Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seznamte se s deseti místy, kde je jízda na kole v Brně nebezpečná

Cyklisté v Brně to mají těžké - ani na několika kilometrech tamních cyklostezek a cyklopruhů se totiž nemohou projet úplně bezpečně. Někde na ně číhá nebezpečí v podobě sloupů veřejného osvětlení, jinde dlážděný úsek z balvanů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MIR80

Povesit

Projektanta, ktery navrhl cyklopruhy pres hlinky by patirlo povesit do pruvanu...

0/0
25.7.2011 21:51

zog

co to je za nesmysl?

Přejezd na vídeňské.

Jak a co tam řidiči nerespektují? Vždyť je tam i cedule že automobily mají přednost před cyklistou tak co by měli respektovat.

0/0
22.7.2011 13:00

Tonda Brno

Hlinky

Také na Hlinkách mezi Lipovou a Křížkovského je pěkně blbá situace.

Když se jede od Pisárek je zde na cyklopruh na chodníku. dojede se k Lipové a před přechodem podle značky stezka končí, za přechodem (cca 8m) zase začíná kolem autobusové zastávky!!a za zastávkou opět končí. To musel vymýšlet nějaký trouba, aby na zastávce byla cyklostezka. Značka jejího konce za zastávkou je pak vtipně zakryta mladým kaštanem, takže si ji někteří cyklisti nevšimnou a jiní si ji jen nechtějí všimnout. Tím pádem se pak dále řítí po chodníku o šířce asi 1m, jako kdyby jeli tour. A aby to stálo zato, tak ještě někteří bezohlední řidiči postaví auto tak, že předními koly najedou až tešně k obrubníku a ještě kus tohoto úzkého chodníku zaberou čumákem auta a přitom mezi zadkem autem a silnicí jsou třeba 2m místa. Pokračování - -

0/0
22.7.2011 10:11

Tonda Brno

Re: Hlinky

- - -pokračování

Po chodníku se pohybují matky s kočárky a děti a to nkdy nevíte, co takové dítě udělá za nečekaný krok. Také raději jezdím po tomto chodníku jak po tý plný silnici, ale jezdím pomalu a nehraju si na závodníka. Ten chodník mohl být o 0,5m širší a místy i víc, ale to se zas šetřilo na nesprávném místě, přitom tam je zpevněný podklad. Původně na tento podklad dali tak 10cm hlíny vyseli trávník, ale z toho nic není, protože to hned zaschlo a když zaprší, tak je z toho zas pěkný blátičko.

0/0
22.7.2011 10:12

Ferovka Veřejná DemiDžon

Výsledek ::: doporučení......

znyčku Pozor zvěř doplnit  na Pozor zvěř a cyklisté

0/0
22.7.2011 9:09

_Zanek_

4. Cyklopruhy na Hlinkách

"Nepozorný cyklista tak může lehce skončit pod koly odbočujícího auta."

Proč by měl být cyklista nepozorný, když má před odbočujícím autem přednost? Ano, byl by sebevrah, kdyby tam vlítl, ale stejně takový blázen by byl řidič auta, pokud by chtěl riskovat způsobení dopravní nehody (obvykle s ublížením na zdraví).

0/0
22.7.2011 8:29

Antonín, topič

Re: 4. Cyklopruhy na Hlinkách

Správně to totiž je "Cyklista tak může lehce skončit pod koly odbočujícího auta řízeného nepozorným řidičem."

0/0
22.7.2011 8:31

Kazeasch

Re: 4. Cyklopruhy na Hlinkách

Ciklista tam musí být stejně napozoru jako řidič. Vzhledem k tomu že nájezd do kčižovatky je trochu do zatáčky a ječtě do kopce, tak se občas stane že ciklista není v zrcátku vidět, a pokud ke křižovatce přijíždí když už jedou auta, tak o něm řidič vůbec nemusí vědět.

0/0
22.7.2011 13:48

Antonín, topič

Rád bych věděl o nějaké

racionální spojnici mezi Líšní - Masarova a cyklostezkou u Svratky (nejlépe Komárov)

Zatím jsem nepřišel na variantu, která by nebyla sebevražedná.

0/0
22.7.2011 8:18

wilis

a to možná mnozí nevíte...

...že ve středu města do pěších zón je jen značka zákaz vjezdu motorovým vozidlům, ale od 9 do 17 je upravená platnost i pro cyklisty. Byl jsem poučen za 200 Kč chytrolínem od městské policie.

