Diskuze

Vyšetřování tragédie u Smolensku ukázalo na polské chyby i špatné osvětlení

Polská vyšetřovací komise představila závěrečnou zprávu o vyšetřování letecké havárie u Smolensku. Z tragédie, při které minulý rok v dubnu na palubě vládního speciálu zahynul polský prezident Lech Kaczynski a dalších 95 lidí, viní chyby ruské strany i své vlastní. Po zveřejnění zprávy rezignoval ministr obrany.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

milla

30. 7. 2011 12:50
Děs běs!!!

Když  je   kapitán  a posádka  polského  vládního  letadla hlavy státu  nezkušená  a nedostatečně vycvičená, tak  jak  to  asi  vypadá  u  ostatních   letadel polských  leteckých  společností???? Tam  to  bude ještě nezkušenější  personál.  A že by  vládní  letadlo komunikovallo  pouze   rusky (?) prostřednictvím  jediného  muže na palubě? No  jasně, tady už  to  někdo  nazval  prqvým  jménem. Bordel na polské  straně. 

A ještě jedna poznámečka, v prvních  zprávách  o nalezených  záznamech  černé  skříňky  se mluvilo  sáhodlouze o  tom, že tam  je další  hlas, který  pilotům  diktuje, co  dělat. Nějaký  voják, sám  Kačinsky, prostě někdo. To jako  nebyla  pravda?

0 0
možnosti
LM

biggles

30. 7. 2011 17:27
Re: Děs běs!!!

píšete nesmysly - nemám vám to za zlé, informace o nehodě, ke kterým jste přišel na těchto stránkách vám nic jiného ani neumožňují. Pravda je taková, že poměry v polské vládní letce jsou naprosto katastrofální - posádka v sestavě která pilotovala tragický let, by se v civilním provozu k řízení tohoto typu letounu vůbec nedostala, (ani polských aerolinkách). Některým členům chyběla doporučená praxe na daném typu letadla a všem chybělo školení a předepsaný výcvik zvládání krizových situací.

Lampasák v kokpitu pomáhal posádce s obsluhou staršího přístrojového radiovybavení, se kterým měla o generaci mladší posádka rozmazlená systémy jako ILS aj. málo zkušeností.  Záznam ho z podezření z nátlaku očišťuje, věta pronesená ke kapitánovi letu "rozhodnutí je na tobě" je výstižná. Na vině je především atmosféra strachu ve vládní letce, za kterou je plně zodpovědný bývalý polský prezident - jiného pilota za rozhodnutí nepřistát v nebezpečných podmínkách nechal vyhodit a zcela mu zničil kariéru..

0 0
možnosti
LK

Pán z Koaly

29. 7. 2011 21:34
Někdy člověk musí přiznat omyl

Mám rád Poláky a nesnáším Rusáky. Přes to, že jsem si myslel něco jiného, tak musím uznat, že vina je 50/50. Totální bordel je na obou stranách. Osobně jsem znal zesnulého prezidenta a věřím, že ve své povaze byl schopen dát úpně nemyslný rozkaz. Nedával přání, ale rozkaz!

0 0
možnosti
P

pučmidrát

29. 7. 2011 22:02
Re: Někdy člověk musí přiznat omyl

Hm., já bych se tím moc nechlubil, a s tím poměrem jsi to lehce přehnal! Jak to že se nezahlušil týden předtím polský premier Tusk, když na tu panychidu jel s Putinem??Jak to že se neroztřískalo letadlo novinářů (Jak-40), které ve Smolensku přistávalo pár minut před Kačerem??

0 0
možnosti
H

hives

29. 7. 2011 20:05
A podrobnější informace nebudou?

Zpráva má 328stran a 5 příloh a závěry v článku jsou shrnuty do několika vět. To z té zprávy nejsou dostupné podrobnější informace?

