Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Matka a dcera už se nesmějí přiblížit k muži, jehož 8 let pronásledují

Tomáš Kočí z Mostu, jedna z nejznámějších českých obětí takzvaného stalkingu, se po osmi letech dočkal účinnější ochrany před nebezpečným pronásledováním. Dnes již sedmadvacetiletý muž si u soudu vymohl, že se k němu dívka a její matka, které mu ztrpčují život už od maturity, nesmějí přiblížit na méně než sto metrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bára_K

Odpověď 1. část

Náš trestní zákon zná pouze pojem nebezpečné pronásledování. K naplnění skutkové podstaty je třeba aby jednání pachatele mohlo vzbudit v oběti důvodné obavy o život a zdraví své nebo svých blízkých. Jsem to ale spíš já, kdo se bojí o zdraví a život.

Necítím se být stalkerem. Je věcí mojí cti nikdy Tomáše Kočího neohrožovat ani mu nevyhrožovat újmou vůči němu nebo jeho blízkým. Neměla jsem v úmyslu ohrožovat jeho svobodu, nebránila jsem mu ani navázat vztah. V článku není dostatečně rozlišeno moje jednání a jednání mé matky. Neschvaluji, aby bylo někomu bráněno svobodně komunikovat s kýmkoli. Sama s matkou řeším podobné problémy, ale nechci své rodinné záležitosti rozvádět v novinách. Nelze ode mě ovšem spravedlivě požadovat, abych se Tomáši Kočímu vyhýbala a byla tak omezena ve svém obvyklém způsobu života a především pohybu v okolí bydliště, ani abych byla nucena ignorovat urážlivé jednání ze strany jeho kolegů, kteří jsou navíc i mými spolužáky z gymnázia.

+1/0
28.7.2011 11:14

Bára_Kup

Re: Odpověď 1. část

Do těchto příspěvků nelze napsat celý text této odpovědi. Zbytek je umístěn na této adrese

http://kupkova.webnode.cz/#

Doporučuji vám, abyste se chovali vy podle platných zákonů, s tím, že každý má právo na zachování cti a lidské důstojnosti. Podle §12 a násl Obč z.

Pomluva je také trestným činem s roční sazbou. Takže děkuji, že mě neurážíte např. tím, že mě označujete za duševně nemocnou. Prosím vás vůbec, abyste se nesnažili soudit mě, když mě neznáte a jen jste si něco přečetli v novinách.

0/0
28.7.2011 11:44

lapac

Matka a dcera uz se nesmeji...

.....takze se uz dosmaly...

0/0
11.7.2011 12:47

Tod Howado

/

ta strategie nulové reakce je podle me drzost a nevychovanost, stalo se mi že mi divky davaly nadeji a pak začaly uplatnovat tuhle strategii misto aby mi jasne na rovinu rekli ze nechteji pokračovat.

0/0
11.7.2011 11:54

ja_je_nekdo_jiny

Re: /

Takže za nimi chodíš dodnes a žádáš jasné vyjádření, proč tě nechtějí a o co jsi horší než ostatní... :-)

0/0
11.7.2011 12:05

Gróf

Když je matka trhlá, tak to je těžký.

A jen málokterá není.

+1/0
10.7.2011 12:41

Clovicek123

ty jo...

nechapu, ze ty dve jeste nezavreli do nejakeho vupolstovaneho pokojicku. Chudak clovek, co se mu neco takoveho povesi na krk.. To je na masli (nebo vrazdu)... Klobouk dolu, ze to vydrzel celych 8 let a preju mu, aby mu uz daly pokoj...

0/0
8.7.2011 8:27

Šindy

můj pohled na věc

Četl jsem si celou diskusi a jsem v šoku. Jak toto může někdo vůbec obhajovat, a nejvíc jsem byl v šoku z příspěvku, že stalking je pouze důsledek špatné komunikace. Omyl. Stalking je jenom a bohužel duševní porucha psychicky nemocného jedince a naštěstí už také trestný čin. Debi tu argumentoval tím, že i při rozchodu by se k sobě lidé měli chovat s úctou. To asi měli,ale není to ničí povinnost. Se mnou se jednou rozešla přítelkyně tak, že mi oznámila konec, že už mě nemiluje. Trošku mě to štvalo, pídil jsem se po tom pár dní, ale nakonec jsem to nechal. Řekl jsem si, že s tímto člověkem, nemá cenu ztrácet čas a nemá cenu se snižovat na jeho úroveň a ponižovat se.

