Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínské stíhačky proháněly nad Tchaj-wanem špionážní letoun USA

Dvě čínské stíhačky poprvé po dvanácti letech narušily vzdušný prostor Tchaj-wanu. Nad úžinou mezi ostrovem a Čínou byly zřejmě v patách dvěma pozorovacím letounům Spojených států.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zlababa.dvur

co to je zas za titulek?

Číňani ze svých výsostných vod vyprovodili americké špionážní letadla nad vody Taiwanu - které jsou navíc  velmi sporné, neboť Taiwan není stát jehož suverenitu by uznala OSN. Dle mezinárodního práva tudíž byli Číňané stále na svém území, a jediný kdo narušil cizí území byly letadla USA.

0/0
27.7.2011 14:21

luke777

cina

jasne budou tahat tygra za ocas az reknou cinani stop uz vam nepucime tak nebude scim litat

+1/0
27.7.2011 8:36

Hnev lidu

Neměl ten titulek znít spíš takto ?

"Americký špionážní letoun narušil čínský vzdušný prostor" a dále v textu mohlo být, že čínské stíhačky při stíhání natušitele zakufrovaly nad Taiwan (jehož suverenitu stejně nikdy Čína neuznala)

+1/0
27.7.2011 6:40

Hellmoon

Re: Neměl ten titulek znít spíš takto ?

R^

0/0
27.7.2011 6:44

LAGALAXIAN

Re: Neměl ten titulek znít spíš takto ?

a nebo by ten titulkem mohl znit spise takto: "bolsevicke stihacky rude Ciny opetovne narusily vzdusny prostor suverenniho statu a obtezovaly letectvo ciziho statu v neutralnim vzdusnem prostoru".....

0/0
27.7.2011 7:40

Lucifer 16 2

Re: Neměl ten titulek znít spíš takto ?

R^  to je asi nejvýstižnější

0/0
27.7.2011 7:45

B@O

Re: Neměl ten titulek znít spíš takto ?

a nebo takto: Sovětské (Ruské) stíhačky Su-27 Čínské lidové armády...

0/0
27.7.2011 10:13

velky bratr

Re: Neměl ten titulek znít spíš takto ?

Cina je stejne fasisticka jako EU nebo USA, o bolsevismu uz se tam mluvit vazne neda. Podobne jako za tzv kubanske krize se meri dvojim metrem systemem my muzem vsechno, oni nic. Takze kdyz USA spicluji Cinu, je vsechno v poradku. Kdyby Cina zkusila spiclovat USA, hned by se to tu jezilo placaly o tom, ze co si to dovoluje. Primarnim cilem je neustale pritlacovat mezinarodni spolecenstvi k USA a jeho definitivne umirajicimu dolaru

Kubanska krize nastala ve chvili, kdy realne hrozil rozpad zapadniho bloku pote, co USA prestalo predstirat respektovani dohody z Bretton Woods a odmitlo plnit mezinarodni zavazky ve zlate jak prislibiloa  podepsalo. Protoze sovetsky blok byl zalozen za tytez penize jako americky FED (predevsim rodina Wartburgu), je logicke, ze prispechal na pomoc - poslal jaderne rakety na kubu a udelal to tak pompezne, aby si svet vsimnul a mohl pokracovat ve sve bipolarite. Tou dobou byly jaderne zbrane NATO ci USA kolem SSSR z mnoha stran a mnohde i bliz nez je kuba k USA

0/0
27.7.2011 12:16

Lisen

Re: Neměl ten titulek znít spíš takto ?

R^ Kdyby se tak čínské špionážní cokoliv potulovalo kolem a nad USA - to by byl jekot a vřískot.

+1/0
27.7.2011 9:14

Lino Inventura

Re: Neměl ten titulek znít spíš takto ?

;-DR^

0/0
27.7.2011 10:11

woodward.b

Re: Neměl ten titulek znít spíš takto ?

kdyby se čínské špionážní cokoliv potloukalo kolem USA, tak už by se nepotloukalo. a tak to má bejt. bolševik se má mlátit přes pazoury, kdykoliv je to třeba.

0/0
27.7.2011 10:19

ryccardo

Re: Neměl ten titulek znít spíš takto ?

