Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dětské vozíky za kola nesmí na silnice ani cyklostezky

Vozíky pro dítě za kola nemají podle zákona co dělat nejen na silnicích, ale ani na cyklostezkách. I ty jsou totiž "pozemní komunikací". Dvanácti tisícům cyklistů, kteří vozíky používají, tak hrozí až dvoutisícová pokuta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_-1-_

Ať nám dají naši úředníci z ministerstva

informaci o tom, kolik dětí se zranilo za posledních 5 let při jízdě v dětském vozíku za kolem. ... Na základě této šokující informace, by se mělo rozhodnout o dalším postupu. !

+1/0
6.8.2011 23:51

uzivatel_kola

Pozice cyklistů v provozu

Vážení,

většina bude vždycky udávat tón, to především. A většina národa jsou pohodlní autaři, kteří si takto převážejí svůj líný zadek i na pár set metrů. Cokoliv této většině překáží, resp. mají pocit, že jim překáží, chtějí odstranit z cesty. Naši zákonodárci a jejich přisluhovači jsou obrazem této skladby národa, tzn. není se čemu divit. Je proto logické, že spořádaný občan této země má jezdit především autem, pro ty opravdu chudé je MHD apod. Jízdní kolo je chápáno jako sportovní náčiní, nikoliv jako dopravní prostředek. Proto onen hlas většiny - p. Ptačinský - může s klidem napsat, že chce li někdo používat své sportovní náčiní, navíc ve spojení s dětským vozíkem, má si jej dovézt AUTEM, kam náleží. Nicméně - dost hořkého sarkasmu. Podtrženo, sečteno:

1) Vozíky je třeba odstrant z cesty, je to další otravná překážka pro spořádané občany, tedy motoristy. Řeči o bezpečnosti dětí jsou čistě účelové.

2) Skuteční uživatelé kola jsou ve směšné menšině. Nemá smysl věnovat jim pozornost.

0/0
6.8.2011 22:46

mifous

a co bruslaři?

To zase někdo něco objevil... Podle tohoto zákona by na cyklostezku nesměli i bruslaři.... Takže v dalším článku můžou redaktoři strašit pokutami zase je....

0/0
23.7.2011 18:28

Agent-přisluhovač

Re: a co bruslaři?

Ti to v zákoně mají výslovně povolené - že smějí na cyklostezku.

0/0
24.7.2011 0:42

Agent-přisluhovač

Crashtest vozíku s dítětem

Výborné video (crashtest) z Německa pro ty kdo tvrdí, že v případě srážky s autem je sedačka bezpečnější než vozík.

http://www.test.de/themen/kinder-familie/test/Fahrradanhaenger-fuer-Kinder-Problem-Schadstoffe-1859173-1859756/

0/0
23.7.2011 16:07

Dr.Onufrakova

Ďalší týždeň býva zvykom článok o nebezpečnom Segway

Uvidíme, či to redakcia bude dodržiavať do konca uhorkovej sezóny.

0/0
23.7.2011 15:29

KC94

Už odsud mizím

Tohle je diskuze k ničemu. Prostě tak: pokud si myslíte, že je nezbytně nutné riskovat a jezdit za takového provozu, se všemi těmi hovady a vožralci, pokud si myslíte, že bez tohoto čerstvého vzduchu vaše milované dítě nemůže být, tak prosím, do toho. Neřešte tresty řidičů, kteří to mohou způsobit, neřešte jestli je to kousek nebo daleko, jestli je to I. nebo II. třída. Pouze jenom vy, sami sobě odpovězte v duchu, ano stojí mi to za to a budu to dál dělat. A basta. Já to dělat nebudu a budu vždy trnout, když takové tatínky s vozíky vidím.Tečka.

0/0
23.7.2011 15:19

Vosiczka

Re: Už odsud mizím

R^

0/0
23.7.2011 15:27

Agent-přisluhovač

Re: Už odsud mizím

Pozdravuj své děti u televize - protože předpokládám, že jako opravdu obezřetný a opatrný rodič jim nic jiného nedovolíš.

0/0
23.7.2011 15:27

ramsveyker

Co tohle řešení?

www.christianiabikes.com

0/0
23.7.2011 15:05

Agent-přisluhovač

Re: Co tohle řešení?

nebo tohle http://www.dutchcitybike.com/wp-content/uploads/2010/07/bakfiets31.jpg

0/0
23.7.2011 15:11

Vosiczka

Re: Co tohle řešení?

