Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát není pojišťovna, odmítl Klaus vyšší důchody pro bohaté

Prezident Václav Klaus odmítl podepsat takzvanou "malou důchodovou reformu" zajišťující vyšší důchody lidem s vyššími příjmy. O svém názoru na reformu, jímž se opět dostává do názorového střetu s vládou a Ústavním soudem, napsal článek pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gunter von Bahnhof

nespravedlivé důchody

podívejte se, stejně budeme mít všichni hov.. a jestli budeme mít 2 ho... tak už je to jedno.

Mě vadí to, že teď platím jak debil na současné důchodce a nemaka a sám pak od státu dostanu právě to hnědý a smradlavý

0/0
12.7.2011 16:17

trevelino

a jinak

pane prezidenta , jsem pro připlácet lidem , kteří nemphou pracovat z nějakých objektivních příčin na postech , kde by vydělávali více peněz , ale nechci být v prácei od nevidim do nevidim a paltit na Cigány , kteří nikdy práci neviděli. To by jste si měl v tý vaší hlavičce taky srovnat, než vyhlašujete tyhle populistický kydy.

0/0
12.7.2011 15:55

trevelino

souhlasím

s Klausem ale jen za podmínky , že ten bohatej bude platit za důchod stejně jako ten chudší a ten přebytek si tedy bude posílat do pojišťovny. Jinak je to pane prezidente jen další vychcanost !

0/0
12.7.2011 15:52

Streit

Jenže stát se tak chová

http://streit.blog.idnes.cz/c/200390/Stat-je-bohuzel-nejvetsi-pojistovna-Nefungujici.html

0/0
12.7.2011 14:42

maryfox

Zodpovědný člověk, podleKlause

si před důchodem řádně nakrade , když ho chytí a odsoudí, Klaus ho ( prý "kvůli věku ") osvobodí. A i přidělenou pokutu zruší. Má to malý háček, musíte být jeho veřejný obdivovatel. Tato země je bezprávní stát !!!!!!

0/0
12.7.2011 11:41

666999666

Re: Zodpovědný člověk, podleKlause

R^;-D

0/0
12.7.2011 12:38

666999666

No tím že něco nepodepsal, neznamená že to nebude platit,

musel by to vetovat. Je to jen plácání do vody ;-D;-D;-D

0/0
12.7.2011 10:05

kali gandaki

Takže je jedno, kolik kdo do systému

nasype a sociální pojištění (slyšíte to slovo? pojištění!!!) je prostě DAŇ,  kterou někdo spolkne, a už se vás nikdo nezeptá, KOLIK jste tam narvali, aha, ono je to prý POVINNÉ a úplně JEDNO, máme přece rovnost ;-€

0/0
11.7.2011 21:31

cernahora

duchody

Souhlas s Klausem,alej abych bohatym lidem nepriznaval duchody vubec,pac si v minulosti nakradli jiíz dost;-O

0/0
11.7.2011 9:31

Joe_Black

Klausova největší zrada - utajované levičáctví

Tak se nám pěkně vybarvil - stal se nám z něj levičák. Pokud někdo odmítá tržní principy v důchodovém systému - tedy víc platím - víc dostanu, pak je jednoznačně levičák. A klaus se nám tu pokouší o další socialistický experiment. A jak ej vidět tak se zase našla spousta pitomců co hned kývou hlavou.

+1/0
10.7.2011 22:20

RayPall

...

S panem Klausem souhlasím, ten kdo nemyslel na zadní kolečka a neukládal na stáří, ať potom nenatahuje ruku a nekřičí "Státe dej, chci víc!". A toho, že já půjdu do důchodu v sedmdesáti, se nebojím, navíc když je to krajně nejisté při naší politické stabilitě, vsadím se, že než ta doba nastane, nějaký populista to zase zruší. Ale to je jen moje domněnka, neumím věštit budoucnost stejně jako to neumí nikdo z nás.

0/0
9.7.2011 21:00

ippokorny

Re: ...

Je rozdíl, když někdo platil měsíčně na důchod to pojištění 30 tisíc a někdo nic. Co obrat i cizince, co u nás žijí, mají také větší důchody, mají snad jiné žaludky? (jak říkali komunisté). P.P:

0/0
11.7.2011 23:36

bijec5

Jen by me zajimala reakce

mistnich pravicaku - jejich ideovy guru, ktery je v podstate otcem ceske pravice poslednich 20 let,  ma takovy ciste levicacky nazor - shock8-o

Ted jeste, aby pan prezident navrhl navrat k progresivnimu zdaneni a zacnu mu fandit;-DR^

0/0
9.7.2011 18:30

felson

Re: Jen by me zajimala reakce

Názor, že má stát méně přerozdělovat a, kdo může, ať se na stáří zabezpečí sám, není levičácký.

