Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Při srážce rychlíků v Číně zemřelo 35 lidí, přes 200 se zranilo

Sobotní srážka dvou čínských rychlíků si vyžádala 35 mrtvých a 210 zraněných. Mezi oběťmi nehody jsou i dva cizinci, jejich národnost policie ale zatím nezná. Záchranářům se ale v neděli podařilo z trosek vyprostit živého čtyřletého chlapce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jan.banos

vysokorychlostní trať

a zabezpečení horší než za císaře pána.

0/0
25.7.2011 13:00

falda

Re: vysokorychlostní trať

Podle vašich kritérií je zabezpečení horší než za císaře pána i v Japonsku, Německu, Rakousku a dalších zemích. I tam se stávají tragické nehody.

0/0
26.7.2011 15:05

Opričnik2

Hele Urbancová - když má Čína mít všeho 130x víc než ČR

aby to vůbec bylo srovnatelné, proč zrovna HDP má jenom asi 31x větší než ČR? Nevíš dojilko? ;-D

0/0
25.7.2011 7:45

Taras Bulba

Není to tak dávno,

co tady nějaký komunistický šulín vykřikoval, že naše dráhy si mohou o rychlosti, kvalitě a spolehlivosti těch čínských nechat jen zdát. Později zase jiný šulín vychvaloval čínské dálnice, jak si o jejich kvalitě při nízké ceně taktéž můžeme nechat jen zdát. Nu a o týden později jsme se dočetli, že jednu z nově postavených čínských dálnic spláchnul deštík - dva dny po přestřižení pásky. ;-)

0/0
24.7.2011 19:33

Neexist

Re: Není to tak dávno,

Ty seš atrapa;-D;-D;-D;-D

0/0
25.7.2011 0:43

falda

Re: Není to tak dávno,

Nic o tom, že by tam nějakou dálnici spláchnul deštík, se, pokud vím, nepsalo. To je pouze váš výklad. Rozsah poničení tam vůbec nebyl uveden. Mohlo jít o strženou krajnici v délce 10 m a světové noviny už to nazvou zničenou dálnicí jen proto, že se to stane v Číně. Jinak, 35 lidí dokáže v českých poměrech zahynout i v motoráku, jedoucím rychlostí 50 km/h. K podobné nehodě jednou za čas dojde všude ve světě a je logické, že čím větší země, rychlejší a četnější spoje, tím je riziko nehody v té které zemi vyšší. Ale to asi českému zabedněnci nemá cenu vysvětlovat. Po stránce kvality se s čínskými železnicemi ty naše naprosto nedají srovnávat, a to není řeč o vysokorychlostních. Mimochodem - to, co je na těch záběrech, není vysokorychlostní vlak - rychlostí 200 km/h (viz jeden ze snímků) tam jezdí obyčejné rychlíky.

0/0
25.7.2011 12:16

Taras Bulba

Re: Není to tak dávno,

Jojo, není nad správné budovatelské nadšení a víru v stranu a vládu (v tomto případě čínskou). ;-D

V onom článku se psalo také o průserech na čínské železnici, kdy zbrusu nová železnice Peking-Šanghaj fungovala celých jedenáct dní, než se začaly objevovat problémy se zapezpečovacím zařízením nebo psali o jedné železniční stanici, kterou místo skutečného vybavení "vybavili" pouze potěmkinovskými kulisami.

O nesmírné kvalitě čínských dálnic jistě svědčí také případ Poláků, kteří milé čínské dálniční stavitele rychle vypakovávají pryč, a je dost možné, že jim to tam dostaví "nekvalitní" Češi.

Ale nenech se zviklat, ve své víře - to všechno bude jenom propaganda nepřejícího Západu. ;-)

0/0
25.7.2011 22:30

falda

Re: Není to tak dávno,

Z vašich slov vyplývá, že jste obětí naší skvělé propagandy. Problémy se zabezpečovacím zařízením se u nás na železnici jen v okolí Prahy objevují tařka denně. Problémy s vysokorychlostními vlaky jsou v počátečních fázích všude ve světě, není to zdaleka jen problém tratě Peking - Šanghaj (stačí zmínit pendolina, která navíc ani nejsou vysokorychlostní, v Německu se řešily a občas řeší podobné případy - stažení jednotek ICE z provozu před pár lety apod.). Jenže nikde jinnde z toho naši novináři nedělají politickou propagandu, jako v případě Číny. Můžete tady plkat cokoli, ale konkrétně čínská železnice měly podstatně lepší parametry a kvalitu oproti našim i mnohým dalším evropským už minimálně před 20 lety a dnes je tam rychlost 200 až 250 km/h a u vysokorychlostních vlaků 300 až 350 km/h naprostým standardem, rozhodně ne otázkou pár vybraných spojů, jak se patrně domníváte. Ale asi nemá smysl vás přesvědčovat, jistě jste nejchytřejší.

