Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Breivik dorazí k soudu v uniformě. Exploze měly být větší, přiznal

Norský pravicový radikál Anders Behring Breivik, který se přiznal k tomu, že v pátek zabil 76 lidí, po poledni poprvé stane u soudu. Před tribunálem, který bude rozhodovat o prodloužení vazby, se chce ukázat v uniformě. U výslechu řekl, že jeho útoky neproběhly přesně podle plánu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Beldor2

nechapu

ochranka co nema zbrane... To je proste az komedialni , kdyb to nebylo tak hruzne... Zakon o drzeni zbrani v norsku je neuveritelne smesny, pravo "drzet" zbran ma temer kazdy , ale nosit nikdo . Neni to zrovna pochopitelne ,no :((

0/0
25.7.2011 17:01

jekkal

Neexistuje způsob, jak slovy odsoudit

vraždění nevinných lidí v Norsku. Chladnokrevný útok v klidné zemi, provedený jejím spořádaným, bezúhonným občanem, byl dosud za hranicí myslitelného.

Děsivým teroristickým útokem přišla Evropa o obecně sdílenou iluzi, že čelí jen vnějšímu nepříteli. Že proti "nám" stojí jen islamisté, kteří udělají vše, aby zničili náš svět. S brutální silou vyplula na povrch stará, potlačená pravda, že extremismus je nebezpečný bez ohledu na náboženství, etnickou nebo národnostní příslušnost.

Teror má vždy společný kořen - zvrácenou víru, že to, proti čemu bojuje, je krystalickým zlem. V tom se Breivik v ničem neliší od Muhammada Atty. Taková víra je s to v očích fanatika ospravedlnit vše včetně paradoxního zacílení útoků. Většina vražd islámských extremistů namířených "proti Západu" se odehrává v islámských zemích a jejich oběťmi bývají hlavně muslimové. Útok protimuslimského extremisty se odehrál v evropské zemi a zabíjel Evropany.

+2/0
25.7.2011 14:45

LUF4

Re: Neexistuje způsob, jak slovy odsoudit

Tohle bych neřadil do kategorie extremizmus, náboženský fanatizmus ... atp . Tohle je sólo akce jednoho psychopata, který nebyl členem žádné organizace stejně smýšlejících, na rozdíl třeba od Al Kaidy

+1/0
25.7.2011 14:58

jekkal

Koho chtěl ještě Breivik zabít?

 Na seznamu je Sarkozy, Merkelová i princ CharlesZasluhují si smrt, protože nedokázali zabránit šíření islámu Evropou. Tím norský střelec ve svém 1500 stránkovém manifestu zdůvodňuje zařazení francouzského prezidenta, britského následovníka trůnu či bývalé premiérky Norska na jakýsi seznam těch, kteří by měli zemřít. Na více než 1500 stránkách se  věnuje také bývalému britskému premiérovi Brownovi a Blairovi i princi Charlesovi. Podle něj patří mezi tisíce britských "zrádců".

Brownův obrázek je v galerii "válečných zločinců" hned vedle Hitlerova. Breivik dokonce tvrdí, že Brown nejen, že nedokázal zastavit islám, uzavřel prý s teroristickými skupinami dohodu prostřednictvím vytvoření Londýna jako centra islámského bankovnictví.

0/0
25.7.2011 14:38

multi naštěstí (ne)obohacen

Re: Koho chtěl ještě Breivik zabít?

Že Brown zaprodal svou vlastní zemi za svou podporu od ručníkářů je dnes už známý fakt. Takhle vládnou levicoví šmejdi.

0/0
25.7.2011 14:43

jekkal

Rekreanti vyjeli na člunech

a zachránili před střelcem 300 dětí. Otto Lövik byl v těžké situaci. Musel se rozhodnout, koho z desítek mladých lidí, kteří prchali před střelami Nora Anderse Behringa Breivika, naloží do svého člunu a koho nechá na břehu. Sám o tom není schopen mluvit, ale jeho žena Wenche řekla, že Otto před sebou pořád vidí tváře těch, které na ostrově Utöya nechal.Lövik zachránil 40 nebo 50 lidí. Ale Breivik střílel i na jeho člun, takže musel pryč. Než se s lodí obrátil, viděl těla mrtvých na hladině jezera. "Musel jsem se rozhodnout, koho vezmu na palubu a koho tam nechám.