0/0
10.7.2011 3:14

Joe_Black

Re: Jen by me zajimala reakce

jsem pravičák a máte pravdu - toto je jednoznačně levičáský postoj. Ono je to jinak - Klaus v poslední době rozhodně pravicovou politiku nedělá a je vůbec otázka zda někdy dělal. Stal se z něj levičák - buď se zbláznil, nebo v sobe to levičáctví měl odjakživa (KSČM mu nevadila, pravicové reformy nedělal, privatizovat banky musela ČSSD).

0/0
10.7.2011 23:02

HonzaH

Odvedení pozornosti

Proč se bavíme o tom, zda důchodové pojištění je pojištění nebo jen rovná daň? Je to opět jen mistrné odvedení pozornosti od toho, že důchod chce dnešní politická garnitura lidem úplně odepřít. Rozdím mezi rovným důchodem a důchodem vypočteným z pojistného je podle mě docela malicherný, když se má jít do důchodu až po smrti nebo ještě déle.

0/0
8.7.2011 14:00

denny6002

Klaus má opět pravdu.

ty platby jsou stejné,podobně jako u ZP a daně z příjmu fyz. osob.Každý platí stejné procento,vyjma zastropování a od státu dostává za obě tyto daně stejnou službu bez ohledu na výši těchto plateb.Proč by tomu mělo být u soc. pojištění(daně) jinak. Prostě od státu základní platbu-důchod a to navíc si může každý zajistit komerčně,či skrýší pod matrací!

0/0
8.7.2011 13:31

Antonín, topič

Stát není pojišťovna.

Není. Pojišťovna vybírá pojistné podle očekávaného plnění. Stát vybírá daně podle příjmů a plní jen sem tam něco.

0/0
8.7.2011 13:26

Antonín, topič

Poznámka

k těm úvahám, je-li důležitější manažer nebo popelář.

Obecně jsou manažeři důležtější, protože dobrých manažerů je málo a proto je také firmy lákají na vyšší mzdy. Manažerem se také obvykle člověk stane po létech studia, zatímco popelář spokojeně vydělává. A stejně jako špičkový fotbalista bere víc, než strejda ze třetí ligy, tak taky manažer bere víc, než popelář. Plukovník taky bere víc, než vojín.

0/0
8.7.2011 9:56

Antonín, topič

Re: Poznámka

A pokud si myslíte, že k více kvalifikované práci není potřeba i finanční motivace, tak se podívejte, kam to ve vědě a výzkumu dotáhl za 40 let socblok a kam "imperialistická cizina."

0/0
8.7.2011 10:00

Petr M. Koubek

Klaus velmi mile překvapil!

Ano,novela je bohužel další z řady paskvilů ze Strakovky... Člověk, který má příjmy na určité úrovni, přeci nepotřebuje státní almužnu, ale sebe a rodinu obstará i v době, kdy již nebude ekonomicky aktivní! Navíc výše příspěvku do kapitoly ČSSZ je přeci solidární daní za to, že společnost bude držet pohromadě, že nebudou hladové bouře seniorů, že nenastane politický chaos tím, že davy frustrovaných starších lidí zahodí rozum a vzpomínky a budou hledat záchranu u nesystémových stran...

Smutný je vlastně hlavně impulz toho soudce, který si na výši státem vyměřené penze stěžoval u ÚS, který si nenaspořil, nezajistil se a "divil" se, že solidární penzi dostane ve výši20 % své mzdy.

Už v 9. třídě ZŠ se říká žákům, že právo je mapa a podle ní se člověk v životě orientuje. Nevím, co ten soudce dělal, ale zákony, které se ho bezprostředně týkají, neznal?? Tak jak mohl asi soudit!

Hezký den! P. K.

+2/0
7.7.2011 23:50

venoch

Re: Klaus velmi mile překvapil!

