Diskuze

VIDEO: Ve Volgogradu jezdí česká tramvaj v metru

Cestující v ruském Volgogradu vozí Metrotram. Tramvaje české výroby tam projíždějí dokonce třemi stanicemi metra v centru města. Metrotram měří 13,5 kilometru a přepraví 50 milionů cestujících ročně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

geooorge

2. 8. 2011 20:13
Rusko? Normální

Na jaře (únor/ březen) jsem byl v Uljanovsku a v tomto městě jezdí jen naše tramvaje a v pohodě. Průměrná teplota tam byla kolem -38°C.

0 0
možnosti

fsp

16. 7. 2011 18:27
To nemůže být stanice pro metro

souprava Ež by se tam ani nevešla

0 0
možnosti

KELTIL1

16. 7. 2011 12:58
No prosím,

a tady se pořád diskutuje o nových soupravách pro pražské metro!:-)

0 0
možnosti

opportunity

15. 7. 2011 22:17
Můj ty bože,

ta informace sem šla pěšky, že jí to trvalo třicet let? 8-o

0 0
možnosti

kaksikymmenta

16. 7. 2011 11:33
Re: Můj ty bože,

Asi tak nějak ;-D, děsím se toho, že novináři přijdou za pár let s tím, že existuje nějaký MAGLEV, provozovaný od roku 1996 v Japonsku.

0 0
možnosti

larry.underwood.73

15. 7. 2011 22:00
Metro vs tramvaj

Muhehe, to je jednoduchý. Naše tramvaje nebyly původně určené k tramvajové nadzemní dopravě, ale přímo k provozu metra. Až druhotně se začaly používat k tramvajové přepravě. A protože byly primárně do metra, nepočítalo se, že by byl nutný výhled dopředu pod vůz. A proto docházelo často k nehodám s chodci, protože je z vozu přímo před tramvají není vidět. Takže žádná raritka.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

16. 7. 2011 12:52
Re: Metro vs tramvaj

Uff, no to je teda úlet...:-) Je zajímavé, že typy T1, T2 a T3 jsou odvozeniny od povrchových tramvají PCC. A typ T3 jezdil po povrchu v Praze zcela běžně už od roku 1960 (typy T1 a T2 daleko dříve) a až do roku 1966 se plánovalo, že v Praze vůbec metro nebude a v centru se ty tramvaje z povrchu jen podívají do tunelů a pak zas vyjedou. To platilo snad až do roku 1966 a až od roku 1967 se přešlo na stavbu metra. Výhled dopředu pod vůz je sice mizerný, ale rozhodně ne z uvedeného důvodu... Přemýšlím, jak se mohl T3 začít až druhotně používat pro povrchovou dopravu, když ve Volgogradu začaly v podzemním úseku jezdit až od roku 1984, tj. pouhých :-) 24 let po výjezdu prototypu T3 na povrchu v Praze :-).

1 0
možnosti

MKzB

15. 7. 2011 17:44
Bodejť by ne,

když jsme do CCCP vyvezli přes 13000 tramvají, za které jsme dostali žigulíky v poměru 2 žigulíky za 3 tramvaje.

0 0
možnosti

Sharpe

15. 7. 2011 19:03
Re: Bodejť by ne,

Ale zato nas chranili pred americany, coz se neda vycislit penezi

0 0
možnosti

:sham:

15. 7. 2011 17:38
T3 na odpis? snad ne!

a praha chce T3 odepsat! jaka to chyba, pani dopravaci, repasujte to vsechno na metro!!!!!

0 0
možnosti

VyMeTaky,2

15. 7. 2011 16:57
Bravo, iDnes zaperlilo!!!

Tomu říkám úspěch přímo investigativní žurnalistiky - ve Volgogradu jim tramvaj v podzemí jezdí už desítky let.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

16. 7. 2011 12:56
Re: Bravo, iDnes zaperlilo!!!

Od roku 1984. Třeba idnes udělá článek i z tohohle videjka, kde se T3 v Rusku rovněž pěkně prohánějí :-) http://www.youtube.com/watch?v=0xbtZO3k7cs&NR=1

0 0
možnosti

AAA3

15. 7. 2011 12:26
Prazske metro se taky zacalo stavet jako

podpovrchova tramvaj, usporadani stanice Hlavni nadrazi je toho pozustatkem.

Pak sovetsti soudruzi naridili plnohodnotne metro, coz asi nakonec nebylo spatne rozhodnuti.

0 0
možnosti

VyMeTaky,2

15. 7. 2011 16:58
Re: Prazske metro se taky zacalo stavet jako

Ono by celkem bylo jedno, co tam mělo jezdit, průjezdný profil se příliš neliší, jen by profil kolejnic byl jiný.

0 0
možnosti

[[ antimultikulturista ]]

15. 7. 2011 12:08
a co tim chtel soudruh autor naznacit?

8-o8-o8-o

0 0
možnosti