Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdyby autobusu prasklo i druhé kolo, řidič by neměl šanci, míní znalec

Řidič českého autobusu, který jel v Rakousku po dálnici bez jednoho zadního kola, velmi riskoval. Vedlejšímu kolu totiž mohl přetížením prasknout plášť a autobus by pak byl jen velmi těžko ovladatelný, řekl iDNES.cz znalec Evžen Sperger. Řidiči za přestupek hrozí pokuta v řádu tisíců eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cayman77

Braunova

Nemala ona v rodine nejaku Evu co si vzala fuzateho rakuskeho maliara natieraca? sposob vyjadrovania by tomu napovedal. Ale predpokladam ze ona si len "robila svoju robotu".

0/0
15.7.2011 11:45

p19p

já snad špatně vidím...

když čtu:  "za všechno můžou cestující, kteří tlačí na snížení cen"....  aha, takže cestovky musej a musej pořád zlevňovat. Přeje si to přece zákazník. Příští rok už se bude jezdit na zapřaženým valníku, protože cestující tlačej na cenu. Svatá prostoto... Na druhou stranu, zákazník co za pár peněz čeká kvalitu a bezpečí...si zaslouží odpovídající výsledek ;-)

0/0
15.7.2011 10:42

Lubomír H

BUS portál to asi bude taky pěknej spolek d....ů

RvRvRv

+1/0
14.7.2011 18:13

Zůstaň nad věcí, baby

Re: BUS portál to asi bude taky pěknej spolek d....ů

důchodců?

0/0
17.7.2011 15:23

prcek67

Kdyby autobusu prasklo i druhé kolo, řidič by neměl šanci, m

Jak může takto riskovat s lidskými životy to mi není jasné. Takového řidiče bych okamžitě propustila, protože takyvý člověk nemá za volantem co dělat!!

0/0
14.7.2011 18:10

pavlik12

Re: Kdyby autobusu prasklo i druhé kolo, řidič by neměl šanci, m

Viz nize - nikdo se neptal cestujicich, kteri zcela urcite dobrovolne v tom autobuse, uz bez kola, odjeli z Italie.

Pripomina mi to situaci pri posledni razii v trznici Holesovice - kdy obcane stali frontu pred kordonem policistu a celniku a nadavali jim, at je pusti na nakup. Ze se tam prodavaly padelky, zdravi a zivotu nebezpecne vyrobky? Nezajem, hlavne ze je to levne.

Kazdy nechti si rozhodne sam.

0/0
14.7.2011 18:58

Tajné

Re: Kdyby autobusu prasklo i druhé kolo, řidič by neměl šanci, m

Předpokládám, že řidič je ten poslední kdo o tom rozhoduje.

0/0
14.7.2011 19:48

hjirka

Re: Kdyby autobusu prasklo i druhé kolo, řidič by neměl šanci, m

A teď si propátrejte svědomí, jestli jste vždy jela v autě, které mělo stoprocentní kondici... Dostatečný vzorek pneumatik, brzdy v naprostém pořádku atd....

0/0
17.7.2011 10:06

Zůstaň nad věcí, baby

Re: Kdyby autobusu prasklo i druhé kolo, řidič by neměl šanci, m

Tesda vy jste ..vám se práší od huby!!!Jste normální?

0/0
17.7.2011 15:24

Pandak

Svého času

jsme cestovali autobusem Karosa ŠL z Krušných hor do Zlína. Na dálnici za Prahou praskla přední pneumatika. Ridič to zvládl,zastavil vyměnil kolo a jelo se dál. Někde u Brna praskla opět přední. Náhrádní nebylo tak se vzelo ze zadu z dvoumontáže. A jelo se dál. Sice pomaleji,ale jelo a dojelo. Tady navíc prasklo kolo ze zadní podpůrné nápravy která je za nosnou nápravou s dvoumontáží. Tudíž přímé nebezpečí nehrozilo. To lítání na cestě mělo na svědomí kolo které zůstalo samo na podpůrné nápravě která je řiditelná. Kdyby sundal i to tak pojede autobus normálně rovně. Omezenou rychlostí je schopen dojet kamkoliv.

0/0
14.7.2011 14:41

lolek77

Dík za vysvětlení.