Když jsem četl o tomto případu, byl jsem v šoku, že někdo může člověku beztrestně ničit život, teď už snad se něco začne dít, ale normálně smýšlející člověk toto musí odsoudit. Ty dvě fúrie, si nárokuji něco, co si nárokovat nemůžou, nemají na to právo. Pokud to tady někdo ještě obhajuje, tak je zřejmě sám nemocný.

+4/0
7.7.2011 21:13

Apolena Kolenatá

Na tom videu

z youtube ještě vypadají normálně, není to úplně nejnovější, v současné době jim oběma schíza kouká z očí a venku se chovají tak, že se jim lidé na chodníku obloukem vyhýbají a ptají se, jak je možné, že se ještě mohou pohybovat volně mezi "normálními" lidmi.....

0/0
6.7.2011 20:17

Draggo

Re: Na tom videu

asi se ceka, az nekoho pokousou. pak je teprve odchyti.:-P

0/0
7.7.2011 11:22

Bazinga:D

Chtělo

by to jin plácnout jednu přes čunu při příštím kontaktu (kterej bude, tyhle ženský se nezastavěj) a byl by klid.

0/0
6.7.2011 19:48

insane maniac

Re: Chtělo

A při tom pronést: Bazinga! :D

0/0
7.7.2011 8:36

AVyellow

ehm, ehm

kdyby nekoho zajimalo, jak ty dve posahany zensky vypadaji, tady mate odkaz - sou z nich YT kelebrity :D :D

http://www.youtube.com/watch?v=mLiWdPf8qIY

0/0
6.7.2011 14:41

AVyellow

Re: ehm, ehm

http://www.youtube.com/watch?v=FwP66S24mf8

0/0
6.7.2011 14:43

prolhaní novinári

Re: ehm, ehm

Z toho videa to vypadá, že nejvíc narušená je ta bába

0/0
6.7.2011 22:57

insane maniac

Ehm..... defi???

http://praha.idnes.cz/muz-pronasledoval-a-tyral-expritelkyni-hrozi-mu-az-10-let-vezeni-pwy-/praha-zpravy.aspx?c=A110211_121247_praha-zpravy_ab

0/0
5.7.2011 15:17

ModroPlach

Re: Ehm..... defi???

Asi mu to porad nedokazala vysvetlit proc jakoze konec tak ji musel holt parkrat proplesknout, ze jo defi?

0/0
5.7.2011 16:32

Tobinka2.0

Re: Ehm..... defi???

to je fakt

chtěl jenom normální diskuzi, ideálně trvající celý život;-D

0/0
5.7.2011 22:01

insane maniac

Re: Ehm..... defi???

Přesně, protože otření se o někoho na eskalátoru je závazek = koule na noze => a pokud neumřeli, žijí dodnes :-/

0/0
6.7.2011 12:26

Ccecil

Ano, někdy stačí

jen s někým promluvit a ten kdoví proč se na vás nalepí jak žvýkačka na kalhoty. člověk pak musí být opravdu hnusnej, aby dotyčného /nou přesvědčil, že nesmí nic očekávat. Před klukem smekám, že měl tolik trpělivosti, já bych ji neměl.

0/0
5.7.2011 9:20

karelka7

Re: Ano, někdy stačí

No vidíš, já už ten teror zažívám skoro 40let let, a taky držím hubu! Taky jsem nesmělej. O nočním znásilňování nemluvě!;-(;-(;-)

0/0
5.7.2011 9:58

Tod Howado

Re: Ano, někdy stačí

nekdy stačí jen koketovat, zamilovane se usmivat, slibit rande nebo jit na rande a pak se na vas ten človek nalepi jako žvejkačka a vy jste to pritom nemysleli nijak vazne že jo:-/

0/0
11.7.2011 11:57

JazzmineTea

Chudák kluk

Tak to je mazec!!! Ty dvě baby by se měly léčit. Možná by neškodilo, kdyby jim jednou dvakrát někdo jen tak mimochodem dal přes hubu, vlastně se divím, že to ten Tomáš celou tu dobu neudělal. Evidentně je to fakt slušný kluk. Tak snad už bude mít pokoj teď.