0/0
21.7.2011 16:35

Horst.Skalický

Re: a to možná mnozí nevíte...

Opravdu to nevíme.

Jenže je tam patrně nějaká dodatková tabulka nebo něco, aby věděli ti, kteří to vědět potřebují.

Jinak, zastavovat policajtům na kole je pitomost. Jsem cyklista, tak ujedu. Ne? Ušetřil bych dvě stovky. Nahánět cyklistu autem by bylo pro legraci. Jedině kdyby šlo o takzvanou cyklopolicii na byciklech ale s těmi bych si to rozdal, kdo je lepší cyklista.

0/0
22.7.2011 6:58

Antonín, topič

Re: a to možná mnozí nevíte...

To je skoro na žádost o správní řízení. Fízlovi se to nebude chtít řešit, tak to udělá domluvou, i když měšťáka tím spíš rozdráždíte.

0/0
22.7.2011 8:32

_Zanek_

Re: a to možná mnozí nevíte...

Jestli je tam značka "pěší zóna" bez výjimky pro cyklisty, znamená to automaticky zákaz i pro jízdu na kole. Kolo tam můžete maximálně vést.

0/0
22.7.2011 8:43

Petr PATRYK

zakaz

Nejsem proti cyklostezkam, ale tam kde jsou, by mel byt automaticky zakaz vjezdu cyklistu na silnici. Stav cyklostezky nehraje roli, prece kvuli tomu, ze je silnice v mizernem stavu, tak nepojedu autem po chodniku, ktery je hezky. Navic obecne by se cyklopruhy mely delat spise z chodniku, ktere jsou stale mene vyuzivane a casto zbytecne siroke, a kde hrozi podstatne lehci nehody, nez na silnici. Rozdil v rychlostech 5 (chodec) vs. 15 (cyklista) a 15 vs. 50 (auto) hovori taky ve prospech chodniku.

0/0
21.7.2011 15:12

seer

Re: zakaz

Co je to za houpost? proč by se měli cyklisté omezovat v tom, kudy jedou? To musíš trochu vysvětlit, než začneš navrhovat zákazy. Ohrožují tě? Řidiči se musí naučit jezdit tak, aby neohrožovali cyklisty, to je vše. Cyklisté zase jezdit tak, aby neohrožovali chodce na stezkách.

0/0
21.7.2011 16:31

Petr PATRYK

Re: zakaz

Neomezuji KUDY cykliste jedou, pokud stezka neni, mohou silnici samozrejme vyuzivat, ale pokud na silnici do Bystrce, kterou projede denne 10 tisic aut a je tam 70ka a uzke pruhy, jede cyklista, protoze je moc nobl na osklivou cyklostezku, ktera je vedle silnice, pripadne by ho pomalejsi cykliste zdrzovali (sic), nedava mi to smysl. Pokud nekde navic uberou prostor pro auta na ukor cyklopruhu (Kohoutovice), je to jeste absurdnejsi.

0/0
21.7.2011 17:45

Antonín, topič

Re: zakaz

Mně to smysl dává, pokud jedu na kole 50 km/h, tak na cyklostezku plnou dětí a bruslařů nepatřím.

Zákon ovšem říká něco jiného, tak netuším, nač si stěžujete.

Ostatně, dá se ještě jet (na tom kole) na vedlejší komunikaci, kde jezdí trajfy.

0/0
22.7.2011 8:20

Petr PATRYK

Re: zakaz

Nezlobte se na me, ale to je jako kdybych rekl, ze kdyz jedu v aute 100 po meste, tak tam nemaji ty chodci, prechody a semafory co delat. Proste 50kmh na cyklostezce plne deti a bruslaru NEPOJEDETE, tak jako ridici nejezdi 100kmh po silnicich. Pojede tak, jak Vam umoznuje dopravni situace na cyklostezce.

0/0
22.7.2011 9:05

Antonín, topič

Re: zakaz

No, a to je právě blbost.

0/0
22.7.2011 13:30

on5.

Re: zakaz

k tomu toto video http://www.youtube.com/watch?v=bzE-IMaegzQ, hlavne doporucuju poslednich 30s.

0/0
21.7.2011 17:00

Petr PATRYK

Re: zakaz

Jako vtip je to vyborne, ale argumentace nic moc, je to reductio ad absurdum. Auto taky nenaboura do kazde prekazky na silnici.

0/0
21.7.2011 17:38

on5.

Re: zakaz

pokud prekazka blokuje celou silnici, tak do ni nenaboura, ale pravdepodobne ji objede po chodniku (pokud to jde)

0/0
21.7.2011 18:31

56xjf

Re: zakaz

§ 57

(1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.