Ty si taky nevidíš do huby. Koukám když suverenitu cizího státu narušuje USA tak je to v pořádku, ale kdyby Číňani posílali špionážní letadla, aby se potloukali kolem americkýho území tak je to špatný. Zatracený amíci se musej furt do někoho montovat a pak se diví, když jim talibanci shodí nějakej panelák letadlem apod. Problém je, že to vždycky odnesou nevinný lidi.

+1/0
27.7.2011 11:22

Rafaelou

U2...

Jednalo li se skutečně o U2 a pokud letěl ve standartní pozorovací hladině nejspíš byl pro tyto stíhačky nedostupný.Spíše se jednalo o vzkaz USA ve smyslu nelezte nám sem nebo uvidíte.Na druhou stranu pozorovací možnosti tohoto letounu dávno překonávají satelitní družice.Doba Powerse je už dávno pryč a U2 se využívá jen sporadicky.

0/0
27.7.2011 6:24

TarasBulba

Re: U2...

Sice budu obviněnej z amifóbie, ale jen to potvrzuje, že tyhle "pozorovací mise" jsou z americký strany v podstatě jen provokace.

0/0
27.7.2011 6:38

velky bratr

Re: U2...

Co kdyby z toho neco kaplo... Jak jinak.

0/0
27.7.2011 12:18

acpu

Re: U2...

Je otazkou co vlastne soucasne U-2 nesou na palube za vybaveni... a dale dulezita je reakce protivzdusne obrany a tu druzice nevyvola, ac ji zcela jiste bedlive pomoci druzic sleduji. Ale stejne je to vicemene zazrak, to U-2, stejne jako B-52, takova doba a stale ve sluzbe...

0/0
27.7.2011 7:43

pavel.61.

Re: U2...

U2 nebo bezpilotní prostředky se dostanou nad zajímavé uzemí za pár hodin ale družici to může trvat několik dní. To že se U2 dosud používá je dáno nejspíše dostupem a nosností.

0/0
27.7.2011 9:04

Davidxyz

Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Takže to nebyly neoficiální hranice ale hranice setsakramensky OFICIÁLNÍ. A komoušský letadla byly tam, kde neměly co dělat.

0/0
27.7.2011 1:56

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Nerad to rikam, ale neuznava...ne oficialne...ne de iure, de facto je uz jina zalezitost

+1/0
27.7.2011 2:03

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Naše země je členem OSN a Taiwan není uznaným státem OSN, tečka. Nicméně si v článku všimněte jedné věci, čínské SU-27 si nedovolily narušit vzdušný prostor Taiwanu .... V čem máte problém ?

0/0
27.7.2011 2:04

brekebrekeke

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

nedovolily, pze tam byli amici !! to pozor, nebyt v oblasti amici, tak nevim nevim. mozna uz tchajwan nebyl

0/0
27.7.2011 2:06

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Smarja neprehanejte, takovyhle incidenty se dejou uplne bezne...akorat si toho protentokrat vsimli i na idnes :-)

0/0
27.7.2011 2:09

brekebrekeke

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

takoveto ne, zatim vetsinou proleteli cinani tesne na hranici, ale prulet je par vterin. ted to vypada, ze se tam nejak kockovali ;-)

0/0
27.7.2011 2:12

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Tak jinak, dlouho se to nestalo, ale treba pred desiti rokama to bylo fakt bezny. To co se stalo ted, je ze cinska hlidka prekrocila stredni linii a proti ni vystartovala taiwanska hlidka, nacez prvni se vratili tam kam maj. Zadny drama. Tady je k tomu neco blizsiho: http://www.taipeitimes.com/News/front/archives/2011/07/26/2003509146

0/0
27.7.2011 2:17

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Velmi se pleteš. Čína startovala z jiného důvodu - vůči "průzkumnému letu U2" a naopak hranice Taiwanu nepřekročila.

Proč se tady vytváří takové pocity, že Čína má někoho ohrožovat ? Nebo proč máte někdo pocit, že vás čína ohrožuje ?