No... To nevypadá dostatečně sporťácky a namachrovaně...

0/0
23.7.2011 15:17

zluta-rozinka

nedávno

jsem z auta viděla mladou paní, která jela na kole s tímto vozíkem a v ruce ještě měla vodítko s dalmatinem, to vše na výpadovce z města Rv

0/0
23.7.2011 15:00

Agent-přisluhovač

Re: nedávno

A jak ten dalmatin souvisí s tématem?

Zákon vedení psa na vodítku na kole výslovně zakazuje - takže za to paní zasloužila pokutu.

0/0
23.7.2011 15:19

KC94

Re: nedávno

diskutér chtěl pouze upozornit na to, že i tací se najdou a hodil to do placu. To jsou totiž ti nejsportovanější lidé, kteří riskují životy a zdraví všech okolo. A ty já přííííímo miluju.Rv

0/0
23.7.2011 15:21

osk

No existuje sice různé označení které snižuje riziko

ale když se podívám na kolo jak je zaprášené po jedné cestě když je sucho a to jezdík skoro jenom po asfaltu a zvážím že to jde přímo tomu dítěti do obličeje tak mi to nepříjde jako zrovna skvělé řešení.

0/0
23.7.2011 14:57

xdriver1

No tak horké bych to neviděl...

Na kolo se nevztahují žádné technické prohlídky, žádné normy a pod. Cyklista musí splňovat pouze málo věcí, např. mít světlo, odrazky, přilbu apod. Pokud mně zastaví policisté a budou mi chtít dát pokutu za to, že mám dítě v přívěsném vozíku, s ledovým klidem jim budu tvrdit, že vozík je nedílnou součástí kola a žádný přívěs. Domnívám se, že by neměli žádný právní argument, kterým by mi mohli usvědčit z opaku.

0/0
23.7.2011 14:54

Realista

Re: No tak horké bych to neviděl...

Tak moc toho nevíš. Cyklista mít světlo za nesnížené viditelnosti nemusí a dospělý nemusí mít ani helmu.  Ve vyhlášce je napsané, že na kole nesmíš přepravovat další osoby, v případě dítěte do určitého věku a asi i váhy je nutné použít dětskou sedačku. Takže pokud to bude policie kontrolovat, tak to neuhádáš.

0/0
23.7.2011 15:08

Agent-přisluhovač

Re: No tak horké bych to neviděl...

Na jednomístném kole nesmíš přepravovat další osoby (mimo dětí do 7 let ve zvláštní sedačce).

Pokud máš vícemístné kolo, tak ale ano.

0/0
23.7.2011 15:55

Vosiczka

Naprosto jednoznačně se zákazem souhlasím.

Viděl jsem kola s vozíky i na velmi rušných silnicích a nechápu, jak někdo může své dítě vystavovat takovému riziku.

0/0
23.7.2011 14:53

ZeeZ1

Re: Naprosto jednoznačně se zákazem souhlasím.

Aha, takze protoze je to nebezpecne na silnici prvni tridy, tak to zakazeme i na cyklostezkach a okreskach - to fakt dava smysl. Na silnicich prvni tridy je jinak nebezpecno pro cyklisty obecne (a jen magor by tam jezdil a dejchal ty smrady), co takhle zakazat kola uplne ?

0/0
23.7.2011 14:55

Leninovo bytostné já

Re: Naprosto jednoznačně se zákazem souhlasím.

su pro. Kola jen na cyklostezky R^

0/0
23.7.2011 14:59

Vosiczka

Re: Naprosto jednoznačně se zákazem souhlasím.

Nevím - já prostě považuji za blbost už to, že někdo vozí kojence a nebo batole na kole. Jestli je to zakázané a nebo ne, kde ještě ano a kde už ne (atd.), to je otázka zákonů a jejich výkladu. Já bych dítě (ani cizí) nikdy na nosič a nebo vozík nevzal (mám z toho "bobky" i v autě.

0/0
23.7.2011 15:04

Agent-přisluhovač

Re: Naprosto jednoznačně se zákazem souhlasím.

Co takhle dětem do 6 let zakázat vycházet z domu?

Vždyť venku na ulici je může srazit auto i jako chodce!

Někteří nezodpovědní rodiče je např. při chůzi po chodníku nedaleko silnice ani nedrží za ruku ani je nemají na vodítku!

0/0
23.7.2011 15:16

Vosiczka

Re: Naprosto jednoznačně se zákazem souhlasím.

