskovost nehrálo. Mít na takovém místě ubytování pro 250 lidí je prostě blbost, to se v situaci kdy budovu nemůžete ani nijak zateplovat (kvůli památkářům) nemá nejmenší šanci vyplatit - když můžete doufat že budete mít obsazeno 40 lůžek.

0/0
4.8.2011 23:18

Noli tangere circulos meos

ted kdyz ten "skvost" shorel

muzete konecne postavit neco co bude vyhovovat dnesnim pozadavkum. :-)

0/0
4.8.2011 6:15

MPoks

Takhle to dopadá,

když stát zprivatizuje co se dá, včetně takových objektů, jako je Petrova bouda ( nebo spíš byla). Noví majitelé, když nemají z toho hned 1 rok milion zisku, tak to nechají zchátrat. ;-(

0/0
3.8.2011 16:43

hrcprcsalala2

Re: Takhle to dopadá,

To nemluvíš o Petrově boudě, viď? Protože pokud ano, tak jsi naprosto mimo mísu.

0/0
3.8.2011 16:47

korsičan

Re: Takhle to dopadá,

On myslel rok 1949.;-D

0/0
3.8.2011 16:51

MPoks

Re: Takhle to dopadá,

Ona je pořád státní? Fakt? :-)

0/0
3.8.2011 17:01

korsičan

Re: Takhle to dopadá,

Ono je dost těžké zprivatizovat úplně zchátralou boudu a tvrdit, že to byl skvost. Asi jako dnes koupit vrak Škody 100 a tvrdit, že mám naleštěného veterána.;-)

0/0
3.8.2011 17:05

hrcprcsalala2

Re: Takhle to dopadá,

Jo, to je opravdu přesně to, co mi na tvém příspěvku vadilo. :-P

0/0
3.8.2011 17:13

Ubaram

Re: Takhle to dopadá,

Petrova bouda chátrala už za komunistů protože ani tehdy - přestože se používala k rekreaci - se do ní neinvestovalo. Po revoluci zůstal prakticky identický stav.

Předpokládám že jste s památkáři neměl tu čest. Jejich klasické metody "ne tohle nesmíte měnit", "toto musí zůstat jak je" a "o tomhle můžeme jednat" (načež dva-tři roky diskutují) mají bohužel za důsledek, že každému krom nejtrpělivějších rupnou nervy a nakonec to udělá po svém. Důsledek bohužel je že na začátku byste tam místo dřevěných ztrouchnivělých dal podobná plastová a možná to něčím stříkl aby vypadaly jako dřevo, na konci už na to kašlete protože jen jejich "jednání" vás stojí v lepším případě desetitisíce, v horším podstatně víc. Oni totiž nemusí řešit věci jako nosné zdi atd., pro ně prostě stačí říct "toto musí zůstat jak je".

+1/0
3.8.2011 17:01

Ubaram

Re: Takhle to dopadá,

Nedá mi to nevzpomenout na Knossos na Krétě. Když ho našli a odhrabávali, hrozilo že se vše zřítí. Tehdy to pan archeolog vyřešil prostě "po svém" - co hrozilo zřícením vybetonoval a upravil tak aby to vypadalo jak když to našel (tzn. co bylo ze dřeva je dnes z betonu s povrchem vypadajícím jako dřevo atd.) Z "historického" hlediska je to sice samozřejmě újma, ale bez toho by tam dnes byly ruiny, místo abyste se mohl projít místem které vypadá jako kdysi (leč ze zcela nepůvodních materiálů).

0/0
3.8.2011 17:06

korsičan

Re: Takhle to dopadá,

A proč plastová, jsou i moderní dřevěná okna. Znám naprosto totožný případ, jen se jednalo u roubenku. 10 let do ní pršelo a každému to byl šumák. Pak to koupil nadšený kupec, že si to udělá po svém. Jenže přišel památkář a nic se nesmělo měnit. Dokonce ani trámy napadené dřevomorkou. Prý jsou na to prostředky a ten trém je historicky cený. No a jednoho krásného dne do roubenky nacovala naložená Tatra s kamením. Řidič ji špatně zabrzdil. A bylo po problému. Dnes tam stojí krásná roubenka a je klid.

0/0
3.8.2011 17:10

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Takhle to dopadá,

Well, that solves the mystery of the missing ring. It calls for dring! ;-)

0/0
3.8.2011 19:57

Von der Tann

Peterbaude

na těch nejstarších fotkách byla krásná.

Petrova bouda - tak jak vypadala v poslední době už za nic nestála.

