Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hradec a Pardubice se spojily v boji o dvoukolejku, aspoň na kus cesty

Radní Hradce Králové a Pardubic spojili síly a snaží se zvrátit veto exministra dopravy Víta Bárty, který dal k ledu zdvoukolejnění železnice mezi krajskými městy. Možná už příští rok by se mohla trať rozšiřovat aspoň mezi Opatovicemi nad Labem a Stéblovou. Vlaky by to zrychlilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

braka

Nemělo by se zapomínat

co se stalo ve Stéblové před 50 roky..

0/0
22.7.2011 11:20

Xerces

Re: Nemělo by se zapomínat

My na to nezapomínáme, ale k té srážce došlo mezi Stéblovou a Semtínem, nikoliv mezi Stéblovou a Opatovicemi. :-)

0/0
22.7.2011 22:12

rundlik

Je to nutná investice.

Železniční jednokolejná trať mezi Pardubicemi a H.Králové už dávno kapacitně nevyhovuje.Osobní doprava je na velmi silné frekvenci,navíc zabezpečovací zařízení nevyhovuje současným požadavkům na bezpečnost provozu.Odpadlo by čekání na vykřižování ve Stéblové a Opatovicích n.Labem.Také sunutí souprav ve směru Havl.Brod a jejich pozdější rozpojení s vlakem na HK v žst.Pardubice-Rosice n.L. provoz jen zdržuje.Zdvojkolejnit 22 km trati by zase finančně náročné tak nebylo.Alespoň v některých mezistaničních úsecích.

+1/0
22.7.2011 10:35

tarten

Re: Je to nutná investice.

No, ať se začne aspoň takhle. Je to velmi užitečné i v téhle prozatím minimální formě.

0/0
22.7.2011 16:05

rytíř Smyl Flek z Nohavic

pokud se šetří

tak by se měly zastavit všechny stavby.

0/0
22.7.2011 7:52

tarten

Re: pokud se šetří

Jasně. A vám doporučuju šetřit a několik let nekupovat žádné boty a kalhoty. Ani nohavice.

0/0
22.7.2011 16:07

pivopad

po česku

Není lepší počkat až to tady trošku vyšumí, a stavba bude o xyz..milonu levnější o protihlukové tunely a přechody pro losy, soby a medvědy?Nyní se to zvrhne stejně jako jako koridor směr Třinec Slovensko a na Budějovice;-O

0/0
22.7.2011 6:40

tarten

Re: po česku

Bohužel se ukázalo, že to hned tak "trochu nevyšumí".

0/0
22.7.2011 16:08

PájaZítra

a opět novináři neuměj česky

už jste někdy někdo viděl souložit osobní vlak s nákladním? já ne...

vlaky se totiž nekřížej, ale vlaky se ve výhybnách křižujou!

autor nechť si zjistí významy sloves křížit a křižovat...

0/0
22.7.2011 0:06

Kovis

Re: a opět novináři neuměj česky

"Neuměj, křížej, křižujou" - těch, co neumí česky, je tady vícero...;-D

+1/0
22.7.2011 0:09

PájaZítra

Re: a opět novináři neuměj česky

a co máš proti hovorový češtině? není přece nutný používat jen a pouze spisovnou... já píšu hovorově, zato ale bez hrubek a popletenejch významů slov!

0/0
22.7.2011 0:47

MaeVar

Re: a opět novináři neuměj česky

Znak pro palce není uvozovka. Stejně jako spojovník není pomlčka.

0/0
23.7.2011 12:16

JBetak

Re: a opět novináři neuměj česky

Nikdo snad není povinen používat odbornou terminologii. Bohužel tady ji dost nešťastně napodobili, lepší by bylo napsat prostě "potkávají".

0/0
22.7.2011 8:20

Rumcajz

Re: a opět novináři neuměj česky

Křížení je termín označující rozmnožování jedinců dvou různých druhů. Oblíbená činnost novinářů.

0/0
22.7.2011 8:24

kaksikymmenta

To zdvoukolejnění už tam mělo být dávno.

Vlaky tam přes den jezdí každých 30 minut, s druhou kolejí by odpadla hromada problémů. Jedině tak se dají zkrátit i technologické časy.

