Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letoun karibských aerolinek se při přistání rozlomil na dvě části

Letoun společnosti Caribbean Airlines se 163 lidmi havaroval při přistání v jihoamerické Guyaně. Trup se rozlomil na dvě části, při havárii se zranila řada lidí lehce a čtyři těžce, nikdo ale nezemřel. Podle úřadů letoun pravděpodobně v dešti nedokázal včas zabrzdit na nepříliš dlouhé ranveji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

NejeHa

Hlavně

že nikdo neumřel.  :-) To asi měli "strážní andělé" pohotovost. :-)

Zraněným brzké uzdravení!

0/0
31.7.2011 11:00

Martin_o5

To jsou změny

Včera tu bylo dramaticky popsáno, že letoun zastavil na zlomu nějaké 60ti metrové strže(ovšem na letišti v 23m n.m.) a kdyby letadlo přepadlo, určitě by se to neobešlo beze ztrát...;-DRv

0/0
31.7.2011 10:49

atakitak

Povoláním inženýři

....Žejo Pepíci ... samé moudré slovo hodno kvalifikace, kterou jste získali v letecké škole. No potom ta republika má vypadat. Všem přítomným onoho letu gratuluji k druhému životuR^R^

0/0
31.7.2011 8:12

svedek casu

Re: Povoláním inženýři

R^

0/0
31.7.2011 8:52

Truestory

Re: Povoláním inženýři

R^:-)R^

0/0
31.7.2011 9:21

pliza27

navrhuji

udělat z taxikářů hasiče a z novinářů policii . Obojí bývají na místech neštěstí většinou dřív než policie a hasiči .

0/0
31.7.2011 6:54

negatiff

Re: navrhuji

Nevím, jak jsou na tom v Guyaně, ale předpokládím, že narážíte na situaci v ČR. V tom případě bych Vás ráda uozornila, že v případě hasičů se krutě mýlíte Rv

+1/0
31.7.2011 7:09

PRG-SYD

klouzava pristani

Nekde dole v diskusi se pise o "tvrdosti" pristani, a ze piloti neumi pristavat....

Pred nejakym casem jsem shledl zajimavy porad na toto tema. British Airways naopak vyhodnotlilo "mekka" pristani jako problem, protoze piloti, ve snaze mekce pristat, preletavali optimalni misto pro dosednuti, a tim si zkracovaly runway pro brzdeni. Vsichni BA piloti byli preskoleni, aby nedelali "klouzave" lety nad drahou a radeji s letadlem "prastili" dolu s tim, ze podvozek je na toto konstruovan.

Nevim, co je na tom pravdy, nejsem pilot. Jak jsem videl, tak predavam.... :-)

0/0
31.7.2011 2:11

joryk

Re: klouzava pristani

aha, jednopu jsem letěl bud z uk nebo tam, už nevím, ela zřejmě to byli tihle přeškolení piloti, protže s tím fakt flákli tak, že mě vypadl časák z ruky :D... ale je fakt, žeéra na to jsou asi stavěný

0/0
31.7.2011 11:04

Agrippa

kdyby netleskali...

[;-P]

0/0
31.7.2011 1:24

ilb

Re: kdyby netleskali...

Fascinuje mě, jak vždycky začnou lidi v letadle plácat, jenom co se dotkne koly ranveje. Vůbec si neuvědomují, že to je zrovna jeden z nejkritičtějších okamžiků letu, kdy se celý ten kolos řítí na kolech dvěstěpadesátkou a pilot se ho snaží udržet na ranveji a vzápětí zabrzdit. Když už bych chtěl pilotovi zapleskat, tea jedině až bezpečně zastaví.

0/0
31.7.2011 3:38

**v

Re: kdyby netleskali...

No ono se taky tleska jen v takovychhle zemich, popr. pastikari v ceskych charterech - je to velka legrace. Zajimalo by me jestli tihel lidi tleskaji i tramvajakum, kdyz zastavi na zastavcem ;-D

0/0
31.7.2011 8:07

Mirco1

Re: kdyby netleskali...

Vážený blábolile, já zažil tleskání v letadle ve vnitrostátním letu v USA s Continental Airlines, kde jsem si jistý, že většinu osazenstva čeští paštikáři netvořili.