0/0
25.7.2011 14:20

Amanita phalloides erectus

Re: Rekreanti vyjeli na člunech

ty by ses tam ani nepřiblížil a všechno bys pozoroval ze své řiditelné vzducholodi. Rv

0/0
25.7.2011 14:24

jekkal

Re: Rekreanti vyjeli na člunech

to je opravdu fundovaná reakce, pane vachmajstr fakt

0/0
25.7.2011 14:29

Ringo.ringo

Re: Rekreanti vyjeli na člunech

takova pravdiva, ze?;-D

0/0
25.7.2011 14:30

Amanita phalloides erectus

Re: Rekreanti vyjeli na člunech

mám tě přečtenýho. ;-D

0/0
25.7.2011 14:34

jekkal

Re: Rekreanti vyjeli na člunech

tak to gratuluji k sečtělosti

0/0
25.7.2011 14:39

Bennu

Cas pro argumenty

Nez mi zacnete predhazovat pochybne clanky o tom, ze 83 z 86 znasilneni udelali v Oslu muslimove, tak se radsi zkuste oprit o realne statistiky.

Zdroj:

http://www.ssb.no/english/

0/0
25.7.2011 14:10

multi naštěstí (ne)obohacen

Re: Cas pro argumenty

Tak mi otevřete reálnou statistiku, která dokazuje něco jiného.

0/0
25.7.2011 14:17

bílej jezdec jede tmou

Re: Cas pro argumenty

chacha, jako bych to nepsal niz ;-D az mu to nalinkujete, tak zacne blabolit neco o tom, ze to neni pravdivy ;-D napada me neco o hazeni perel ;-DR^

0/0
25.7.2011 14:20

multi naštěstí (ne)obohacen

Re: Cas pro argumenty

;-)R^

0/0
25.7.2011 14:22

Kordoba

Re: Cas pro argumenty

jj, presne... ;-D Takovy clovek proste zadne argumenty nebere a porad jede to svoje. Sam sice zadne argumenty nepredklada...;-D

0/0
25.7.2011 14:24

multi naštěstí (ne)obohacen

Re: Cas pro argumenty

Tohleto jsou naprostí zoufalci. Říkáme jim UI. Jsou užiteční, ale jen někomu..:-P

0/0
25.7.2011 14:29

Kordoba

Re: Cas pro argumenty

O znasilneni tam neni zadna statistika. To by nebylo "multikulti". Ale jestli vas to zajima, tak tady mate dalsi zdroj: http://www.brusselsjournal.com/node/1937

0/0
25.7.2011 14:19

Ulrich

Re: Cas pro argumenty

1. Ten tvůj zdroj je zjevně obskurní a nedůvěryhodný.

2. Ty statistiky musejí být falešné už proto, že žádná policie v Evropě takové nevede a nikdo jiný nemá data.

0/0
25.7.2011 14:22

Kordoba

Re: Cas pro argumenty

No jo, vsechny noviny v Evrope, dokonce i Norska televize vysilaji lzive a jenom vy znate pravdu ;-D

0/0
25.7.2011 14:26

Ulrich

Re: Cas pro argumenty

Nerozumím. Které noviny, která televize, kdy, kde?

0/0
25.7.2011 14:30

Kordoba

Re: Cas pro argumenty

Asi se bavime kazdy o necem jinem... no nic, stava se.

0/0
25.7.2011 14:33

multi naštěstí (ne)obohacen

Re: Cas pro argumenty

Nevedou se možná tak ve Francii, jelikož tam už dospěli do stadia, že je to prý politicky nekorektní8-o Takže tam jsou jenom odhady, tady je jeden z nich:

Podíl Arabů a černých na delikvenci mladistvých se pohybuje mezi 90-95%! Množí se i ozbrojené útoky na policii střelnými zbraněmi.

http://www.youtube.com/watch?v=jmvowbKftPg

0/0
25.7.2011 14:28

Ulrich

Re: Cas pro argumenty

1. Ta data i mohou sedět, ale směšovat černochy z různých zemí ( kmenů  ) a Araby je nekorektní. A jak víme, kolik z nich jsou muslimové ( o kterých je zde řeč ) ? A jak vůbec poznáme muslimy? Požaduji korektní debatu, ne demagogii.

2. Tohle jsou data o obecné kriminalitě. Nemyslím, že by se to nutně týkalo i znásilnění.

0/0
25.7.2011 14:35

Ulrich

Re: Cas pro argumenty

A nejsou to žádné věrohodné zprávy. To o té kriminalitě Arabů a černochů si tam cucá z prstu bez důkazu známý xenofob Eric Zemmour.