+1/0
21.7.2011 17:19

Leinad

Re: zakaz

1) Existuje §57.

2) Já bych byl i pro zákaz nadbytečné jízdy osobních aut po okreskách, mohou-li jet silnicemi pro motorová vozidla/dálnicemi. I když nevím, jak by se to řešilo a dokazovalo(chci do obce, která nemá svůj exit...) aspoň formálně by to mohlo být zakázáno.

3) A co když na kole pojedu 30km/h? Oproti autu ve stejném směru mám 20, oproti chodci ale 25, tudíž to hovoří ve prospěch silnice ;-D (do kopce hůř, ale na rovince je 30 moje běžná "nesportovní" rychlost při používání kola jako dopravního prostředku)

4) Stav vozovky roli nehraje, ale vadí mi přerušování značkami jako přechod pro chodce(fakt tam nemůže být cyklopřejezd nebo křižovatka, klidně se stopkou pro cyklisty?) nebo podobnou "cyklisto sesedni z kola." Můžu dát i na dálnici "řidiči vystup z auta"? Proč se na cyklostezky nedávají značky jako "pozor jiné nebezpečí", "zatáčka", omezení rychlosti...?

0/0
22.7.2011 0:37

Leinad

Re: zakaz

4) ... Jedna věc je, že když jsem zpomalil a choval jsem se opatrně, tak mě opodál stojící policista nepokutoval za to, že jsem nedodržel "cyklisto sesedni z kola," ale druhá věc je, že měl. Díky lennosti úředníka majícího na starosti danou oblast oba celkem riskujeme.

0/0
22.7.2011 0:41

Petr PATRYK

Re: zakaz

Cyklisto, sesedni z kola je typicky urednicky vymysl. Jak se maji timto prikazem ridit cizinci mi neni jasne (podobne jako naramne chytra znacka Ostatni tranzit. Vsude je normlani pouzivat piktogramy, aby to davalo smysl vsem (konec cyklostezky, zakaz vjezdu jizdnich kol), jenom u nas si urednicky polomozek musi vymyslet novou znacku.

+1/0
22.7.2011 9:17

xc72

Začarovaný kruh

Brněnský začarovaný cyklistický kruh - dokud nebudou obyvatelé mít pocit (a někdy jde jenom o pocit), že se mohou po Brně dopravit od někud někam na kole bezpečně, bude po Brně jezdit větší procento odvážnějších a agresivněji jezdících cyklistů, kteří pak jsou vhodným terčem pro komentáře, které jsou vidět v této diskusi.

Argument - že Brno je kopcovité: na to, jaká je to blbost, je to docela dobře zakořeněno. Padla zde i zmínka o cyklostezce Stránského-Žabovřesky-Kr.Pole: pohybuji se na kole na této stezce několikrát v týdnu a je na ní docela provoz, takže taková kláda to zase není.

Add jednosměrky: Sv. Čecha je důkazem že to jde, funguje to a není to o nic méně bezpečné než kdekoliv jinde.

Na závěr pro ty co říkají, že by jezdili, kdyby.... Zkuste to. Určitě najdete trasu, kudy se dá jet. Že je to o 2km delší než přímo po zapráskaných silnicích? A co? Že musíte 3x sesednout? A co?

+1/0
21.7.2011 12:39

lajika

Re: Začarovaný kruh

V zásadě máte pravdu - s většinou toho, co píšete, souhlasím. Až na jedno - najděte mi, prosím, trasu, kudy se dá jet na kole od Dělnickýho domu v Židenicích na Pekařskou v centru. Budu vám vděčná - jezdívala jsem druhdy do práce na kole a velmi ráda bych se k tomu vrátila. Ale bojím se. Nejsem totiž odvážný agresivní cyklista.

0/0
21.7.2011 15:21

on5.

Re: Začarovaný kruh

tohle je docela dobra dovbrovolnicka mapa http://www.brnonakole.cz/v-brne-na-kole/cyklomapy/

0/0
21.7.2011 17:01

lajika

Re: Začarovaný kruh

děkuju, mapa je určitě chválihodnej počin, ale popravděřečeno, mapa, kde je ulice Křenová vedená jako regionální cyklotrasa mi trn z paty nevytáhne - po Křence se kdysi na kole dalo, dnes už mi to za to nestojí.

Ale i tak děkuju :-)

0/0
21.7.2011 18:03

Antonín, topič

Re: Začarovaný kruh

No, určitě lepší Křenová, než Hladíkova.

