- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že se zjistí, že jsou testy tak odfláknuté, že to je na kriminál. Už se tam na ně těší.
Ten kdo bude příští rok maturovat by měl mít již nyní otázky které dostane za cca 11 měsíců,aby se mohl připravit a ne, aby dostal otázky až u zkoušek na které nezná odpověď. Když se učivo probíralo,tak on zrovna byl doma a marodil.
Já žil v domnění, že student, pokud z nějakého důvodu chybí ve škole, musí následně vynechanou látku nastudovat, to už neplatí?
No, faktem je, že když to trvalo 10 let, tak už by příprava měla být bez problému!
Ne, další článek se stejnou fotkou. Se špatně pověšenou vlajkou. To to editorům nepřijde ani trochu divné?!
A tyhle lidi zkouší budoucí maturanty...to je teda úroveň.
z čeho je čeká zkouška. Pokud se budou normálně učit, nemusejí se bát zkoušky z čehokoliv.
A učit se - to je přece hlavní náplní studia, nebo snad ne ?
A jen tak mezi námi - ta státní maturita, . . . to byl jenom slabý odvar, jenom opatrný náznak, v žádném případě ne plnohodnotná zkouška.
Jinak - osobně považuji diskusi se studenty na téma, "z čeho by se měla a z čeho neměla skládat maturitní zkouška", za naprosto zbytečnou ztrátu času. Kdyby ten čas, kdy plamenně protestují, tu proti matematice, nebo jinde proti cizímu jazyku, trávili přípravou a studiem, možná by měli méně problémů.
A to, že by maturita měla obsahovat - český jazyk, matematiku(nebo fyziku), cizí jazyk, a další minimálně jeden předmět tzv. volitelný, to je snad nad slunce jasné. Číst psát a počítat jsou jen ZÁKLADNÍ vědomosti, cizi jazyk je potřebný, a něco navíc ukazuje píli.Takže studenti - méně brblání, více učení.
Z čeho je zkouška je úplně jedno říká zase někdo koho se to už vůbec netýká. Co takhle specializovaná příprava, to vám nic neříká. Stejně jako ti kteří již mají jisté bezplatné tituly dnes horlivě požadují aby ti ostatní už za to museli platit. Tento stát je výsměchem demokraciím nejenom celého současného světa ale i historických demokracií.
Já jsem ještě z ročníků, které povinně maturovaly z cizího jazyka. V dnešní době to považuji za velmi rozumné. ALE - my se na maturitu z cizího jazyka zlehka začali připravovat ve druháku a celý třeťák a čtvrťák se jela příprava na maturitu. Ano, občas šla kvalita výuky stranou na úkor "maturitních témat", což bylo špatně. Na druhou stranu buď se maturity z jazyka musí výrazně změnit nebo je pitomost to dávat studentům nyní.
Na rozdíl od běžné výuky jazyka naše maturity z angličtiny obsahovaly též zeměpis (Velká Británie, USA, Kanada, Austrálie), literaturu (anglickou a americkou), města (Londýn), věci jako "Sport v Británii", "Jídlo", "Svátky". K čemuž je na jednu stranu nutné umět jazyk - ale je též nutné umět mnoho dalších věcí kolem. Mohu se snadno domluvit anglicky a nevědět vůbec nic o o tom, kde v Londýně najdu Westminster Abbey nebo jaký je průmysl na Floridě.
ja jsem taky povinne maturova z anglictiny a mistopis tam byl spis jako okrajovka (byly dve casti gramaticka a konverzacni - pamatuju si dodnes, ze jsem si vytahl 20th century) a pripravu na maturity sme zacali, jako u vsech predmetu ve ctvrtaku...nevim tedy kdy jsi maturovala a na jake skole, ale nikdo v mem okoli to takhle nemel, jak popisujes ty.
mne je tech maturantu desne lito, udelat si z nich pokusne kraliky neni fer, spis bych rekl, ze je to pekne svinstvo. dobes svou neschopnost rest resi tak, ze si to proste na tech lidech vyzkousi a pak to dalsi ro zkusi na dalsich, trochu jinak. je to to nejsprostsi, co clovek stredoskolakum muze udelat. at si to zkousi na sobe machr jeden (stejne by neudelal ani tu jednoduchou cast).
ty predmety se snad uci, nebo ne? Nejakej cas pred maturou dostanou otazky a muzou se pripravovat at je to z ceho chce. Povinna matematika je k smichu, uz vidim, jak se v UK domlouvaji pomoci vzorecku a zlomku..
nejde o predmety, jde o system a zpusob zkouseni. a to, ze ani sam minist nema tuseni, jak to vlastne chce nastavit. co pak maji delat studeniti, kdyz ministr skolstvi je diletant?
....mimo mě Teď ať jsou zmatky jakékoliv
že nejobjektivnější maturity byly v letech 1960-1970 , systém celostátních otázek přes rozhlas pro písemnou část maturity byl směšně levný a nejspolehlivější.
Odborné otázky z jednotlivých oborů na odborných školách pro písemné byly stanovoveny komisí na losovaly se .
Ustní část byly před 3 člennou komisí kde dohlížel předseda učící předmět na konkurenční škole.Tito byli pro jednotlivé školy losováni .....
Systém testů je na h ... protože umožnuje vynechat důležitou část učiva a dohnat to na nedůležitém.
Pamatuji si začátek používání testů na vysokých školách , přišli s tím "ekonomové" ...paradoxní bylo jak z politické ekonomie stačilo sešprtat část tyýkající se "politické ekonomie kapitalismu" a vykašlat se na zbytek předmětu. V testu polovina otázek z nastudované "ekonomie" byla samozřejmě na 100 procent a z druhá poloviny... no na to stačilo z a)b)c) vyškrtnout to nejhloupější .... a mezi a) a b) příp. a) c) ev b) c) hodit korunou a člověk měl celkem 50 + 25-30 procent což stačilo na 3 bez ústní zkoušky. Já si pamatuji jak se to prolátlo a zjištovalo se kdo tento postup vynalezl.