Bohužel ty co na horách uměli hospodařit jsme úspěšně vyhnali (to platí i pro Šumavu..) :-P

0/0
3.8.2011 16:36

korsičan

Re: Peterbaude

Guten Tág.;-D

0/0
3.8.2011 16:38

hrcprcsalala2

Re: Peterbaude

Jo, problém celého pohraničí je v tom, že tamní majetky nešlo vrátit těm, kteří k němu byli po generace vázáni srdcem. Jinak se připrav, že budeš brzo obviněn z lízání německých zadků, to je taková zdejší obvyklá reakce. :-/

0/0
3.8.2011 16:39

Von der Tann

Re: Peterbaude

;-)

0/0
3.8.2011 16:46

korsičan

Re: Peterbaude

Tím jako chcete říct, že vrátit Petrovku původním majitelům, tak to tam dnes žije ??? ;-D V 1 zoně NP ??? Bez přístupu, bez ničeho, co by šlo ubytovaným nabídnout ??? V tom případě by to musel dostat zpět minimálně Houdini.

0/0
3.8.2011 16:56

hrcprcsalala2

Re: Peterbaude

Tím chci říci, že původní majitelé by mohli být díky srdečnímu vztahu nejvíce motivováni k tomu, aby Petrovku pozvedli i za cenu osobních obětí, případně dotování z jiných zdrojů. Jestli by se jim to povedlo, je věc druhá. To samozřejmě.

0/0
3.8.2011 17:09

korsičan

Re: Peterbaude

Jenže to se prostě povést nemůže. Do Labské Boudy majitel nasypal 15 mega a je to stejně k ničemu. A nestačilo by ani 50, protože je tu pořád ten stejný problém. Přístup a CO TAM DĚLAT, čím se zabavit. A obávám se, že bazén, sauna a satelit to nezachrání. !!!

0/0
3.8.2011 17:15

hrcprcsalala2

Re: Peterbaude

To ti vyvracet nehodlám. Už včera jsem tu psal, že bouda tohoto typu a velikosti na tomto místě odpovídá turismu první poloviny minulého století (který byl uměle protažen dál minulým režimem). V současné době je skutečně mimo realitu. Současný majitel se teď nechal slyšet, že provozovat horskou boudu s více než 50 lůžky je v současnosti ekonomický nesmysl. A s tím nemám důvod nesouhlasit, byť tohle je jen jedna z podmínek ekonomické smysluplnosti. :-/

0/0
3.8.2011 17:22

korsičan

Re: Peterbaude

Ono na tomto místě bude těžké utáhnout i boudu s 20 lůžky. Je tam pěkných pár let provoz nula.

0/0
3.8.2011 18:41

Von der Tann

Re: Peterbaude

Taky ta bouda nebyla stavěná pro turisty - to přišlo až později, jako vedlejšák, ale jako normální Wirthaus - česky asi budní hospodářství

0/0
3.8.2011 19:15

hrcprcsalala2

Re: Peterbaude

To původně. Ve 20. letech minulého století už to bylo předěláno primárně pro turisty.

0/0
3.8.2011 19:20

jekkal

Anebo takto

Pro infantilní diskutující - takhle bouda existovala takřka 200 let - přežila 2 světové války , přežila komunisty a nepřežila tuhle podnikatelskou elitu !!!

+1/0
3.8.2011 15:47

korsičan

Re: Anebo takto

LŽEŠ. Za komunistů se do této chaty nenainvestoval ani halíř a nesmyslné požadavky památkářů už jen zatlokli poslední hřebík. Ono, provozovat chatu, kde se v zimě měsíčně protopí 100 000Kč, nesmět vyměnit okna a zateplit fasádu, nesmět změnit drahé vytápění elektřinou na původní na tuhá paliva, nesmět na chatu bez povolení vozit turisty a nesmět si ani uprdnout v 1 zoně NP, tak to nemá šanci na úspěch. NIKDE NA SVĚTĚ. !!

0/0
3.8.2011 15:55

KOLDAK

Re: Anebo takto

Tak to nekupuju.

0/0
3.8.2011 16:11

hrcprcsalala2

Re: Anebo takto

Výborně, to je taky řešení - v tom případě by to spadlo ještě dřív. ;-D

0/0
3.8.2011 16:12

KOLDAK

Re: Anebo takto

Jedno oko nezůstalo suché. Šlechetný zachránce kupoval Petrovu boudu, aby nespadla. Vůbec nešlo o nějakou boudu, ale o lukrativní pozemek, však si počkejme pár let, co tam vyroste.

0/0
3.8.2011 16:19

hrcprcsalala2

Re: Anebo takto

No a? Původní vlastník už o to zájem neměl, ztrátový provoz neutáhl a už vůbec neměl na rekonstrukci. Pořád mi tu chybí nějaká ta varianta, vedoucí ke světlým zítřkům původní Petrovy boudy.