+3/0
21.7.2011 23:49

Bery

Re: To zdvoukolejnění už tam mělo být dávno.

R^

0/0
21.7.2011 23:58

JBetak

Re: To zdvoukolejnění už tam mělo být dávno.

Teď se snaží technologické časy krátit tím, že převážně křižuje zastavující vlak s projíždějícím. Stéblová ani není vhodná ke křižování dvou vlaků s výstupem cestujících a je tam režim jako v jednokolejné zastávce.

0/0
22.7.2011 8:24

kaksikymmenta

Re: To zdvoukolejnění už tam mělo být dávno.

Záleží na tom, jak je dopravna situována. Dlouho jsem tou tratí neprojížděl, nejezdím tam tak často, myslím, že je křižování možné i v Opatovicích nad Labem.

0/0
22.7.2011 8:27

JBetak

Re: To zdvoukolejnění už tam mělo být dávno.

Ano, je možné, i zastavujících. Ale nakreslené je to tak, že i tam obvykle křižuje osobák s rychlíkem nebo zrychleným osobákem.

0/0
22.7.2011 8:33

kaksikymmenta

Re: To zdvoukolejnění už tam mělo být dávno.

Ano, jsou to ty, co jezdí do Jaroměře nebo do Týniště nad Orlicí, to si ještě pamatuju. Ale i ty někdy musí zastavit a počkat na protijedoucí vlak. Pak se přenáší zpoždění na další spoje. Zase tak zanedbatelná lokalita to není, to zdvoukolejnění si zaslouží.

0/0
22.7.2011 10:02

zdenanek

trať Pce - HK

Nevím o čem ta diskuse opět je. Exministr pan Bárta nebo jiní do provinčního kraje nebudou v zásadě nikdy moc investovat. Jsou to všechno vižírkové, které musíme živit a podporovat, aby bylo na megalomanské projekty typu Blanka apod. A ti naši radní nestojí také za nic. Absolutně nedokáží nic prosadit např. křižovatka Paramo, R35 apod. Je to smutné, ale bohužel realita. Takže ????

+1/0
21.7.2011 22:54

Pláteník

už jenom to, že je v tom pepa malíř

tak mi to tak nějak smrdí:-P

0/0
21.7.2011 21:53

Madqwert _liberalni komunista

Je to správná myšlenka

Např. Praha také obsluhuje své okrajové části dvoukolejným metrem či tramvají, tak proč by z Hradce do pardubického předměstí měla stačit jednokolejka? Zase tak bezvýznamná periferie to není... ;-D

0/0
21.7.2011 21:29

Angerfist4

Re: Je to správná myšlenka

co to meleš ???? Pokud vím, a jsem si jistý že to vím, tak město vždy bylo Pardubice. A Hradec byl jen severní předměstí, takovej Mech(au) na okraji :) nepleť si to prosím ;-D

+1/0
21.7.2011 23:04

DonZewl

Re: Je to správná myšlenka

Hradec je město od roku 1225..což je nestarší v Čechách (když nepočítáme Cheb) a v top 5 na území dnešní ČR :-P

0/0
22.7.2011 11:10

tarten

Re: Je to správná myšlenka

To je přece fuk. Ať si negativní lokálpatrioti říkají co chtějí, ať tomu po libosti brání, jde funkčně o jednu aglomeraci a za čas půjde o souměstí. A silné vnitřní propojení je potřebné jako sůl.

0/0
22.7.2011 16:13

tarten

Re: Je to správná myšlenka

A ještě k počtu obyvatel: Nemylte se, Hradec co do počtu obyvatel území města v žádném top 5 není. Obyvatelstvo v tisících roku 2009:

1. Praha 1276, 2. Brno 404, 3. Ostrava 316, 4. Plzeň 174, 5. Liberec 105, 6. Olomouc 102, 7. Ústí nad Labem 99, 8. Hradec Králové 96, 9. České Budějovice 96, 10. Pardubice 91.

Teprve společně patří Pardubice s Hradcem někam na 4. místo, rozdělené jsou významné relativně méně, nepatří ani mezi stotisícová města. Když se budou brát celé aglomerace, tak bude už situace dost jiná...

0/0
22.7.2011 16:30

jirarum

...