Pane Vase filosofie funguje, pokud ve spolecnosti neexistuji lide, kteri se snazi system zneuzit. Bohuzel 40 let komunistickeho experimentu by vas mohlo poucit, ze tomu tak neni. Dam Vam jednoduchy priklad. Budete zivit 2 sve deti, a budete mit prijmy napriklad 200 tisic mesicne. A jina rodina bude mit take svych 5 deti ale bude nezamestnana a klidne i neprizpusobiva. Budete platit socialni a zdravotni a jednoho dne po mnoha letech zjistite, ze uz prijmy nemate a jedno z Vasich deti je tezce nemocne a bez nakladne oprerace vam zemre. Tu operaci pojistovna nezaplati. Pripada Vam to spravedlive, ze clovek, ktery svymi danemi platil zdravi vsech ostatnich nema moznost zachranit vlastni dite? Ze je to extrem? Tak ja vam rikam, ze neni, protoze stejne je to se vsim, zdravim, vzdelanim a nakonec i s penzi. Proc ma clovek, ktery se cely zivot snazi plati dane a nikoho neokrada mit stejne vyhody pred statem, jako fetak, zlodej, neprizpusobivy, to si vazne myslite, ze jsme si tak rovni?

0/0
8.7.2011 1:37

bijec5

Re: Klaus velmi mile překvapil!

Vyborne jste to napsal pane Koubek.

Bohati by melit platit na danich vice, protoze oni maji v pripade nestability a selhani systemu nejvic co ztratit. Proto oni musi byt hlavni tahouni finacovani chodu statu, ktery jim stabilni a fungujici pravni a ekonomicky system zarucuje. V pripade nastupu extremni levice oni prijdou o majetek, nikoliv stredni a nizsi vrstva. Proto kazdy rozumny bohac-pravicak ve vyspelem zapadnim svete akceptuje progresivni miru zdaneni. Je to pro ne porad vyhodne. Naopak kdyz zacnou socialni nepokoje, prestane fungovat policie a soudy a lid vezme spravedlnost do svych rukou, bohati pravdepodobne ztrati vse ( pokud zavcas neprevedou sva aktiva do zahranici a neutecou :-))

A k tomu dotycnemu soudci - to je zrejme nezodpovedny hlupak, kdyz si nedokazal ze soudcovskeho platu nasetrit na slusny duchod a kdyz zjistil, jakou almuznu dostane od statu, tak se zacal vztekat

0/0
9.7.2011 18:08

mkraty

Po dlouhé době s panem prezidentem nesouhlasím

Když za svůj aktivní život zaplatím státu víc na důchodovém pojištění víc než ostatní, je celkem logické dostat vyšší důchod než ti ostatní....i když nevím, jestli se těch  69 let a 4 měsíců vůbec dožiji :)

0/0
7.7.2011 23:40

venoch

Re: Po dlouhé době s panem prezidentem nesouhlasím

Tak to jsme uz dva

0/0
8.7.2011 12:10

denny6002

Re: Po dlouhé době s panem prezidentem nesouhlasím

na ZP zaplatíš také víc a dostaneš kvalitnější zdrav. péči? Na dani z příjmu také zaplatíš víc a dostaneš od státu lepší službu? Při vyšším příjmu zaplatíš i více na  DPH a spotřební dani a od státu dostaneš tu samou péči,jako ten z opačného příjmového pólu. Proč by měl být důchod vyjímkou?

0/0
8.7.2011 14:39

WXYQ

Pravda o důchodech

Pravda o důchodech

http://www.youtube.com/watch?v=YITLnNjCaB4

Důchodová reforma - erotický sen každého finančníka ;-D

0/0
7.7.2011 22:56

Joe_Black

konečně vše jasné, KLAUS je levičák

tak teď se vše jen potvrdilo - Klaus je ve skutečnosti levičák. Bylo mi dlouho divné proč ODS ve skutečnosti pravicovou politiku nedělala - s Klausem to prostě nešlo a ODS skutečnou pravicovou politiku dělat nebude, pokud si tam Klaus udrží vliv.

0/0
7.7.2011 22:54

Turista

OK

V tom případě zaveďme všem stejné důchody definované pouze násobkem životného minima. A stejné platby.

0/0
7.7.2011 19:24

venoch

Re: OK

souhlas

0/0
8.7.2011 12:11

FrantaKibyc

Pokud soudruh profesor

považuje důchodový systém za veřejný statek, asi by měl vráti titul, a nejlépe oba (profesora i prezidenta).

0/0
7.7.2011 18:58

golem3

podle toho grafu

je tedy asi většina nemakačenků a socek

0/0
7.7.2011 18:53

Joe_Black

Re: podle toho grafu

ano. A pak ještě početná skupina pseudopodnikatelů, nebo taky bolševických podnikatelů. To jsou podnikatelé založením komouši, kteří nechtějí žádnou konkurenci a volný trh a podobně, ale vyhovuje jim korupční prostředí k jejich rádobypodnikání.