Nějak jsem nemohl pochopit proč nám fotka ukazuje něco co má táhlo řízení.;-)

0/0
14.7.2011 14:57

lomihnát.

Do autobusu bez jednoho kola může nastoupit

jedině kandidát na Darwinovu cenu.Rv

0/0
14.7.2011 13:31

Intesen

Braunová, ty musíš být hodně velká Milka

".... řidiči nemají čas se vyspat .... " ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
14.7.2011 12:46

pteryx

Re: Braunová, ty musíš být hodně velká Milka

Máte pravdu. Tvrdit, že za to můžou cestující, kteří tlačí na snižování cen, to je taky perlička. I když je autobus stará šunka, máme tady nějaké zákony, které ukládají provozovateli povinnost mít brzdy v pořádku. Pokud nejsou provozovatelé za dané ceny schopni dát dopořádku brzdy, tak musí prostě zvýšit ceny. Když se někdo pod tlakem konkurence uchýlí k podvodu, k tomu že ohrožuje na životě své cestující, je to chyba konkurence? Možná ano, pak by ta paní měla asi spíše navrhnout, jak tu konkurenci zmírnit nebo zrušit, ne?

0/0
14.7.2011 14:21

pavlik12

Re: Braunová, ty musíš být hodně velká Milka

Koukam oblibene tema - motorem trhu je poptavka nikoliv nabidka.

Takze kdyz jsou lide, kteri chteji dopravit do Italie a zpet co nejlevneji a je jim jedno ze to bude za cenu poruseni zakonu a predpisu - tak se takovy dopravce drive ci pozdeji objevi.

A pokud cestujici vedome nastoupi do autobusu bez kola, tak lze duvodne predpokladat ze pomer riziko/uspora zvazil a vyhodnotil.

0/0
14.7.2011 19:01

Genial

Re: Braunová, ty musíš být hodně velká Milka

uplne fialova R^R^R^

0/0
14.7.2011 17:36

tlachal

kolik busů bylo kontrolováno a o kolik licencí

přišli dopravci v česku ? Předpokládám, že se o to stará stát. Jak mám poznat (až na výjimky) technický stav busu.

Je to stejný problém jako měla ruská loď na Volze. Máme tu docela bordel. Neříkejme si, že jsme lepší. Možná pomalu začnu chápat i obavy Rakušanů pokud jde o Temelín.

0/0
14.7.2011 11:04

ELAPHURUS

Re: kolik busů bylo kontrolováno a o kolik licencí

Bordel je všude v Evropě i na světě, akorát TY o něm nevíš :-)

0/0
14.7.2011 12:22

EasyR1.5

To nemůže myslet vážně

"Za všechno ale mohou vlastně sami cestující, protože tlačí na dopravce, aby snížil cenu. Ten pak jezdí nějakou 'šunkou', řidiči nemají čas se vyspat a tak dále," řekla Braunová iDNES.cz.

0/0
14.7.2011 10:30

falk49

Re: To nemůže myslet vážně

Trochu mi přijde divný, že nízkonákladový aerolinky nelétají jen s jedním křídlem u letadla, když cestující tlačí na nízké ceny. To snad nemohla myslet vážně! ;-€

0/0
14.7.2011 10:37

EasyR1.5

Re: To nemůže myslet vážně

A kdyby létaly, tak si za to cestující mohou sami, protože tlačí na ceny...

Tomu se říká "ženská logika" v praxi...

0/0
14.7.2011 10:41

pavlik12

Re: To nemůže myslet vážně

Neletaji s jednim kridlem, ale mezery mezi sedadly jsou pro normalniho cloveka nepohodlne, pro vetsiho nepouzitelne. Obcerstveni na palube neni nebo zvlast placene. atd.

A setri se hlavne na udrzbe, coz se vetsinou projevi az za par let. Jen letadlo vetsinou nespadne, ale treba neodstartuje a podobne.

A situaci kdy se ceka na nahradni letadlo jiste leckdo uz par zazil.

0/0
14.7.2011 19:04

rhc

Re: To nemůže myslet vážně

Taky me to zarazilo a proto jsem patral dal az na stranky BUSportalu a zde se pani Dagmar k teto citaci vyjadruje a nahle vse vypada trosku jinak nez je napsane. Vzhledem ke znacne se zhorsujici kvalite clanku na iDnes si myslim ze pravda je tektokrat na strane Dagmar Braunove.

