Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se dožijí o sedm let více než před 20 lety, Češky o pět

Česko patří v EU k zemím, v nichž se za posledních dvacet let nejrychleji zvedá průměrný věk dožití. U mužů se od roku 1990 protáhl o sedm let a průměrně se dožijí 74,4 roku, Češky by před sebou nově měly mít 80,6 roku. Tedy o pět let více než před dvaceti lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zlomená lopata

Že chlapi žijou tak dlouho?

Ta proč jsou všude vidět jenom staré báby? Hrůza!8-o

0/0
2.8.2011 23:13

P-_-awel

Re: Že chlapi žijou tak dlouho?

Protože chlapíci vysedávaj v putikách a né na lavičkách aby drbaly sousedy :-)

0/0
4.8.2011 11:23

cz3dtc

Blaboly placene vladou

Co jineho, statisticky urad rika něco jineho. Kde ty data cucaji ?

0/0
2.8.2011 1:01

Sekanice

Re: Blaboly placene vladou

Zrovna dneska jsem slyšela v rádiu nějakého statistika, který tvrdil, že ta data se vždy vzorcem upraví tak,aby ukazovala statistika pravdivá data, dle přání zákazníka :-). Data pak jsou v zásadě pravdivá, jen se třeba záměrně pominul nějaký fakt vzít v potaz apod. Data pak nejsou v zásadě lživá, ale neodpovídají ani skutečnosti. Ono hlavně je zajímavé, že ještě před cca rokem jsem četla v novinách o jiné statistice, kde ten průměrný věk mužů byl stanoven na nějakých 69-70... tak mi tak trochu připadá nereálný, aby během roku zjistili, že je to vlastně úplně jinak...

0/0
2.8.2011 23:02

zupan

Tomu neverim

kolik jich zemre na infarkt kvuli uspornym opatrenim vlady zde urcite nebylo zohledneno!

0/0
1.8.2011 23:26

kaktusak

To je především věcí životosprávy,

takže kdo chtěl, mohl výrazně zvýšit pravděpodobnost dožití tohoto věku už dřív.

0/0
1.8.2011 22:10

Sekanice

Re: To je především věcí životosprávy,

Jo, jo, znala jsem jedny, co jedli jenom jablka a taky tvrdili, že žijí zdravě a bio....až budou staří, zjistí, kolik živin do sebe vůbec nedostali....apod. Vzhledem k tomu, že jsi závislý na běžně dostupných potravinách a žiješ v civilizaci plné splodin apod., tak je celkem jedno, co dnes jíš. Občas si taky můžeš zdravě zaběhat a nadýchat se zplna hrdla městského vzduchu..Většina z těch, co byli posedlí zdravým životním stylem a které jsem znala nebo znám často úplně vynechává některé důležité složky, které tělo potřebuje, ale nikdo jim nevymluví, že jí zdravěji než jiní,nebo mi kolega donekonečna vysvětluje proč chodit do fitka a cítí se zdravě a vysportovaně, ale v lese v životě nebyl. Takže jsem dost skeptická k výkřikům, kdo chce zdravě žít apod...každopádně vzpomeňte si na své přesvědčení a ideu v těch 70, jo?

0/0
2.8.2011 22:54

JaJaMilan

Tak koukám.

Tak koukám kolem sebe a vidím zcela něco jiného. 59 konec. 60 konec. 51 konec. Jo statistika.

+1/0
1.8.2011 20:33

janní

dnes zaskakoval veterinář 70 let

a výsledek mám od kočky prokousnutou žílu - byl hrozně pomalý a zvíře se začalo bát;-O tolik krve ze mě ještě neteklo, naštěstí mám skvělou srážlivost a zatáhlo se to po chvilce samo..wow to nás čekají vyhlídky

