- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když je kapitán a posádka polského vládního letadla hlavy státu nezkušená a nedostatečně vycvičená, tak jak to asi vypadá u ostatních letadel polských leteckých společností???? Tam to bude ještě nezkušenější personál. A že by vládní letadlo komunikovallo pouze rusky (?) prostřednictvím jediného muže na palubě? No jasně, tady už to někdo nazval prqvým jménem. Bordel na polské straně.
A ještě jedna poznámečka, v prvních zprávách o nalezených záznamech černé skříňky se mluvilo sáhodlouze o tom, že tam je další hlas, který pilotům diktuje, co dělat. Nějaký voják, sám Kačinsky, prostě někdo. To jako nebyla pravda?
píšete nesmysly - nemám vám to za zlé, informace o nehodě, ke kterým jste přišel na těchto stránkách vám nic jiného ani neumožňují. Pravda je taková, že poměry v polské vládní letce jsou naprosto katastrofální - posádka v sestavě která pilotovala tragický let, by se v civilním provozu k řízení tohoto typu letounu vůbec nedostala, (ani polských aerolinkách). Některým členům chyběla doporučená praxe na daném typu letadla a všem chybělo školení a předepsaný výcvik zvládání krizových situací.
Lampasák v kokpitu pomáhal posádce s obsluhou staršího přístrojového radiovybavení, se kterým měla o generaci mladší posádka rozmazlená systémy jako ILS aj. málo zkušeností. Záznam ho z podezření z nátlaku očišťuje, věta pronesená ke kapitánovi letu "rozhodnutí je na tobě" je výstižná. Na vině je především atmosféra strachu ve vládní letce, za kterou je plně zodpovědný bývalý polský prezident - jiného pilota za rozhodnutí nepřistát v nebezpečných podmínkách nechal vyhodit a zcela mu zničil kariéru..
Mám rád Poláky a nesnáším Rusáky. Přes to, že jsem si myslel něco jiného, tak musím uznat, že vina je 50/50. Totální bordel je na obou stranách. Osobně jsem znal zesnulého prezidenta a věřím, že ve své povaze byl schopen dát úpně nemyslný rozkaz. Nedával přání, ale rozkaz!
Hm., já bych se tím moc nechlubil, a s tím poměrem jsi to lehce přehnal! Jak to že se nezahlušil týden předtím polský premier Tusk, když na tu panychidu jel s Putinem??Jak to že se neroztřískalo letadlo novinářů (Jak-40), které ve Smolensku přistávalo pár minut před Kačerem??
Zpráva má 328stran a 5 příloh a závěry v článku jsou shrnuty do několika vět. To z té zprávy nejsou dostupné podrobnější informace?
které vysílala ČT24(a špatně překládala), byla spíše určena polské laické veřenosti.A asi by to neustáli, kdyby se nadalo kydnout i na Rusáky. V daném souběhu událostí nemělo dráhove osvětlení žádný význam.Letadlo klesalo nekolik stovek metrů vedle osy dráhy za husté mlhy.Totéž stromy v překážkové rovině dráhy. V místě kde si TU 154 urazilo křídlo strom vysoký cca 15 metrů, tak mělo mít výšku cca 200-300 metrů nad terénem. Letadlo neprovedlo při nezdařeném pokusu o přistání, klasický přístrojový postup, tj.neopakovalo přiblížení přes 2 rádiomajáky (NDB) - dálna a bližná. Zda si posádka vyžádala radarové vektorování není známo (jestli tam vůbec radar je). Pod 300 metrů se již na letišti této kategorie řídí posádka vlastní navigací. Jak mohl navigátor správně nastavovat nav. přístroje, když nerozuměl rusky?Tj.tlak, vzduch, dohlednost, vítr a směr, dráhu v používání a pod.Tyto informace tedy musel primárně přijímat kapitán letadla......
pokud američané přistáli na Měsíci a po 40ti letech takhle přistane vládní letadlo,tak je něco asi opravdu špatně...
špatné osvětlení - pokud byl vítr a ty louče zhasly,tak kdo za to může?
k přistání nuceni, nenašli." A kdyby je našli, nebyli by na tom jako ten pilot, který kdysi neuposlechl a kterého vyhodili? Pravda, žije - a asi si myslí své.
Ono se to co se děje v pilotní kabině jaksi nahrává. Takže kdyby posádku někdo nutil přistát tak by to tam bylo slyšet.
co tu obhajovali to jejich domněle neohrožené papaláštvo?
někdo dal polákům ťafku. Té nenávisti, té žluči, pomluv vulgarismů a urážek Ruska po té tragédii, to stojí za zmapování. A bratr toho poského skřeta bude znovu řvát, jak je komis nezodpovědná. Já být teď těmi rusy, tak jim natrhnu zadek špičkou dobře okované ekonimicko-naftové boty. Mimochodem, rusové už to udělali, postavili si s němci ropovod přes Balt a poláky vyšachovali ze hry. Už jim netečou prachy za tranzit. Proto taky tak zuří.
Ale ne. Polsko je mezi dvěma kontinentálními mocnostmi a Poláci si neumějí vybrat, kterou víc nenávidět.
pilot je primárně zodpovědný za bezpečnost letu a má si zjistit veškeré informace o letišti, na kterém přistává. O to spíš když nepřistává na civilním mezinárodním letišti ale na nějaké zastaralé vojenské základně. Když mu ještě řídící věž doporučí odletět jinam a on to nerespektuje tak mi připadá dost divné se vymlouvat na vysoké stromy a špatný stav osvětlení.