Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Urychlete demontáž otáčivého hlediště v Krumlově, vyzývá UNESCO

Výbor světového kulturního dědictví UNESCO vyzval Českou republiku, aby urychlila demontáž otáčivého hlediště zámeckého divadla v Českém Krumlově. Podle památkářů totiž ruší autentický prostor barokní zahrady.UNESCO chce i podrobné plány na přemístění divadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

InstinkTT

Otáčivé hlediště

Divadlo zde je jeden z největších kulturních zážitků, co můžete zažít. Přírodní kulisy, nebe plné hvězd. Kdo konkrétně to chce zrušit - kdo dal tento návrh na stůl - zveřejněte jména, žádné anonymy typu UNESCO? Tento technický unikát by měl být prohlášen za skvost a být Unescem chráněn. R^R^R^R^;-O

0/0
7.9.2011 9:43

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

A kdo tuhle pitomost na Unesco naprášil?

Krumlovští památkáři. Moulové. Bez nich by o OH Unesco ani nevědělo.

0/0
20.7.2011 18:41

kuttna

Re: A kdo tuhle pitomost na Unesco naprášil?

Odborníci pověření kontrolou míst kandidujících nebo zapsaných na Seznam světového dědictví UNESCO nejsou tak slepí, jak často musí být naši památkáři. Nebylo nutné nic "naprášit", točna je nepřehlédnutelná.

0/0
21.7.2011 0:31

milan166472

???

Už kdejaký moula nám bude radit.Ale proč ne nahoře sklapnou a vy:-)[>-]konaji.

0/0
20.7.2011 17:30

zihon

Bouračka

Jó, až se to dostane Besserovi na stůl, tak to půjde šmahem. Je to borec "architekt" v bourání.

0/0
20.7.2011 15:06

Kirů

sakra ať tedy

Budějičáci zahrají jedno představení na točně pro tu bandu z Unesca zdarma, třeba změní názor. EU

0/0
20.7.2011 13:12

lolek77

Re: sakra ať tedy

dají někomu na ministerstvu kultury 5 na stole v českých a bude to vybaveno:-P

0/0
20.7.2011 14:23

VyMeTaky,2

Zajímavé,

že UNESCO se takto nerozohnilo nad skleněnou pyramidou v Louvru.

0/0
20.7.2011 9:59

Millca

!

Urychlete demontáž UNESCA !

0/0
20.7.2011 9:23

Antonín, topič

To ať si vyřeší / odhlasujou Krumlovácí

Je to jejich věc, jestli chtějí točnu v zahradě, nebo zápis v seznamu UNESCO.

0/0
20.7.2011 9:12

boubinek v.2

Re: To ať si vyřeší / odhlasujou Krumlovácí

Neboj, UNESCO by nikdy nevyňalo Č.Krumlov ze seznamu, protože tak zachovalé město se středověkým centrem nikde nenajde.:-)

0/0
20.7.2011 12:38

kuttna

Re: To ať si vyřeší / odhlasujou Krumlovácí

Obdobně zachovalých středověkých měst je v Evropě řada. Památková hodnota Českého Krumlova za posledních šedesát let hodně klesla a dále klesá, ale v Čechách je pořád ještě jedinečný. Ani odstranění točny na tom nejspíš moc nezmění, ale byl by to hezký symbol, že to s ochranou opamátek myslíme vážně.

0/0
21.7.2011 0:28

Xav

Re: To ať si vyřeší / odhlasujou Krumlovácí

a jak prospeje odstraneni tocny k ochrane pamatek???8-o8-o8-o

+1/0
21.7.2011 1:12

motorkar??

Re: To ať si vyřeší / odhlasujou Krumlovácí

no jak? stěhování a následná rekonstrukce zahrady sebere z rozpočtu plno peněz které by se mohli využít na opravu a rekonstrukci památek. takže to vlastně neprospěje :-(. osobně bych ho tam nechal, stojí tam pár desítek let, je mimo zámek (v zahradě je spíše v té nezámecké části), je to zajímavá technická památka, přitáhne to tam plno turistů, .......... a asi i jiná pozitiva.

0/0
20.9.2011 11:25

Paa1

Klid

Já bych na nicka Mysel tak neplival. Většina diskutujících příliš podléhá emocím. Také jsem viděl na otáčivém hledišti několik představení, zážitek je mimořádný, ale to neznamená, že točna nepůsobí v areálu jako pěst na oko. A že se i v této kauze projeví česká vyčůranost (plíživé oddalování termínů), nikoho nepřekvapí. UNESCO je nám někdy dobré (když s námi ladí a potřebujeme jeho podporu, zaštítění) a někdy ne (když si myslíme, že jsme chytřejší - což se i může stát).