0/0
31.7.2011 8:14

joryk

Re: kdyby netleskali...

tleská se myslím tam, kde lidi letej někam na dovču, kde je let už součást zážitku z dovolený... třeba na levných linkách do UK, kde  lidi letěj z "práce nebo do práce", doplněný o již posliněný týpky letící za pivem a děvkama, nebo už po "tahu" ... tak tam se myslím netleskalo nikdy. No je fakt, že jestli jsem už teď já někdy při letu poněkud napjatej, tak je to až v momentě sedu, kdy si říkám, jestli to v poho ubrzdí, protože ta rychlost je fakt velká, myslím, že snad i víc, než těch 250, co tu někdo psal, ale nejsem odborník

0/0
31.7.2011 11:01

stefi_ul

Re: kdyby netleskali...

Rychlosti letadel jsou zajimave popsane zde:

http://www.kolmanl.info/index.php?show=l_qa

Neexistuje presna rychlost pro vzlet a pristani. Vse se slozite pocita podle zatizeni-obsazenosti letadla, mnozstvi a spotreby paliva.Muze dojit i ke korekci za letu. Pocasi, zmena ranveje...Pak muzete byt ve vzduchu treba jeste pul hodky a spalite vice paliva, pristavate teda lehci. Letectvi je zajimava VEDA.

0/0
31.7.2011 11:25

bezdůvodně_smazaný_popáté

Letadlo z lepenky,

není dělaný do deště. To nevěděli?;-)

0/0
31.7.2011 0:25

peepa_47

Vidím

Že je to tu o půl dvanácté večer plné pilotů:-D a ty jejich rady a zkušenosti:-D

0/0
30.7.2011 23:53

emil2

Moderní letadla jsou, koukám, stejné skořápky

jako před sto lety.

0/0
30.7.2011 23:39

osk

Re: Moderní letadla jsou, koukám, stejné skořápky

A to jste si myslel že je to tank, když přejede runway tak to neí nikdy sranda, se to asi zapíchlo předním podvozkem a je konec.

0/0
30.7.2011 23:49

jirha

Jojo to taky znám

parta pitomců co tleskají pokaždý když to sedne a to i tehdy kdy s tím v Ruzyni kecnou za polovinou dráhy.

0/0
30.7.2011 23:29

peepa_47

...

taxikáře zavřít za nelidskost, kdyby to tak šlo:-D

0/0
30.7.2011 23:24

insane maniac

Re: ...

Tak jednou je to taxikář, tak čemu se bába divila ;-D

0/0
31.7.2011 15:58

2Alien.cz

První byl na místě nehody taxikář

R^;-D;-D;-D to mi připomnělo domov....;-D

0/0
30.7.2011 22:56

SvatyAntonin

letadlo

Někdo měl prostě z pekla štěstí a já to přeji všem cestujícím, nejen těm v tom letadle.

0/0
30.7.2011 22:46

Gróf

Holt, sjetý gumy.

A nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky. Nyní vážně: hlavně, že to relativně dobře dopadlo.

0/0
30.7.2011 22:23

kiv

Re: Holt, sjetý gumy.

Nechceš s takovými kecy exhibovat si někde jinde?

¨Prostě  to neubrzdili z nějakých příčin a skončili za koncem  dráhy. 80 tunový letadlo není prostě  traktor ... Nikomu se zaplaťtpánbůh nic moc nestalo. To je to hlavní ..:-)

0/0
30.7.2011 22:31

EMS

Re: Holt, sjetý gumy.

neber se tak vazne.....

0/0
30.7.2011 22:46

insane maniac

Super matroš!

To je z nějakýho popundeklu ne?

0/0
30.7.2011 21:04

Huffnagellův duch

Re: Super matroš!

;-D;-DR^

0/0
30.7.2011 21:53

osk

Re: Super matroš!

Víte ono to taky musí létat a jaksi to neí koncipováno na to aby to přístávalo enbo dojíždělo mimo runway.

0/0
30.7.2011 23:50

insane maniac

Re: Super matroš!

Není to koncipováno na to, aby to přistávalo? Aha... No tak v tom případě chápu ten potlesk na konci, když letadlo dosedne :D

0/0
31.7.2011 15:56

poblión

Pusťte k tomu odborníka!

