Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ředitel SŽDC vysvětloval čtenářům letní výluky i přesun zaměstnanců ČD

Železnici ochromily letní výluky. Správce kolejí, společnost SŽDC se pustila do oprav poničených tratí. A dopravu na kolejích čekají i další změny, v září se z Českých drah do SŽDC přestěhuje 8 500 zaměstnanců. Personální i dopravní novinky vysvětloval čtenářům iDNES.cz ředitel SŽDC Pavel Habarta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

baranka

Je nějaký rozdíl mez stávkou a výlukou?

Rozezná to cestující?:-/

0/0
21.7.2011 17:06

jmhad

a z nepřehledných ČD

se stane trpaslík s pokladními,průvodčími,vagony a mašinkami:-/

0/0
21.7.2011 15:22

1907 (FK Opava)

Re: a z nepřehledných ČD

Prostě se vším, co má dopravce mít a co ke svému fungování potřebuje. ČSAD Tišnov taky nemá divizi na údržbu silnic a křižovatkových řadičů ;-)

0/0
21.7.2011 22:07

jmhad

Re: a z nepřehledných ČD

ale to je v pořádku.Dřívější dráhy si všechno dělali sami.Už někdy v roce 1995 předkládal jejich tehdejší generální ředitel Ing.Šíp tento návrh,který by umožňoval vstup dalších dopravců na koleje.On to přirovnával k letišti,které je jedno a používá ho řada společností. Bohužel byl tehdy oponenty, za přímé podpory šéfů železničních odborů odstraněn a až nyní,tedy po 16-ti letech,se vytváří podmínky pro existenci konkurenční drážní dopravy,kde snad její ředitel nebude mít vyhřívaný polštář pod sedinkou a milióny pro zbytečného ombudsmana.

0/0
22.7.2011 4:41

JHHVH

Je to jeden z tech, pred kterymi se nesmite ohnout pro tuzku

?;-D;-D

0/0
21.7.2011 13:16

trenchard

Re: Je to jeden z tech, pred kterymi se nesmite ohnout pro tuzku

nepochopil!!! ;-D;-D;-D

0/0
21.7.2011 15:27

comm

SŽDC se v Česku stará o 9500 kilometrů kolejí.

A zaměstnává 9500 lidí a od září má přijít z ČD dalších 9500. To je 1člověk na 1km kolejí (od září na 500m). To mi přijde jako velmi neefektivní podnik.

0/0
21.7.2011 10:06

BMG

Re: SŽDC se v Česku stará o 9500 kilometrů kolejí.

Bohužel historičnost některých tratí, kde je ve stanici potřeba minimálně tři lidi (výpravčí + dva signalisté) ve směně jak v době ostře sledovaných vlaků se nevyřeší ze dne na den.

0/0
21.7.2011 10:17

HrubesaMares

Re: SŽDC se v Česku stará o 9500 kilometrů kolejí.

to jiste ne..ale ostre sledovane vlaky se odehravaji pred vice nez 50 lety ;-)

0/0
21.7.2011 12:41

BMG

Re: SŽDC se v Česku stará o 9500 kilometrů kolejí.

A pak se čtyřicet let na poli snižování potřeby lidí nedělo nic (komunisti měli naopak zájem na co nejvyšší zaměstnanosti) a dnes ty méně důležité tratě málokoho zajímají.

0/0
21.7.2011 12:47

Mychal.B.

Re: SŽDC se v Česku stará o 9500 kilometrů kolejí.

Ne všichni sedí u každého druhého pražce. Ti lidé, kteří přijdou se podílejí na řízení dopravy. Menší stanice má na každé směně 3 lidi - výpravčího + na každém zhlaví jednoho signalistu na stavědle. Druhou možností je pozamykat tam výhybky a tyto lidi zrušit, ale musí to umožnit organizace dopravy nebo je nahradit dálkově ovládaným zařízením za několik desítek milionů korun (tj. částku, kterou těm zaměstnancům na mzdách vyplatíš za deset let - jenže postupně, ne jako jednorázovou investici...).

0/0
21.7.2011 11:29

Jakov Michajlovič Sverdlov

Re: SŽDC se v Česku stará o 9500 kilometrů kolejí.

Chlapče, od roku 1948 do roku 1995 se do železnice neinvestovala prakticky jediná koruna.

A za patnáct let se skoro padesátiletý deficit dohání hodně špatně......

0/0
21.7.2011 13:10

BMG

Re: SŽDC se v Česku stará o 9500 kilometrů kolejí.