0/0
14.7.2011 10:56

EasyR1.5

Re: To nemůže myslet vážně

Já jsem na webu busportal.cz našel další její perličku:

"K poslední nepříjemnosti "autokaru bez kola" však chci dodat, že nechápu, jak je možné, že do něj cestující nastoupili a nevyžadovali opravu - i v cizině jsou servisy - nebo náhradní vůz. Není přeci možné, že o tom nevěděli. Pokud o tom věděli a prostě chtěli být co nejdříve doma, pak jsou za situaci také svým způsobem spoluzodpovědní."

0/0
14.7.2011 11:04

comm

Re: To nemůže myslet vážně

Braunová je.... Cestující nemohou vědět, jestli se s tím dá dojet do servisu nebo do ČR nebo co se s tím má správně dělat. Pokud by to věděli, mohli by si to sami opravit a nepotřebovali by žádného řidiče ani dopravce. Od toho je tam řidič a ten má udělat to co je správné.

Děsí mě to co je napsáno na BUSportalu u Dagmar Braunové - "V roce 2005 prošla autoškolou pro skupinu "D" a udržuje si všechny profesionální náležitosti tak, aby mohla autobusy sama testovat." Za komentář, který poskytla pro MF Dnes a to co napsal na BUSportalu, bych ji to oprávnění zase sebral.

0/0
14.7.2011 11:21

EasyR1.5

Re: To nemůže myslet vážně

R^

0/0
14.7.2011 11:42

Intesen

Re: To nemůže myslet vážně

R^R^

0/0
14.7.2011 12:25

lomihnát.

Re: To nemůže myslet vážně

No tak já zas s tím souhlasím.

Do zvýšenýho autobusu bez jednoho kola může nastoupit a jet jen šílenec, na to nemusím být odborník abych věděl, že tam to kolo má být..

Vy byste, koukám, nasedl i do letadla bez křídla ...

0/0
14.7.2011 13:29

comm

Re: To nemůže myslet vážně

V diskuzi http://zpravy.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A110713_150013_zahranicni_btw je příspěvek cestujícího z autobusu. Píše "Později na můj dotaz jeden řidičů potvrdil že tuší, že pokud je v Rakousku zastaví policie bude odstaven, nicméně že jízdu považuje za bezpečnou".

Pokud nejste expert na technický stav vozidel, tak nemůžete říct, zda je to v pořádku nebo ne. Je evidentní, že s autobusem se dalo jet. Pro laika je těžké určit, zda je to bezpečné nebo ne, zda to splňuje předpisy nebo ne.

Představte si že do autobusu nenastoupíte a zůstanete v Itálii. Po návratu domů na vlastní náklady se dovíte, že Vám nikdo nic neproplatí, protože to co Vám připadá nebezpečné je naprosto v normě a odpovídá předpisům. Na Váš dojem, že je to nebezpečné, by v tomto případě nikdo nebral žádný ohled.

0/0
14.7.2011 14:13

lolek77

Tu náhradu nemusíte dostat i z jiných důvodů.

Prostě Vám nic nedají a je vymalováno.

0/0
14.7.2011 15:13

Orign

Vytratila se lidskost i kvalita

Když o všem rozhodují jen prachy, není se čemu divit a svalovat vinu tu na cestující, tu na dopravce je holý nesmysl.

0/0
14.7.2011 10:15

Intesen

Kdyby tej ženskej/Braunovej/ chtěl někdo napsat uznalá slova

tak: braunova@svt.cz

0/0
14.7.2011 9:48

medved_cz

Re: Kdyby tej ženskej/Braunovej/ chtěl někdo napsat uznalá slova

Já ji rozumím - koho chleba jíš... Prostitutka také udělá platícímu pomyšlení i když se jí příčí. Takže mezi nimi rozdíl nevidím.

Ale vidím rozdíl v tom, když jede zákazník za levno v rezevém autobusu a když jede za draho v tomtéž autobusu. Nebo si někdo myslí, že zvýšení cen nepůjde do zisků přepravců? Při zachování současného stavu, kdy mohou bez větších problémů ty křápy provozovat?

