Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cukrovkou trpí už osm set tisíc Čechů, přibývá lidí odkázaných na léky

Nemocných cukrovkou opět přibylo, loni se jich v České republice léčilo přes 806 tisíc, což je o 23 tisíc více než v roce 2009. Na cukrovku zemřely téměř dva tisíce lidí. Navíc přibývá těch, kterým v boji s nemocí už nepomáhá cvičení a dieta, ale pouze léky a inzulín.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Biiga1

není cukrovkář jako cukrovkář

Ráda bych autory článku upozornila, že tak, jak je článek napsaný nahrává posměškům okolí na cukrovkáře prvního typu, kteří za svou nemoc nemohou a nemohli ani nijak ovlivnit její propuknutí a naopak mezi nimi je spousta lidí, kteří celý život aktivně sportovali a jsou hubení jak lunt.... Článek je psaný spíše o diabeticích druhého typu, kterých je nejvíce a za jejich nemoc opravdu může špatný životní styl a obezita.... jsem DM 1 a po přečtení tohoto článku už vidím, jak si mě moji příbuzní dobírají, že jim kecám o nějakém selhání slinivky, ale že jsem měla míň jíst sladký jako malá..... Takže prosím neházejte vše do jednoho pytle.....

0/0
8.7.2011 8:32

Beefeeter

Re: není cukrovkář jako cukrovkář

Dobrý den.

Myslím si, že v článku jsou tyto dvě choroby jsou v článku poměrně dobře rozlišeny. Problém který zmiňujete, je asi dán tím, že velká spousta lidí si přečte jen tučně uvedené pasáže (což je často pouze nadpis).

S pozdravem "Cukrovce 3x fuj!" Vám přeji hezký den :-)

0/0
8.7.2011 11:41

Lotras , Rudý český čert

Jak vidím tak ti cukrovkáři

už kapitalismus v Čechách nevytrhnou. Bude nutno je odepsat jako kolatrální ztráty.

0/0
7.7.2011 20:49

Beefeeter

Re: Jak vidím tak ti cukrovkáři

No ovšem vocaď pocaď pane Čert. Zase z toho nedělejte hysterickou bitvu :D

0/0
7.7.2011 21:21

volynek

stat na to kasle

lidi zerou totalni hnusy, pijdou kokakolady vseho druhu, preziraji/prepijeji se jak prasata a stat jim nedokaze vysvetlit jak narocne je dat jejich organismus do poradku a kolik to stoji. A taky je trosku vystrasit nejakymi zvysenymi platbami, pokud jde napr. BMI cislo do silenych hodnot, pokud ma cerne plice od koureni ci tvrde jatra od chlastu.

Ja se projdu po ulici a uspesne diagnostikuji urcite takovych 50% hlupcu vyse popsanych a to nejsem lekar, tak mi nerikejte,ze lekari nepoznaji drtivou vetsinu lidi, co si za zdravotni potize muzou sami. Povidacky o tom,ze tech 140kg mam zdedenych a jim jen salatky snad oblbnou jen samotneho hrisnika, ktery si dela pro svoje obzerstvi alibi sam pred sebou.

Ja platim zdravotni pojisteni jako prase a nebyl jsem 12 let u lekare (zubaka nepocitam). Taky se ale snazim at me nic zbytecne neboli.

Jsem znechucen a zitra hned najdu kdo je vlastne muj prakticky lekar a objednam se na VZP hrazenou preventivni kontrolu at z toho pojisteni uzeru taky......

+1/0
7.7.2011 19:28

Beefeeter

Re: stat na to kasle

Jo. S tím můžu souhlasit. Ačkoliv jsem cukrovkář (DM1) tak si myslím, že velmi velká část nemocí je způsobená právě tím nezdravým životním stylem. Co by se ušetřilo, kdyby si na sebe lidi začali dávat víc bacha... Ale takovej bůček... :D

0/0
7.7.2011 21:24

Vedoucí kolotočář

Co zpusobuje vznik cukrovky!

1) Umela sladidla! - Vyhybejte se jim jako cert krizi. Vyvolavaji v inzulinovych bunkach degenraci receptoru cukru. Americka armada zakazala umela sladidla jiz v roce 1997, verejnost vsak dale konzumuje aspartamove dobroty jako o zivot.  2) Opalovaci kremy - Ovlivnuji tvorbu keratinu a rozkladaji podkozni tuk na tezke radikaly, ktery nici inzulinove bunky v tele. Je dokazana prima umera diabetu mezi vnitrozemim USA a pobrezimi. 3) Nizka konzumace sladkovodnich ryb - V Nemecku vzrostl pocet diabetiku od poloviny 50. let o vice jak 2,000 procent. Souvislost je s konzumaci ryb, protoze prave v polovine 50. let minuleho stoleti Nemecko (NSR tehdy) zakazalo vylov ricnich ryb a vetsina nemeckych rodin presedlala na tehdy popularni konzervy s veprovym masem. 4) Chlorinace vody - Chlor likviduje inzlulinove bunky v tele nejrychlejsim tempem ze vsech radikalu v tele. Kouhoutkova voda je tak nejvetsi zabijak a skvela predispozice pro vznik diabetu! Chlorinovat se zacalo nejvice po 2. sv. valce.

