Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát utají výsledky testování žáků, rodičům s výběrem školy nepomůže

Ministerstvo školství chystá velké srovnávací prověrky pátých a devátých tříd základních škol. Žebříčky, podle nichž by rodiče mohli dětem najít kvalitní školu, však v dohledné době nezveřejní. Rodiny v Česku tak nadále nebudou mít k dispozici žádné objektivní vodítko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

podivín

Výzva k bojkotu testování

Postup MŠMT je opět ukázkou ulití veřejných peněz do něčí kapsy. Budou-li výsledky neveřejné může být kvalita testů pofidérní a jejich cena předražená, jak je v ČR zvykem. Proto jako rodič budoucích žáků 9. třídy navrhuji zakázat dětem účast na těchto testech, a to buď přímým sdělením tohoto faktu vedení příslušné ZŠ, nebo pokud by z tohoto mohli pro děti plynout sankce, tak prostou omluvenkou "rodinné důvody" na den testů.

Když mi stát nechce sdělit výsledek pokusu učiněného i na mých dětech a organizovaného i z mých daní, tak nevidím důvod poskytovat státu podklady pro tento pokus. Když chce stát dlabat na mě budu dlabat i já ne něj.

RODIČE ŽÁKŮ 5. A 9. TŘÍD, PROSÍM, ZAMYSLETE SE ZDA BY NESTÁLO ZATO POSTUPOVAT POPSANÝM ZPŮSOBEM, PROTOŽE V  JEDNOTĚ JE SÍLA.

0/0
17.7.2011 13:26

Tobinka2.0

gympl

Osobně si myslím, že každý, kdo nemá v hlavě řezanku, se snaží dostat svoje dítě na osmiletý gympl. Základní školy jsou často hrůza a děs.

0/0
16.7.2011 21:09

Judge Dredd

Znám jednu velkou sviňu... vlastně dvě..

... já a zákon o svobodném přístupu k informacím ;-D;-D;-D - přímo vražedná kombinace ;-);-) A stát bude muset výsledky podat :-)

0/0
16.7.2011 11:35

tdvorak

To je sila

Není to sranda, vymyslet, jak ulejt 140 mega aby to nebylo napadnutelný na první pohled. A pokud neprojde tohle, najde se jiná cesta, jak dohodit zpřátelené firmě pořádnej kšeft :) Přece jen vytvořit testovací systém, co poběží na 50-100 školách, to není stranda. Proto cena 1,5-3 mega za každou školu, co otestujou :-D

0/0
16.7.2011 11:10

Judge Dredd

Re: To je sila

Mno a proč to třeba SCIO umí za ceny - platíš jim 450 za test a to jej dnes dělá kolem 10tis. lidí ročně (80% populačního ročníku maturantů) = 4.5mil a to jim ještě zbyde zisk... kolik je dětí v páte třídě 10...15 tis., takže 5mil je maximum co bych jim dal.

0/0
16.7.2011 11:38

tdvorak

Re: To je sila

To jsou nevýhodné počty, takhle se na státním rozpočtu nevydělává ;)

0/0
16.7.2011 11:53

angel219

...

Zrovnavacie testy su dolezitou vecou pre skoly a pre cely stat. Je dolezite, aby stat vedel (popripade skola) ako su na tom. Aka je kvalita vyuky ucitelov. Uroven vacsiny zakladnych skol je nizka, co sa prejavuje dalej v studiu na strednej skole, kde kazdym rokom je to horsie a horsie. Je dolezite to zastavit, motivovat ucitelov, aby sa viac snazili a prave tieto zrovnavacie testy mozu nieco naznacit. Dnesny ziak je casto lenivy a je preto dobre zvysit naroky na ucenie.

0/0
16.7.2011 11:06

Reeve

Re: ...

Z toho jednoduchého řešení vám vypadl ten nejdůležitější faktor: RODINA.

Já bych zavedl testování už na začátku 1. třídy ZŠ. Pak by se nejen ukázalo, že do škol přicházejí děti různě disponované (což jednotné testování v 5. a 7. třídě jaksi opomíjí), ale především s různě zanedbanou výchovou a motivací z rodiny.

Takže parafrázuji: Je tedy třeba motivovat rodiče, aby se více snažili. Například formou daňových úlev či daňových přirážek podle výsledků dítěte v testech. Jste pro?

0/0
16.7.2011 13:17

Gehenna

Nadpis příspěvku:

To je absurdní tolika způsoby, že mi zůstává rozum stát...