+1/0
5.7.2011 9:10

insane maniac

Re: Chudák kluk

...jen tak mimochodem dal přes hubu ;-DTo je dobrý ;-D Já bych jim dala přes hubu i bez mimochodu...

+1/0
5.7.2011 13:55

Regi01

DEFI

v tomhle případě NIKDY žádnej vztah nezačal ,tak není co ukončovat.Baby jen někomu řádně ztrpčujou život.

0/0
5.7.2011 8:57

Atheist10

Re: DEFI

A bohuzel, i kdyz existuje novy specialni zakon za timto ucelem, nikdo s tim nic nenadela :-/

0/0
5.7.2011 9:04

Jirka11

Vím, jak se cítí

Trochu se umím vžít do jeho kůže, protože nějaké náznaky (i když v porovnání s článkem ve velmi omezené míře) zažívám taky. Letos v dubnu jsem se rozešel po letech s bývalou přítelkyní a od té doby mi nedá pokoj. Neustále mi píše, střídají se prosebné sms s výhružnými, někdy hnusně vydírá, jindy se lituje, pak mě pošle někam a stále dokola. Teď to konečně trochu přestalo...trochu se do toho týpka umím vžít, ale to peklo má tak 100x horší, ne-li víc...

0/0
5.7.2011 7:28

Atheist10

Re: Vím, jak se cítí

Nezavidim vam a preji pevne nervy. Ovsem 8 let, jako zminovany typek....nevim jestli bych vydrzel. Smutne je na tom to, ze s ni vlastne ani nikdy nechodil. Jak to resite vy, naprostou ignoraci dotycne?

0/0
5.7.2011 7:33

Jirka11

Re: Vím, jak se cítí

Tak tak, naprostou ignorací...dělá mi to už čtvrtý měsíc a pomalu to přestává...tak snad je nejhorší za mnou. Pomohl mi dost minulý týden, kdy mě viděla s mojí nynější přítelkyní...asi jí to došlo, že je konec a sama pochopila, že musí přestat.

0/0
5.7.2011 7:39

Atheist10

Re: Vím, jak se cítí

Predpokladam, ze vase nynejsi pritelkyne o tom vsem vi. Takze hodne stesti do budoucna, at vam to vydrzi ;-)R^

0/0
5.7.2011 7:41

Jirka11

Re: Vím, jak se cítí

jj, ví o všem...díky, snad to všechno brzo skončí..:-)

0/0
5.7.2011 7:46

Peťulák2

Re: Vím, jak se cítí

Vtipe, ty ses rozešel a není to ani tři měsíce. A bůh ví, jaké to mělo pozadí. On si tý holky všimnul výrazněji jednou a vyvinulo se z toho tohle. V tvým případě jen dojíždí dlouhodobější vztah.

0/0
5.7.2011 8:31

Jirka11

Re: Vím, jak se cítí

Nevíš, tak nesuď...vtipe...

0/0
5.7.2011 16:07

ooihojte

Re: Vím, jak se cítí

on nesoudí, takže nelži

0/0
9.7.2011 11:49

pivnimuska

Myslím si,

že obě dámy patří spíš do péče psychiatra, než do basy.!!

0/0
5.7.2011 6:38

Atheist10

Re: Myslím si,

Problem je ten, ze v tomto state je prakticky nemozne dostat nekoho do cvokarny. Na jednu stranu je to dobre, na druhou to bohuzel neresi podobne vysinute lidi jako jsou tyto dve zeny :-/

0/0
5.7.2011 7:10

babacek

Re: Myslím si,

R^

0/0
5.7.2011 8:41

E.T. odletěl, zamáčkněte slzu.

Nepřestávám žasnout,

co vše je na světě možné... 8-o

Jak může někomu úplně selhat sebeúcta. Když jsem slyšel tu její matku na videu, tak mě polila trapnost, stud. Vždyť někdo jiný o tu holku bude stát, pak bude princezna. Proč si tohle dělá, proč se tak ničí, snižuje??