0/0
7.7.2011 17:36

Beefeeter

Re: Co zpusobuje vznik cukrovky!

Pane Vedoucí,

souhlasím s Vámi jen v tom, že aspartam (a podobná umělá SLADIDLA - ne cukry) není zdravý, tak jako vše, čeho je příliš. Ale ty souvislosti s cukrovkou, které tu uvádíte považuji za, z velké části, smyšlenost, kdy prvotní nápad následuje "dokazování" jeho správnosti (tedy něco jako "přání otcem myšlenky").

Jelikož právě ve svých příspěvcích vůbec neberete v potaz onen velmi důležitý rozdíl mezi Diabetes 1. typu a 2. typu, myslím si, že o problematice příliš nevíte a domníváte se, že to stačí.

Jen podotýkám, do další očekávané diskuze, že voda z kohoutku se u nás už nechloruje.

U aspartamu bych se však spíše bál o negativní vliv na játra, než na slinivku. A prosím, když si přečtete sožení kdekterého výrobku, tak asi 75% je slazeno cukrem (většinou tedy řepným), sladidly umělými pouze výrobky nejlevnější, případně "dia" či "light". Není však žádný problém najít ty bez umělých sladidel...

0/0
7.7.2011 18:48

Retarda

Optimální dieta

Cukravka 2. typu se dá v pohodě léčit: www.optimalnidieta.cz. Základem je nízkosacharidová strava a relativně hodně tuku, ovšem při nízkých sacharidech, tělo dokáže přepnout metabolismus na ketony a pak funguje trochu jinak :) 

Bohužel cukrovka je civilizační choroba, za kterou může naše obrovská spotřeba cukrů s vysokým glykemickým indexem: limonády, sladkosti, bílé pečivo, "light" výrobky, kde ne nutno absenci tuku vynahradit větším množstvím cukru, atd.

+1/0
7.7.2011 17:33

Vedoucí kolotočář

Re: Optimální dieta

Opavil bych Vas: ...za kterou může naše obrovská spotřeba UMELYCH cukrů....  Existuje na to i dukaz, na Kube, kde je nejvyssi rocni pridel prirodniho trtinoveho cukru v potrave na cloveka za rok (temer 200 kg na hlavu), je diabetes ojedinelym onemocnenim, jednim z nejnizsich na svete. Zato na Floride, mezi kubanskymi uprchliky, je diabetes nejrozsirenejsi nemoci. Konzumace potravy je ale zachovana (sladka jidla) u obou skupin - rozdil je pouze v typu cukru. V USA jsou veskere potraviny totiz slazeny aspartamem, kvuli chemicke stabilite pri prumyslovem zpracovani (nepodleha teplotnim zmenam a ztrate konzistence narozdil od prirodniho cukru).

0/0
7.7.2011 17:43

cenzůra mě nedostane

diabetes

To bude i tim šuntem z hyper super markrtu, co nám tady naši kámoši ze západu cpou, jako podřadné rase v minimální kvalitě.

0/0
7.7.2011 17:02

Modrý Zločas nečasný

Kdopak nám tu rozšířil tuto nemoc

aby zničili úspěchy našeho českého kapitalismu . To museli být islámští ručnikáři ....8-o

0/0
7.7.2011 16:43

brekebrekeke

myslim, ze pseudoreforma to mnoha lidem vyresi

:-(((

0/0
7.7.2011 16:26

uplnej_debil

Absolutně luxusní kniha

Víc než doporučuji. Např. původně otravná bojová látka a nyní "bezpečné" sladidlo aspartam... X fakt síla.