Nejdříve musí začít fungovat stát (polycie, soudy, STK...) a teprve poté budou jezdil lepší autobusy. A za vyšší ceny a třeba i méně protože ubude zákazníků.

0/0
14.7.2011 9:58

Intesen

Re: Kdyby tej ženskej/Braunovej/ chtěl někdo napsat uznalá slova

8-o8-o8-o  polycie  8-o8-o8-o

0/0
14.7.2011 10:19

Kane v1.2

autobusy v CR na dalkove cesty jsou vesmes

v dost spatnym technickym stavu a je jedno jestli se jedna o SA nebo jiny dopravce, ale co me zarazi je jina vec. Ja bejt cestujicim, kterej by mel sedet v tomhle, tak si radsi zaplatim cestu domu na vlastni pest a vubec si dovnitr nesednu. A komentovat vyrok mluvci radsi nebudu. Nechci prijit o dukaty :-P

0/0
14.7.2011 9:30

fsp

Re: autobusy v CR na dalkove cesty jsou vesmes

Vyježděné a ve špatném stavu je rozdíl. SA autobusy pravidelně servisuje, ale spousta dopravců si opravy provádí v garáži na koleně a tím, co je právě po ruce. Z toho pak vznikají takové situace.

+2/0
14.7.2011 9:53

rogerer

Re: autobusy v CR na dalkove cesty jsou vesmes

netroufam si odhadnout v jakem technickem stavu jsou busy SA...vetsina lidi to nema sanci poznat (pokud tedy nechybi kolo nebo nemaj hladky pneu)....proste sednu, pripoutam se a modlim se at uz sem doma :)) u SA je vyhoda ze vsechny busy maji pásy....u ostatních dopravcu se nam o tom muze jen zdat...

0/0
14.7.2011 10:01

rogerer

mně nějak nejde do hlavy

že jako ti cestující nastoupili do autobusu bez kola.....chápu, že by se třeba nedostali jinak domů, ale tohle je hazard...a všimnout si toho museli protože je to na stejný straně jako dveře....nebo to odpadlo za jízdy???to snad ne...to by se to kolo někde našlo ne

0/0
14.7.2011 9:23

comm

Prohlášení paní Braunové je neuvěřitelné

"Za všechno ale mohou vlastně sami cestující, protože tlačí na dopravce, aby snížil cenu. Ten pak jezdí nějakou 'šunkou', řidiči nemají čas se vyspat a tak dále," řekla Braunová iDNES.cz.

Podle paní Braunové mají asi cestující požadovat co nejvyšší cenu za poskytované služby - to asi popírá všechny ekonomické teorie a zdravý rozum. Nebo mají přijít a kontrolovat, zda je autobus ještě způsobilý k provozu (určitě k tomu mají vzdělání a jsou v tomto oboru patřičně proškoleni). Kontrolovat, zda je řidič proškolený, má papíry v pořádku a dodržuje přestávky. (o tom se taky asi učí na všech základních školách).

Doprava je státem regulovaný obor (řidičáky, technické kontroly, pravidla provozu apod.) a je to (mělo by to být) právě z důvodu zajištění bezpečnosti.

Tohle alibistické házení odpovědnosti na zákazníka (který v tomto oboru nemusí mít nejmenší znalosti) je pro mě těžko uvěřitelné. Jsem zvědavý, kdy po havárii dopravního letadla uslyším, že si za to mohou sami cestující.

+2/0
14.7.2011 9:21

LazyFatMan

Re: Prohlášení paní Braunové je neuvěřitelné

Frau Braun je asi mdlého ducha...

0/0
14.7.2011 9:27

lezici_spici

Dagmar Braunová

takže za to můžou zákazníci? Výborný. My nic, to zákazníci. Dobrá demagogie ...

0/0
14.7.2011 9:04

TommyB.

Re: Dagmar Braunová

Tak já bych třeba do autobusu s jedním kolem nevlez. Kdyby trvali na náhradním autobusu, dopravce by jim ho musel poskytnout.

0/0
14.7.2011 9:21

TommyB.