0/0
22.7.2011 8:36

tokumara

Re: Začarovaný kruh

Po Krence jezdivam a da se. Vzhledem k rovine tam jde i udrzet dostatecne vysokou rychlost, abych nebyl rusivy element.

0/0
23.7.2011 13:29

Karotak

Cyklisti vs. auta

Jak se psalo níže, vina je tak 50:50, jak člověk neumí jezdit v autě, tak i na kole ... každý den vidím dost a dost těch co si jedou jako by tam byli sami ... (auta neblikají při změně směru jízdy, nebo jen pruhu, cyklisté neukazují taktéž kam jedou), silničkáři jezdí 2-3 vedle sebe a na auta nehledí, auta se se*** až ke krajnici, aby se tam nevešlo ani to kolo... no prostě slušnost a ohleduplnost je většině lidí cizí, takže jak na silnici tak mimo ni to většinou připomíná džungli ... proto se člověk musí přizpůsobit a na kole být jako šelma (rychlý a ostražitý):-P

+2/0
21.7.2011 11:33

Karotak

Hlinky ...

No k těm Hlinkám jen doplním, že zelená pro cyklopruh začíná mnohem dřív než v pruhu pro auta a končí také mnohem dříve .... osobně jezdím raději po silnici ... cyklopruh je úzký a pomalý :-(

0/0
21.7.2011 11:27

wolflobo

Re: Hlinky ...

Takže se dělají cyklopruhy a cyklostezky (neříkám, že jsou vždy ideální) proto, aby se radši jezdilo po silnici, že? Doufám, že vás brzo nějakej policajt oflastruje (ikdyž asi ne, když si nevšímají i těch ovádů hovězích, co jezdí na kole v noci neosvětleni), protože tam kde je cyklopruh/stezka jste povinen ho/ji využít. Cca 1 metr široký cyklopruh je pro vás úzký? Tak to se naučte jezdit, když se do něj nevejdete... a rychlý je tak, jak rychle zvládnete šlapat:-/

0/0
21.7.2011 11:43

seer

Re: Hlinky ...

Co blbnete, člověče, za co by mne tak policajt oflastroval? Za to, že nejedu po cyklostezce?? Jako cyklista mohu jet na každé silnice, pokud není uvedeno jinak. Jenomže brněnští řidiči jsou burani a neumí jezdit v provozu, kde jsou kola. Všude ve světě se dá kolu přednost, zpomalí se , objede se opatrně, jenom tady existuje silníční hňupové, kterým cyklista vadí, protože by je mohl zpomalit. I když jedu autem,dávám pozor na cyklisty, a to z jednoho jediného důvodu: jsou zranitelnější, nejedou s půl tunou a více plechu pod pr**** na rozdíl ode mne. Takže cyklista i chodec je král, z toho se musí vycházet. Až se Česko stane civilizovanou zemí a ne zemí buranů a agresivních, většinou mizerných, řidičů, kolaři to budou mít těžké. To nemluvím o vymlácených silnicích všude .

0/0
21.7.2011 16:29

56xjf

Re: Hlinky ...

§ 57

(1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít.

0/0
21.7.2011 17:20

tokumara

Re: Hlinky ...

Zrovna Hlinky mam hodne rad, prijde mi to jako nejrozumnejsi uprava pro cyklisty v celem Brne.

0/0
23.7.2011 13:30

wolflobo

...

By mě zajímalo, co mystí autor tím, že řidiči na Vídeňské u Intersparu nerespektují přejezd pro cyklisty? Ta značka, stejně jako přejezd je pouze informativní, cyklistovi z toho žádný práva a řidiči žádný povinnosti nevyplývají (jako např. chodec x přechod pro chodce).

Možná by se mělo zmínit, že na hodně míst (co vím, tak na Mendláku) v cyklopruzích bez jakýchkoli skrupulí parkují auta, cyklopruh na silnici je vyhrazený jízdní pruh, tudíž tam kromě těch pro které je vyhrazen nemá kdo co dělat.

+1/0
21.7.2011 11:14

Leinad

Re: ...

Souhlasím. Sice v civilizovaných zemích platí přednost cyklistů na cyklopřejezdu ale v Česku jsou důvody, proč je tomu naopak, tudíž řidiči zde nic neporušují.

A nerespektování cyklopruhu je skoro zakázané, jenom to policisté tak moc netrestají.

