Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Ve Volgogradu jezdí česká tramvaj v metru

Cestující v ruském Volgogradu vozí Metrotram. Tramvaje české výroby tam projíždějí dokonce třemi stanicemi metra v centru města. Metrotram měří 13,5 kilometru a přepraví 50 milionů cestujících ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

geooorge

Rusko? Normální

Na jaře (únor/ březen) jsem byl v Uljanovsku a v tomto městě jezdí jen naše tramvaje a v pohodě. Průměrná teplota tam byla kolem -38°C.

0/0
2.8.2011 20:13

fsp

To nemůže být stanice pro metro

souprava Ež by se tam ani nevešla

0/0
16.7.2011 18:27

KELTIL1

No prosím,

a tady se pořád diskutuje o nových soupravách pro pražské metro!:-)

0/0
16.7.2011 12:58

opportunity

Můj ty bože,

ta informace sem šla pěšky, že jí to trvalo třicet let? 8-o

0/0
15.7.2011 22:17

kaksikymmenta

Re: Můj ty bože,

Asi tak nějak ;-D, děsím se toho, že novináři přijdou za pár let s tím, že existuje nějaký MAGLEV, provozovaný od roku 1996 v Japonsku.

0/0
16.7.2011 11:33

Cislo 2

Re: Můj ty bože,

Pro mne je to novinka, protože jsem ve Volgogradu nebyl ani nestudoval podrobně ruské reálie. Takže podle tebe novináři by nikdy neměli psát o tom, že v Jordánsku se nachází skalní komplex Petra, protože je tamu ž 3000 let ? Tady zase někdo sežral Šalamounovo ....

+1/0
16.7.2011 19:04

Zůstaň nad věcí, baby

Re: Můj ty bože,

díky, řekl jste to i za měR^

0/0
17.7.2011 10:38

larry.underwood.73

Metro vs tramvaj

Muhehe, to je jednoduchý. Naše tramvaje nebyly původně určené k tramvajové nadzemní dopravě, ale přímo k provozu metra. Až druhotně se začaly používat k tramvajové přepravě. A protože byly primárně do metra, nepočítalo se, že by byl nutný výhled dopředu pod vůz. A proto docházelo často k nehodám s chodci, protože je z vozu přímo před tramvají není vidět. Takže žádná raritka.

0/0
15.7.2011 22:00

Martin Šubrt

Re: Metro vs tramvaj

Uff, no to je teda úlet...:-) Je zajímavé, že typy T1, T2 a T3 jsou odvozeniny od povrchových tramvají PCC. A typ T3 jezdil po povrchu v Praze zcela běžně už od roku 1960 (typy T1 a T2 daleko dříve) a až do roku 1966 se plánovalo, že v Praze vůbec metro nebude a v centru se ty tramvaje z povrchu jen podívají do tunelů a pak zas vyjedou. To platilo snad až do roku 1966 a až od roku 1967 se přešlo na stavbu metra. Výhled dopředu pod vůz je sice mizerný, ale rozhodně ne z uvedeného důvodu... Přemýšlím, jak se mohl T3 začít až druhotně používat pro povrchovou dopravu, když ve Volgogradu začaly v podzemním úseku jezdit až od roku 1984, tj. pouhých :-) 24 let po výjezdu prototypu T3 na povrchu v Praze :-).

+1/0
16.7.2011 12:52

MKzB

Bodejť by ne,

když jsme do CCCP vyvezli přes 13000 tramvají, za které jsme dostali žigulíky v poměru 2 žigulíky za 3 tramvaje.

0/0
15.7.2011 17:44

Sharpe

Re: Bodejť by ne,

Ale zato nas chranili pred americany, coz se neda vycislit penezi

0/0
15.7.2011 19:03

Abwehr

Re: Bodejť by ne,

spocitej kolik dostali surovin ropy. plynu..:-/...

0/0
16.7.2011 4:48

My.WinCleaner

Re: Bodejť by ne,

No však z čeho by pak ty tramvaje vyrobili, kdyby jim Rusové neposlali alespoň ty suroviny?

0/0
16.7.2011 14:42

Zůstaň nad věcí, baby

Re: Bodejť by ne,

to byla Rada vzájemné hospodářské pomoci aněkdo má technický um a někdo zase suroviny.

0/0
17.7.2011 10:12

:sham:

T3 na odpis? snad ne!

a praha chce T3 odepsat! jaka to chyba, pani dopravaci, repasujte to vsechno na metro!!!!!

