- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nejvetsi nepritel prirody je ekologicky aktivista npr.DUHA
I já se musím připojit s názorem, že lesáci po sobě nechají v lese jenom spoušť. Mám ustájeného koně v Brně - Mariánském údolí, kde byly nádherné lesní cesty na vyjížďky. Potom co loni v zimě zde začli lesáci těžit dřevo se tyto cesty staly nesjíznými, protože jsou zde vyježděné i půlmetrové koleje. Nemluvě o tom, že lesáci sice odvezli pokácené kmeny, ale velkou část větví nechali tam kde upadly a tím pádem se nedají tyto koleje objet ani mimo cesty. Už nevím kudy lesem jezdit a děsím se příchodu zimy, kdy začnou kácet v dalších částech lesa a ten se stane úplně nesjízným.
již bžvalého, lesa jsou pro přírodu požehnáním! Tam eroze nehrozí. Díky Hnutí tuho, otevřelo si mi oči
oni snad ten les zničili? to udělali zas jen lesáci
pokud bojuje za původní biotopy, tak by se měla celá Šumava vykácet a jehličnany by měly být nahrazeny listnatými stromy, které tam byly původně. Navíc bych zrušil jihočeské rybníky, jejichž zřízení bylo necitlivým zásahem do tamnějších bažin a vypustil Lipno ....
a pak bych to oplotil a nastěhoval tam všechny ekoteroristy .....
Plácání a za se plácání - než něco řeknete tak možná pochpíte jaký je rozdíl mezi národním parkem a kulturní krajinou kolem jihočeských rybníků. Pokud je to pro Vás stejné nevím proč určitá území označovat za NP a jiná za např. ornou půdu. Co se druhové skladby Šumavy týká tak tam jste se trefil - je třeba jí změnit a bude po problémech, monokultury kůrovci prostě svědčí. Teď záleží zda nechat Šumavu sežrat a druhovou skladbu změnit, nebo jí měnit postupně - tady jsem v s HD v rozporu a jsem pro druhé řešení, ale těžko se kdy dopustím takových přirovnání jako jsou jihočeské rybníky
Nijak nesympatizuju s eko-organizacema, ale musim jim dat za pravdu v tom, ze jakou spoust za sebou casto nechavaji lesaci v lesich, to je des. V lepsim pripade je to jenom bordel podobnej tomu na fotkach (rozjezdene nepouzitelne cesty atp.) .. v horsim pripade obrovske louze pokryte vrstvou motoroveho oleje nebo nafty.
obecně ano - nicméně v tomtopřípadě bych viděl, že po deštích v poslední době to takhle muselo dopadnout - jedině, že by tam nejeli vůbec
Sem tam se nějaká rozježděná kolej i následně upraví.
Ale jeďte se podívat na Nabobovu "Ekofarmu" na Tetřeví slati.
A tak to bude všude, dokud stát nebude chránit Národní rezervaci před nějakým zbohatlickým šmejdem.
a museli je vytáhnout lesníci s traktorem proto ty koleje. To je jasný.
Obyčejný traktůrek z Vysočiny by zde byl nanic, protože by tam zapadl i s kolečky.
Chce to takový ten lesní tahač s koly u průměru 185 cm.
kteří si ohřívají polívčičku úplně na všem. Ty bláho, Bláho, Národní park velikosti tisíců kilometrů čtverečních nezdechne kvůli pár kilometrům rozoraných lesních cest.
Ono je spíš problém v přístupu, když na jednu stranu správa NP prohlašuje, že je to území přírody, že tam žije buhvíco, že by tam obyčejný člověk ani neměl chodit.. A na druhou stranu tam "kamarádi" udělají takovouto paseku. Metrové koleje, to zas trochu přehání, ale nějakých 50-60 cm to často bývá, a to, že stromům neprospívají obnažené a potrhané kořeny je fakt. Tuplem v době, kdy je všude okolo kůrovec a rád papá poškozené stromy.
Je vidět že někteří lidé z Hnutí Duha zcela nerozumí tomu jak to v lese všechno funguje a dělají zbytečný rozruch (nebo aspoň rozruch nesprávným směrem). Kaluže ve vyjetých kolejích na nezpevněných lesních cestách jsou místa, kde se rozmnožují např. ohrožené druhy jako čolek horský, skokan hnědý, řada druhů vážek apod. Eroze je u takovýchto vyjetých kolejí ve většině případů malá (viz fotky). Ztráta živin? Jaké živiny jsou ve smrkovém lese? Je jich tam minimum, smrkové lesy obecně mají chudé podloží, i kvůli kyselému jehličí co z nich padá. Žádná významná ztráta živin tedy určitě nehrozí.
Asi by nemělo být pravidlo všude les takto rozjezdit, hlavně teď v době rozmnožování živočichů (to se asi v těchto případech i stalo), ale když se to občas stane, není to úplně na škodu a přírodě to z dlouhodobého pohledu neublíží - ať je to národní park nebo jen obyčejnější smrkový les. JM
"Kaluže ve vyjetých kolejích na nezpevněných lesních cestách jsou místa, kde se rozmnožují např. ohrožené druhy jako čolek horský, skokan hnědý, řada druhů vážek apod."
Přesně tak a kolik druhů těch ohrožených druhů přežije po dalším průjezdu traktoru nebo harvestoru?
jiné, odolnější druhy stromů, bez toho tam smrková monokultura nebyla původním druhem - dříve tam byly lesy smíšené. A bylo by po problémech.