Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pirátství se neslučuje s islámem, vysílá NATO v somálských rádiích

NATO spustilo v somálských rádiích vysílání, které má odradit piráty od dalších nájezdů na obchodní plavidla. Toto je zpráva Severoatlantické aliance. Pirátství škodí nejen pirátům, ale i jejich rodinám, nedovolte, aby se to stalo i vaší rodině, zní zemí z rozhlasu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mallinali

Inu

Islám se zase neslučuje s lidskými právy. Nevím co je horší.

0/0
22.7.2011 15:24

Sharpe

no jo

Proc propaganda NATO nazyva sudanske bojovniky za svobodu piraty, nebo teroristy?

0/0
21.7.2011 19:42

Two-by-four

Re: no jo

Je videt, ze zrovna ty moc sharp nejsi.

0/0
21.7.2011 20:50

Sharpe

Re: no jo

Vyhnali americke imperialisty, takze jim nestoji nic v ceste k blahobytu.

0/0
22.7.2011 0:06

slon75

Re: no jo

Sharpe aka Muki je znám svou ironií ;-)

0/0
22.7.2011 0:19

barbarosa1942

na Allaha zaberou

to je jasny, staci jim rict. Od ted budou sekat latinu, zadne mavani kalasnikovem uz neuvidime. 

Ze to nekoho nenapadlo driv.....

0/0
21.7.2011 16:24

Censors will be assimilated999

Piratstvi se neslucuje s islamem??

Nabozenstvi, ktere toleruje rezani hlav zivym lidem si s nejakym piratstvim jiste poradi..RvRv

0/0
21.7.2011 15:52

slon75

Re: Piratstvi se neslucuje s islamem??

Liberální demokracie prostě nejsou v té propagandě tak kované jako totalitní režimy. Proto i účinek toho pořadu předpokládám srovnatelný s účinkem letáků, kterými Britové na začátku války přesvědčovali Němce, že Hitler opravdu není dobrý člověk a že válka není správná věc.

0/0
22.7.2011 0:21

habit-.!..

... proč jim lžou?

... proč si nepřečtou hadísy? ... Mohamed byl přece taky zloděj - pravda, nepřepadával tankery ale karavany - ale takhlůe lhát muslimům o islámu, to se nedělá...

0/0
21.7.2011 13:56

Petr_M

Pirátské lodě

...i s piráty potopit, nechat tam - hotovo.

0/0
21.7.2011 12:42

Pravdu lze smazat, ale ne umlčet

Na Libyi si troufnou, ale pirátů se NATO bojí?

8-o?

0/0
21.7.2011 12:16

greenalien

...

Proč by se bálo? Prostě komunikuje "s nepřítelem" a předává mu jednoduchou zprávu kterou by si měl nechat projít hlavou. Pokud to zachrání jeden či dva tankery tak se investice bohatě vyplatila.

Mimochodem podobné vysílání pomohlo v Libyi k množství dezercí z vládní strany.

+2/0
21.7.2011 12:26

2Alien.cz

Re: ...

R^

0/0
21.7.2011 12:27

Soininen

Re: ...

Je to zbytečné plýtvání penězi a vůbec jde o zbytečnou propagandu obecně. Lepší by bylo jim nechat projít kulku hlavou. No a majetek pirátů dát potřebným.

0/0
21.7.2011 13:03

Noli tangere circulos meos

Re: ...

zase z tebe vypadla hloupost. vykupne za unesene lode je daleko mensi nez operovani valecne flotily. Vykupne ale by museli platit soukrome firmy, valecne lode zaplti danovi poplatnici. Kdo tobe hlida zadara dum a auto s namorni flotilou ;-D

0/0
21.7.2011 13:16

greenalien

Re: ...