Myslím si, že pro dítě jsou vhodnější místa než silnice. A když někdo jde po chodníku s malým děckem, měl by ho asi skutečně držet za ruku (pokud je to u silnice, vody a podobně). Jestliže je rodič dostatečně inteligentní a zodpovědný, vodítko snad ani není nutné.

0/0
23.7.2011 15:26

KC94

risk

Vždycky úplně trnu, když vidím nasportovanýho tatínka, co hrdě doma zahlásí, že si bere malýho na projížďku, jak to sviští po cestě I.třídy. Kdo to zná mezi Kláštercem a Chromčí na Šumpersku, tak mi dá za pravdu, že tam je to fakt vo držku, ale holt táta je sporťák, takže vezme ratolest s sebou. Stačí milisekunda a tahač je smete a je po srandě.RvRvRv

0/0
23.7.2011 14:49

cmelaaak

Re: risk

nojo, ale když ty vozíky jsou podle některých méně bystrých to nejbezpečnější, co se pro děti vyrobilo8-o

0/0
23.7.2011 14:55

KC94

Re: risk

To máte pravdu, těmi se to tady jenom hemží. Já nevím jak oni, ale já se snažím eliminovat riziko úrazu svého dítěte na minimum. Pokud si někdo myslí, jaká je to super věc táhnout dítě ve vozíku po poz.komunikacích a že ten špunt z toho má super pocit vítěze Tour de France, no tak holt klucí, běžte do toho!!!

0/0
23.7.2011 15:02

Agent-přisluhovač

Re: risk

Já už do toho nejdu, děti už jsou moc velké, vozík šel z domu.

Ale nevím co máš proti těmhle vozíkům na vhodných pozemních komunikacích - jako jsou cyklostezky, polní a lesní cesty apod.

Když už řešíme smysluplnost zákona - nezapomeň, že zákon také zakazuje jízdu na kole (za kolo ze považuje i koloběžka) po chodníku - a to bez rozdílu věku = tedy 5 leté dítě na koloběžce nemá na chodníku co dělat, musí na silnici - to jsou paradoxy zákona, co?

0/0
23.7.2011 15:34

Jan.Emil.3

Re: risk

Stačí milisekunda a je po srandě. Řidič musí do kriminálu. Právem tam totiž patří. Tahač bude řídit někdo jiný.

Vrahy na silnicích třeba trestat. Kriminál je od toho aby se tam vězňům nelíbilo, ale to je druhá věc. Trest má pokračovat ještě dlouho po návratu. Vrah by měl povinně nosit tabulku na klopě, podobnou jako židi za války ale hlavně platit každý měsíc až do smrti, aby na to že zabil jen tak nezapomněl. Žádné trvalé platby z účtu, pěkně vybrat hotovost a osobně muset přinést pozůstalým, což by mohl být větší trest než platit nebo sedět v kriminále. Každý měsíc zaklepat, zazvonit, přinesl jsem vám pětitisícovku za to že jsem zabil vašeho příbuzného, vaši matku, vašeho tatínka a předat do vlastních rukou sirotkům nebo truchlícím rodičům bez dítěte.

0/0
23.7.2011 15:07

osk

Re: risk

No myslím že by to nebylo moc šetrné k pozůstalým

0/0
23.7.2011 15:24

Vosiczka

Re: risk

Myslím, že o ten trest by se měl podělit s idiotem, který tahá na kole malé dítě po silnici.

0/0
23.7.2011 15:31

Agent-přisluhovač

Re: risk

Někteří je tam dokonce vozí v autech - více najednou a vysokou rychlostí, co z toho takové dítě může mít - no to jsou idioti co?

0/0
23.7.2011 15:36

pazgřivec

pořád dokola

Tlusté prasata si válí doma pr..l na gauči a normální člověk vyjede do přírody. Běžte někam s policejním státem :) Pokud je cyklista označen nebo vozík jak má, tak proč by tam nemohl. Nepojedu s vozíkem X kiláků, ale pokud se nějak potřebuju dostat ke stezce, tak co. úsměvné i to, že tento článek na iDnesu se tu opakuje pořád dokola... trapasRvRv

0/0
23.7.2011 14:45

Benito Juarez II.

Skvělé argumenty.

Opilý řidič srazí cyklistu s dítětem na vozíku, zakážeme proto vozíky! Posviťte si na ožralce a bezohledné řidiče a nebuzerujte slušné lidi!

