Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NÁZOR: Žumpa bulvárního tisku přetekla a vše je náhle jinak

Dokud šlo o vloupávání se do schránek mobilních telefonů celebrit a politiků, příběh bulvárního News of the World a jeho kriminálních praktik byl záležitostí, která zajímala téměř výlučně jen mediální experty. Veřejnost se naštvala teprve ve chvíli, kdy vyšlo najevo, že novinářské hyeny se nezastavily ani v případě brutálně zavražděné školačky Milly. Tím, že si lidé z News of the World přehráli její vzkazy a vymazali je, odvedli pozornost policie špatným směrem a prodloužili agonii rodičů, kteří tak mylně věřili, že dívka je stále ještě živá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

PořízkovabastaII

jestli zařve svoboda slova

není na vině nikdo jinej než nenažraní žurnalisti. Novináři jsou podobný jako politici, úplně ze stejnýho těsta

0/0
12.7.2011 11:24

trinnn

Re: jestli zařve svoboda slova

to samy co nize, jenom placate...

muzete mi vysvetlit co ma spolecneho svoboda slova s odposlechem? jim nehrozi trest za to ze neco napsali/rekli - svoboda slova, ale za korupci a nezakone praktiky pri ziskavani informaci, dve naprosto odlisne veci

0/0
12.7.2011 11:31

PořízkovabastaII

Re: jestli zařve svoboda slova

Nejde o odposlech, nejde o úplatky, ale o to co všechno způsobila ta jejich senzacechtivost za jakoukoliv cenu. Vy nemáte pocit že to novináři už hodně dlouho přehánějí? Už opravdu dlouho jsem nečetl článek čistě informativního charakteru, pisálkové do toho neustále cpou vlastní(bohužel spíš redakční) názory. Stejně jako článek pod nímž nyní diskutujeme.

0/0
12.7.2011 12:17

slepice acs

Re: jestli zařve svoboda slova

Když každý novinář si myslí , že ten jeho :-Pčlánek musí vyjadřovat i jeho:-P názor!

0/0
12.7.2011 12:42

c.jirka

Chtěl vych vědět, kam řadit Dnes a Idnes

Mám pocit, že spíše k bulváru, soudě podle toho, co vždy vyběhne na první stránce. Opravdu omezené zpravodajství. Například dnes na idnes. Trhy po celé Evropě padají, vyjádření z EU začínají mluvit o řízeném bankrotu Řecka a nákaza začíná pohlcovat další země. Co na to idnes? Nic, nejen na první stránce, ale ani v rubrice ekonomika, či finance. To nemá idnes novináře? Nebo považuje dopad těchto událostí za nicotný oproti zprávě o financování pana Babáka?

+1/0
12.7.2011 11:21

slepice acs

The Sun,Bild

nejčtenější deníky na světě!Bulvár jak vyšitej:-PCo s tím?

0/0
12.7.2011 11:19

tuan3

Re: The Sun,Bild

....................nic.Protože kde je poptávka,tam je i nabídka.Bylo,je a bude.

0/0
12.7.2011 11:40

slepice acs

Re: The Sun,Bild

přitom ten Bild je příšernej.Neodolal jsem a na dovolený si ho koupil.Jeden titulní článek , samý reklamy a nahý baby.Zoufalství!

0/0
12.7.2011 12:10

svarak_z_krabicaku_reborned

Svoboda slova NEJSOU nezákonné odposlechy, milá autorko

Tak ten konec ("Svoboda slova v Anglii následkem tohoto skandálu zařve taky.") celý článek shodil přímo do toho kritizovaného bulváru. Protože tady nejde o nějaké náhubkové zákony. Tady jde o to, aby novináři respektovali soukromí a nekorumpovali policii a politiky. To nemá s obavou o svobodu slova nic společného.

0/0
12.7.2011 11:05

.;palič:

Re: Svoboda slova NEJSOU nezákonné odposlechy, milá autorko

Autorka má pravdu. Případ bude politiky zneužit k dalšímu utahování šroubů. Stejně jako vždycky.

0/0
12.7.2011 11:07

Mirek1944

Re: Svoboda slova NEJSOU nezákonné odposlechy, milá autorko

Naštěstí britské soudy jsou trochu něco jiného než naše, takže bych se nebál. Těch se bojí i britští politici i ta média, byť tam je trošku problém s efektivitou.