Pirátství v somálských vodách stojí světový obchod asi 10 miliard liber ročně (a to po nasazení válečných lodí). Pochybuji že nasazení flotily do oblasti stojí tolik peněz, ale můžeš mi dokázat opak.

http://www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/8298095/Spirit-of-Adventure-Behind-the-rise-of-the-Somali-pirates.html

0/0
21.7.2011 13:28

greenalien

Re: ...

Podotýkám že ztráty v soukromém sektoru nejsou zadarmo, ty se někde projeví. To že se prodraží námořní doprava v takto frekventované oblasti námořní dopravy znamená, že se tobě zdraží zboží, a firmy budou mít méně peněz které by mohly zdanit, investovat, nebo vyplatit zaměstnancům. Místo toho se akorát posílí kriminální aktivity a útoky zesílí.

Samozřejmě v rámci analýzy cena x výkon jsme zcela pominuli cenu kterou si pirátství žádá na zajatých.

0/0
21.7.2011 13:37

greenalien

Re: ...

Tak jsem si to našel. Cena udržení flotily u somálska je 300 milionů dolarů ročně. Doporučuji srovnání s cenou pirátství která je nějakých 10 miliard liber. Jinak řečeno Noli opět neví o čem žvaní. :-P

http://www.usip.org/files/resources/1_0.pdf

0/0
21.7.2011 14:09

Noli tangere circulos meos

Re: ...

v samotnem clanku pod ktery prispivas se hovori o 8.3 miliardy dolaru za flotily. mas vsechno domotane jako vzdy. v uhrnne sume za piratske akce . jsou i naklady na jejich ochranu, tedy kdyz se odhaduje $10 -$12 miliard dollaru z toho je $8.3 miliardy jen flotila pak straty hospodarske a corporacni jsou necelych $4 miliardy. Takze bobku klidek, levneji by vyslo, kdyby corporace platily vykupne. ;-)

A total of $238 million was paid out in 2010, the group said in a report, estimating the annual cost of piracy at $7 billion to $12 billion. That includes ransoms, insurance premiums, re-routing ships, security equipment and naval forces

0/0
21.7.2011 15:23

greenalien

Re: ...

Řekl bych že to máš domotané ty, bobečku. Píšeš "odhaduje se 10-12 miliard dolarů" a hned dole napíšeš odhad 7-12. ;-D Trochu divné, ne když jenom náklady za flotilu mají stát podle tebe 8.3 miliardy dolarů. ;-D

Schválně udej stránku kde se v tom článku píše že 8.3 miliardy dolarů je jenom za ochranu lodí.

0/0
21.7.2011 15:49

Noli tangere circulos meos

Re: ...

http://www.bloomberg.com/news/2011-01-18/pirates-hijacked-record-53-ships-in-2010-mostly-off-somalia-imb-reports.html

;-D8-o:-)

0/0
21.7.2011 15:59

greenalien

Re: ...

No ale tu stránku si neudal. Číslo 8.3 miliardy jako cenu za nasazení ochranných plavidel jsi si prostě vymyslel. ;-D

Jinak jestli se údiv měl patřit tomu že se vyplatilo "jen 238 milionů," tak věz že většina nákladů spojených s pirástvím pochází z astronomicky vysokého pojistného či přímo neochoty pojišťovat lodi které proplouvají oblastí, dále z prodlev kvůli upraveným trasám, a tak dále, a tak dále.

0/0
21.7.2011 16:02

greenalien

Re: ...

Piracy imposes costs on the global economy. According to international shipping organizations, insurance rates for ships have risen to $20,000 per voyage in 2009 because of piracy, from an estimated $500 in 2008 – a forty-fold increase. Also, avoidance (namely, the alternate route around the Cape of Good Hope) adds roughly 3,500 miles to the journey. The cost of this diversion is particularly worrisome during spikes in oil prices. Deterring pirates is also costly. For example, long range acoustical devices cost $20,000-30,000 each and permanent onboard security guards could be prohibitively expensive. It costs an estimated $1.3 million to deploy a frigate for a month, and approximately $200-350 million to sustain naval vessels in the Gulf of Aden

annually

Somalia’s neighbors are also impacted by the costs of piracy.