Re: Dagmar Braunová

oprava...bez jednoho kola

0/0
14.7.2011 9:22

lezici_spici

Re: Dagmar Braunová

to já také ne, ale paní tvrdí něco jiného. Prý zákazníci chtějí jet co nejlevněji a proto se servis a údržba busu neprovádí s takovou pečlivostí s jakou by se asi měly provádět. To přeci nejde. Tak máme nějaké STK, pak živnost či jiné povolení k podnikání v dopravě atd.

Navíc, že jedu levně, ještě neznamená, že musím po cestě zemřít.

0/0
14.7.2011 9:29

TommyB.

Re: Dagmar Braunová

To je samozřejmě stupidita. Ať si vezme třeba firmu se žlutými autobusy. Poměrně dobré busy a jízdné není nijak extra drahé. A taky to jde.

0/0
14.7.2011 9:37

snopel1

Re: Dagmar Braunová

A taky tu a tam žluté autobusy vyhoří.

0/0
14.7.2011 9:48

Tajemný muž

Re: Dagmar Braunová

To se stává i normálním autobusům, jen o tom není ve zprávách tak moc slyšet, jako když se to stane někomu známému. Za dobu studia na střední škole jsem každý den musel dojíždět do vedlejšího města. A za ty 4 roky se něco podobného stalo celkem 3x. Jednou shořela spojka (autobus plný dýmu, ale řidič i přes to dokázal dojet do cíle, do teď mi není jasné jak, ale s půl hodinovým zpožděním dojel), jednou začal v zadu hořet motor (šlehaly plameny z místa motoru, přijížděli i hasiči) a jednou se valil dým odněkud zespoda, taky jsme všichni vystoupili. Řidič běhal kolem s hasičákem, nemohl přijít na to, co hoří. Každopádně než na to přišel, jel kolem jiný spoj, do kterého jsme nastoupili. Ani jedna příhoda nebyla ve zprávách, jen jednou v místních novinách.

Nejde o to, že se to nestává, jen se nedozvíme, že se to stalo. Pak máme pocit, že se to někde děje častěji a někde vůbec, přitom (aspoň podle mě) je to všude zhruba stejné.

0/0
14.7.2011 9:56

krllo1

Cestující nepatřili mezi 3 000 šťastných spoluobčanů,

kteří dají za dovolenou více než 1 000 000 Kč. Ti by takovým autobusem určitě nejeli :-))

0/0
14.7.2011 8:57

Tajemný muž

Re: Cestující nepatřili mezi 3 000 šťastných spoluobčanů,

Já osobně na několik dovolených taky jel autobusem a vždycky, než jsem do něj nasedl, jsem se podíval, v jakém je stavu, a letmo se seznámil s řidičem. Mimochodem, k cestě letadlem nepotřebujete mít 1.000.000,-- Kč. Např. last minute do Tuniska letecky 4* all in se dá sehnat i za 9.000,-- na dosp. osobu. Často dítě do 12 let bývá zdarma či se slevou (samozřejmě na přistýlce). A taková cena je hodně podobná zájezdu busem, kdy cesta trvá i 20 hodin. To radši 2-3 tisíce připlatím a fičím letecky.

0/0
14.7.2011 9:51

ivusakzkrabice

situace řidičů

v první řadě by se měl někdo zajímat o situaci českých řidičů autobusů. jednoho takového mám doma a vím, že to není snad, naštěstí ten můj řidič (mohu-li to tak říci) měl štěstí na skvělého zaměstnavatele, který by v případě i menších potíží sehnal náhradní autobus, ale takových je v české zemi opravdu málo! koukněte se na čtvrtý odstavec od konce, tam je takříkajíc zakopaný pes.

takže koukněme se na to z pohledu řidiče. volá šéfovi, že chce náhradní autobus (to, že volá ze svého telefonu, který si i sám platí, řešit nebudeme), ten mu samosebou řekne: "nějak si porad a přijed, hned jak lidi dojedeš, vezeš další lidi, nebo prostě přijdeš o prachy za poslední měsíc, nemůžu si dovolit ti poslat autobus, všechny jezděj a kdybych tam poslal Frantu (jiný dopravce), tak mi to zas mastně naúčtuje". řidič chodí kolem busu a zvažuje rizika, mezitím kolem poskakují důchodci a furt reptaj a rejpou "kdy už pojedem? kdy už pojedem?" a "a uvaříte nám kafe?"..

+3/0
14.7.2011 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.