- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nebylo by odvěci aby se na to podívaly státní orgány a někoho z vedení drahých drah poslaly do tepláků za obecné ohrožení
na traťmistrovském okrsku byli : traťmistr . a většinou tři mistři na třech úsecích obvodu okrsku. Jedna účetní která
zastávala i funkci skladnice . Mistr měl 10 až 15 lidí v četě . Za svůj úsek a bespečnost provozuna něm plně zodpovídal . Volná upevňovadla byla důvod k tvrdému finančnímu postihu . V četě měl pro svůj úsek pochůzkáře který denně dával k podpisu služební knížku se záznamy o zjištěných závadách. Mistr byl povinen tyto závady vyhodnotit a zapsat do své služební knížky a dát k podpisu traťmistrovi . Ten určil termín odstranění pokud to nebyli hrubé závady ohrožující bespečnost žel. provozu které bylo nutno okamžitě odstranit a byl proveden záznam o jejich odstránění u mistra ve služební knížce. Upevňovadla se zásadně dotahovala v zimě a to průběžně ať ručně , motorovými či elektrickými zatáčečkami případně pojízdnou DZ. Po " sametu " přišla revoluce i na tzv. Traťové hospodářství Prohlásilo že vše obstarají soukromníci a začalo dělníky - traťováky propouštět.
Lze ještě poznamenat že každý znich měl zkoušku z Tzv. Technického minima pro traťové zaměstnance docela solidní brožurka cca.3cm silná velikostí akorát do kapsy. Tak že každý své práci rozuměl i po technické stránce. Pochůzkář měl své zkoušky a zpravidla i závorářské , totéž i parťák zvaný četař - zástupce mistra. Oba byli tzv samostatnými pracovníky kteří mohli dělat s případně svěřenými pracovníky . Dále na okrsku byli kováři později přejmenováni na zámečníky vyhýbek . Jejich doménou byla údržba vyhýbek a zajištění jejich bespečného provozu. k nim patřil i řidič motorové dreziny . Na okrscích jich bylo různě podle složitosti provozu. Např četa 5 kovářů měla na starost 157 vyhýbkových jednotek různého rozsahu .
Toto bylo bylo také co do počtu lidí omezeno , při nedostatku lidí se začala vymýšlet různá slučování tam kde byli okrsky dva udělal se jeden , ale zato na okrsku se vymyslela funkce vedoucího provozu .
Propustit kamarádíčky z vedení, najmout pár profesionálů a za ušetřené peníze opravit tratě.
Těm, kteří si myslí, že pomůže výměna vedení. Je to asi jako kdybyste měli zrezivělý autobus s nefunkčními brzdami a za nehodu vyhodili řidiče či mechanika. Pokud ale ten mechanik nebude mít k dispozici náhradní díly, nikdy to nebude fungovat. Ale pro vedení je důležité ukázat prstem na konkrétní viníky. Ztrouchnivělou loď převezme další kapitán a až se něco vysype, vymění ho.
Myslel jsem, že 170km/h je nebezpečných...
železničáři žijí stávkama , chtějí své výhody a přitom na údržbu kašlou, myslím si, že za špatně upevněné koleje zodpovídají pochůzkáři, kteří mají jednotlivé úseky na starosti, ti je mají kontrolovat a hned opravovat, alespoň dříve to tak dělali, že šrouby dotahovali a bylo po problému, nyní mají jenom hlavy plné stávky a kdo ví jestli na trať vůbec chodí a kontrolují koleje a jejich upevnění, jinak by nemohlo být tolik šroubů povolených....
tak to bych rád viděl od Vás na vlastní oči jak uvidíte všechny 4 šrouby najednou na jednom pražci,a ještě poznáte že nejsou napevno dotaženy. Taková hovadina od člověka co viděl kojele na obrázku. Pochůzkář nemůže vidět lehce povolený šroub, anvíc má určitý limit km kolik musí projít a to má kontrolovat hlavně větší překážky, a nebo viditelné problémy jako lom,nebo chybějicí spojovací materiál. Ale to Vy nikdy nepochopíte, navíc SŽDC nepatří k ČD, což jste taky evidentně ještě nepochopil
"a trati mezi Českou Třebovou a Bohumínem"
To vypadá, jako by byly problémy na novém koridoru, což je blbost. Zřejmě půjde jen o pár míst, kde ještě neproběhla rekonstrukce. Pak by to ale mělo být napsáno trochu jinak...
Problém je někde mezi Aší a Mosty u Jablunkova.... asi tak.
Nebojte, to jsou naše Český Drahý. TGV to není, ale svých 40km/h to udělá.
Dráhy začaly nakupovat drahé rychlejší vlaky aniž by měly připravenou trať kde je možno je provozovat. Vše se dělá opačně. Vynikající investici nabízí stát v pražské čtvrti Liboc. Prodává tam pozemky, které ovšem potřebuje pro modernizaci dráhy z Prahy do Kladna. Následně bude stát za několikanásobné ceny vykupovat aby mohla stavbu trati realizovat.
Ano, stát prodává pozemky, protože je nepotřebuje. Tak ať si je Praha teď koupí, když je potom bude potřebovat pro stavbu rychlodráhy na Ruzyni. Jednoduchá pomoc.
Tak hlavně, že máme Pendolína, když budou muset jezdit pomalejš než kdejaká drezína