0/0
27.7.2011 2:30

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Taiwansky ministerstvo obrany samo priznava, ze cinska hlidka prekrocila stredovou linii (viz odkaz) a ze na to reagovalo vyslanim hlidky (standardni reakce). Ta U2 neni potvrzena (samozrejme necekam ze to nekdo potvrdi), mohla tam byt, nemusela. Taky proste mohli testovat reakci taiwanskyho letectva. Vyloucit se to neda. Rict, ze se pletu je trochu silny vyraz, vzhledem k dostupnym informacim :-)

0/0
27.7.2011 2:37

venca narcis

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

už jen TOHLE stačí ...! Rv

" ... Taiwansky ministerstvo obrany SAMO  priznava ..."   ;-D !                  EU Rv

0/0
27.7.2011 2:42

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Poslys, tobe staci malo co? Sice nevi co staci k cemu, ale budiz...

0/0
27.7.2011 2:45

venca narcis

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

cože ? 8-o                ;-D

0/0
27.7.2011 2:49

velky bratr

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Pokud se k tem cinskejm stihackam rovnou priznava tchajwanska vlada, tak to uz nemusime dal resit. Incident v Tonkinske zatoce...

0/0
27.7.2011 12:20

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

A jak jinak mají být potvrzena slova M. Mullena ?

0/0
27.7.2011 2:45

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

No tohle uz je trochu slovickareni, s jistotou to nevime, takze se neda vyloucit ani duvod, ktery jsem predlozil ja jako alternativni. Tot vse...ja to hlavne psal jako reakci na muj udajny omyl, tedy ze cinani neprekrocili hranici...

0/0
27.7.2011 2:49

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Dají se věci považovat za slovíčka, dá se diskutovat, dá se dohadovat a hádat. Proto mám rád diskuze s člověkem, se kterým se mohu přít, dohadovat, dloubat do sebe a přesto je ta diskuze bez problémová. Děkuji za ní.

0/0
27.7.2011 2:57

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Rado se stalo R^

0/0
27.7.2011 2:58

venca narcis

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

protože "só to  hŇupY";-)

0/0
27.7.2011 2:38

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

A k tomu pocitu ohrozeni, Cina v ty oblasti hlidkuje denne, stejne jako Taiwanci, takze v tomhle ohledu nic hroziveho...v CR samozrejme Cina nikoho neohrozuje, ale zeptejte se treba ve Vietnamu (ponecham stranou jak je to relevantni), oni si Cinani leckdy daji radi zalezet, aby zneli hrozive...a z ciste subjektivniho soudku, na Taiwan miri pres 1000 balistickych strel a ja byl a od zari zase budu jeden z tech cca 25 mil. lidi, kteri tam ziji ;-)

0/0
27.7.2011 2:44

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

V pořádku, koncem roku se tam možná potkáme. Přesto jak moc se cítíš po tomto incidentu ohrožen ?

0/0
27.7.2011 2:49

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Ted jsem v Praze, takze nijak. A po tomhle incidentu se neciti ohrozen nikdo, to se tu jen z banality dela velka zprava. Myslel jsem to spis tak, ze v regionu se Ciny boji, jakkoli to je casto iracionalni a rozhodne bych to nepodcenoval (na Taiwanu jeste patri k tem klidnejsim).

0/0
27.7.2011 2:52

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

No ano, ale nerozumím tomu, proč se Čína jako taková dává do pozice někoho, kdo "ohrožuje svět". Sakra vždyť tohle nikdy nebyla a není pravda. Problém je pouze a jenom v ekonomické hrozbě, to je ale na delší debatu. Třeba o tom, jak US a EU firmy investují velké peníze do levné pracovní síly tam. Ono ostatně i tohle se velmi rychle mění.

0/0
27.7.2011 3:02

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

A ono tohle opravdu zazniva? Myslim mimo internetovy diskuse, ktery se nedaji brat moc vazne (nejen u nas). Pravda, cast americkyho politickyho diskursu je Cinou celkem posedla z tohohle pohledu (jako globalni hrozby), ale to zas neni zadnej hlavni proud. Taky bych rozlisoval ruzny prohlaseni a to co se pak skutecne deje. Tak jak to vnimam ja, tak je Cina z vojenskyho hlediska vnimana "jen" jako hrozna regionalni (navic ani nema kapacity i pri tom vsem zbrojeni). Jak rikate, ekonomicka hrozba je vec jina a to je rozhodne na delsi debatu. Jen jednu poznamku, to ze Cina nikdy hrozba nebyla (a to je fakt), jeste neznamena, ze nebude...historie je fajn vec, ale nesnazil bych se z ni vycist vsechno.

