- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na jaře (únor/ březen) jsem byl v Uljanovsku a v tomto městě jezdí jen naše tramvaje a v pohodě. Průměrná teplota tam byla kolem -38°C.
a tady se pořád diskutuje o nových soupravách pro pražské metro!
ta informace sem šla pěšky, že jí to trvalo třicet let?
Asi tak nějak , děsím se toho, že novináři přijdou za pár let s tím, že existuje nějaký MAGLEV, provozovaný od roku 1996 v Japonsku.
Muhehe, to je jednoduchý. Naše tramvaje nebyly původně určené k tramvajové nadzemní dopravě, ale přímo k provozu metra. Až druhotně se začaly používat k tramvajové přepravě. A protože byly primárně do metra, nepočítalo se, že by byl nutný výhled dopředu pod vůz. A proto docházelo často k nehodám s chodci, protože je z vozu přímo před tramvají není vidět. Takže žádná raritka.
Uff, no to je teda úlet...:-) Je zajímavé, že typy T1, T2 a T3 jsou odvozeniny od povrchových tramvají PCC. A typ T3 jezdil po povrchu v Praze zcela běžně už od roku 1960 (typy T1 a T2 daleko dříve) a až do roku 1966 se plánovalo, že v Praze vůbec metro nebude a v centru se ty tramvaje z povrchu jen podívají do tunelů a pak zas vyjedou. To platilo snad až do roku 1966 a až od roku 1967 se přešlo na stavbu metra. Výhled dopředu pod vůz je sice mizerný, ale rozhodně ne z uvedeného důvodu... Přemýšlím, jak se mohl T3 začít až druhotně používat pro povrchovou dopravu, když ve Volgogradu začaly v podzemním úseku jezdit až od roku 1984, tj. pouhých :-) 24 let po výjezdu prototypu T3 na povrchu v Praze :-).
když jsme do CCCP vyvezli přes 13000 tramvají, za které jsme dostali žigulíky v poměru 2 žigulíky za 3 tramvaje.
Ale zato nas chranili pred americany, coz se neda vycislit penezi
a praha chce T3 odepsat! jaka to chyba, pani dopravaci, repasujte to vsechno na metro
Tomu říkám úspěch přímo investigativní žurnalistiky - ve Volgogradu jim tramvaj v podzemí jezdí už desítky let.
Od roku 1984. Třeba idnes udělá článek i z tohohle videjka, kde se T3 v Rusku rovněž pěkně prohánějí :-) http://www.youtube.com/watch?v=0xbtZO3k7cs&NR=1
podpovrchova tramvaj, usporadani stanice Hlavni nadrazi je toho pozustatkem.
Pak sovetsti soudruzi naridili plnohodnotne metro, coz asi nakonec nebylo spatne rozhodnuti.
Ono by celkem bylo jedno, co tam mělo jezdit, průjezdný profil se příliš neliší, jen by profil kolejnic byl jiný.