Radši postavte za ty prachy pořádnou fotbalovou arenu v Hradci

0/0
21.7.2011 20:07

Xerces

Re: ...

No tak nevím věnovat to 11ti respe. 22 lidem který si tam pujdou obcas zabehat, místo x tisicum co by to vyuzivali??? To je trochu mimo, ne?

0/0
21.7.2011 22:40

petronias1

haha

Nevím, nad čím radní brečí... V mé blízkosti se zase 30 let (minimálně) plánuje z2kolejnění tratě Brno-Jihlava (posledních 20 let včetně elektrifikace alespoň na úseku Brno-Náměšť nO), a taky je to v nedohlednu.

Přece nelze jen tak hodit pod stůl projekt, který žije (taky) kolem třiceti let. A 300 tisícům lidem by to pomohlo taky...:-P

0/0
21.7.2011 19:12

petronias1

Re: haha

hotové sci-fi, vzhledem k tém datům-

http://www.os-metropolis.info/doprava/zeleznicni/240/modernizace_240.htm

;-D

0/0
21.7.2011 19:15

a8nn

Re: haha

Opatovice-Stéblová už má přes dva roky územko, u stavby Brno-Zastávka je v současnosti přerušeno řízení o jeho vydání. Těch 300 000 tam nevidím, na rozdíl od Hradubického dvojměstí má Jihlava nějakých 50 000 a Třebíč 40 000, takže spíš 100 000. Navíc tam je problém s dráty, které by chtěl Kordis až do Náměšti, je nesmysl vytvářet přestup hned kousek za Brnem.

0/0
22.7.2011 0:12

Xerces

Proč dvojkolej?

Čím dýl na to ty prachy nebudou tím líp. :-) Nevím jak by zdvojkolejnění mohlo zrychlit dopravu? Úplně vpohodě se to stíhá v Opatkách a Stéblový vykřižovat. :-) Sice jsem zastáncem vlakový dopravy, ale tady teda fakt nevím co tím sledujou.

0/0
21.7.2011 18:39

turista-

Re: Proč dvojkolej?

Oni to samozřejmě zjednodušili, ale v zásadě mají pravdu, nějakých 13 minut by neměl být problém.

- se zdvojkolejněním souvisí i rekonstrukce svršku a zabezpečovacího zařízení, která umožní o něco vyšší rychlost

- křižování zdržuje, nevím jak jste přišel na to, že ne. zvlášť když je ta výhybna na nevhodném místě

- zdvojkolejnění o hodně zvyší kapacitu trati, vejde se tak víc vlaků - to znamená že budou moci být zavedeny nové, nezastávkové (a to je taky urychlení)

+2/0
21.7.2011 19:41

Xerces

Re: Proč dvojkolej?

Ano zdvojkolejnění zvýší kapacitu, ale ne rychlost. Ale je ta kapacita teď nedostatečná? Dyť můžou honit po tý jednokolejce vlaky jeětě častějc? Jinak z modernizací tý jednokoleje souhlas.

0/0
21.7.2011 22:38

turista-

Re: Proč dvojkolej?

Napsal jsem vám tři věcné argumenty. Vy oponujete protitvrzením bez nich. takže ještě jednou.

+1/0
21.7.2011 23:26

turista-

Re: Proč dvojkolej?

1) ano, ze zvyšení kapacity plyne i vyšší rychlost. Teď se tam "vejde" rychlý vlak jenom jednou za dvě hodiny. Po zdvojkolejnění by to mohl takový jezdit i co půlhodinu, a když jezdí rychlý vlak častěji, tak z toho plyne co? Průměrná praktická cestovní doba mezi městy se zkrátí, protože skoro vždycky když přijdete na nádr, tak něco rychlého brzy pojede. Jednou za 2h to má ale smysl malý.

+1/0
21.7.2011 23:27

turista-

Re: Proč dvojkolej?

2) pokud si myslíte, že lze "honit po jednokolejce vlaky častějš", tak si to nakreslete graf, tzv. nákresný jízdní řad. Jedna osa čas, druhá vzdálenost. Čáry vlaky. Každé místo, kde se vám čáry protnou musí být výhybna. Čím kratší interval, tím více výhyben. A výhybna bere čas - pokud není dostatečně (a to dost) dlouhá, vlaky v ní totiž musí zastavit. Potřebujete navíc určitou rezervu, aby vám i minimální zpoždění v jednom směru nezdržovalo směr druhý. A nezapoměňte do toho grafu zahrnout i pomalé vlaky (ty co zastavují v zastávkách). Pokud to zvládnete nakreslit na jednokolejce tak jak jste jen tak plácnul, tak jste asi génius.