0/0
21.7.2011 16:10

Noli tangere circulos meos

Re: ...

tak co ti na tom neni jasne? ;-D

0/0
21.7.2011 19:00

Noli tangere circulos meos

Re: ...

stranka s $8.3 miliardami dolaru se jmenuje iDnes ty dube, mel by jsi cist cely clanek do konce nez zacnes prednaset sva polomoudra ;-D

0/0
21.7.2011 16:02

greenalien

Re: ...

Procivčíme si základní češtinu.

Když někdo řekne "Náklady spojené s pirástvím činí 8.3 miliardy dolarů"

Je to trochu něco jiného, než když někdo řekne "Náklady spojené s vysláním válečných lodí činí 8.3 miliardy dolarů."

To samozřejmě ví každé malé dítě. A víš to i ty, jen chceš celou věc uvést ve zmatek.

0/0
21.7.2011 16:05

Kulhánková, dcera

Re: ...

Jojo, množství dezercí: asi 2.

0/0
21.7.2011 14:52

pepcad

...

Ja to rikam porad ze napalm nebyl az tak spatny.....neni somalec, neni pirat. Pokud vim, tak pro priaty nikdy zadne soudy nebyly

0/0
21.7.2011 11:26

greenalien

Re: ...

Třeba v americkém námořnictvu piráty dříve soudil kapitán lodi která je zadržela. Než začala tahle akce proti pirátům tak si právě chtěl admirál co tam velí amíkům vymoci starobylé právo soudit a trestat piráty na palubě, ale doba se halt změnila. :)

Jinak piráty myslím soudilo na domácí půdě třeba Holandsko, chtěli tam obnovit pro piráty nějaké zákony ze 17. století, ale nevím v jaké podobě a jestli vůbec to prošlo.

+1/0
21.7.2011 12:21

Kulhánková, dcera

Re: ...

Piráty soudil kapitán lodi, která je zadržela v každém námořnictvu, nejenom v americkém.

0/0
21.7.2011 14:53

net.Xtreme V.

Já se obávám

že zpráva o vězení dost somálců k pirátství přiměje.

0/0
21.7.2011 11:24

í-mejlka

Hmm..

Tak si myslím, že co do účinnosti budou mít takovéto výzvy asi stejný účinek, jako když známá mé sestry vyzývala svého nařvaného, ječícího a nezvladatelného pětiletého spratka: "Pavlíčku, miláčku, netluč babičku kladivem do kolena - mohl by sis ublížit."

0/0
21.7.2011 11:22

Stát je největší zločinec

"Pirátství se neslučuje s islámem"

Pirátství ne, vraždění ano. Důkaz: viz korán RvRvRv

+4/0
21.7.2011 11:16

vysehradsky_jezdec_neumírá

NATO jistě každý pirát rád uvěří

;-D

0/0
21.7.2011 11:16

petronias1

haha

Trapné, ano ,nanejvýš trapné... Je to jen další důkaz musulmanům v otázce slabosti západního světa... No to je asi nejspíše něco, jako když nacisti hlásali: "Vzdejtese - nicsevámnestane... Vzdejtese - nicsevámnestane... Vzdejtese - nicsevámnestane...".

Pirátství je proti Islámu, ale jen pouze proti těm co Islám vyznávají... Bezvěrci se do toho nepočítají, ti se mohou pirátit dle libosti.

0/0
21.7.2011 11:13

Jan Ruzicka

Omyl.

Pirátství se s Islámem slučuje.

+1/0
21.7.2011 11:01

vysehradsky_jezdec_neumírá

to je horký kantidát na certifikát trapnosti

to vysílání

0/0
21.7.2011 10:55

Stát je největší zločinec

Re: to je horký kantidát na certifikát trapnosti

Bohužel i takové zrůdnosti musíme platit Rv

0/0
21.7.2011 11:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.