0/0
1.8.2011 19:25

Big-M

Bude

nápor na LDN

0/0
1.8.2011 18:39

horduch

to je kapitalistická propaganda

za socialismu přece bylo nejlíp,potvrdili mě to i UV KSČM a odborech

0/0
1.8.2011 18:29

Sekanice

Re: to je kapitalistická propaganda

trošku mimo mísu

0/0
1.8.2011 18:34

moebius

ze všeho se dá udělat špatná zpráva

Japonci se dožívají o pět let víc a ČR je až 34.na světě, kdo za to může? koho za to potrestat?...tak o tom informovali na jaře

0/0
1.8.2011 18:16

Sekanice

Re: ze všeho se dá udělat špatná zpráva

Jo a taky informovali o tom, že takový průměrný japonský důchodce, který odchází do důchodu kolem 65 roku věku tam má v přepočtu přibližně 50 tis a že ti co si k důchodu jdou ještě přivydělat se dostanou až na 95 tis. takže jsem pro si vzít z Japonců příklad a podívat se jak toho ve svém důchodovém systému docílili....

0/0
1.8.2011 18:19

master19

Re: ze všeho se dá udělat špatná zpráva

Docílili toho tím, že jsou skromní a makaj od nevídím do nevidím. U nás naprosto nerealizovatelné...

0/0
1.8.2011 18:41

Sekanice

Re: ze všeho se dá udělat špatná zpráva

.... nevím v jaké společnosti žiješ, ale já mám kolem sebe lidi, kteří také dělají od nevidím do nevidím...

0/0
2.8.2011 22:35

larsen

Skutečný aktivní věk důchodců

Všude se mluví, že se prodlužuje průměrná doba dožití, ale chybí mi údaj o skutečném aktivním věku. Nepřežívají důchodci déle v ústavech sociální péče, LDNkách  či nejsou delší dobu plně odkázáni na celodenní péči svých příbuzných. A pracovat do 70 let v těžkých manuálních profesích je úplná hloupost.

0/0
1.8.2011 18:16

Sekanice

Re: Skutečný aktivní věk důchodců

R^ se mi taky líbí, jak si to v reformě naplánovali a naprosto neberou v potaz realitu života.Jinak ono i práce hlavou bude mnohdy složitá. Reakce jsou pomalejší, člověk už nestihne vychytat všechny novinky moderní doby apod. Pokud pak dělá v nějaké profesi, kde je potřeba rychlá reakce a odbornost, tak to taky nepůjde.Dnes jde pokrok tak kupředu, že zkušenosti jsou sice cenné, nicméně ty 50ti leté prostě v moderní firmě neupotřebíte a nemyslím to vůbec zle. Prostě doba je taková. A vemte si spoustu profesí, kde ti lidé léta studovali a věnovali se svému oboru a najednou kvůli věku skončí někde na pracáku a aby vůbec dostali nějakou dávku aby přežili,tak pak půjdou třeba zametat ulice nebo jak je to míněno? Nebo když se mluví o rekvalifikacích, opravdu si někdo myslí, že 70letý rekvalifikovaný člověk na cokoli je zaměstnatelný,že firmy raději nesáhnou po mladém,který obor právě vystudoval?

0/0
1.8.2011 18:31

master19

Re: Skutečný aktivní věk důchodců

Jo, holt, když se nedokážeš v aktivním věku zabezpečit na stáří, budeš to mít těžký. Není přece normální jen čekat s nataženou dlaní. Nikdo nechce, aby chlap do sedmesáti stěhoval piána, prostě, když už na to nemá, najde si práci vrátného, nebo něco podobného, co se ti na tom nezda? A když už je na tom zdravotně fakt zle, dostane invalidku... Já vím, že to není buhvíjaké řešení a chtěl bych, aby se chodilo do důchodu ve třiceti, jenže to prostě nejde. A to je REALITA! :-P

0/0
1.8.2011 18:39

orinka3

Re: Skutečný aktivní věk důchodců

na invalidní důchody už vůbec zapomeňte. Pokud slezete s postele a udržíte stolici, máte smůlu a hajdy do práce, třeba po jedné noze.