0/0
23.7.2011 14:45

Agent-přisluhovač

Podle mě to není pravda

Řešil jsem to před několika lety, než jsem vozík kupoval (teď už z něj děti vyrostly) a situace je taková, že české zákony toto nezakazujé ale vůbec to neřeší.

Zakázaná je přeprava osob v přívěsu za motorovým vozidlem - to je v zákoně jasně.

Ale přívěsný vozík za kolo (což není totéž co přívěs za motorové vozidlo) je v zákoně řešený zcela samostatně a u něj žádný takový zákaz uvedený není (jakoby se ani neuvažuje, že by taková situace jako přeprava osob ve vozíku za jízdním kolem mohla nastat).

Jezdili jsme s vozíkem cca 4 roky (Šumava, Česká Kanada, Lipensko, Krušné hory, Třeboňsko, Táborsko, Posázaví...) a nikdy jsme žádný problém ani s policií ani s řidiči neměli.

Takže jezdit na vhodných místech, policii nic neplatit, dohadovat se, soudit se.

0/0
23.7.2011 14:44

Jan.Emil.3

Re: Podle mě to není pravda

Tak. Nic neplatit, dohadovat se, soudit se, pokud bude potřeba, ale myslím že taková potřeba není. Ptal jsem se jednoho policajta, příslušníka policie České republiky, nikoli městského policajta, s těmi se nebavím, oni musí postupovat dle zákonů, kdyby buzeroval, tak zavolat státní policii, městský policajt je povinen se podřídit jejich stanovisku.

Tak policajt policie České republiky říkal, že nic takového nepokutují ani o ničem takovém neuvažují.

.

Takže policii (městské) nic neplatit, dohadovat se, soudit se a nejen to. Kritizovat taky iDnes za šíření nepravdivé, poplašné zprávy.

0/0
23.7.2011 14:52

majkl002

Blazni na kolech

vsichni cyklisti na komunikacich pro motorova vozidla jsou neskutecnej postrach. Kazdy Motorovy vozidlo musi svitit a byt videt, ma bezpecnostni prvky a podobne. Cyklista starsi 8-ti let nemusi nic a je to neskutecny peklo jezdit v aute a tohle si kontrolovat. Vsichni cyklocvoci si laskave uvedomte, ze napriklad na aute, MHD nebo nedejboze v zrcadle pri vyjezdu z vedlejsi vas neni VUBEC videt. A jestli vam na vasich detech nezalezi, vozte si je kde chcete... Osobne kdyz to znam z druhe strany jako profi s profesnim prukazem, bych tohle nikdy neudelal. Ale abych vam nekrivdil, samozrejme na lesnich, polnich cestach a cykloztezkach tento nesmyslny zakon opravdu nechapu... reakce klidne piste, cist je nebudu, takze me nazyvejte cim chcete ;-) R^

0/0
23.7.2011 14:40

pazgřivec

Re: Blazni na kolech

tobě tipuju IQ menší než číslo tvojí boty. Pozemní komunikace nejsou jen pro motorové vozidla ty demente ( oslovení člověka s nízským IQ)

0/0
23.7.2011 14:48

Agent-přisluhovač

Re: Blazni na kolech

Jsou i komunikace jen pro motorová vozidla - a jsou jasně označeny značkou - např R10 Praha-Liberec :-)

0/0
23.7.2011 14:52

Agent-přisluhovač

Re: Blazni na kolech

Na komunikací pro motorová vozidla a dálnicích snad žádný soudný cyklista nejezdí, natož s dětmi!

Většinou jsou nanejvýš na silnicích 2. a 3. tříd v rekreačních oblastech - a tam se s nimi prostě počítat musí, protože často jinou alternativu kudy jet nemají.

Pokud má někdo problémy se zrakem a přes metr vysokého cyklistu (dítě) nevidí, tak nemá za volantem co dělat. NAvíc takové dítě obvykle nejede samo ale ve skupině s dospělým.

0/0
23.7.2011 14:50

Jan.Emil.3

Re: Blazni na kolech

Na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla cyklisti jezdit nesmí. Na ostatních silnicích, taky silnicích 1. třídy cyklisti jezdit smí.

Děti mohou samostatně po dosažení věku 10 let. Řidič auta je nesmí přejet. Jsou plnoprávnými a legálními účastníky silničního provozu. Sankce za přejetí cyklisty jsou sice nízké, přesto mohou být bolavé pro řidiče, proto dávejte na cyklisty bacha ať některého cyklistu nepřejedete, mohlo by vás to nějaký rok v kriminále mrzet.