0/0
15.7.2011 17:38

VyMeTaky,2

Bravo, iDnes zaperlilo!!!

Tomu říkám úspěch přímo investigativní žurnalistiky - ve Volgogradu jim tramvaj v podzemí jezdí už desítky let.

0/0
15.7.2011 16:57

Martin Šubrt

Re: Bravo, iDnes zaperlilo!!!

Od roku 1984. Třeba idnes udělá článek i z tohohle videjka, kde se T3 v Rusku rovněž pěkně prohánějí :-) http://www.youtube.com/watch?v=0xbtZO3k7cs&NR=1

0/0
16.7.2011 12:56

ulkik

Re: nj rusaci se s nicim ne***ou

ja myslím, že to je naopak, kabel se táhne do ponorky, aby jim mohla bežet chladící čerpadla k atomovému reaktoru. Jendnou psali, že armáda neplatila za proud, tak jim ho společnost vypla, jenže pak hrozilo, že se jim ty reaktory na odstavených ponorkách roztaví, tak naběhli chlapíci se samopalama do rozvodny, ať zase elektřinu rychle pustí...

0/0
15.7.2011 13:34

AAA3

Prazske metro se taky zacalo stavet jako

podpovrchova tramvaj, usporadani stanice Hlavni nadrazi je toho pozustatkem.

Pak sovetsti soudruzi naridili plnohodnotne metro, coz asi nakonec nebylo spatne rozhodnuti.

0/0
15.7.2011 12:26

VyMeTaky,2

Re: Prazske metro se taky zacalo stavet jako

Ono by celkem bylo jedno, co tam mělo jezdit, průjezdný profil se příliš neliší, jen by profil kolejnic byl jiný.

0/0
15.7.2011 16:58

[[ antimultikulturista ]]

a co tim chtel soudruh autor naznacit?

8-o8-o8-o

0/0
15.7.2011 12:08

dudlop

Re: a co tim chtel soudruh autor naznacit?

Možná řešení pro Brno. Ostatně nic nového-vyražená štola(ne celá) je po Špilberkem.. ;-) Komanči měli vizi-leč v kapitálismu po česku nejsou na nic peníze..:-P

0/0
15.7.2011 12:15

AAA3

Re: a co tim chtel soudruh autor naznacit?

kdyz meli komanci vizi, proc ji i nezrealizovali?

0/0
15.7.2011 12:27

dudlop

Re: a co tim chtel soudruh autor naznacit?

Byly tam problémy s podložím

0/0
15.7.2011 12:38

eQuido

Re: a co tim chtel soudruh autor naznacit?

A jak se podloží změnilo v kapitálismu po česku?

0/0
15.7.2011 12:46

dudlop

Re: a co tim chtel soudruh autor naznacit?

Nezměnilo-jen nemáme peníze:-P. Divné... No jo-vše se rozkrade, zakázky 6x předraží.. V Pze můžou děkovat Bohu a komunistům, že to metro mají. Dnes by to za a) nikdo nepostavil-ne v takovém rozsahu, za b) by to stálo min. stovky miliard. Tím neobjajuji min. režim-nejsem volič KSČM ani Socanů-ale něco na tom je.

0/0
15.7.2011 13:01

eQuido

Re: a co tim chtel soudruh autor naznacit?

Logika "za komančů za to mohlo podloží, teď za to může kapitalismus páč se všechno rozkrade" mi říká, že na tom není ani zbla....

0/0
15.7.2011 13:16

Antonín, topič

Re: a co tim chtel soudruh autor naznacit?

Štola je. Průzkumná. V průřezu asi 2,5x2,5 metru. Podloží není příliš velkej problém. Problém byly a pořád jsou peníze.

0/0
15.7.2011 14:50

eQuido

Re: a co tim chtel soudruh autor naznacit?

Podloží i peníze jsou stejné problémy jako za komančů. Já jsem se ale ozýval proti tvrzení "za komančů to nešlo kvůli podloží, teď to nejde protože se všechno rozkrade".

0/0
15.7.2011 15:04

znám 001 dívku, nemá dukáty

Re: a co tim chtel soudruh autor naznacit?

2,5x2,5 metru? Bude se jezdit vleže. Lehátkové vozy k výstavišti a lůžkové až na prýgl!

0/0
15.7.2011 18:29

Zůstaň nad věcí, baby

Re: a co tim chtel soudruh autor naznacit?

nejste přetaženej? co by tím měl naznačovat?

0/0
17.7.2011 10:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.