0/0
12.7.2011 11:11

trinnn

Re: Svoboda slova NEJSOU nezákonné odposlechy, milá autorko

muzete mi vysvetlit co ma spolecneho svoboda slova s odposlechem? jim nehrozi trest za to ze neco napsali/rekli - svoboda slova, ale za korupci a nezakone praktiky pri ziskavani informaci, dve naprosto odlisne veci

0/0
12.7.2011 11:31

Menno Coehoorn

Re: Svoboda slova NEJSOU nezákonné odposlechy, milá autorko

Ide oto,že politici to zneužijú na vydanie zákonov,ktoré slobodu slova obmedzia a budú chrániť hlavne ich. Proste zneužijú verejnú mienku nato aby ich novinári mohli menej kontrolovať.

0/0
12.7.2011 11:58

slepice acs

Re: Svoboda slova NEJSOU nezákonné odposlechy, milá autorko

R^svoboda slova má taky svojí hranici!

0/0
12.7.2011 11:09

Fotze

Snad si z toho idnes vezme ponauceni

Protože úroveň některých článků je na bodu mrazu a někteří autoři snad maj jen zakladky.

0/0
12.7.2011 11:02

.;palič:

To

tady to chodí jinak. Když jedna ne moc chytrá politička provaří, že jeden nejmenovaný křišťálový lupný deník se aktivně podílel na komplotu na vládní úrovni a píše na politickou objednávku, tak se prostě smazaly články a diskuse a rozdaly bany čtenářům.

+1/0
12.7.2011 10:56

kaksikymmenta

Nechápu...

...jak lidi můžou číst něco tak odporně zvráceného, jako je Blesk!, Aha a podobné hnoje. Ani bych se u toho nedokázal zasmát. Tohle je prostě k pláči, o jakých věcech se tam píše. A nejvíc mě dostávají některé stránky, které se hemží erotickými obrázky, několikrát jsem si ho dokonce spletl s pornočasopisem. Jenže tohle se vydává za seriózní deník, na který vidí i mládež. Okamžitě bych tam dal nálepku do 18 let zakázáno nebo ho zrušil úplně. Jediný bulvár, který uznávám, je ta široká ulice ve městě. ;-)

0/0
12.7.2011 10:55

sajlor

Obecne vzato, bulvar pise jen to, co lidi zajima...

Takzte je to jen takovy obraz spolecnosti...dle ktereho je videt, ze napr. u nas tupe hlavy ctou jen Blesk a sleduji cernou kroniku na TV Nova, ktera se oznacuje za hlavni zpravodajsky porad.

Minuly tyden jsem po dlouhe dobe sedel u Tv zprav na Nove a nestacil jsem se divit o cem tato stanice informuje sve divaky...pak se nemůze divit, ze jsme stale na urovni Balkanu...

0/0
12.7.2011 10:46

slepice acs

bulvár

bude nejčtenější vždy.Schválně se zeptejte , kolik lidí zajímá ekonomická situace Portugalska a koho zajímá I.Bartošová![>-]

0/0
12.7.2011 10:43

sajlor

Re: bulvár

R^R^R^ Bohuzel mas naprostou pravdu. Pak se lidi nestaci divit, co je stoji půjcky, uvery atd...

0/0
12.7.2011 10:52

..motýl bombardér

200

novinářů ztratilo džob. v žumpě. novinářů. určitě novinářů?

0/0
12.7.2011 10:33

Jannick

S Milly

to přehání - bulvár měl záznamy jejího mobilu od policie, která je už předtím prošetřila. Vyšetřování N.O.T.W. nekomplikoval, žádnou falešnou naději její rodině nedával. Ale obtěžoval je, to jo, stejně jako spousta dalšího bulváru.

0/0
12.7.2011 10:19

King Dodatek

Re: S Milly

No pokud vím tak se někde psalo, že ten soukromý detektiv některé vzkazy i vymazal, aby bylo místo na nové. Kvůli tomu si pak policie i rodina mysleli, že by dívka ještě mohla být naživu, když možná manipuluje s telefonem...