1) Proč to dělají, když to pak tají? Jak je vůbec něco takového u věcí placených z daní možné? 2) K čemu to tedy reálně má být? 3) Proč se zadraho rušily osnovy a zavedlo zadraho tohle? 4) Kolik rodičů reálně má zájem na tom, aby jejich dítě mělo kvalitní vzdělání a ne jen hotovou základku? 5) Kolik z takových rodičů dítě nebude beztak připravovat na testy na osmiletky nad rámec školní výuky? 6) Proč by osmiletá gymnázia jako nesporně kvalitní měla být ostouzena takovýmto způsobem, ze kterého víceméně vyplývá, že kvalitu vzdělávání ve třídách neurčuje škola, ale žáci? 7) Proč se tedy minimálně pro 6.-9.třídu nepřejme zjevně kvalitnější systém vzdělávání právě z těch osmiletek? Když tedy pominu bod 6, totiž že ve skutečnosti ZŠ touží mit ve třídách chytré děti nadarmo, jen aby za učitele táhly úroveň třídy nahoru, na úkor sebe samých.

A určitě bych toho vymyslela i víc...

0/0
16.7.2011 10:51

Kresinka

Re: Nadpis příspěvku:

Ještě   po roce 45 tu byl jednoduchý systém: obecná škola, pak buď gymnázium, nebo měšťanka, kde se vychovávaly děti k praktickému životu, eventuálně ještě tzv. pokračovací škola pro řemeslníky. Pak do toho vstoupil dědeček Nejedlý a od té doby to jde od desíti k pěti. Taky mám státní maturitu, ráno v 8 přečetli do rozhlasu témata písemné práce z češtiny (také z ruštiny) a my psali. Vždycky to bylo jrdno téma těžší, např. literární předloha a esej na nějaké téma z ní, další téma bylo zaměřeno pro techniky ( výklad nebo popis nějakého jevu či předmětu), třetí téma bylo pro méně nadané psavce - jak bych chtěl prožít život,  prázdniny, návštěva v Moskvě ( to bylo rusky) atd. Testy jsou trochu problém, zvlášť když formulace odpovědí není zcela jednoznačná. Ale kupř z nich nezjistíte, zda žák ví, kde se píše i-y, což by pro jeho budoucí život bylo nejspíš důležitější, než rozeznat vedlejší větu předmětnou od podmětné.

+1/0
16.7.2011 11:23

xdriver1

2 věci:

1) Nechápu, jak je vůbec možné něco podobného "pouze" nezveřejnit, natož pak přímo utajit. Domnívám se, že v tomto případě by ministerstvo spor prohrálo, jelikož veřejný zájem zřetelně převažuje a důvody pro utajení nejsou závažné. Je však poměrně trapné muset se toho domáhat soudní cestou.

2) Na druhou stranu jaká bude asi vypovídající hodnota srovnávacích testů, když bude školám reálně hrozit zánik pro nekvalitní výuku? V takovém případě se vedení, učitelé i žáci spojí v boji proti společnému nepříteli a udělají vše nezbytné k tomu, aby výsledky testu dopadly dobře.

+1/0
16.7.2011 10:22

Kidkid

Re: 2 věci:

To co píšete je pitomost. Škola a výuka může být kvalitní, ale nebyla zaměřena na vyplňování nějakých testů. Já testy nenávidím, protože jejich jediná hodnota je v tom, že se snadno hodnotí. Ale o kvalitách žáka nevypoví skoro nic.

0/0
16.7.2011 10:25

Cocotus_________Interruptus

Re: 2 věci:

No jistě. Opět se budeme soudit, abychom se po pár letech dozvěděli, že pár set milionů vyletělo komínem bez jakéhokoliv výsledku. No, hlavně že bude trafika pro Johna. ;-€

0/0
16.7.2011 10:48

sámvelkýmao

no

každá škola si učí co chce a pak budou jednotné srovnávací zkoušky?hahahaha...................

0/0
16.7.2011 10:20

Judge Dredd

Re: no

školy neučí co chtějí, ale pouze

a) objem učiva mohou rozdělit jinak (jiné předměty, jiné ročníky apod.)

b) mohou zvolit odlišný způsob výuky - jedna škola například pouze mentoruje zvířata podle obrázků a druhá navštíví každý měsíc příslušnou ZOO... jedn ase učí počítačovou gramotnost na 386 a prát na T602 a jiný využívá nejmodernějších technologií včetně notebooků a PDA apod...

dílčí cíle, což odpovídá přechodu mezi I a II. stupněm (dříve 1-4 a 5-9, dnes s ohledem na osmiletá gymnázia 1-5, 6-9) by měly být shodné... a srovnávací zkoušky v 5 (nebo 6) a potom v 9 třídě a u maturity jsou ku prospěchu věci.