0/0
7.7.2011 16:08

uplnej_debil

Re: Absolutně luxusní kniha

ještě link :-)

http://toxicology.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=420

0/0
7.7.2011 16:09

Vedoucí kolotočář

Re: Absolutně luxusní kniha

Co se tyce aspartamu, bylo toho jiz napsano tolik, ze uz melo byt jeho pouzivani v potravinarskem prumyslu davno zakazano. Jenze, neexistuje za nej nahrada. Bezny trtinovy cukr ci mnohem drazsi cukr z cukrove repy je pro prumyslovou vyrobu potravin nevhodny. Krystalizuje, karamelizuje, meni chemicke slozeni jinych latek, vaze vlhkost. Aspartam je dnes univerzalni zaklinadlo vsech vyrobcu potravin, protoze zkratka prumyslova vyroba bez nej by se radikalne prodrazila. Ze je to ale jed, to vi bohuzel jen malo lidi, a ti kteri to vedi, s tim nehodlaji nic delat, protoze od priznani pruseru k vymahani skod od lidi nemocnych diabetem by byl jen krucek.

0/0
7.7.2011 18:15

Antonín, topič

Re: Absolutně luxusní kniha

Ale aspartam není všude, normálním cukrem slazený vodovky se stále prodávají. Jen jsou dražší.

A co stévie? Ta chuť... a prý maskuje příznaky DM, tak je oficiálně zakázaná i pro diabetiky.

0/0
8.7.2011 10:17

DemiDžonek druhák, Bartowyj šašo

Tak z těchto diabetik ů se duchodu v 67 letech

tak 20 procent nedožije

0/0
7.7.2011 15:57

Antonín, topič

Re: Tak z těchto diabetik ů se duchodu v 67 letech

Nechci malovat čerta na zeď, ale to je cílem posunutí věkové hranice odchodu do důchodu, totiž aby bylo méně důchodců a aby důchod pobírali kratší dobu.

0/0
7.7.2011 16:00

babacek

Žert:

Jde muž k lékaři a nese demižón. Potká ho soused a ptá se: Kam co neseš ? Moč, doktor říkal ať přijdu za měsíc a přinesu moč.

Po nějaké době jde nazpět a opět potká souseda. Ten se : Proč si to tam nenechal? Našli mě tam cukr tak to tam přece nenechám. :-)

0/0
7.7.2011 15:50

Alfa samec

Léčba cukrovky

by měla být kompletně celá pouze v NADSTANDARDU.

0/0
7.7.2011 15:48

AnalProbe

Re: Léčba cukrovky

a to jako proč?8-o8-o

0/0
7.7.2011 15:48

socan.cz

Re: Léčba cukrovky

podívej se na jeho nick a je to jasný8-o

0/0
7.7.2011 15:51

Alfa samec

Re: Léčba cukrovky

"Cukrovka zcela jistě narůstá vinou sedavého způsobu života s kombinací nadměrného přísunu kalorií a nedostatku pohybu"....kdo se chce přežírat, musí cálovat.

0/0
7.7.2011 15:52

AnalProbe

Re: Léčba cukrovky

Přečti si libovolný článek o všech možných typech diabetu, evidentně vůbec netušíš, která bije. Reformu zdravotnictví nemůže dělat popelář!

+1/0
7.7.2011 15:59

gentlastwo

No, popelář ne, ale na rentggenu cukrovku

nepoznáš..

0/0
7.7.2011 16:27

Beefeeter

Re: Léčba cukrovky

Promiňte mi tu hrubost, ale vzhledem k tomu, že článek "o cukrovce" byl tentokrát napsán fakticky správně, ale vy jste si jej nepřečetl, působí Vaše poznámky značně neinteligentně a čuňácky. Právě kvůli těm dvěma typům cukrovky, které jsou v článku popsány. 1. typu - vrozené dispozice, řada spouštěčů, ale většinou ne obezita, či nezdravý životní styl. Narozdíl od druhého typu, který je "stařecký" a/nebo "obézní". Předpokládám, že tento byste chtěl do nadstandartu, ale nepřečetl jste si všechno a tak jste šmahem smetl i těch 17% cukrovkářů, kteří jsou v tom relativně nevinně.

0/0
7.7.2011 16:43

louskacek

Re: Léčba cukrovky

např. diabetici 1typu si za svou nemoc nemůžou a bohužel s ní musejí žít celý život:-(

0/0
7.7.2011 15:52

bart.as

Re: Léčba cukrovky

to záleží na typu ... pokud jde mo typ způsobený nezdravým životním stylem, pak souhlas

0/0
7.7.2011 15:51

babacek

Re: Léčba cukrovky

RvRv

0/0
7.7.2011 15:51

Antikodex

Re: Léčba cukrovky

Já dostal diabetes 1. typu před 9 lety, před tím jsem byl naprosto zdráv bez nejmenších problémů a komplikací, nekuřák se zdravou životosprávou.

Tím chci říct, aby sis ten nadstandard nemusel možná platit i ty....:-/

+2/0
7.7.2011 15:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.