0/0
25.7.2011 14:42

Kordoba

Re: Cas pro argumenty

To, jestli je xenofob nebo ne, nemohu posoudit. A i kdyby byl, to jeste z jeho tvrzeni nedela nepravdive tvrzeni. A jestli je vam techle odkazu malo, klidne si najdete vice, je jich plny internet.

0/0
25.7.2011 14:49

biggles

Re: Cas pro argumenty

;-D ;-D - jistě, veřejně dostupné jsou přece jen statistiky, dokazující opak...

0/0
25.7.2011 14:36

biggles

Re: Cas pro argumenty

R^

0/0
25.7.2011 14:23

multi naštěstí (ne)obohacen

Re: Cas pro argumenty

A ještě k vašemu argumentu o čistotě v tr. rejstříku. To samé jsem psal i pod ten váš příspěvek..

-No dlouho ho mít nebudou. Ono je rozdíl, jak se chovají doma, za co tam jdou bručet tam a jak se chovají jinde (a že je to sakra rozdíl). Hodím vám i na začátek diskuse odkaz..

http://www.sme.sk/c/4874921/vacsina-etnickych-marocanov-zijucich-v-rotterdame-ma-trestny-zaznam.html

Hlavně mi nepište, že je to z jiné země..

0/0
25.7.2011 14:25

Ringo.ringo

radeji rychle pryc

Jekkal nam tady zacal basnit, prevraci historii, prevraci fakta, prevraci realitu...nema cenu na nic z toho ragovat, v hlave ma v podstate totozny gulas jako ten Nor:-)

0/0
25.7.2011 14:08

jekkal

Re: radeji rychle pryc

jak vidno máš problém vnímati čtenej text a o realitě nic netušíš

0/0
25.7.2011 14:09

Ringo.ringo

Re: radeji rychle pryc

a to jako rika ty me jo? ;-D;-D;-D;-D

0/0
25.7.2011 14:10

jekkal

Re: radeji rychle pryc

již jen blábolíš

0/0
25.7.2011 14:17

Ringo.ringo

Re: radeji rychle pryc

neblabolim, ale ty jsi toho nablabolil dost. Otazka, jestli tohle chteji lide samotni neni totiz tou stezejni otazkou. Otazkou je, jestli to doopravdy chteji delat ti oblbovaci mas. Ale ty to umis vzdycky tak pekne obratit:-)

0/0
25.7.2011 14:20

jekkal

Re: radeji rychle pryc

svět chce býti klamán

0/0
25.7.2011 14:22

zaknaktel

Re: radeji rychle pryc

Správné je totiž jen to schválí většina a názor je vhodný jen ten co vytvoří většinová media. Že jsou násobně větší civilní oběti ve válkách vedených těmi "správnými" to nikoho nezajímá, to nejsou masový vrazi.

0/0
25.7.2011 14:21

jekkal

Re: radeji rychle pryc

jedno zvěrstvo nelze omlouvati či zastírati zvěrstvem druhým

0/0
25.7.2011 14:23

Yanajedna

Už tu máme fůru článků..

.. o vrahovi, jeho manifestu, hledání zbraní...

Možná by to taky chtělo článek o rodinách, co přišly o děti. Není to jenom nějaký šílenec, není to jen tak nějaký extrémista, co měl vyhraněný názor. Je to člověk, co zabil více než 90 lidí. Nezaslouží si být neustále popularizován médii Rv

0/0
25.7.2011 14:07

Ringo.ringo

Re: Už tu máme fůru článků..

zacinam mit pocit, ze to nelze, protoze bys mohl zjistit, ze tam snad nebyli ani norove, ale muslimove a zjistis ze to nebyl nevinny detsky tabor jak se to rado predklada, ale prakticky muslimsky vycvikovy tabor, kde se poradal bojkot proti Izraeli a oslava Palestiny.

0/0
25.7.2011 14:09

Yanajedna

Re: Už tu máme fůru článků..

Přijde mi to hodně nevhodné. I kdyby tam nakrásně byl ten výcvikový tábor.

Sice nepotřebuju vidět záběry plačících rodičů, příbuzných, rozhovory se spolužáky obětí a s jejich sousedy odnaproti, ale takováhle adorace jednoznačně vinného pachatele je neuvěřitelná. Čekám, která z televizních společností s ním udělá rozhovor v hlavním vysílacím čase. A jak se vám vraždilo? Necítil jste ke konci již únavu? Myslíte si, že budete mít následovíky?