0/0
27.7.2011 3:08

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Zaznívá a a čím dál častěji. Jak sám uvádíte, tak ne z vojenského hlediska, ale právě ekonomického. Musíte si uvědomit, že US je vůči Číně dlužníkem tuším 8-9% státního dluhu USA. Stejně tak je důležitý údaj o tom, že EU je momentálně největším obchodním partnerem Číny. USA momentálně tvoří "jenom" 20%, téměř stejný objem obchodu má Japonsko, ASEAN má dalších tuším 25-30%. To znamená že Čína má svůj obchod velmi dobře rozložen. Osobně si opravdu myslím, že Čína nemá chuť na válčení a mít nikdy nebude. Nikdy to nebyl národ, který by by expanzivní. Měl lokální zájmy a toť vše. Myslím si, že cítí svoji sílu a tu budou chtít uplatnit. A pro mě je otázkou, zda je to špatně nebo dobře .....

0/0
27.7.2011 3:19

E_T

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Rozlozen mozna dobre, ale to ji nemusi byt vubec nic platne v okamziku, kdy vsichni ostatni partneri budou negativne ovlivneny vyvojem v USA, k Cine se to proste dostane vedlejsim vchodem. Cina ma navic ten problem, ze svuj rust tahne prave zahranicnim obchodem, coz funguje do ty doby, kdy je schopna osekat naklady na minimum (mj. tim, ze mizerne plati pracovni silu), jenze to nebude trvat porad a co potom, kdyz obyvatelstvo je z velky casti natolik chudy, ze do vlasni ekonomiky toho moc investovat nemuze (a ti co maji investuji venku)...ale musim se priznat, ze nejsem ekonom, takze nerikam, ze to co jsem napsal je neprustrelny (to by ostatne nebylo ani kdybych byl).

0/0
27.7.2011 3:34

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Rozložen samozřejmě dobře. Čína svůj růst táhne obchodem, ale zároveň vytváří svoji vnitřní obrovskou poptávku. Podle mě to je ten problém, který si málokdo chce připustit - že čínan není žlutá opice, ale je to člověk, který chce to, co my a on to také umí udělat a nebo bude umět udělat. Pro mě jsou zvláštní myšlenky v tom, že kopíruíjí ... ano kopírují. Co ale znamená kopírování ? Zaplacení lidí, kteří dokáží vymyslet nové technologie. To dělá každý stát, firma - zaplatí lidi, kteří dokáží vymýšlet. A na to Čína začíná mít, to již není jenom věcí Spoj. států.

0/0
27.7.2011 3:59

ScoutX

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

No hrozbu Čínského národa bych nepodceňoval, ostatně v Historii už několikrát ukázala růžky, pravda jen ke svým sousedům (Korea, Vietnam, ...). A s tím dluhem US je to tuším trochu jinak, někde jsem četl, že loni jejich dluh odkoupilo Japonsko.

0/0
27.7.2011 7:18

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

dluh USA se mi nelíbí, v podstatě jsem protiami zaměřením ale jsem vděčný za :

http://www.youtube.com/watch?v=76RrdwElnTU

a proč ? Nesložil to žádný ami, na to žádný nemá, dirigent není ami, to je mi také jedno ..

0/0
27.7.2011 7:29

acpu

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Tibet by mohl vypravet o mirumilovnych umyslech Ciny...

0/0
27.7.2011 7:45

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Předpokládám, že jste aktivní účastník boje v Tibetu. Prosím, sdělte nám osobní zkušenosti.

0/0
27.7.2011 7:53

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

Souhlasím. Ono co dělat s pár SU-27 proti U2. To je to samé, jako když se vrátím ve výškách po návštěvě restauračního zařízení a odporovat manželce ...

0/0
27.7.2011 2:11

venca narcis

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

;-D R^

ovšem, buď tak laskav, a "jú túúú", Bona voxe ...;-), HUŠ nikdy s tou emerickou okupační armádouRv nespojuj ...         ;-)

0/0
27.7.2011 2:14

Kapp

Re: Naše země neuznává Taiwan??? Uznává!!!

U2 mi něco říká, ale raději mám jinou muziku.

0/0
27.7.2011 2:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.