0/0
23.7.2011 14:58

jaryk72

Re: Blazni na kolech

Myslím, že to číst budeš J Předně bychom se měli zbavit bláznů za volatem, kteří si myslí, že má přednost autobus před osobním autem a auto před cyklistou, protože je silnější namísto toho, že člověk v autě si je roven člověku na kole. Tito češi s malým č nám to tu strašně kazí.

Dále si myslím, že by ČR neměla zákony vymýšlet, ale pouze překládat (třeba z němčiny). Je to rychlejší a víme, že to funguje… a navíc bychom nepotřebovali tu partu nahoře.

0/0
23.7.2011 15:11

Blackhawks

nejlepsi bude nekupovat auto...

ani kolo,nevychazet z bytu ci domu jeste by mi naparili pokutu pro nic zanic nebo by mne neco srazilo opileho za volantem nebo riditky....zanedloho budeme muset delat i stejne dlouhe kroky jak nekdo naridi jinak bude trest za prekroceni delky kroku a co nas jeste ceka kdo vi....

0/0
23.7.2011 14:40

debater

Buzerovat a vybírat

to si napište na dveře vy blbouni

0/0
23.7.2011 14:30

Kulhánková, dcera

Důležité:

Za žádných okolností neuznávejte přestupek zaplacením na místě. Vždy trvejte na projednání ve správním řízení. Za prvé je hodně diskutabilní, zda vývody MD mají oporu v zákoně a za druhé to aspoň otráví policajtům i úředníkům život.

Což je správné, pokud se rýpou v blbostech.

0/0
19.7.2011 8:30

jakson

To je jako zlý sen.

Vozík mám a tyč pořídím co nejdříve. Nehodlám se řídít neustálým diktátem naprosto dementních příkazů ze strany nekompetentních amatérských šoumenů. Myslel jsem, že po neuvěřitelné komedii se žárovnkami od EU už mě nic horšího potkat nemůže. Jenže může. Být policajtem, styděl bych se chtít někde na vesnici, kde končí ta jejich pozemní komunikace a začíná les, občas tam projede nějaký felicie nebo vétřieska, ty dva litry. Nejsem blázen, abych své děti ohrožoval jízdou po nějaké frekventované silnici, ale i kdybych byl, je to má věc a moje odpovědnost. Není to nic, než arogance ke služným lidem, kteří chtějí vést své děti k pohybu a slušně s nimi trávit čas. Otevřeně říkám, že tento zákon (nebo co to je) respektovat nebudu. Nevím, jestl se mám smát nebo plakat, když vidím Ptačinského obhajovat neobhajitelné.

Nevím jak ostatní, ale já když řídím auto a vidím praporek, automaticky zpomaluju a ještě zamávám. Škoda slov...

0/0
18.7.2011 20:06

macarát

Mohou dojet autem?

Ptačinský se mi chystá věnovat auto a starat se mi o něj, sehnat mi pro něj parkování? Nebo co tím myslí, že mám jezdit k cyklostezce autem?

0/0
18.7.2011 11:58

kosobecny

Re: Mohou dojet autem?

tihle lidé žijí totálně mimo realitu, oni za to nemůžou...

0/0
23.7.2011 14:29

libex

Důkaz, že zákaz dětských vozíků je blábol...

Dobrý den,

cituji Zákon 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů.Konkrétně § 48 Přeprava osob,odst. (5): "V jiném přípojném vozidle,než které je určeno pro přepravu osob,je přeprava osob,s výjimkou případů podle § 51,zakázána." Konec citace.Citovaný § 51 se týká ložného prostoru nákladního automobilu a ložného prostoru nákladního přívěsu traktoru... Dále cituji § 58 Jízda na jízdním kole,odst. (6): "Za jízdní kolo se smí připojit přívěsný vozík,který není širší než 800 mm,má na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníkového tvaru  místěné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojen s jízdním kolem pevným spojovacím zařízením.Zakrývá-li přívěsný vozík nebo jeho náklad za snížené viditelnosti zadní obrysové červené světlo jízdního kola,musí být přívěsný vozík opatřen vlevo na zádi červeným neoslňujícím světlem." Konec citace.Splňuje-li vozík výše uvedené parametry,MŮŽE být provozován na silnici! Který zákon tedy zakazuje přepravu dětí ve vozíku?????

0/0
17.7.2011 0:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.