Objektivně je třeba říct, že komunisti vrazili docela slušné peníze do elektrizace, ale je pravda že u ostatních věcí (stav tratí, zabezpečení dopravy) platili maximálně údržbu, investic vedoucích k modernizaci a zvýšení rychlosti bylo jak šafránu. Charakteristické je, že rekordní jízdní dobu mezi Prahou a Brnem držel desítky let rychlík Slovenská strela z období jízdního řádu 1938/39. Její rekord padl až v 21.století.:-/

0/0
21.7.2011 13:37

136N

Re: SŽDC se v Česku stará o 9500 kilometrů kolejí.

No viděl bych to trochu jinak , tratě byli stavěny tak jak tehdy žádala doba , pokud starosta přijel na praseti a odpichoval se husama aby trať zabočila do jejich Lhoty bylo vyhověno . Tratě nikde ( kromě horských ) nemají tak malé poloměry obloků jako u nás. Němci stavěli tratě bez jakéhokoliv omezení (  zkrátka tudy trať povede a basta )

mají již od záměru Hitlera k expanzi na východ )tratě o obloucích poloměru min 2000 m. a větších . Tudíš i pro větší rychlost. Nelze tratě u nás srovnávat s novodobými rychlostními tratěmi . Aní tzv . koridor Děčín Praha nelze s nimi srovnávat  zde se jezdí systémem brzda - plyn - brzda.  A že by se za komoušů neinvestovalo dovoluji si pochybovat .

Jako Traťmistr jsem působil 35 let a když jsem si objednal pražce pro výměnu dostal jsem je do měsíce od objednání. po převratu jsem muse tahat pražce užité z likvidované tratě. Totéž o kolejnicích . V roce 2001 jsem byl nucen vkládat do tratě kolejnice z roku 1968 . Všude jen bylo slyšet nejsou peníze.

+1/0
21.7.2011 17:53

136N

Re: SŽDC se v Česku stará o 9500 kilometrů kolejí.

O likvidaci traťových čet není nutné polemizovat , dohled pochůzkářů se zjednodušil na pohled z mašiny či projetí MUV. To ale uvolněné upevňovadla nezjistí, ani jiné drobné závady které pochůzkář odstraňoval . Čety byli likvidovány 

a těch pár lidí kteří zůstali nejsou schopni provoz jako takový  ( bezpečný ) zajistit a msitr trati a ostatní jsou ne jednou nohou v kriminále ale již oběma . Na zajištění práce soukromými firmami prý nejsou peníze . Kdysi se tvrdilo že se budou opravy provádět střední opravou . Na to ale peníze nejsou . Na malé opravy firmy nepůjdou na pár blaťáků či výměnu vadné kolejnice. Proto že to pro ně není lukrativní. A tak by se dalo polemizovat do nekonečna.

+1/0
21.7.2011 18:06

HrubesaMares

nemuzou se divit

kdyz se koleje opravujou podobne kvalitne jako silnice, tj. aby  se utratilo co nejvic penez Rv

0/0
21.7.2011 10:06

Crescenzio

Pre toho vysmiatého pána na fotke.

Dnes v noci popadali troleje v úseku Golčův Jenikov - Vlkaneč. Prvý vlak o 3:25 už neprešiel totuto trasou Je 9:35 a vlaky nejazdia, meškania sú 5 hodinové. Keď takouto rýchlosťou budú opravovať trate, tak ten pán na fotke si zaslúži nafackovať po jeho vysmiatom ksichte.

0/0
21.7.2011 9:36

BMG

Re: Pre toho vysmiatého pána na fotke.

Tak koukám na babitron (http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa) a žádné pětihodinové zpoždění nevidím. Nejhůř (pravě kvůli Golčovu Jeníkovu 86 minut.

0/0
21.7.2011 10:12

Crescenzio

Re: Pre toho vysmiatého pána na fotke.

Aby nemuseli vracať cestovné, tak na toto majú jedn fintu.

Rýchlik (vlak), ktorý príde od Brna cez Havlíčkův Brod do Vlnkanče sa odstavý a vracia sa podm iným číslom. Cestujúci potom musia ísť autobusom dve hodiny do Golčova Jeníkova (7 km), ale v GJ žiaden vlak nečaká, lebo do Prahy už dávno vyrazil a na autobus nepočkal. Takže cesta z HavlBrodu do Prahy trvá normálne 120 min., dnes 5 hod.

Lenže ja som z Brodu vyrazil vlakom (príklad) č. 682, v Jeníkove som sadol do rýchliku č. 692, ktorý do Prahy už dorazí na čas a ja nemám nárok na vratenie cestovného. Neviem či si ma pochopil.

0/0
21.7.2011 11:01

Mychal.B.

Re: Pre toho vysmiatého pána na fotke.

Hm, na to, že je to ze strany ČD mimořádná výluka mě to nepřekvapuje. Oni jsou v operativě vůbec výjimeční ;-D;-DTéměř to dosahuje úrovně organizace výluky plánované... :-/

0/0
21.7.2011 11:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.