0/0
1.8.2011 19:21

Sekanice

Re: Skutečný aktivní věk důchodců

No, popravdě to bude potřeba hodně míst pro vrátné a hodně židliček v muzeích. A určitě si nemysli, že když je někdo schopný a inteligentní,nebo prostě jen pracovitý, že si musí za života vydělat tolik, aby byl na stáří zabezpečený. Nebo když někteří říkají, že si přeci už teď za aktivního života můžeš zvolit takové zaměstnání, které můžeš vykonávat i jako starý.. to by pak některé profese nedělal vůbec nikdo a když všichni budou chtít dělat např. jenom v "business" oborech, aby se zabezpečili, tak kdo pak bude doopravdy pracovat? Takový vědec je určitě přínosnější pro společnost, než nějaký key account manager a přesto to bude on, kdo pravděpodobně bude na stáří muset vzít do ruky koště a jít zametat atd. ale máš pravdu, je to realita. Dovolím si ale sama pro sebe myslet, že to tak je špatně. Nebo lidi, co celý život dřeli manuálně taky nebudou mít takovou fyzičku, aby to zvládali dál a rozhodně nejsou tak placeni, aby byli na stáří ve vatě. Co ty budou dělat?

0/0
2.8.2011 22:31

brekebrekeke

to by meli cesi i cesky pritlacit

;-) :-P kdyz maji pracovat do devadesati :-P

0/0
1.8.2011 18:00

orinka3

předčasný optimismus

jen aby to nesloužilo pouze k tomu, aby se odůvodnil zvyšující se věk odchodu do důchodu.:-/ Devastace životního prostředí, města zamořená výfukovými plyny,  kolem plno stressu, všude čtu, že si nikdo nemůže vybrat doporučované 3 týdny dovolené vcelku -  lékařská věda všecko nezachrání. Nežijeme zdravě, život se změnil v honbu za penězi a konzumem. Přitom samozřejmě všichni víme, jak zdravě žít. Jenže to prostě nejde.

0/0
1.8.2011 17:54

JUDr. Jaroslav Lančík

Re: předčasný optimismus

jde, ale vy nechcete...

+2/0
1.8.2011 17:56

Sekanice

Re: předčasný optimismus

Stačí když chytnete v lese klíště s boreliózou a je Vám Váš zdravý životní styl k ničemu....atd.

0/0
1.8.2011 17:58

JUDr. Jaroslav Lančík

Re: předčasný optimismus

klíšťata si vybírají pouze oslabené jedince...

+1/0
1.8.2011 18:00

brekebrekeke

Re: předčasný optimismus

nezvan nesmysly ;-€

0/0
1.8.2011 18:01

atakdále1

Re: předčasný optimismus

je to judr-))))))))))))))

0/0
1.8.2011 18:01

brekebrekeke

Re: předčasný optimismus

;-D R^

0/0
1.8.2011 18:17

587

Re: předčasný optimismus

no právě ! ;-D

0/0
1.8.2011 18:20

136N

Re: předčasný optimismus

To je JUdr. asi jako můj pes hvězdář .;-D

0/0
2.8.2011 18:14

Sekanice

Re: předčasný optimismus

Tak předpokládám, že to je nějaký pokus o vtípek. Takový blázen snad nejste, nebo jo?

0/0
1.8.2011 18:03

orinka3

Re: předčasný optimismus

je, takhle blbne v každé diskusi.;-D

0/0
1.8.2011 18:14

orinka3

Re: předčasný optimismus

Chtít můžeš, ale když k tomu nemáš podmínky a musíš dát přednost práci od vidíš do nevidíš, abys přežil a udržel se nad vodou, tak ti to chtění moc nepomůže, spíš si přidáš další hřebíček do rakve, že na to nestačíš.:-/

0/0
1.8.2011 17:58

Trupman

Gratuluji všem Čechům a Češkám.

Moravan.

;-D

0/0
1.8.2011 17:45

Sekanice

Re: Gratuluji všem Čechům a Češkám.

R^Vřele ti děkujeme bodrý Moravane:-)

0/0
1.8.2011 17:54

atakdále1

Re: Gratuluji všem Čechům a Češkám.