0/0
22.7.2011 0:48

karelman

Blahopřeji slečně Lukšové k tomuto článku.

je to bílá vrána mezi články o Brně na idnes a velmi dobře vystihuje problematiku. Je to jeden z mála případů, kdy idnes vyprodukovala pravdu. Jako další logický krok bych navrhoval "interwieůvat" odbor dopravy, konkrétně  Ing. Drábka a Ing. Siemko, kteří jsou za tyto věci zodpovědní.

Ale nebuďme pesimisté, možná se vyjádří spontánně. 

A možná se vyjádří i nevyšší, Bc. Onderka, který v rámci své poslední volební kampaně nechal zřídit ten zmatek na Vídeňské pod mostem. Nebo je mu to jedno?

0/0
21.7.2011 11:10

Meredyth

Já chodec

Chápu,že po Brně není dost cyklostezek,ale když pak jdu kolem Ronda a cyklista místo toho,aby využil svůj jízdní pruh k tomu vyhrazen,tak si jede po chodníku,takže si pak říkám,že je zbytečné budovat cyklostezky.A takhle to vídám často,že cyklista ohrožuje chodce,i když nemá na chodníku co dělat a může za to dostat pokudu 2 000 Kč.

0/0
21.7.2011 10:55

P.etr

Podjezd pod Herspickou

Taky vyborny napad :)

Osobne se citim nejbezpecneji kdyz jedu po silnici, stezky pouzivam minimalne..

0/0
21.7.2011 10:52

on5.

Jedine co chci

je moznost dostat se na kole legalne z jakehokoli mista Brna na jakekoli jine misto, aniz bych musel davat vsanc svuj zivot na vypadovkach a jinych vysoce frekventovanych silnicich.

0/0
21.7.2011 10:35

on5.

Re: Jedine co chci

ty mista staci +-80m

0/0
21.7.2011 10:35

p_n_2

Botanická je bohužel plná bezohledných cyklistů,

zejména "závodníci" v dresech jsou úžasní - jezdit naplno mezi lidmi po chodníku, nedávat přednost autům když přejíždí přes přechod, vynucovat si přednost a být ještě sprostí. Pak ať se nediví, že jich lidi mají plné zuby.

Jinak čárovat cyklostezku na Kounicovu, Kotlářskou, Lidickou? Koho to napadlo? Nemáme vyřešenou v Brně základní dopravní obslužnost pro auta a budeme tady pořád řešit nějaké zbytečné cyklopruhy na už tak ucpaných ulicích. Stejně by tam jezdilo pár "aktivistů" a závodníků a ohrožovali sebe, chodce i řidiče. Normální člověk na kole by se tam bál jezdit. A to píšu jako cyklista.

0/0
21.7.2011 10:34

on5.

Re: Botanická je bohužel plná bezohledných cyklistů,

co teda vim o botanicke, tak je chodnik rozdelen na pruh pro cyklisty a pro chodce.

A casteji potkam chodce v cyklistickem pruhu (preji jim to, ale at pocitaji s tim, ze tam pojede cyklista), nez naopak.

+1/0
21.7.2011 10:38

p_n_2

Re: Botanická je bohužel plná bezohledných cyklistů,

Já bych ji zrušil, chodník na to není dostatečně široky, chodí tam dost lidí. Asi to původně někdo myslel dobře, ale provedení je typicky brněnské. Jinak nemám problém uhnout cyklistovi, ovšem když si tam hraje na tour de france i v době, kdy je všude plno chodců, tak to je tak na ránu. Kvůli takovým bych tu cyklostezku nejraději zrušil.

0/0
21.7.2011 10:43

P.etr

Re: Botanická je bohužel plná bezohledných cyklistů,

ono cyklostezka je o tom aby se cyklista dopravil z A do B pokud mozno co nejrychleji. To ze to nekdo naprojektoval jak to  je je vec druha. U nas bohuzel cyklostezky ztraci ten dopravni vyznam a je to spis promenada vsech z okoli...

0/0
21.7.2011 10:50

Leinad

Re: Botanická je bohužel plná bezohledných cyklistů,

Co je špatného na tom, že si po cyklostezce jede ve svém pruhu svojí rychlostí?

Jiná věc by to byla ve společném pruhu pro chodce i cyklisty, ale ve vyhrazeném pruhu je chyba chodců, kteří když už musí být v cyklopruhu, tak neuhýbají. Jedna věc je, že dávám pozor a předvídám, protože každý blboun má něco originálního, druhá věc je formalita. ;-D

0/0
22.7.2011 1:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.