0/0
3.8.2011 16:20

korsičan

Re: Anebo takto

Booooože, to snad není ani možný. Lukrativní pozemek na místě Petrovky ??? Člověče, byl jsi tam vůbec někdy ??? Vždyť tam nic není. Tam není přístup, tam není sjezdovka, tan není vlek, tam nejsou žádné trasy (kromě té jediné) a když náhodou šlápneš mimo tuto jednu cestu, tak dostaneš flastr za ničení unikátní Krkonošské přírody. Lukrativní pozemek je ve Špindlu u sjezdovky, ale pod Petrovkou ?????;-D;-D.;-D

+2/0
3.8.2011 16:33

Neznám špinavé peníze

Re: Anebo takto

Vlek je kousek od Petrovky. Byl jsi někdy v Krkonoších? ;-D

0/0
3.8.2011 18:34

korsičan

Re: Anebo takto

Joooooooo ????;-D;-D A kde ?????;-D Jestli myslíš konečnou vleku od Davidovek, tak to je přes kilometr z kopce jak blázen. Dolů na lyžovačku by to ještě šlo, ale zpět na Petrovku ???? Snad vrtulníkem, ale pěšky v lyžákách a se ski na rameni. Hele, člověče, v neděli tam vezu děti na tábor, takže kolem 13hod budu na Davidovkách. Osobně ti přinesu ski, hůlky  a lyžáky a ty to v nich vyběhneš na Petrovku. Budeš to sice mít tak o 300% lehčí, ale nevadí. V zimě se totiž do toho kopce od Davidovek na Petrovku dá jít tak akorát v mačkách. Ještě vemu kameru a vše natočím. To bude sranda. Tak co ?? Bereš ???.y;-D

+2/0
3.8.2011 18:50

korsičan

Re: Anebo takto

A co by s tou boudou dělal dřívější majitel ???;-)

0/0
3.8.2011 16:16

hrcprcsalala2

Re: Anebo takto

Volal hasiče o pár let dřív? ;-)

0/0
3.8.2011 16:19

korsičan

Re: Anebo takto

Tak nějak.R^

0/0
3.8.2011 16:34

ErikM

Re: Anebo takto

Ano, památkáři prý požadovali aby majitel chodil v dobovém ošacení, je to ZARUCENE, říkala to sojka práskačka

0/0
3.8.2011 16:18

korsičan

Re: Anebo takto

To nevím, ale PU trval na původních oknech, původní fasádě( i když nebyla původní), původním interiéru a nepůvodním elektrickém vytápění.

0/0
3.8.2011 16:37

hrcprcsalala2

Re: Anebo takto

Jak už tady někdo psal včera - Ty děcka si teď ničeho neumí vážit. Já mu daruju kalhoty, co jsem nosil 20 let, a on je roztrhá za měsíc. ;-D

0/0
3.8.2011 16:00

jekkal

Petrova bouda

přežila nacismus, přežila komunismus a nepřežila volnou ruku trhu, stejně jak vybavení kostelů,,,,,,,,,,,,,,,,, a co bude dál, převezme to Čína

+1/0
3.8.2011 15:45

korsičan

Re: Petrova bouda

Kdys byl naposled v Krkonoších ?? Kdys byl naposled na Petrovce ?? Podle mého názoru nikdy, nebo před 20 lety na rekreaci ROH.

+1/0
3.8.2011 15:57

MiroTR

Re: Petrova bouda

To ne.  Kdyby tam byl před 20 lety, nenapsal by to.  Nevypadala tehdy o nic líp. :-/

0/0
3.8.2011 17:02

VIS

http://www.petrovabouda.cz/

Je tam moc zajímavý příspěvěk od posledního platícího návštěvníka, který prý pohovořil s personálem o majiteli a jeho plánech.

0/0
3.8.2011 15:27

hrcprcsalala2

Re: http://www.petrovabouda.cz/

Jaký jiný názor by asi měl mít personál na majitele, který jim dal padáka a zavřel. Personál bude oslavovat v prvé řadě majitele, který po nich nebude chtít práci a bude jim pravidelně platit.

+1/0
3.8.2011 15:30

korsičan

Re: http://www.petrovabouda.cz/

Ten člověk tam lže, jako když tiskne. Apartmány na místě Petrovky ???;-D;-D;-D A co by tam ti lidé asi tak dělali. Není tam přístup, není tam sjezdovka, není tam vlek a nejsou tam žádné běžecké trasy. Vždyť se nemůžou prodat ani ty nové apartmány na místo Davidovek. A tam je vše, co na Petrovce není. Chtěl bych vidět někoho, kdo by si na takto nudném a pustém místě apartmán koupil. Ono vůbec, kdo by na tomto místě vůbec ta apartmány stavěl. To je tak na boudu na jedno přespání. :-Pm;-D

0/0
3.8.2011 16:29

Ubaram

Re: http://www.petrovabouda.cz/

Docela se divím že mu personál neřekl i o tom plánu majitele otevřít si uprostřed Sahary finskou saunu a půjčovny iglů...

0/0
3.8.2011 17:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.