99 procent nehod se stane při přistání.

Rozdíl je jen v tom, zda je kontakt se zemí dobrovolný či nikoli.

TOTO JE KVALITNÍ PŘÍSPĚVEK!!! :-P

+4/0
30.7.2011 20:59

jachym2

Zase ten kůrovec !!!

takhle rozkousat letadlo !!! ;-D;-D

+1/0
30.7.2011 20:52

danhar1

hmmm

hmmm ani zpětný tah jim nepomohl Rv:-(

0/0
30.7.2011 20:37

Honza13

Letecká doprava

je nejbezpečnější. Proto lidé při přistání tleskají radostí, že tentokrát přežili.

0/0
30.7.2011 19:13

Damik

Re: Letecká doprava

možná někde v jižní americe, v evropě a USA jsem posledních pár let(přes 100 letů) neslyšel nikoho ani tlesknout.

0/0
30.7.2011 19:54

Turner

Re: Letecká doprava

cca 25 letů po Evropě a lidé tleskají každý 2-3 let tak nevím kde létáš..Asi s někým komu se moc nedaří přistání :D

0/0
30.7.2011 20:23

all_the_way

Re: Letecká doprava

Létám sice jen cca 12-14x za rok, ale tleskání je i tak sem tam slyšet. Hlavně za špatnýho počasí, po neklidném letu plném turbulencí apod. Jenom podotýkám, že létám v rámci EU, nikoliv z Uzbekistánu do Mongolska, to jen tak pro pořádek.

0/0
30.7.2011 20:34

Bambukator

Re: Letecká doprava

Věž: Věž

ironicky k pilotovi, který právě obzvlášt tvrdě přistál: "No jo,přistání

nemusí být žádný tajemství, pasažéri můžou klidně vědět, že už jsou

dole." Pilot: "To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj"

starší vtípek

0/0
30.7.2011 20:39

all_the_way

Re: Letecká doprava

no takhle ze země je to legrace, ale už jsem taky zažil pár letů, po kterých jsem si s chutí zatleskal, jako že to obvykle nedělám...

0/0
30.7.2011 20:42

Squeak?

Re: Letecká doprava

Tým chceš povedať čo? :)

Nepodarená irónia alebo sa zamýšľaš...?

0/0
30.7.2011 20:49

pilot Čkalov

Hm., se divím že spíše neulomili příďák když vyjeli z dráhy.

Letadlo bylo narváno cesťáky téměř po špunty, Tak s tím možna víc praštili, a za prahem VPD to dodělali.:-/

0/0
30.7.2011 16:56

ivoš

Re: Hm., se divím že spíše neulomili příďák když vyjeli z dráhy.

Vsaď boty, že ten příďák vcelku nezůstal.:-)

0/0
30.7.2011 18:20

pučmidrát

Re: Hm., se divím že spíše neulomili příďák když vyjeli z dráhy.

...asi máš pravdu. A když ho zaklapli tak se ten předek zalomil.:-/

0/0
30.7.2011 18:59

seelen

Re: Hm., se divím že spíše neulomili příďák když vyjeli z dráhy.

pane vajchmajstr vy jste hlava;-);-DR^

0/0
30.7.2011 19:27

pučmidrát

Re: Hm., se divím že spíše neulomili příďák když vyjeli z dráhy.

....když tak Voni jsou hlava!!;-D

0/0
30.7.2011 19:31

all_the_way

Re: Hm., se divím že spíše neulomili příďák když vyjeli z dráhy.

Proto jsem taky v Putimi vachmajstrem, kdežto voni zůstanou do smrti jenom závodčím, poněvadž maj místo hlavy kokosovej vořech.

0/0
30.7.2011 20:53

tajny agent

Na to se snad da reagovat

jako odpoved na diskusi pri potopeni asi 60 let stare rusy pretizene a neudrzovane ceskoslovenske lodi na Volze. Holt kapitalisticky vyrobek.

0/0
30.7.2011 16:46

Danny_Kay

Ty letadla...

...se posledni dobou nejak lamou, to za nasich casu nebylo....;-)

0/0
30.7.2011 16:40

brezinka1

Re: Ty letadla...

:-)

0/0
30.7.2011 16:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.