0/0
7.7.2011 22:56

Sidonie_11

Spíš souhlasím

Dokud jsou stanovené určité stropy na odvodu na sociální pojištění, musí být stanovené i odpovídající stropy pro výplatu důchodů, jinak by byl v systému neustále nedostatek peněz a muselo by se to "látat" ze státního rozpočtu, jako teď. Kdo má vysoké příjmy, ať si platí penzijní připojištění, protože prostředky na to má.

+1/0
7.7.2011 17:24

Marpes

Důchody

jsou tu jako projev solidarity, součást sociálního systému, mají být pro všechny stejné. Kdo chce víc, ať si to zařídí ze svého, a nenutí k tomu ostatní.

+3/0
7.7.2011 16:47

SwimmingAtYourOwnRisk

Re: Důchody

Souhlas, za predpokladu ze i odvody statu - prime dane budou pro vsechny stejna castka... Ale takova spravedlnost na svete asi nikdy nebude :(

0/0
7.7.2011 18:17

Bery

Re: Důchody

V tomhle pripade to lze resit jen stejnou procentni castkou. Kdyby mela byt fixni castka (zvysovana o inflaci), tak by musela byt u mnoha lidi vyssi platba nez dnes a totez by pak muselo platit i treba pro zdravotnictvi. Ve finale by to znamenalo znacny narust minimalni mzdy, protoze by se musela zvednout o uroven toho fixniho odvodu. To je politicky i ekonomicky nepruchozi. A samozrejme by pak muselo platit i to, ze ti, kteri nastoupili do prace v 18-ti letech, by sli do duchodu o 8 let drive nez ti, kteri studovali az do 26-ti let.

0/0
8.7.2011 0:16

paiementenespeces

Muzete mi verit vy co vydelavate a platite hodne,

ze by si to skoro kazdy,co to stesti nema, s vami okamzite vymenil.Protoze jde ve vetsine pripadu opravdu jen o "stesti" a ne o zasluhu. Ale menit, to by se vam uz zase nelibilo,ze?

0/0
7.7.2011 16:47

Mahas

Re: Muzete mi verit vy co vydelavate a platite hodne,

hm, tyhle profesionalni placky, to uz zname... v cem spociva stesti stavebniho ing, ing. architektury, majitele stavebni firmy, manazera velke firmy, docenta nebo profesora mediciny, ekonoma v bance , praktikujiciho pravnika v advokatni kancelari ? V cem? Nepopiram, ze stesti je potreba, plati pro kazde, bez usili, pile a vytrvalosti by vyse uvedeni na svych postech byt nemohli. Navic, vetsinou musi stale a znova dokazovat ze tam patri :-) ... Stesti je fajn, ale samo o sobe je malo. Cili prectete si Werichovu pohadku z Fimfara - Rozum a stesti a hlavne ten konec :-)

0/0
7.7.2011 17:02

paiementenespeces

Re: Muzete mi verit vy co vydelavate a platite hodne,

stesti tech dotycnych studovanych spociva uz jenom treba v tom,ze je priroda obdarila patricnymi geny ke studiu.A to je casto rozhodujici.Pak az prichazi pile a usili.Pokud jde o majitele velke stavebni firmy,jednoho znam;Blbej na hlavu,ale nebal se krast. A z nakradeneho zalozil firmu. Takze take stesti,v kazde jine zemi by ho zavreli,u nas byl obdivovany,jak je sikovny.Zadna pile a usili. Bohuzel. A pak jde o stesti narodit se do te spravne rodiny.Muzete byt hlupacek,ale tatinek vam to teple,dobre placene mistecko vzdy nejake sezene.Zase stesti. A to nejsou zadne pohadky.

0/0
7.7.2011 17:30

Mahas

Re: Muzete mi verit vy co vydelavate a platite hodne,

ach jo, stesti je podle vas uplne vsechno... :-)

Ja nepopiram, ze musite mit stesti, ale bez prace to - vetsinou - nejde... Prace, usili, vytrvalost... Ano, par prominentnich synacku nekoho nekde "jako" maka nebo delaji vic skody nez uzitku, ale prece nebudete tvrdit, ze se to tyka vsech , co uspeli... Ze je na tom postavena spolecnost...

Stesti je potreba, ale samo o sobe nic neudela, protoze konkurence... Jenom stesti nepomohlo Jagrovi s Haskem se stat hvezdami v NHL, Pafkovi sefem kliniky, Bernardovi majitelem pivovaru, Kvitove vitezkou Wimbledonu. Ten sport je hezky priklad... protoze tam jsou vysledky relativne snadno "meritelne", porovnatelne, i kdyz i tihle vsichni meli v urcite fazi stesti.... ale nemeli jen ono.