+3/0
21.7.2011 23:28

turista-

Re: Proč dvojkolej?

3) a ano, teď je kapacita nedostatečná. Spojuje to dvě stotisícová města a spoustu dalších za nimi. Mohlo by tím tudíž jezdit daleko víc lidi. Ovšem .... muselo by to nejdřív být rychlé, že. Lidi spěchaj.

+1/0
21.7.2011 23:29

Xerces

Re: Proč dvojkolej?

Já tomu rozumím jak je to myšleno, nicméně nejsem přesvědčen, že až tam ta dvojkolejka bude, že s ní bude jezdit více lidí. Prostě ty vlaky nejsou vytížený ani teď. Zároveň se staví dvouproud HK - PCE (zajímavé že na to peníze pořád jsou). Dokud nepřestane být silniční doprava proti železniční dotovaná tak nemá smysl navyšovat kapacitu železničního spojení PCE - HK. Tvrdíte, že když se to zrychlí, tak tím lidi budou jezdit? Hmmm. Něco mi říká, že každej radši skočí v HK na terminálu do Busu, kterej ho v Pce dřív vyhodí přímo ve středu města.

0/0
22.7.2011 22:19

turista-

Re: Proč dvojkolej?

Vtip je v tom, že po moderní trati v urbanizovaném území ten autobus rychlejší než vlak nebude. Autobus je příliš ovlivňován provozem na silnicích.

A nejsou tu jenom lidi z Hradce a Pardubic. Lidi např. z Jaroměře by si mohli hledat práci v Pardubicích. Vlak by to pak dal pod 30 minut. A podobně.

0/0
23.7.2011 15:11

nowas2

Re: Proč dvojkolej?

principielne zdvoukolejneni nemusi zvysit tratovou rychlost. ale v tomto pripade asi jo, protoze ted je tam max 100. autoblok  tam neni. takze by tam po rekonstrukci mohli jezdit 120-160(v zavislosti na polomerech oblouku)

0/0
22.7.2011 1:18

a8nn

Re: Proč dvojkolej?

Mluvit v tomto úseku o obloucích je... poněkud nepatřičné.:-)

0/0
22.7.2011 18:19

Pribinacek

Re: Proč dvojkolej?

U Stéblové už to jednokolejné honění jednou nezvládli, viz http://www.ceskatelevize.cz/ct24//domaci/doprava/35802-steblova-jmeno-smrti/

0/0
22.7.2011 8:02

Bery

Re: Proč dvojkolej?

Presne tak. A melo to uz byt davno... Soucasny stav je pro ostudu.

Jinak zdvojkolejneni take vyresi problem pri zpozdeni jedoho vlaku, protoze ten druhy nemusi cekat na protijedouci vlak... tedy negeneruje dalsi zbytecna zpozdeni. ;-)

+1/0
21.7.2011 23:57

neverleft

nechci byt hnidopich

ale rozsirit 6 km trate za miliardu je docela luxus i ve srovnani s dalnici. Sorry starosto ale hrejes si svuj flek ze statnich penez.

+1/0
21.7.2011 17:11

zdeseny obcan

Re: nechci byt hnidopich

Planovany usek R35 Opatov - Ostrov, delka 16,6 km, predpokladana cena 5,3 miliard bez dane.

0/0
21.7.2011 22:18

Caesar

Re: nechci byt hnidopich

A kolik z toho jsou úplatky?:-P

0/0
21.7.2011 22:36

turista-

Re: nechci byt hnidopich

No a? Netroufnu si tvrdit, jestli se víc uplácí u železničních nebo u silničních staveb.

Ale že jsou železniční stavby výrazně levnější než silniční, to je všeobecně známo.

0/0
21.7.2011 23:33

tarten

Re: nechci byt hnidopich

Obvykle ne víc než 10%.

0/0
22.7.2011 16:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.