0/0
26.7.2011 15:01

phdr.

*--*--*--*

holt kvalita made in čajna, co o kvalitě nemá ve skutečnosti ani šajna, haha :-P

+1/0
24.7.2011 18:48

J.K. 4

Sice se stala tragédie,

ale ve srovnání s počty mrtvých na silnicích je železnice stále velmi bezpečný způsob přepravy. Plivání na železniční dopravu, jak tu někteří předvádějí, je zcela iracionální.

Je dobře, že v Číně pochopili, že masový automobilismus je slepá ulička, a rozjeli investice do železnic, kéž bychom k tomu dospěli i u nás R^

+1/0
24.7.2011 18:45

odborářský papaláš na golfu

v Číně pochopili, že masový automobilismus je slepá ulička

A proto se tam prodává nejvíc aut na svět.

Bóže, bože, do čeho jsi to vložil duši! ;-D

0/0
25.7.2011 6:51

falda

Re: v Číně pochopili, že masový automobilismus je slepá ulička

Nemůže to být náhodou také tím, že tam žije nejvíc obyvatel? Taky tam jezdí nejvíc elektrických skútrů (které v Evropě ještě skoro ani neznáme) a je tam nejvíc mobilů a připojení k internetu. Zvláštní, že! Na to jsou potřeba aspoň čtyři maturity, aby člověk něco takového pochopil!

0/0
25.7.2011 12:19

odborářský papaláš na golfu

Re: v Číně pochopili, že masový automobilismus je slepá ulička

A protože tam žije těch nejvíc obyvatel na světě (sice Indie už je na tom skoro stejně) a protože tam pochopili, že je masový automobilismus slepá ulička, tak se tam prodává nejvíce aut a elektrických skůtrů na světě.

Spokojený užitečný idiot? :-P

0/0
25.7.2011 21:46

ookamishounen

Příčina: Závada na zabezpečovacím zařízení

Výrobce jedné ze souprav pro japonský deník Jomiuri prohlásil: "Technická úroveň obou souprav byla vysoká. Poruchu na vlaku můžeme vyloučit." Jako možnou příčinu označili závadu na zabezpečovacím zařízení. Druhý přijíždějící vlak zřejmě nedostal příkaz k zastavení, a tak došlo ke srážce.

Zdroj: Yomiuri Online. http://www.yomiuri.co.jp/world/news/20110724-OYT1T00621.htm?from=top

0/0
24.7.2011 18:30

Lady Humussprey

Prosím, pokuste se zdržet téhle manipulace a zneužívat

i vlakovou nehodu v Číně. Sečtěte si oběti vlakových neštěstí u nich a u nás a pak ty naše vynásobte 130.000, tolikrát jsou větší než my. Abychom byli plichta, muselo by na každého Čecha být usmrceno ve vlaku 13.000 Číňanů. Tolik jich zřejmě nezahyne že?

0/0
24.7.2011 18:19

Lady Humussprey

Re: Prosím, pokuste se zdržet téhle manipulace a zneužívat

opr. vynásobte 13.000.....

0/0
24.7.2011 18:20

Taras Bulba

Re: Prosím, pokuste se zdržet téhle manipulace a zneužívat

Ty ses asi zamlada počítáním neživila, viď že ne, Urbancová? Poměr počtu obyvatel Číny a Česka je zhruba 130:1. :-)

0/0
24.7.2011 22:34

Lady Humussprey

Re: Prosím, pokuste se zdržet téhle manipulace a zneužívat

Mně přiznat omyl potíže nedělá, také se seknu a brouk Pytlík nejsem. Možná ta chyba vznikla, že jsem nikdy tržbu ani úspory v miliardách nepočítala. To víš, včas k ODS jsem nepřeběhla.

0/0
24.7.2011 22:47

Taras Bulba

Re: Prosím, pokuste se zdržet téhle manipulace a zneužívat

Konečně vím, proč tak vázne kosmický výzkum. Astronomií se zjevně může zabývat jen ten, kdo má v kešeni alespoň tolik dolarů (v krajním případě korun), kolik je to v kosmu kilometrů k danému tělesu. My běžní občané se dopočítáme sotva k Měsíci, zatímco na Slunce či planety to chce multimilionáře. :-)

0/0
25.7.2011 0:32

Lady Humussprey

Re: Prosím, pokuste se zdržet téhle manipulace a zneužívat

Tak, "Na zdraví".

0/0
25.7.2011 1:03

odborářský papaláš na golfu

Správně soudružko, i čínský trpaslík je nejméně 130000x

větší než ten český. ;-D

0/0
25.7.2011 6:54

Qíteček

...

Masakr :-/

0/0
24.7.2011 17:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.