0/0
20.7.2011 8:11

čtunoviny

Nejhloupější názory má MYSEL...........................

...počtěte si níže, ale nenadávejte mu prosím.

On za to nemůže.;-(

0/0
20.7.2011 7:40

JirkaVonErzgebirge

Re: Nejhloupější názory má MYSEL...........................

Myslím, že s Myselem souhlasím. A co se týče hlouposti, na tvým místě bych na sebe moc neupozorňoval.

0/0
20.7.2011 8:47

boubinek v.2

Re: Nejhloupější názory má MYSEL...........................

Škoda, že ty jsi nezůstal nevyditelný;-D

0/0
20.7.2011 12:41

barokní mistr

Re: Nejhloupější názory má MYSEL...........................

že by reinkarnovaný mysel? Rv

0/0
20.7.2011 12:44

Jean_Valjean

Odborníci z UNESCO

by si měli asi ujasnit, co to takové kulturní dědictví je. Barokních zahrad máme řádově desítky, otáčivé hlediště jenom jedno.

Připadá mi to podobně krátkozraké, jako by někdo požadoval ve 40ých letech rozmontování Eiffelovky, protože ruší ráz Paříže.

+1/0
19.7.2011 19:06

motorkar??

Re: Odborníci z UNESCO

poopravím informace

otáčivé hlediště není jen v Krumlově, ale např. i v Týně nad Vltavou

0/0
20.7.2011 10:00

MAXIMUS PERMAGNUS

jsem si jist

že modus operandi " peníze až na prvním místě" tentokráte přinese pozitivní efekt. Nikomu se nebude chtít bourat divadlo,které asi jako jedno z mála je ekonomicky velmi,ale opravdu velmi velkým přínosem.

Myslím,že klidně zodpovědné osoby mohou tu bandu kulturních fundamentalistů a dogmatiků poslat s přehledem do pr.... Ta točna je sama o sobě již kulturním dědictvím ...

+1/0
19.7.2011 14:37

SENDIC

úředníci z Unesco ....

Potíž je v tom, že tahle loutková sranda vláda se řídí heslem - každý den dobrý. Nikdo z nich není odborníkem a hlavně člověkem na svém místě. Pokud by byl, jednoduše by těm úředníkům z Unesco řekl, hele držte .... a nekecjte nám do našich věcí. Otáčivé divadlo je unikátní věc v celé Evropě a zůstane tam, kde je. Stejně tak jako jakási krá..... z Unesco kritizuje baby boxy. Tohle skvělé zařízení již zachránilo život mnoha malým človíčkům a mohli bychom za to spíš děkovat.

Spojení unikátního otáčivého hlediště a jeviště v parkovém prostoru spolu s nádherou zámku jen podtrhuje atmosféru divadelního představení. Je zajímavé, kolik cizinců na představení jezdí a nikomu z nich nevadí tahle báječná symbioza. To jen zaplacení úředníci ve jménu nějakého zájmu škodí.

Jednoduchá rada. Vyměnit vládu, na místa ministrů skutečné odborníky a lidi co se nebojí říci nahlas svůj názor a stát si za ním a poslat všechny tyhle rádoby úředníky do pr.....

+3/0
19.7.2011 14:12

pletiplot

Re: úředníci z Unesco ....

Naprosto souhlasím s tím, že divadlo, ač moderní, je unikátní věc a má své místo právě v zahradě. Většina divadelních her je právě barokních a je na svém místě.

0/0
19.7.2011 14:30

honza2007

Re: úředníci z Unesco ....

Matláš tu pátý přes devátý :-/

0/0
19.7.2011 14:30

Mysel

Re: úředníci z Unesco ....

Taky je cilem sdelit, ze vlada je zla a divadlo je super.

Vlada je nic moc, ale furt lepsi nez si zaslouzime.

A ta hruza nema v krumlovskem parku co pohledavat. Ze to tam zbudovali komunisti se chapat da, ti znicili spoustu peknych veci. Ale chapat se neda, ze to tam prezilo tak dlouho. A je smutne, ze nas na to musi upozornovat UNESCO, protoze nam jsou kolotoce prednejsi pamatek. :o((

0/0
19.7.2011 14:52

airwar

Re: úředníci z Unesco ....