Nevim uz jak to lip napsat. Vsichni ti mnou vyse uvedeni neco umi, to prece neni jen stesti ??? Jste blazen nebo co?

0/0
7.7.2011 17:40

paiementenespeces

Re: Muzete mi verit vy co vydelavate a platite hodne,

Ja vas nechci nastvat,mate samozrejme pravdu.Tech lidi si velmi vazim.Ale i umet neco,je velke stesti,nemyslite.A oni neco umi,ze do dokazali dotahnout k dokonalosti,to uz je o pili o snazeni,o pracovitosti.

0/0
7.7.2011 18:10

paiementenespeces

Re: Muzete mi verit vy co vydelavate a platite hodne,

jeste k tomu jestli jsem blazen.Nekdy si rikam,ze ti to maji jednodussi,ale takove stesti zase nemam.:-)

0/0
7.7.2011 18:16

Mahas

Re: Muzete mi verit vy co vydelavate a platite hodne,

to je vesela diskuze :-)

neco umet znamena v prvni rade neco CHTIT umet, ano muzete mit stesti, ze vas to nekdo nauci, ze zrovna to, co chcete umet i jste schopen zvladnout atd, atd... ale vy to tady podavate jakoby primarni bylo stesti... ja tvrdim ( a verim, ze historie mi dava v takrka nekonecnem mnozstvi lidi, kteri se prosadili i pres nejaky henidkep ) ze primarni je chtit, pracovat, snazit se , vytrvat, mit touhu a stesti se pak mnohdy vynori... a ne obracene, ze nejdrive je stesti a pak neco pilujete ... Je mi lito, ale proste to tak vidim . Neco jineho je mit to, cemu se primarne rika "smula", to jest byt v nespravny okamzik na nespravnem miste... ale to uz se dostavame na tema karmy a dalsich veci, ktere jsou spise otazkou viry.

0/0
7.7.2011 18:45

venoch

Re: Muzete mi verit vy co vydelavate a platite hodne,

Jak se rika....stesti preje pripravenym, ze? Ja se taky za komancu ucil anglicky jako idiot, prestoze jsem nemohl vyjet ani do Rakouska, ponevadz jsem nebyl komunista a mi kamosi sedeli tou dobou v hospode....a pak....prisla zahranicni firma a ja dostal velmi slusne placeny misto....a oni mi rikali...ty mas ale stesti...no jo, my mame smulu...a tu smulu maji porad, a taky sedi porad ve stejne hospode a bavi se o te zatracene smule, ze se nenarodili v rodine tovarnika. Zkratka, zvdycky za jejich smulu muze nekdo jiny, ale s tim oni sami asi uz nic v zivote neudelaji.;-(

0/0
8.7.2011 1:48

neandrtálec

V Německu mají rovný systém

Podle celkových (legálních) příjmů a podle počtu pojištěných měsíců.

:-)

Ovšem daně mají progresivní z celkových (legálních) příjmů.

:-)

Pokud je někdo pomocí rozprodejů stane z poskoka papalášem, tak to mají zařízené jinak.

0/0
7.7.2011 16:32

Mahas

Re: V Německu mají rovný systém

co je to celkovych ? Chapu to spravne, ze tam maji rozvrstveni, to znamena, ze pokud nekdo nasypal do systemu dejme tomu 4 mi eur tak bude mit dvojnasobny nebo aspon vyznamne vyssi duchod nez ten, kdo do nej nasypal za ty roky 2 mil eur ? Je to tak? To je totiz to, co ted Klaus zamitl... Ale nemecky system neznam...

0/0
7.7.2011 17:07

Antonín, topič

Re: V Německu mají rovný systém

Samozřejmě, že mají diferenciaci.

0/0
8.7.2011 9:58

Kristova_noha

Stát není pojišťovna? A proč tedy vybírá pojistné...??

Žádného zajištění se také nedočkáte. Opakovaně mám vykradenou chatu a kdybych toho hajzla, co to dělá, sejmul, tak mě tenhle slavný stát ještě zašije do kriminálu...

0/0
7.7.2011 16:13

dejte mi pokoj

Re: Stát není pojišťovna? A proč tedy vybírá pojistné...??

ono by stačilo, kdybyste ho postřelil... bohužel.

0/0
7.7.2011 16:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.