;-D;-D;-D

0/0
1.8.2011 18:01

JUDr. Jaroslav Lančík

každý se v plném zdraví může dožít VÍCE jak 100 let

musí proto však něco udělat... stačí nekonzumovat alkohol, být vegetariánem, otužovat se, sportovat a meditovat R^!

... lidé se však své zdraví huntují již od narození a pak se díví, že mají ve stáří zdravotní problémy [>-] Rv

+1/0
1.8.2011 17:41

Sekanice

Re: každý se v plném zdraví může dožít VÍCE jak 100 let

To víš, že jo. V naší rodině vždycky lidé žili střídmě (kromě toho vegetariánství,což není nutné pro zdravý životní styl, to je jen tvůj osobní názor) a přesto se nevyhli stáří a nemocem. Ale budiž ti přáno věřit svým ideálům.

0/0
1.8.2011 17:47

JUDr. Jaroslav Lančík

Re: každý se v plném zdraví může dožít VÍCE jak 100 let

hluboce se mýlíte... maso je jedem !

navíc vám uniká fakt, že konzumace masa s sebou v prvopočátku přinesla nitrodruhovou agresivitu a přelidnění planety... od té doby co na se sebe lidé přebrali negativní karmu šelem, tak člověk přestal být člověkem... Rv

+1/0
1.8.2011 17:54

Sekanice

Re: každý se v plném zdraví může dožít VÍCE jak 100 let

Viděla jsem spoustu lidí, kteří se zhuntovali právě vegetariánstvím a je Vám známo, že třeba pro malé děti a jejich správný a zdravý vývoj je maso přímo nutné?

0/0
1.8.2011 17:59

master19

Re: každý se v plném zdraví může dožít VÍCE jak 100 let

No, už se nemůžu dočkat, až si dám zas jeden jedovatej stejk a k tomu pivko. To zas bude negativní karma. ;-D;-D

0/0
1.8.2011 18:29

Duke___Nukem

Re: každý se v plném zdraví může dožít VÍCE jak 100 let

vesmes souhlas,az na ten alkohol..:-)

0/0
1.8.2011 17:50

JUDr. Jaroslav Lančík

Re: každý se v plném zdraví může dožít VÍCE jak 100 let

alkohol je hluboce destruktivní drogou... Rv

+1/0
1.8.2011 17:55

master19

Re: každý se v plném zdraví může dožít VÍCE jak 100 let

Na takovej život se ti můžu vyprdnout...

0/0
1.8.2011 17:51

orinka3

Re: každý se v plném zdraví může dožít VÍCE jak 100 let

a víra tvá tě uzdraví!;-)

0/0
1.8.2011 18:01

587

Re: každý se v plném zdraví může dožít VÍCE jak 100 let

Aby ses jednou nedivil, doktůrku ... :-/.

0/0
1.8.2011 18:19

Damik

statistika

tahle statistika je jasná a pravdivá.  Akorát pořád nechápu jak ji můžou zastánci toho aby se chodilo do důchodu ve stejném věku jako před dvaceti lety ignorovat. Oni pořád nechápou, že objem peněz je konečný.   Pak přijdou s argumente, že kdyby se nekradlo je peněz dost, což je sice moc hezký, ale není to pravda. Kdyby se nekradlo tak nemáme dluhy až za ušima, ale když nebude počet pracujících vs. důchodců poměrově vyvážen bude rozpočet pořád v mínusu.

+1/0
1.8.2011 17:37

Sekanice

Re: statistika

To co říkáš je taky fajn, ale já se starými lidmi od 70 nahoru přicházím do styku velmi často a ty lidi prostě dělat nebudou moci a to taky nelze ignorovat, víš...

+2/0
1.8.2011 17:40

master19

Re: statistika

Chápeš, že do toho pozdějšího důchodu budou přicházet lidi, kterým je teď třeba dvacet? Nemůžeš přece srovnávat dnešní sedmdesátníky a sedmdesátníky za x let...

0/0
1.8.2011 18:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.