0/0
12.7.2011 10:42

Jannick

Re: S Milly

Tam byla hlavně vidět neschopnost Surrey Police - ve srovnání s Aničkou, kdy Otakar po pár dnech seděl na policii, jim trvalo dva roky a další dvě vraždy, než vůbec získali první stopu na jejího vraha, kterej navíc tehdy bydlel pár kroků od místa únosu.. Otřes

0/0
12.7.2011 10:51

tomtop

media ? Bezhlavé kopírování

příklad: v zahraničním tisku vyšla nesmyslná zpráva o čemsi co měl vytikán oficiálně prohlásit. Převzala to většina českých medií, ačkoliv to byl zcela jednoznačně nesmysl (já si to bez znalosti pozadí vygoogloval do 5ti minut sám, stačil selský rozum). Později tyto články nikdo nerušil ani neopravil, ačkoliv to oficiálně jak vatikán, tak český arcibiskup uvedl na pravou míru. To není žurnalistika, ale překladatelství a nic jiného bez použití hlavy, jde jen o to prodat a ještě jen to, co by nepřineslo listu náhodou nějaké problémy ... asi i autocenzura funguje tolik let po pádu komunistů.

+1/0
12.7.2011 10:17

petrph

skutečně jsme pouze v prvním dějství

Nakonec, jak je napsáno,stát ani onen proskribovaný tisk nezakázal, majitel sám se rozhodl, po velké ostudě a státním vyšetřování, ho zavřít sám.Což je poměrně rozumné.Nic mu samozřejmě nebrání obratem ruky začíst vydávat jiná média podobného ražení,klidně se stejnou redakcí a stejnými takzvanými žurnalisty...Nebo skutečně opustil zastaralá papírová média a vrhnout bulvár na internet...

takže uvidíme jak bude pokračovat další dějství, zda se i Velká Británie postaví proti bulváru jako celku, nebo tenhle případ brzy vyšumí...

"Signál zanikl jak slzy příliš vřelé, vystřídal je ryčný pozdrav hlasatele

je to hydra, jež má stovky různých hlav,.očekáváš s hrůzou přehled denních zpráv...

(Vítězslav Nezval, Signál času, )

0/0
12.7.2011 10:11

joyFX

Re: skutečně jsme pouze v prvním dějství

za toho Nezvala díky :-) Básně noci jsou úžasné. a ten verš vážně jako včera napsaný

největší průšvih je ten, že "lidi to chtějí" , a jak je vidět, není to nic nového. kdo to v nich probudil? :-/

0/0
12.7.2011 10:30

Menno Coehoorn

Re: skutečně jsme pouze v prvním dějství

Choďte niekedy niekam na dedinu a skuste počúvať o čom sa mieste klebetnice bavia. Bulvárne noviny je to isté len vo velkom.

0/0
12.7.2011 11:50

johnymistr

myslím si

že aj někteří zdejší redaktoři jsou trochu umazaní...

0/0
12.7.2011 10:10

pikofranta

Re: zloděj křičí chyťte zloděje...

? ty máš informace, že iDnes odposlouchává známím lidem telefony? nebo jenom dneska hodně piješ?

0/0
12.7.2011 10:04

mpes3

Re: zloděj křičí chyťte zloděje...

myslím, že iDnes na sebe už mockrát práskla, že sleduje e-mailovou korespondenci, např. politiků za VV.

0/0
12.7.2011 10:11

johnymistr

Re: zloděj křičí chyťte zloděje...

ptáte se mé osoby?

0/0
12.7.2011 10:12

naxalite

humphrey appleby

Sir. Humphrey Appleby: Tisk se podbizi predsudkum ctenaru.

Tenhle genialni serial snad neprestane byt aktualni nikdy:)

+1/0
12.7.2011 9:52

Villy

Re: humphrey appleby

Souhlas. A měl by být povinný pro všechny politiky, aby se v něm viděli jako v zrcadle a svým způsobem i pro voliče, aby viděli, jak to v politice chodí a že svými hlasy jen velmi málo zmůžou. Ten seriál je skvost a stal se kultovní záležitostí pro mnoho generací!!!

0/0
12.7.2011 10:18

plukovnikoneill

NO,

kdyby se to neprodáválo - tudít, kdyby nebylo tolik lidí,co to kupuje a čte, tak by se tolik bulváru ani netisklo - halt, nadávát můžem jak chcem,ale dokud se to prodá, tak halt to na stánkách bude. Já to nekupuji a ani mi to nechybí. Protože abych se dočetl,že si nějaká hvězda utřela zadek toaleťákem, nebo,že si ráno vyčistila zuby,mi stačí idnes ;-D[>-]

+1/0
12.7.2011 9:45

kali gandaki

Anastázie

Kudrnová byla dobrá novinářka. Kde je jí konec? Hm a jinak - Miloš Zeman měl pravdu.