0 0
možnosti

pilot Čkalov

29. 7. 2011 18:00
Část živého vystoupení MV

které vysílala ČT24(a špatně překládala), byla spíše určena polské laické veřenosti.A asi by to neustáli, kdyby se nadalo kydnout i na Rusáky. V daném souběhu událostí nemělo dráhove osvětlení žádný význam.Letadlo klesalo nekolik stovek metrů vedle osy dráhy za husté mlhy.Totéž stromy v překážkové rovině dráhy. V místě kde si TU 154 urazilo křídlo strom vysoký cca 15 metrů, tak mělo mít výšku cca 200-300 metrů nad terénem. Letadlo neprovedlo při nezdařeném pokusu o přistání, klasický přístrojový postup, tj.neopakovalo přiblížení přes 2 rádiomajáky (NDB) - dálna a bližná. Zda si posádka vyžádala radarové vektorování není známo (jestli tam vůbec radar je). Pod 300 metrů se již  na letišti této kategorie řídí posádka vlastní navigací. Jak mohl navigátor správně nastavovat nav. přístroje, když nerozuměl rusky?Tj.tlak, vzduch, dohlednost, vítr a směr, dráhu v používání a pod.Tyto informace tedy musel primárně přijímat kapitán letadla......

0 0
možnosti
KBV

krkavec běžné velikosti

29. 7. 2011 18:11
Re: Část živého vystoupení MV

pokud američané přistáli na Měsíci a po 40ti letech takhle přistane vládní letadlo,tak je něco asi opravdu špatně...

0 0
možnosti
KBV

krkavec běžné velikosti

29. 7. 2011 16:12
...

špatné osvětlení - pokud byl vítr a ty louče zhasly,tak kdo za to může?

0 0
možnosti
FV

fouly

29. 7. 2011 16:06
V těchto

krajích mě tato havárie ani nepřekvapuje!

0 0
možnosti
PK

pakunc

29. 7. 2011 14:59
"Polští vyšetřovatelé ale žádné důkazy, že piloti byli

k přistání nuceni, nenašli." A kdyby je našli, nebyli by na tom jako ten pilot, který kdysi neuposlechl a kterého vyhodili? Pravda, žije - a asi si myslí své.

0 0
možnosti
PT

pettyo

29. 7. 2011 15:30
Re: "Polští vyšetřovatelé ale žádné důkazy, že piloti byli

Ono se to co se děje v pilotní kabině jaksi nahrává. Takže kdyby posádku někdo nutil přistát tak by to tam bylo slyšet.

0 0
možnosti
KD

Kryštof D.

29. 7. 2011 13:36
Kde jsou ti polákofilové,

co tu obhajovali to jejich domněle neohrožené papaláštvo?

0 0
možnosti
S

slejberg

29. 7. 2011 13:34
Konečně

někdo dal polákům ťafku. Té nenávisti, té žluči, pomluv vulgarismů a urážek Ruska po té tragédii, to stojí za zmapování. A bratr toho poského skřeta bude znovu řvát, jak je komis nezodpovědná. Já být teď těmi rusy, tak jim natrhnu zadek špičkou dobře okované ekonimicko-naftové boty. Mimochodem, rusové už to udělali, postavili si s němci ropovod přes Balt a poláky vyšachovali ze hry. Už jim netečou prachy za tranzit. Proto taky tak zuří.

3 0
možnosti
PK

pakunc

29. 7. 2011 15:02
Re: Konečně

Ale ne. Polsko je mezi dvěma kontinentálními mocnostmi a Poláci si neumějí vybrat, kterou víc nenávidět.

0 0
možnosti
PV

grimosa

29. 7. 2011 13:04
nesmysl

pilot je primárně zodpovědný za bezpečnost letu a má si zjistit veškeré informace o letišti, na kterém přistává. O to spíš když nepřistává na civilním mezinárodním letišti ale na nějaké zastaralé vojenské základně. Když mu ještě řídící věž doporučí odletět jinam a on to nerespektuje tak mi připadá dost divné se vymlouvat na vysoké stromy a špatný stav osvětlení.

0 0
možnosti