žumpa. Rv

0/0
25.7.2011 14:18

zaknaktel

Re: Už tu máme fůru článků..

Pokud má masový vrah uniformu např. US army je vše v pořádku, že?

0/0
25.7.2011 14:23

Yanajedna

Re: Už tu máme fůru článků..

Naznačuješ, že se měl převléknout?

0/0
25.7.2011 14:25

Ringo.ringo

Re: Už tu máme fůru článků..

clovece, ja jsem napsal tady uz tolik textu, ktere toho vraha odsoudily a ze jeho pseudomotivace neni podstatna, ze vrah je proste vrahem, ze to nebudu porad dokola opakovat. Druha stranka mince je to co jsem napsal. Nemam nijak obhajit to co se stalo. Nesouhlasim se stylem islamskeho terorismu zabijet civilisty, mlade lidi ci deti. a to ani kdyby tam byl ten vycvikovy tabor. Snad jedine v pripade,ze by se ta mcvicilo v teroru, ale asi to nebyl tabor Al-Kajdy. nicmene, jak rikam, pokud ta mprobihal nejaky program na pordporu palestiny, ktera strili na sveho souseda raketya prinasi tam mnoho mrtvych civilnich obeti, tak si s prominutim tak trochu koledovali. tim nerikam, ze je spravne co se staloa nerikam, ze je spravne je tam jit postrilet. zaroven nechapu, proc Norska vladni strana dela takoveto akce, pokud to teda nebyla fama a vymysl.

0/0
25.7.2011 14:28

Yanajedna

Re: Už tu máme fůru článků..

V podstatě souhlas.

Jen s výhradou, že kdyby to byl výcvikový tábor, tak by ho snad zkusili aspon utlouct kostičkovanými utěrkami ;)

Kdo ví, co se tam před střelbou dělo.. na zahraničních webech jsem nepátrala a iDnes má zpravodajství překvapivě jednostranné, v těchto věcech mlčí úplně.

0/0
25.7.2011 14:36

KYNG.SAZE

uz to zaclo...tak je to verejne nebo nee..??

??

0/0
25.7.2011 13:59

KYNG.SAZE

Re: uz to zaclo...tak je to verejne nebo nee..??

takze bez verejnosti a novinaru...ted to rikali na ct24

0/0
25.7.2011 14:00

molok

Re: uz to zaclo...tak je to verejne nebo nee..??

vpořádku ...

0/0
25.7.2011 14:02

Vosta Jindra

Re: uz to zaclo...tak je to verejne nebo nee..??

no jinak to nešlo, protože v opačném případě by ten zmetek dosáhl svého. Stejně jako Hitler v roce 24 by přeměnil soud v tribunu pro hlásání svých perverzit.

0/0
25.7.2011 14:06

hroudam

kriminalizace oprávněných obav

Myslím, že se zapomělo na jednu ze zásad demokracie, svobodné vyjádřování. Přirozené obavy před "cizím" jsou bagatelizovány, potlačovány a veřejně pranýřovány, jakoby se jednalo o zločin. To je skvělé podhoubí pro osamělý výbuch. Osamělý, ale obávám se, že ne ojedinělý.

Otázka multikulturalizmu je politické tabu. Jakýkoliv nesouhlas s oficiálním stanoviskem je kriminalizován. A nejsou to většinou žádní extrémisté, kterým se nelíbí příliv cizinců do EU. Zřejmě si na rozdíl od politiků dokážeme představit nějakou krizi v blízké budoucnosti. A jak vypadají takové krize v kulturně nehomogenní společnosti si můžeme docela dobře představit pohledem několik let zpátky do oblastí bývaléJugoslávie.

+2/0
25.7.2011 13:59

molok

Re: kriminalizace oprávněných obav

jak jsou kriminalizování lidé vyjadřující pravicové konzervativní myšlenky, proti multikulti proti EU? Vždyť je jich tu více než těch druhých, deně vzniká stovky blogů na toto téma, politici jako Klaus, Bobo, Jákl to opakují stále dokola a nějaké kriminalizace jsem si nevšiml. Jo vy myslíte příznice neonacistů co hajlují a hážou zápalné lahve do příbytku lidí, no tak ti jsou ...

0/0
25.7.2011 14:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.