Někdo tu psal, že vztah je závazek. Ale copak oni měli vztah? Z článku nevyplývá, že by se rozešli, že by spolu vůbec začali chodit. A že ji "odkopnul". No věci se dají nazvat různě, ikdyž tohle je dost ujetá formulace. Nevím, co měl jako dělat, když v něm nic nevzbuzovala.

Ale v tom přece není jádro věci. Nikdo jí neřek: Tak se na to vyser?

0/0
5.7.2011 2:26

E.T. odletěl, zamáčkněte slzu.

Proč takhle vyplácává nejlepší roky,

proč si po prvním konfliktu neřekne "jeho škoda".

No nic, někteří lidi jsou blázni. Ale je to zvláštní, s tím věčným nesouladem vzájemné poptávky...

0/0
5.7.2011 2:35

tymak

...

Tak jsem si prošel příslušný videa o tomhle případu, co kolují po internetu a ta holka vypadá, že je těžce zamilovaná, ale alespon občas má rozumný záblesky, ale mamče už řádně šplouchá na maják.

0/0
5.7.2011 0:56

hromobiti03

Tobinko, koukám, že si taky ale diskuze s chorobnými

jedinci víc než užíváš :-)

0/0
5.7.2011 0:40

Tobinka2.0

Re: Tobinko, koukám, že si taky ale diskuze s chorobnými

kolikrát se naskytne taková příležitost?;-D

nikdy jsem skutečnýho stalkera (díky bohu) nepotkala ;-D

0/0
5.7.2011 0:43

hromobiti03

Re: Tobinko, koukám, že si taky ale diskuze s chorobnými

Před chvilkou jsem se byl projít do lednice pro sklenku vína a tak lehce jsem uvažoval o tom, jestli jsem i já ně co podobnýho nezažil... a jednou asi i jo. Na střední jsem nějaký dva roky zažíval v menším provedení s jednou takovou. Nejvtipnější bylo, když jsme měli s kamarády sraz u ohně kousek od internátu a dotyčná se svou kamarádkou se opět vyskytovaly v blízkosti a vyřvávali, že do prdele se na mě může vysrat a hned druhý a další a další dny ujišťování o nehynoucí lásce a pak zase urážky atd... po podobných excesech, který byly i před tím. Takže jo, s menším pronásledováním jsem se i setkal, ale je fakt, že čeho je moc, toho je sakra příliš. A tenhle extrém se mě naštěstí vyhnul.

0/0
5.7.2011 0:51

Hovněj nesmrtelný

Re: Tobinko, koukám, že si taky ale diskuze s chorobnými

Ale 8 let, to je strašná štreka, to si nedokážu vůbec představit (pro mne celý gympl). Obzvláště, jak je popsáno v článku (možná v tom minulým), kdybych šel s klukama na biera, a ty dvě ženský si sedly v klidu k našemu stolu a něco tam řešily. Jako, za chvilku bych neměl asi žádný kamarády, jako jo, měl, ale asi by se mnou nikam nechodili (max soukromé akce u někoho, kam by se nikdo jiný nemohl dostat), hlavně ne pokecat do hospody, kde každý očekává největší pohodu.

0/0
5.7.2011 1:06

hromobiti03

Re: Tobinko, koukám, že si taky ale diskuze s chorobnými

čsem si na to možná lze zvyknout a považovat to za zpestření večera :-)

0/0
5.7.2011 1:24

Peregrina

Videu není rozumět,

nemohli byste ho opatřit titulkama?

0/0
5.7.2011 0:40

MultiLues

Re: Videu není rozumět,

Je to vesměs jen kvokání staré vypatlané slepice.

+1/0
5.7.2011 11:29

nisar

Odkopnout

bližního je karmický čin. Jinými slovy odpykáte si to někdy v budoucnu.

0/0
4.7.2011 23:53

hromobiti03

Re: Odkopnout

A co je tohle za nesmysl? Říká vám něco svobodná volba?

0/0
5.7.2011 0:04

defi

Re: Odkopnout

jedna část vztahu se svobodně rozhodla to uknčit a druhá s tím stejně svobodně nesouhlasí. Kdo má větší právo na svobodu

0/0
5.7.2011 0:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.