+2/0
12.7.2011 9:35

Jannick

Re: Anastázie

Jo, to byla. Pod jejím velením se dal číst i Cosmopolitan. Ale jak už to bývá u ženských - přednější je mateřství a manžel, se kterým je v Londýně a jen občas vytvoří nějakej článek/komentář o Británii.

0/0
12.7.2011 9:56

Hanyz01Reloaded

mimochodem - za korupci až doživotí

- Velká Británie se mi začíná líbit.

+3/0
12.7.2011 9:18

sombreri

Re: mimochodem - za korupci až doživotí

R^..Par manyru bysme od nich pochytit mohli, ze? Ikdyz je mi jasne, ze je to utopie...

0/0
12.7.2011 9:21

mrazik007

jeden pripad za vsechny

Vzpomel jsem si ted na pripad zamestnance ruzynskeho letiste, kteri si stezoval na svou kolegyni, ktera mu branila ve vykonavani jeho milovane prace na letisti. Hned se toho chytla Nova a udelali z nej chudacka, ktereho kolegyne v praci nenavidi a hazi mu klacky pod nohy. Bohuzel realita byla takova, ze tenhle chudacek byl v jakekoli praci na letisti silne neschopny a jeste uhanel a obtezoval tu kolegyni, ktera nesdilela jeho city a tak ji za par tydnu umlatil k smrti. A co novinari ? Nic, zadna omluva, proste nic.

+5/0
12.7.2011 8:59

mrazik007

pozde plakati

Plakat nad tim, ze novinarina bude tezsi a svoboda slova dostane na zadek je ponekud mimo. Muzou si za to novinari samotni, kteri se chovaji jako ....... (doplnte sami to pro vas nejvhodnejsi slovo). Co jsem mel moznost se bavit s lidmi, kteri prijdou s novinari do styku, tak vsichni jen velice tezko hledaji vlidna slova.

0/0
12.7.2011 8:55

sombreri

Prej svoboda slova...

ANO, ale jen za predpokladu, ze novinari jsou nestranni, objektivni a nehoni se za senzacema, ktere jiim nazenou spoustu ctenaru.. Protoze je to jednodusi nez solidni zpravodajstvi, ktere me ty ctenare doda taky, ale jen pokud ho delam dobre.

To co se deje v Anglii, tak nepochybuji, ze se deje i u nas. Jenze u nas je to ,,komari snezte si me,, a s nikym to asi nehne. Je mi to lito, zurnalisti nemaji soudnost, ktera je potreba k rozumnemu souziti. A ve chvili, kdy to vyjde napovrch, tak je naprosto jasne, ze budou priskrceni vsemoznymi zakony, prece si vladnouci vrstva nenecha ujit prilezitost zkrotit ,,rebely,, kdyz ma v teto otazce a v tuto chvili drtivou podporu volicu.

0/0
12.7.2011 8:52

Hanyz01Reloaded

Re: Prej svoboda slova...

Máte pravdu, novináři u nás ve valné většině postrádají sebereflexi a odvahu. Což je samozřejmě dáno i chováním vlastníků novin/médií obecně a dneska už i chováním většiny lidí, kteří média sledují. Otázka je, co bylo dřív - zbabělý hloupý novinář, nebo lůza, která chce číst jen bulvár s obrázky?

0/0
12.7.2011 9:18

sombreri

Re: Prej svoboda slova...

To je pravda otazka... Ovsem oboji je stejne ubohe, bohuzel. Novinari maji v rukou obrovskou moc a myslim, ze vetsina z nich si to ani neuvedomuje, nebo se podle toho alespon nechova..

0/0
12.7.2011 9:24

tyraelid

Jaky je rozdil mezi idnes a NOW? Zadny!!!

NOW sam provadi odposlechy nebo nato najima soukrome detektivy, kdezto idnes kupuje odposlechy, maily a cele spisy rovnou od policie. Nevidim v tom zadny rozdil.

0/0
12.7.2011 8:36

Dunja

Re: Jaky je rozdil mezi idnes a NOW? Zadny!!!

Bohužel se nám ta nej... idnes propadla hluboko.

Přesto je rozdíl mezi námi a VB, tam kromě bulváru existuje i profesionální zpravodajství a tak čtenář si může vybrat.

 U nás si nelze vybrat, pokud nesáhnet po odborných akademických titulech.;-)

0/0
12.7.2011 9:05

garii v24.0 (memorable edition)

Re: Stázičko

Mám rád bulvár, který se tváří jako nejdůvěryhodnější deník českého internetu.

0/0
12.7.2011 11:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.