0/0
16.7.2011 11:44

Ormir

Co na to Pirátská strana a její české Wikileaks ?

Není to ve veřejném zájmu ? Já bych teda rád věděl na jakou školu mám dítě dát. Hoši, dejte se do toho.;-)

0/0
16.7.2011 10:10

miljal

A proč

zase Dobeš vyhazuje miliony, když předem říká, že výsledky v pátých a devátých třídách budou na všech školách STEJNÉ!!!! Nestačí to, jak se mu podařilo zfušovat maturity?  Měl by už přestat vymýšlet ptákoviny a raději se věnovat své rodině!!!!!!

0/0
16.7.2011 10:00

pufina

měli by se souetředit

na ty zastrčené školy,to je svět sám pro sebe,učitelé důchodc proč si (už tak k pěknému důchodu)nepřivydělat,jídlo pro rodinu pomalu zdarma volno že se nám pracujícím o něm ani nezdá a zodpovědnost žádná.Žák je zkrátka blbej a šmytec!

0/0
16.7.2011 9:46

Kidkid

Re: měli by se souetředit

Jo a jak to chcete říci jeho papínkovi co je místní význačný podnikatel? To mu řeknete na náměstí: Váš syn je nezvládne ani základní školu?

A že učí důchodci? Tomu se nedivte. Spousta mladých prostě udělá "pajdák" aby měli vysokoškolský diplom a stejně nejdou učit. A pěkný důchod? Vy se jej asi nedožijete, protože Vás asi nějaký důchodce za ty Vaše názory vezme potěhem.

Vy můžete jít taky na školu a pak učit,, abyste si to "užil". Hlavně to volno a podle vašeho příspěvku si je Vy asi užijete v nejbližším ústavu pro duševně postižené.

0/0
16.7.2011 10:23

Judge Dredd

Re: měli by se souetředit

proto jsou dobré i ty srovnávací zkoušky ;-D;-D Místní škola bude z obliga ;-D

0/0
16.7.2011 11:50

navsteva bzdi na socialistu

Inu statni skolstvi

a opet me nekdo muze presvedcovat, ze ve statnich rukou je to kvalitnejsi a lepsi, nez dkyby se cele skolstvi privatizovalo a provozovalo soukrome tak, aby clovek misto odvadeni dani, ktere padaji do cernych der, proste vybral skolu podle kriterii - a ta jsou celkem jasne dokazatelna - a te vybrane zaplatil skolne.

0/0
16.7.2011 9:33

sanborn

Re: Inu statni skolstvi

možná by to začalo brzo fungovat jako plzeňská právnická fakulta....kdepak problém není v tom,že je státní,problém je v momentálně v ministrovi a té bandě okolo.Státní maturity za miliony oproti slovákům a tento výzkum,který nemá smysl jiný než utratit peníze a dát vydělat firmě,která se na tomto nesmyslu přižíví.

0/0
16.7.2011 10:00

Judge Dredd

Re: Inu statni skolstvi

Jste poněkud mimo, jaksi zapomínáte, že Plzeňská universita včetně PRF JE VEŘEJNOU A NIKOLIV soukromou školou. problém je tedy ve veřejné škole a nikoliv soukromé.

Mimochodem, kterápak škola, že to u maturit vyhrála ;-D - nebyla to náhodou soukromá ;-D. Chápu, že někdo si udělal ze školy byznys na skororozdávání diplomů, je jedno zda-li na veřejné nebo soukromé, proto srovnávání kvality učení plně podporuji

a) kvůli tomu, že vím, zda moje dítě na to má, nebo nemá...

b) něco se i doučí (znám ze zkušenosti, že jsme se učil jen na stěžejní zkoušky)

c) pokud dopadne škola blbě, tak není problém pravděpodobně v dítěti, ale ve škole, a i kdyby částečný, tak mohu požadovat třeba i odškodnění ;-D

0/0
16.7.2011 11:49

miljal

Re: Inu statni skolstvi

Prosím, o jakých kriteriích hovoříte?

0/0
16.7.2011 10:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.