Mám dotaz, viděl jste nějaké večerní představení v zahradě Krumlovského zámku? A jaký to na Vás udělalo dojem, když to srovnáte třeba s Národním divadlem, či bežným městkým divadlem. Na mě to udělalo absolutní dojem, divadlo pod širým nebem a v takovém to prostředí, téměř neomezený prostor jeviště, to jsou prostě věci naprosto fascinující, a tak doufám že toto netradiční divadlo tam kde je zůstane.

+1/0
19.7.2011 14:55

Mysel

Re: úředníci z Unesco ....

Ano, videl; libilo se. Ale na podobnou show muze stat jeviste s kulisami nekde uprostred poli a luk, nemusi zaclanet v zameckem arealu, kde nema co delat. Ke Staromestske radnici by taky nikdo na desitky let nepostavil kolotoc s labutemi nebo autodrom, nemyslite?

0/0
19.7.2011 16:39

SENDIC

Re: úředníci z Unesco ....

to Mysel.

Škoda, že tenhle diskutující má IQ otlučeného dřevěného vláčku. Tedy stejné, jak naše korupční vláda. To, že tohle divadlo bylo zbudováno za dřívějšího režimu neznamená, že jej zbudovali komunisti. Kdyby měl ten tvor mozek, možná by věděl, že počet členů KSČ byl něco víc než 1 milion a ve státě bylo tedhy 15 mil. obyvatel. A můžeš mi prosím Tě ty inteligente říci, co tahle nová soldateska zbudovala? Ten minulý režim bez ohledu na komunisty ( oni ty stavby nedělali komunisté, ale docela obyčejní lidé) alespoň něco vybudoval. A co vybudovali tihle? Jediné co se jim povedlo bylo úplné rozkradení státu. Kde je zlato, kde jsou prosperující továrny? Ukradeno. Zbyly jen montovny zbudované za cizí peníze a dluhy. A když už tak tohle divadlo nenávidíš, tak se podívej na tu stavbu vedle historické budovy Národního divadla v Praze. Tu chceš také zbourat?

0/0
19.7.2011 22:14

airwar

Re: úředníci z Unesco ....

Měl sjem možnost shlédnout jedno večerní představení v tomto netradičním divadelním stánku a musím souhlasit že celkový zážitek z divadla je naprosto jiný a mnohem atraktivnější než když se hraje v tradičním divadelním stánku. Otočné hlediště umístěné v zahradě Krumlovského zámku je skutečně světoví unikát a jeho zrušení, či přesunutí jinam by byla kulturní škoda podobného rozsahu jako zbourání národního divadla v Praze.

0/0
19.7.2011 14:52

Dragunov vz.63

Re: úředníci z Unesco ....

Přesně tak. Navíc pokud točnu odstraní, kdo jim do té zahrady asi tak přijde?:-/

0/0
19.7.2011 15:54

Mysel

Re: úředníci z Unesco ....

Vsichni ti, co tam chodi dnes minus divaci tech predstaveni. Tedy mozna o nejakych 10% navstevniku mene.

Navstevnost krumlovskeho zameckeho arealu opravdu nestoji a nepada s poutovou tocnou. :o)

0/0
19.7.2011 18:43

ro16ck

Re: úředníci z Unesco ....

tak když to nevytrhnou diváci, tak to vytrhnou tanečníci na plesech, nebo že by zájezdy které se prochází po zámku??

Doufám, že zvítězí rozum a divadlo zůstane. Mimochodem mám dojem, že závěry UNESCA se již několikrát změnily¨- přesněji řečeno co komentář to jiný pohled .

0/0
19.7.2011 20:23

SENDIC

Re: úředníci z Unesco ....

Opravdu Mysel IQ tykve. Docela by mne zajímalo jaký jsi ročník, že jsi tak hloupý. Pokud bys někdy v tom Českém Krumlově byl, tak bys poznal, že divadlo je pro návštěvnost zámku prioritní. Je sice pravdou, že v zámku se uskuteční mnoho krásných kulturních akcí , do restarace Markéta také chodí dost lidí, ale právě propojení krásného zámku, příjemné procházky zahradami a divadelního představení jen umocňují naše prožitky. Ovšem to asi Tobě, dle toho co píšeš, nic neříká. Raději nákupní středisko, mekáč a kolu. No, to je kultura nové generace.

+1/0
19.7.2011 22:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.