Diskuze

Cyklostezky dostanou nová čísla, turisté na kole by měli méně bloudit

Síť českých cyklotras projde v příštích letech řadou změn. Stezky se přečíslují, aby se cykloturisté v terénu lépe orientovali. Propojením stezek také vzniknou nadregionální páteřní trasy. Dopravní experti věří, že se díky tomu bude cykloturistika také marketingově lépe prodávat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

honza83

3. 8. 2011 7:49
Dobrý nápad

Dnešní číslování je opravdu silně chaotické. Navíc většina tady v diskuzi nechápe rozdíl mezi cyklostezkou (stezka či cesta určená primárně pro cyklisty) a cyklotrasou (cyklistická trasa vedoucí i mimo tyto specializované úseky). Dle KČT jsou to pak cyklotrasy (ony žluté plechové obdélníky s číslem) a cykloturistické trasy (vedou po horších lesních cestách, terénem) a ty jsou značeny podobně jako turistické trasy, jen na krajích je místo bílé barvy žlutá. Navíc přece jen toto druhé značení je levnější a odolnější zničení (mnohé žluté plechové tabulky jsou přetočené či zcela chybí). Nyní to dle článku bude tak, že se zvýší podíl cykloturistických tras na úkor cyklotras.

0 0
možnosti

nespokojeny_obcan

2. 8. 2011 21:13
Máme tu vytížené cyklostezky za velký peníz.

Tak se vším všudy. Ať mají pumpičkáři kde řádit.;-D

0 0
možnosti

Huckelberry Švédd 5

2. 8. 2011 19:55
.. to je zase šaškárna ...

na které vydělají akorát tak výrobci samolepek a cyklotlasů. Průměrně interligentnímu cyklistovi je jedno, jestli se má držet trasy č. 356 nebo 35 Rv:-/

1 0
možnosti

Ruler

2. 8. 2011 15:42
ještě bych bral

aby bylo zřejmý, jestli daná trasa (úsek) je vhodný pro silniční kola nebo ne (kolikrát vede podél řeky relativně slušná asfaltka, která náhle skončí bez varování v lese na kořenech, štěrku nebo v písku a jsem nahranej...

1 0
možnosti

honzik_janulik

2. 8. 2011 22:15
Re: ještě bych bral

No ono není špatný se podívat do mapy, samozřejmě turistické, kde je kvalita povrchu rozlišena, že.... A jinak, cyklostezky nejsou rozhodně primárně určeny pro silniční kola, takže na galuskách tam může jet jen blázen.

0 0
možnosti

sámvelkýmao

2. 8. 2011 15:21
no

mě by spíš zajímalo,kdy konečne budou kolaři platit povinný ručení jako ostatní?................ malý kolo 200,střední 500,velký 1000 a závodní 2000.kč ročně.a taky známky pro pohyb po cyklostezkách.jako maj motoristi na dálnicích.anebo tam udělat vod kapše mýtný brány.....................

5 0
možnosti

aljavX

2. 8. 2011 15:24
Re: no

pokud s mym kolem spusobim skodu, tak ji hradim ze sveho. Takze o co ti jde ?

0 0
možnosti

Uphillman

2. 8. 2011 15:11
Bude sranda...

až se začnou ty samolepky odlepovat a člověk pojede chvíli po novém značení a chvíli po starém, to bude teprve chaos. :D

1 0
možnosti

calver1

2. 8. 2011 14:57
Tunel

Zase další tunel.

0 0
možnosti

Uphillman

2. 8. 2011 15:06
Re: Tunel

Ano, značky povedou i přes tunel, i nad tunelem, záleží kam chcete jet. :-)

0 0
možnosti

ctenar_idnes

2. 8. 2011 14:54
mapy

kdo přečísluje cyklostezky ve všech cyklo mapách (internet, navigace, papírové, v terénu)?

Nebude to větší zmatek, než teď?

0 0
možnosti

černej oes

2. 8. 2011 17:03
Re: mapy

Bude. A to je dobře, bude sranda.

0 0
možnosti

Antonín, topič

2. 8. 2011 14:50
Zase nevěděj co s prachama...

0 0
možnosti

cmelaaak

2. 8. 2011 17:04
Re: Zase nevěděj co s prachama...

na blbiny bude vždycky. Zvlášť na cyklostezky.

1 0
možnosti

apendix

2. 8. 2011 14:46
rozdělení typů tras

Je docela škoda, že neuvažují nad tím, že by se udělalo nějaké jednoduché rozdělní dle druhu trasy... Z článku mi přijde, že chtějí ze značení vyhodit polní a lesní cesty, což je rozhodně škoda. Chápu že pro dálkovou cyklistiku nejsou zajímavé, protože se jede na cestovních kolech na těžko, takže něco jiného než asfalt nebo kvalitní štěrková cesta moc nepřichází v úvahu, ale pro regionální ježdění to smysl má, protože pro cyklisty, kteří jedou na max. jednodenní výlet většinou platí, že sedlají horské nebo krosové kolo a ti naopak takové cesty jistě preferují spíše, než asfalt. Proto by bylo ideální, když by se trasy rozdělovaly dle "obtížnosti" - lehké (asfalt, kvalitní štěrkovka), střední (polní a lesní cesty s nějakým tím výmolem) a těžké (rozbité lesní cesty, vhodné pro MTB).

5 0
možnosti

Diskuter001

2. 8. 2011 17:50
Re: rozdělení typů tras

100% s Vámi souhlasím. Problém je jen ten, že občas se nějaká cesta opraví a občas zas nějaká vlivem toho, že tam jezdí traktory na pole se rozbije. Kvalitní štěrková cesta se za pár let může změnit v tankodrom. Obávám se, že taková značení by se muselo často měnit.

0 0
možnosti